Vragen over achterwaarts vervoeren -> BeSafe Izi plus

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mam1991, 5 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hallo dames,

Wij zijn ons inmiddels al een beetje aan het inlezen over het vervolg stoeltje voor Ivan, we zijn er over uit dat het een kinderstoel moet worden waar hij achterwaarts in vervoerd kan worden.

Omdat wij geen Isofix systeem in de auto hebben zijn we beetje gevallen voor de BeSafe izi plus, zijn er mensen die ervaring hebben met deze stoel?
    Het geen waar we nu een beetje tegen aanlopen is dat je de stoel aan de voorstoel vast maakt. Mijn man is een stuk langer dan mij dus de voorstoel wordt regelmatig verzet, het lijkt mij vervelend om elke keer de riem te moeten verstellen.. of valt dit mee?

Hoe zit het met het achterwaarts vervoeren op het moment dat je een aanrijding krijgt van achter? Is hij dan nog wel zo veilig...

Vanmiddag waren we in een Duitse babywinkel en die vrouw kon ons niks vertellen over de Besafe.. Wij moesten haar nog uitleggen hoe je deze stoel vast moest maken in de auto, slechte service..

EN... zijn er misschien nog meer opties voor ons in plaats van de Besafe izi plus? Veiligheid gaat voor alles.. :D

2. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen antwoord op al je vragen, maar denk het antwoord op 1 vraag wel te weten. Bij een aanrijding van achter lijkt het me dat je hetzelfde effect krijgt als een 'normale' aanrijding met een voorwaarts wijzend zitje. Niet onveilig dus, maar het kan beter.
    Een aanrijding van achter zal echter bijna altijd minder hard zijn dan een frontale, omdat je zelf stil zal staan of in dezelfde richting rijdt, bij een frontale botsing heb je te maken met 2 snelheden. Een botsing met 50km/u is dan al een kracht van 100 km/u.
    Bovendien vermoed ik ook dat frontale botsingen vaker voorkomen, puur en alleen om de reden dat ze achterwaarts aangeven als veiliger. Dat zouden ze niet doen als de meeste ongelukken, ongelukken waren waarbij je van achter werd geraakt.

3. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Er is een heel uitgebreid topic over achterwaarts vervoeren in het forum veiligheid. En op www.avhterwaartsvervoeren.nl staat ook veel.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als de bestuurdersstoel vaak verschuift, waarom maak je het stoeltje dan niet vast aan de passagiersstoel?

5. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    De stoel moet niet vast aan de stoel zelf maar aan de rail waar deze op staat.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Snap ik. Maar a.s het probleem is dat de bestuurdersstoel heen en weer gaat, dan is het toch logisch om stoel aan andere kant te bevestigen?

Deel Deze Pagina