Hallo dames, eens even een vraagje. Onze dochter is vrij rap met alles zo kon ze al staan met 9 maanden liep ze rond een afel met 10 a 11 maanden en vrij snel daarna liep ze al Los of aan het handje. Weet dus niet beer eigenlijk dat ze gewoon heel snel met dingen is. Ze is nu 20 maanden en gaat al sinds 18 maanden op het potje of de wc. Ze vind het leuk dus stimuleer haar daar ook in want ja des te eerder van de luiers af des te beter toch? Ze heeft alleen nog het idee niet dat ze 'moet'. ze zit dus op het potje met de auto's te spelen of een puzzel te maken en opeens roept ze mama plas! ze heeft dan wel geplast maar ze voelt het als het ware niet aankomen. Zo ook met de grote behoefte als ze dus heeft gepoept in de luier zegt ze mama wc moet poepen! Dit heeft ze dus al gedaan dan. ergens fijn ze geeft wel aan wat ze heeft gedaan maar alleen niet wanneer ze dan ook echt moet. Heeft iemand van jullie enig idee wanneer kinderen dat wel doorkrijgen van ooh ik moet plassen of poepen? Kijk als ze druk aan het spelen is wil ze ook niet op het potje dan laat ik haar ook wil dat ze het leukblijft vinden en nu nog niet dwingen van je moet op het potje. Nou als iemand hier ervaring mee heeft hoor het graag!
Kindjes krijgen dat meestal tussen de 18 en 24 maanden door, ik zou gewoon doorgaan met hoe je het nu doet en op een dag zal je merken dat ze het ook voelt vóór ze moet.