Help! zoontje hoge koorts en paracetamol helpt niet, normaal?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tido, 10 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tido

tido Actief lid

21 aug 2013
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn zoontje heeft al 4 dagen koorts.
    begon met smorgens verhoging (37,8), middags 39 en savonds tegen de 40 graden.
    we zitten vandaag op dag 4 en hij begon zijn dag met 39.1. Ik heb de huisarts gebeld en mochten langs komen, ook ivm weekend.
    Vanmorgen heeft hij gelijk paracetamol gehad en om 13.00 uur had hij alleen nog verhoging verhoging (37.7) om rond 16 uur weer 40.6 te zijn!
    Omdat de huisarts hem erg suf vondt heeft hij besloten om toch een antibioticakuur te geven. verder waren oren, keel prima alleen dat hij verkouden is en hoest slijm (longen klonken goed)

ik weet dat van antibiotica de koorts niet zakt maar dat doet hij met paracetamol ook niet :(.

even een duidelijk schema:
    16.00 antibiotica 40.6
    17.00 paracetamol 40.9
    19.00 39.9
    19.45 40.4
    HAP gebeld, moest hem wat uitkleden dus ligt nu in onderbroek en dun lakentje in bed
    21.00 40.4! (en paracetamol net gehad)

mijn kids zijn echt nooit zo ziek. Moet ik me zorgen maken dat de koorts niet zakt en dat hij al zo lang koorts heeft (die wel wat op en neer lijkt te gaan). Ik ben zo bang en onzeker op dit moment. Oh en is het normaal dat de paracetamol de koorts niet doet dalen?

Heb een angststoornig gehad ivm longembolie in kraambed dus hier zal de angst wel van komen.

Oh en hij is van december 3 jaar en buiten zijn oorontstekingen om gaat het prima met hem, alleen nu ff niet.

wie stelt met gerust of weet wat ik het beste kan doen?

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Zou zo gewoon doorgaan en de AB een dagje geven om in te werken. Ik had vroeger regelmatig 41 graden koorts en dan was er weinig aan de hand. Verschilt per kindje.

Beterschap, je doet het prima! Als hij wakker is, kun je hem ook af en toe een waterijsje geven ofzo.

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Geec je zetpillen? Ik zou kijken voor een siroop (nurofen). Werkt vaak beter tegen koorts.

4. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij een ontsteking zie je vaak zulke hoge koorts. Ik denk dat je het prima doet; geef de paracetamol zo vaak als mag, kleed 'm niet te warm aan en dek 'm niet te warm toe, laat 'm goed en regelmatig drinken en hoe 'm in de gaten. Veel slapen bij koorts is normaal, dus daar geen zorgen over maken. Hopelijk merk je snel dat de antibiotica wat doet! Veel beterschap!

5. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh en dat de koorts niet daalt door pcm is niet abnormaal hoor. Vaak zie je na een half uur of iets langer een daling, maar het hoeft niet. Geen extra reden tot zorg.

6. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Hier helpt paracetamol ook onvoldoende bij hoge koorts.
    Onze dochter reageert beter op nurofen.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    #7 deepfreeze, 11 apr 2015
    Laatst bewerkt: 11 apr 2015
    Geef je de paracetamol op goede dosering en continu? ALs je bijv pauzes hebt in de ochtend, dan werkt het minder goed.
    De dosering is 60 mg per kg, per dag.

Mijn jongste wilden ze met 40,7 op de hap nog niet zien. Daar was de grens 41,3 geloof ik.
    Bij hem bleek het de6e ziekte. Na 2/3 dagen koorts was het opeens weg en kwamen de vlekken. Maar ik hoop dat de antibiotica iets gaat doen. Geloof dat het na zo'n 36 uur vaak wel werkt.

Verder luchtig kleden, genoeg laten drinken.

8. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Zorg dat hij genoeg drinkt, door de hoge koorts en slechte eetlust kan hij sneller uitdrogen.

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wat Deepfreeze zegt. Je moet een Paracetamolspiegel opbouwen. Dus regelmatig een zetpil geven, dus bijvoorbeeld om de 6 uur.

Deel Deze Pagina