Nu we weer richting de herfst gaan en buiten spelen er minder bij zal zijn ben ik op zoek naar leuk knutsel speelgoed voor kinderen (meisjes) tussen de 2 en 3 jaar. We hebben al klei en verf.. Iemand leuke tips?
O wat niet...kom maar eens hier kijken, ik maak een lijstje van wat ik heb kun je ideeen,opdoen: Vouwblaadjes Stevig papier/karton Stickers Vliegerpapier Crepepapier Pijpenragers Van die gekleurde bolletjes Scharen Lijm Glitters Glitterlijm/stiften Figuurscharen Rubber Pailletjes Plakfiguren Ponsen (om figuurtjes uit te drukken) Stiften Kleurpotloden Krijtjes Prikblok Waterverf Stempels
Thanks tulip, heb ik ook weer wat ideeen, ze begint knutselen steeds leuker te vinden (en mama is dan blij dat ze even rustig op een stoel zit)... OP kdv hebben ze een potje lijm met een kwastje, een idee waar ik dat kan kopen?
graag gedaan, vooral het afsmeren is erg handig. De kleinsten zijn het handigst voor lijm, de grote worden vaak voor verf gebruikt.
* klei (play doh heeft verschillende dingen om te doen, is mijn dochter uren zoet mee) * Play mais doet het hier goed, vindt ze alleen nog lastig en doen wij echt samen * Kralen rijgen (vindt ze leuk om zo te doen of kettingen te maken) * Stempelen * Stickeren * Verven (waterverf, vingerverf) * Strijkkralen (hebben ze grote variant van voor kleintjes) * Buiten stoepkrijten * Samen bakken (koekjes maken en versieren met nootjes/chocolade bolletjes/spikkels)
Ik maak altijd een grote pot behangplaksel. Prima lijm, goedkoop en gaat goed uit kleding. het gaat denk ik niet zozeer om welke en hoeveel materialen je hebt maar meer om de ideeën. Ik kijk altijd waar mijn dochter mee bezig is en google dit. Bijvoorbeeld google afbeeldingen 'leeuw knutselen'. straks kun je misschien een leuke herfsttafel maken. Google ook eens naar basisschoolsites.
Wat hier echt een hit is: Een schaartje dat vanzelf weer open gaat (dit is dus makkelijker waardoor peuters het ook snel doorhebben). Gekocht bij de wibra ofzo. Mijn zoontjes vinden het beiden het leukst om gewoon stukjes te knippen en die vervolgens op te plakken (hoeft niks te worden is dat een jongensding En tot nu toe heeft geen van beiden ooit in zijn vingers geknipt!
Action heeft ook vaak hele leuke, niet te dure, spulletjes. Wij hebben daar al een paar keer een schilderijtje vandaan en dan zitten er vijf kleuren verf bij en een kwastje voor nog geen drie euro! Ook veel knutselspullen, plakspullen enz.