Wanneer moeten ze dat goed kunnen? Mijn zoontje leg ik elke dag wel even op zijn buik maar hij vindt dat niet leuk. Hij doet zijn hoofd wel omhoog, maar eventjes. Hij is 12 weken, zou hij dit nu al goed moeten kunnen? Hij is verder wel sterk, als je hem de fles geeft zet hij zich al goed af enzo.
hoe vaker je oefent, des te sneller went hij eraan. in het begin oefenden we hier 3x per dag, altijd even na het verschonen op de buik op het aankleedkussen. nu vindt hij het geen probleem meer. maar voorheen ook heel wat gehuil.
mijn dochtertje is nu ruim een maand en die doet dat al perfect maar wanneer ze t moetten kunnen weet ik ook niet eigenlijk
Zoƫ vond het ook vreselijk en ik dus ook... Ik hou er zelf ook niet van om op mijn buik te liggen dus ik begreep haar wel. Toen ze 3 mnd was zijn we op het CB geweest en daar zeiden ze dat het heel normaal was dat ze begint te huilen. Nu opeens sinds een week gaat het beter! Haar hoofd gaat goed omhoog en ze lacht er zelfs bij! Dus blijven oefenen, ik deed elke dag 2 minuutjes ofzo, is meer dan voldoende! Succes!
Volgens mij verschillen de meningen hier heel erg over. Ik kreeg gisteren op het CB te horen dat Sam achter liep omdat hij zijn hoofd nog niet meer dan 5 centimeter optilde. Ik had zoiets van 'ach... het jochie is nog zo jong... laat hem zichzelf toch rustig ontwikkelen'. Ik ga nu wel wat meer met hem oefenen denk ik, maar het komt vanzelf wel. Liefs, Josien
Wanneer ze het "moeten" kunnen weet ik niet. Maar mijn zoontje vond het ook niet leuk en van de fysio kreeg ik de tip om een handdoek op te rollen en die onder zijn okseltjes te leggen. Dan kost het wat minder moeite. Bij mijn zoontje hielp het. Wat wij ook deden was hem bij ons op de benen leggen, je armen langs zijn zij houden (zodat hij er niet af rolt) en dan voor de tv gaan zitten (vind hij mega interressant). Zo hebben we het gedaan en nu rolt hij zich zelf al op de buik en blijft gerust een 20 minuten zo liggen
jamie had vanaf zn geboorte al een sterk nekje en toen hij een paar weken oud was lag ie zo een hele tijd op zn buik met zn hoofdje omhoog, maar sindsdien vind ie t helemaal niks en begon altijd te huilen dus ik leg hem eigenlijk nooit op zn buik. sinds een paar weken wel weer, maar dat komt omdat hij nu van zn buik naar zn rug kan rollen. hij doet dit ook binnen enkele seconden nadat ik hem op zn buik leg dus ik denk dat ie nu blij is dat ie meteen weer om kan rollen, hij vind op zn buik liggen gewoon niet fijn!