spelletjescomputer... welke?

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Luppy, Sep 20, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Mijn oudste zoon zeurt al sinds hij in groep 1 zit om een DS-computer. Hij wordt in november 7 en dan willen wij hem zo'n apparaat gaan geven voor zijn verjaardag. Maar ik zie door de bomen het bos werkelijk niet meer. Zelf weet hij ook niet welke, hij wil gewoon een DS, klaar, haha.

Welk type is het beste/leukste/handigst/meest veelzijdig voor een zevenjarige? En zitten er nog grote nadelen aan tweedehands kopen? Ik vind het toch best dure dingen en dan moeten er nog spelletjes bij natuurlijk. Tweedehands zitten die er vaak al bij en dat leek mij een voordeel.

2. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Hoii,

Ik zou voor of een dsi xl gaan en dan "ombouwen" (kan je spelletjes gewoon downloaden)

Of een 3ds gaan ook die kan je tegenwoordig "ombouwen" dat wil zeggen DS spelletjes kan je wel er voor downloaden en op spelen maar 3DS spelletjes moet je kopen. 3D functie is gewoon uit te schakelijk, dus niks slechts voor ogen/hoofdpijn.

Alle spelletjes komen straks uit voor de 3ds en als hij er nog heel wat jaren mee omgaat heeft hij er profijt van uiteraard. DS(i XL)is gewoon erg goedkoop qua alles omdat je geen nieuwe spelletjes hoeft aan te schaffen.

Succes hoor ik vind Nintendo erg leuk voor alle leeftijden. Mijn vriend en ik hebben allebei een 3Ds

3. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Waar moet je hem dan voor ombouwen? Zodat je er de 3d spellen op kunt spelen bedoel je? En kun je op een 3ds geen gewone spelletjes spelen normaal gesproken?

Sorry voor mijn dommigheid hoor, maar man en ik zijn absoluut geen computerspelletjesliefhebbers, dus we hebben er totaal geen verstand van.

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Dat "ombouwen" is zodat je spelletjes gewoon op je pc kan downloaden en dan op een speciale kaart kan zetten. Zo hoef je dus niet elke keer 20/30/40€ uit te geven voor een nieuw spelletje.

Echter er gaan nu alleen nog maar spellen voor de 3DS uitkomen en een andere soort DS ondersteunt dat niet.

3DS ondersteunt wel de gewone DS spellen en je kan dus ook daar een speciaalkaartje voor kopen. Dan kan je alle DS spelletjes downloaden en gratis erop zetten :p.
    Maar 3DS spelletjes kunnen er niet opgezet worden op dat kaartje, dat moet dus wel in de winkel gekocht worden (of 2e hands)

Hoop dat je het een beetje snapt.

Google anders even op TT kaartjes of R4 (deze laatste is geloof ik geupgrade voor de 3ds)

5. fayenne

fayenne Bekend lid

Sep 3, 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Ik heb een oudere versie gekocht van de DS (gewone DS) scheelde behoorlijk in prijs met de 3D.
    Ik heb hem niet om hoeven te laten bouwen.
    Heb een speciaal kaartje online( R4) gekocht waar meer dan 100 originele spelletjes op staan ( dora, k3 , Wicky de Vicking , mario alle spellen ) en nog HEEL VEEL andere leuke! je kan zelf ook spelletjes downloaden en op die kaart zetten.
    Maar nu zeurt ze dat ze liever een tablet had gehad grrr die krijgt ze overigens niet maar ik denk wel dat ik die beter had kunnen kopen omdat die eigenlijk leuker zijn om mee te spelen.
    Ze kan dan zelf steeds der spelletjes downloaden en het is wat groter beeld natuurlijk.
    Maar goed haar Nintendo vindt ze ook erg leuk hoor en daar heeft ze zelf voor gespaard , die kreeg ze toen ze 7 jaar werd.

6. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Met "ombouwen" bedoel ik dus ook R4 (of TT)

7. French

French Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    je hoeft een ds niet te laten ombouwen...je koopt een r4 kaartje...vaak op marktplaats worden deze verkocht met spelletjes erop die je zelf kan kiezen.
    het r4 kaartje is dezelfde groote als een ds spelletje...je hebt dus 1 kaartje waar 100 tot 150 spelletjes opstaan!

8. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Oh ok. Nou, we hebben een tablet, waar wel wat spelletjes op staan, maar hij wil echt graag een DS, dus we gaan het nu maar eens doen. Ik denk dat we dan idd toch maar voor de 3ds gaan met zo'n kaartje erbij, maar ik ga wel even tweedehands kijken, want die dingen zijn duur!

Share This Page