Basisschool

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamma1, 11 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamma1

mamma1 Actief lid

20 apr 2009
    420
    0
    0
    Onze zoon is vorige week gestart op de basisschool.Zn vaste juf was helaas ziek,dus de eerste week had ie elke dag een ander..Vond wel flink balen,had idee ook dat sommigen niet eens wisten dat ie voor het eerst was.Hij kende de regels nog niet enzv..(vertelde de juf)Deze week is de vaste juf er wel,maar kreeg vandaag te horen dat ie te druk was,(ze vond hem erg vermoeiend)kon de jas niet zelf aan krijgen,en nog meer van dat soort dingen.Ik vind het erg moeilijk allemaal,ik vind al zon grote overgang van hem..Hij is thuis ook weleens druk,maar niet vervelend.Het is een grote kletskont die alles erg gezellig vind.Ik vond reactie van juf al beetje overdreven,ze had hem net 2 dagen mee gemaakt.Kunnen ze dan al zoveel verwachten van een kind?Hij zelf vind helemaal geweldig op school,dat scheelt...Ik heb er echt een vervelend gevoel van over gehouden.Hoe is het bij jullie kinderen gegaan de eerste weken.

2. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    He, wat een slecht begin! Jammer zeg!
    En jammer hoor, als ze kindjes te vermoeiend vind, had ze beter een ander vak kunnen kiezen. Misschien was ze nog niet fit na haar ziekte?
    Je hebt kinderen die in zo'n nieuwe situatie heel stil worden, verlegen, of zelfs gaan huilen. Jouw kindje wordt druk. Gaat ook wel weer over joh!
    Oja, ik zou hem zo snel mogelijk zelf z'n jas leren aandoen!
    Succes ermee hoor!

3. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    ja het is wel handig als je kindje van 4 zelf zijn jasje kan aandoen, ben ik het wel mee eens.

maar verder, tja na 2 dagen kan ze inderdaad niet echt oordelen.
    het is ook erg wennen voor zo'n kleintje, en duidelijkheid en regels zijn een goede basis voor goed gedrag, die structuur heeft hij op school duidelijk de 1ste week niet gehad.

En net wat kisbaba zegt... had ze maar een ander vak moeten leren. Kinderen kunnen nou eenmaal vermoeiend zijn.

Ik snap heel goed dat je een vervelend gevoel eraan over hebt gehouden, hopelijk gaat alles snel goed.
    Misschien is hij extra druk omdat het noujuist zo nieuw is, iedereen reageert anders in nieuwe situaties

4. mamma1

mamma1 Actief lid

20 apr 2009
    420
    0
    0
    Ja die jas aan trekken kon ie wel.Op psz hebben ze hem aangeleerd om de jas op de grond te leggen en dan de armen insteken en zo over het hoofd.Maar dat vond zij geen goede manier.Dus nu moeten we even goed oefenen thuis.Begrijp dat dat wel lastig is..En voor de juf hoop ik ook maar dat ze snel went..zal toch vast wel meer kinderen zijn die druk zijn.

5. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    He bah zo'n nare start! ..je kind zit pas op de basisschool en ze gaan nu al conclusies trekken!
    Als ik ergens een hekel aan heb is dat het wel!:x

En van een juf zul je normaal ook wel meer verwachten, dat ze wel wat gewend is.

Grappig dit heeft me dochter ook zo geleerd op haar psz:D
    Kweet niet hoe de basisschool is op dat gebied, waar me dochter straks op komt maar lijkt me vervelend ..hebben ze iets aangeleerd moeten ze het weer afleren.;)

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.261
    4.492
    113
    Wat jammer dat je zo'n start hebt.

De opmerking van dat hij heel druk is vind ik wel erg vroeg gemaakt en als ze er met je over wilde spreken dan moet ze dat doen op een moment dat er tijd is voor een gesprek en niet tussen neus en lippen door.

Wat betreft de jas aantrekken, ik geloof niet dat de juf zich er hier zo druk om maakt over de manier van aantrekken.
    Kylian kon nog helemaal niet zijn eigen jas aantrekken toen hij naar school ging maar had het binnen een paar weken onder de knie.
    Gewoon afgekeken van de andere kindjes en hij kreeg ook hulp van kindjes die het al wel zelf konden.
    Hij kan ook pas sinds de kerst zijn eigen trui aan en uit trekken, tja het ene kind is gewoon sneller dan het andere kind.
    In vergelijk begint Kylian al woorden te spellen en te lezen terwijl andere kinderen uit zijn klas het alfabeth nog niet eens kennen.

Groetjes anita

7. mamma1

mamma1 Actief lid

20 apr 2009
    420
    0
    0
    Vanmorgen kreeg ik een brief dat er vanaf volgende week een extra juf bijkomt.Andere ouders hadden geklaagd dat de groep te groot werd,kinderen te weinig aandacht kregen en de juf zelf had ook aangegeven het niet meer aan te kunnen...Ik denk dus dat het vooral daarom ging,dat mijn mannetje dan net iets teveel voor haar werd.Ik ben hier wel blij mee,hoop dat het dan nu wat beter gaat!Vanmorgen was de juf ook al een stuk opgewekter.

Deel Deze Pagina