Help! Zorgverzekering???

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kiewie, 19 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Hoi dames!

Klein vraagje aan jullie, welke zorgverzekering en aanvullende verzekering hebben jullie, nu jullie bezig zijn met zwanger worden?

Ik heb nu nog de Jongeren verzekering van CZ.. maar ben aan het denken om te switchen i.v.m. het zwanger worden, bevalling enzovoorts.. ik zag dat je bij de aanvullende verzekering Gezinnen (van CZ) een stuk meer vergoed krijgt.. welke raden jullie aan? :(

Of welke hebben jullie en waarom?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik totaal geen verstand van verzekeringen enzo heb :), vandaar dat ik jullie hulp inroep ;)

Alvast bedankt voor jullie reacties! :)

2. Barb

Barb Bekend lid

28 jun 2011
    736
    0
    0
    Hoi Kiewie,

Ik heb vorige maand mijn internetverzekering van Agis 'Take care now' gewoon opgehoogd. Via een vergelijkings site kwam ik toch uit op mijn huidige verzekering maar dan en stapje duurder. Daar heb je 3 verschillende verzekeringen: Take 1, Take 2 en Take 3. Ik ben van 1 naar 2 gegaan. Je krijgt dan iets meer vergoed mbt zwangerschap en bevallen. Ik ben nog niet zwanger maar je kan het in januari niet meer aanpassen en als ik dan wèl moet bevallen in 2012 pis ik naast de pot. Hiervoor heb ik ook CZ jongerenverzekering gehad maar ben nu 30 dus was niet echt meer een 'jongere' hahah.

Succes!

3. Zus

Zus Fanatiek lid

25 jun 2008
    1.081
    0
    0
    Misschien is Delta Lloyd start een idee. Als je hem via independer afsluit krijg je nog collectiviteitskorting ook. Ik ben het nu ook aan het uitzoeken en deze is voor mij tot nu toe het voordeligst.

4. Maia

Maia Niet meer actief

ik had zilveren kruis 3* aanvullend, was erg goed, wij gaan nu als gezin over naar fbto en daar heb ik eigenlijk alleen het gezinspakket omdat ik overige zaken de afgelopen paar jaar niet gebruikt heb en je daar dus in delen kan kiezen. Scheelt ons qua premie.

5. Barb

Barb Bekend lid

28 jun 2011
    736
    0
    0
    Ik heb collectiviteitskorting op de Agis via mijn werkgever. Tis maar 8 euro maar scheelt wel. En nog eens korting via Hyves of Facebook bij Take care now.

Zorgverzekering - Take Care Now

6. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb CZ verzekering met collectiviteits korting via mijn werkgeving. De basis aanvullende verzekering dekt qua bevalling e.d. al erg veel. Ik heb daarbij nog de tandarts aanvullende verzekering gekozen maar dat is meer voor mezelf.
    Bij CZ zeiden ze dat de gezinnenverzekering pas aantrekkelijk kan zijn als je kinderen hebt, en dat het dan nog niet altijd hoeft...
    Dus zou het even goed nakijken want die is wel een stuk duurder!

7. Delta

Delta Niet meer actief

ik weet wel dat je bij CZ als je zwanger bent, bijvoorbeeld; je raakt zwanger in maart 2012, dan kun je alleen overstappen naar het pakket gezinnen, wanneer je maar wilt! dus dan als je maart zwanger raakt en je vraagt dat gezinnen pakket aan, gaat ie meteen per 1 april in..

andere verzekeringen kan je 1 keer per jaar overstappen inderdaad..

8. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik ben ook aan het rondkijken, met in mijn achterhoofd wat als het niet lukt (zwanger worden) en wat wordt er dan vergoed. Maar de basisverzekering dekt qua "fasmilieplanning" best het e.e.a.
    CZ (collectief) kent qua vruchtbaarheidsbehandelingen geen uitbreiding tov de basis, dus daar hoe ik niet voor aan te vullen.

Dat laat me met een hoop vragen zitten:
    *Zonder uitbreiding betaal je bijv 4 euro eigen bijdrage voor kraamhulp. Nou weet ik niet hoeveel uur iemand krijgt, maar weegt dit totaal op tegen de extra premie die je ervoor gaat betalen. (Stel dat ik pas in 2013 zou bevallen heb ik het 'voor niets betaald')
    *Wat is de kans dat ik hulp nodig heb van een lactatie deskundige?
    *Wat is de kans dat ik kraamzorg nodig heb na ziekenhuis opname?
    *Wil ik de prenatale screening zonder medische indicatie voor vrouwen jonger dan 36 jaar vergoed hebben...?

Tandarts doe ik er niet bij, ik ga 1x per jaar en zelf de rekening betalen is voor mij goedkoper dan premie betalen.

Ga wel iets veranderen omdat ik dan voor minder geld op ong dezelfde vergoeding uit kom, maar welke nu de beste is...?
    [er is te veel aanbod]

9. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    tja... wat als het niet lukt zou dan bij mij toch pas eind volgend jaar zijn en dan is het weer vrij snel aan te passen... dus daar heb ik nog niet zo naar gekeken.
    Wel naar de vergoedingen voor echo's en kraamhulp e.d.
    Volgens mij is kraamhulp maximaal 10 dagen(?) dus dat is 80 uur x 4 euro is dus 320 euro ongeveer....
    Tja, en over de rest kan ik niet zoveel zeggen moet ik eerlijk zijn...
    Ik heb trouwens ook wel mijn eigen risico van de basisverzekering lager gezet, want dat had ik heel hoog staan... misschien ook de moeite waard om naar te kijken?
    De vergoedingen uit de aanvullende verzekering worden bij CZ in elk geval niet van je eigen risico afgehaald, maar direct betaald... dus daar moet je ook nog op letten...
    Het is een heel gedoe in elk geval!

10. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Hou er rekening mee dat als je eenmaal bent bevallen, het kindje bij jou in het pakket komt en het soms dus handig is om aanvullend verzekert te zijn. Nou heeft een baby nog niet direct een tandarts nodig maar er zijn vast andere dingen die handig kunnen zijn om extra mee te laten verzekeren.

Kraamzorg bijdrage betaal je overal volgens mij wel of je moet flink aanvullend verzekert zijn.

Vraag eens bij je zorg verzekering wat je het beste kan doen, leg je situatie uit. Die mensen zitten er niet voor niets ;) Zij kunnen je vrijblijvend ook dingen adviseren.

Vraag dan ook na wat je tijdens het lopende jaar kan wijzigen, want veel verzekeringen kan je alleen voor 1 januari wijzigen.

Laat je eigen risico niet verhogen,want als je dit jaar voor een bevalling en alles er om heen komt te staan kan je anders flink zelf betalen! Eigen risico moet ja alleen verhogen als je verwacht in dat aankomende jaar weinig gebruik te maken van de zorg.

Overigens stap ik over van cz naar unive. Scheelt me 10 euro per maand.
    Succes!

11. Erica82

Erica82 Actief lid

28 aug 2011
    431
    0
    0
    Fotograaf
    Zwolle
    Ik zit bij Unive en laat alles voor wat het is. Ik heb gekeken wat ik nu krijg en wat ik vergoed zou krijgen als ik het Gezin-pakket zou nemen. Dat is voor mij wel te overzien.

Ik vond het vooral een groot nadeel dat mijn man niet automatisch mee kon in het gezinspakket (waarom heet het dan gezin als maar 1 ouder plus kind daar bij zit, maar goed...)

Maar misschien stap ik deze week de Unive nog wel even binnen om nog wat meer informatie te vragen...

12. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Ik ga vandaag overstappen van AnderZorg naar FBTO. Dit eigenlijk besloten n.a.v. wat topics over verzekeringen die in het lounge gedeelte staan - daar is al veel informatie uitgezocht, echt heel fijn om ook deze informatie te kunnen delen.

FBTO biedt de mogelijkheid om de module gezinsplanning aan te zetten wanneer je zwanger raakt. omdat het bij mij wat lastig lijkt te zijn (vooral het blijven?) wil ik niet onnodig een jaar extra betalen voor iets wat er mogelijk niet zou komen. Ik hoop natuurlijk dat ik me in januari meteen kan aanmelden :D

13. anskev

anskev Actief lid

27 nov 2011
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit ook bij CZ maar heb de internetverzekering van hen. CZ-direct, zelf heb ik het extra pakket ivm aanvullende vergoedingen. Maar ik weet dat in het basispakket van CZ-direct eigenlijk al alles inzit dus ik ga niet overstappen naar een ander aanvullend pakket.

14. Krullebos

Krullebos Actief lid

31 aug 2011
    334
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    noord nederland
    Hoi Kiewie.

Heb je zelf via een verzekering collectief?

Wil je in het ziekehuis bevallen of niet?
    In t ziekenhuis bevallen zonder medische indicatie is nl erg duur...

Bij zilverenkruis, krijg je dat (ziekhuisbevalling zonder medische indicatie) vanaf 2* bv vergoed en dan wordt ook de eigen bijdrage ivm kraamzorg vergoed. Je kraampakket krijg je dan ook van hun... (ik kan zelf collectief via hun en ben het ook net aan het uitzoeken)

Dat zijn volgens mij de belangrijkste dingen, die veel geld kunnen kosten en waar je goed op moet letten ivm een verzekering afsluiten...

15. Krullebos

Krullebos Actief lid

31 aug 2011
    334
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    noord nederland

16. Krullebos

Krullebos Actief lid

31 aug 2011
    334
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    noord nederland
    heb ook even naar fbto gekeken. maar je krijg max 200 euro aan eigen bijdrage voor kraam en bevallingzorg vergoed...

Als je 45-49uur kraamzorg krijgt, betaald fbto 45x 4 euro (eigen bijdrage). Maar als je dan nog zonder medische indicatie in het ziekehuis wil bevallen, dan is je geld al bijna op en moet je dus toch de ziekenhuisbevalling zelf nog betalen...
    200 euro is niet erg veel.

bij zilverenkruis (kan ik collectief nemen) krijg je vanaf 2 sterren alles vergoed.... maar ja, dan moet je wel het hele jaar betalen....

Ik twijfel zelf nog erg, aangezien ik nooit ziek ben, maar wel zwanger wil worden....

17. sjak

sjak Niet meer actief

Let goed op wat je nu betaald en wat je evt gaat betalen!
    Wij hebben zilveren kruis 4* pakket wat ons zo'n 150 euro per maand (pp) kost en de werkgever van mijn man betaald nog 18 eu (pp).
    Wij zijn naar dit dure pakket overgestapt omdat wij ICSI nodig hebben gehad om zwanger te raken en ZK ook alle (maar dan gelukkig ook echt alle!) medicijnen vergoed met dit pakket.
    Voordeel is dat wij geen eigen bijdrage hebben aan bv kraamhulp of ziekenhuisbevalling.
    Meestal betaal je €4, -per uur aan eigen bijdrage voor kraamhulp en heb je recht op 49 uur.
    Voor de ziekenhuisbevalling betaal je zo'n 200,- zonder medische indicatie. Dus al met al is dit niet al te veel, als je een goedkope ziektekostenverzekering hebt. Bv DSW betaal je zo'n €120 per maand. Wij 50 per maand meer, voor die 600 euro kan je een hoop doen.

Succes met uitzoeken, ik ben twee jaar geleden ook een paar weken bezig geweest!

Deel Deze Pagina