Mijn zoontje is nu 16 maanden en sinds hij 8 maanden is kwamen de eerste tandjes. We zijn toen ook gelijk met tanden poetsen begonnen, en dat Laat hij goed toe. Nu is mij opgevallen dat zijn tandjes gelig zijn. Maar melk tanden mogen toch niet geel zijn? Is er iemand die dit herkend? Ik heb de tandarts al gebeld en kunnen daar dinsdag al terecht. Maar ik zou t Fijn vinden als er iemand hier er ook ervaring mee heeft en dit kan delen. Duurt nog zo lang tot dinsdag!
Ik heb wel eens gehoord dat de oorzaak kan liggen in antibiotica dat je dan als kind hebt gehad. Nu had ik zelf ook gele tandjes en ook na wisselen waren mij tanden redelijk geel. Die van mijn vader en zusje ook trouwens. We hebben wel alledrie enorm sterke gebitten .
Mijn zoontje heeft het ook, we poetsen netjes, hij snoept nooit, drinkt geen (ge)zoete drankjes. En toch zijn ze gelig Ben benieuw wat de tandarts zegt! Hier is het er nog steeds niet van gekomen (Hij heeft als kind geen antibiotica gehad, wel medicijnen voor reflux, missch dat dat ook effect heeft?)
Hij heeft geen antibiotica gehad, wel medicijnen tegen spruw. Ben ook erg benieuwd wat de tandarts gaat zeggen! Ik Laat het wel aan je weten.