Martijn word bijna twee en vroeg me af hoe jullie het vieren op het kdv. Neem je vrij om erbij te zijn als ze het vieren? Of laat je de traktatie achter? De dag zelf hebben we vrij genomen om wat leuks te gaan doen met z'n vieren. Dus we vieren het op het kdv de woensdag ervoor of de maandag erna. Wat zouden jullie doen? Ik heb al leuke ideeën opgedaan als traktatie gelukkig. Alleen nog niet voor de baby's.. (de groep is vaak verticaal). Hebben jullie tips?
Ik heb nog nooit een verjaardag meegevierd op het kdv. Ik laat de traktatie altijd achter. Voor baby's doen ze meestal iets van een danoontje erbij. Alvast een fijne verjaardag.
Bij ons blijven haast geen ouders bij de verjaardag. Heel soms gebeurt het maar. Persoonlijk vind ik het ook fijner als ze weggaan, ik vind dat ook echt iets van ons. Maar dat is echt iets van mij, ik weet zeker dat een aantal collega's daar anders overdenken.
Wij blijven erbij; vind ik zo leuk en ook belangrijk. Niet alle ouders doen dat hoor; sommigen wel en sommigen niet. Hier ben je vrij in.
onze baby heeft in 2 weken tijd al 2 traktaties gehad op het KDV die totaal ongeschikt voor babies zijn hoor: bellenblaas en nijntje-koekjes.. dus geneer je niet om geen rekening te houden met babies! Een baby die alleen borstvoeding krijgt kun je ook niet zoveel trakteren natuurlijk. Gisteren kreeg hij een versierde banaan als traktatie, die eten we gewoon zelf op
Ik ben er nog nooit bijgebleven. Wel geef ik een fototoestel mee en dan maken de leidsters wat foto's. Dat vind ik wel leuk om achteraf te zien. De traktaties van de afgelopen jaren: soepstengels met vingerpoppetjes erop (ook leuk voor hele kleintjes) minitamboerijntjes met doosje rozijntjes mandarijnen met gezichtjes en hoedjes sleutelhangers met snoepsleutel eraan doosje rozijntjes met paaskuikentje erop geplakt (jongste was vorig jaar rond pasen jarig) Met de echte babies hou ik geen rekening, die hebben nergens wat aan. Kinderen vanaf een maand of 9 mogen al wel soepstengels en rozijntjes, dus als je een babygroep hebt, zou je zoiets kunnen kiezen om te trakteren.
Ik vraag ze wel of ze foto's kunnen maken. En wat bij hun de normale gang van zaken is. En ik moet sowieso nog vragen hoeveel kinderen er zijn die dag.
Ik werk ook op een kdv en bij ons is het niet de bedoeling dat de ouders erbij blijven..dus soms mag het niet eens...zou het inderdaad even navragen. Wij maken altijd zelf foto's op onze camera en evt met die van de ouders...
Mijn zoontje wordt 23 januari ook twee. Hij is op zondag jarig, en op de maandag geef ik een traktatie voor het kdv mee. Ik blijf er zelf niet bij, maar geef de juffen wel een fototoestel. Heb ik vorig jaar ook gedaan en die foto's zijn hartstikke leuk geworden. Ze hebben het ook gefilmd. Ik ga een teletubbie eiland maken met de teletubbies met doosjes rozijnen erachter geplakt. Dat mogen de meeste kinderen wel hebben. Bij ons op het kdv doen de ouders gelukkig niet heel ingewikkeld met cadeautjes en dure traktaties, dan hoef ik dat ook niet te doen
Ben er wel eens bij geweest, maar als ik er dan niet bij was. Dan liet ik de filmcamera en het fototoestel achter! (deed ik trouwens iedere 4/5 maanden) vonden ze geen probleem, en ik vond het leuk om te zien hoe een gewone dag gaat. En Sam vind het nu nog geweldig om terug te zien.