ei verplaatsen

Discussion in 'Zwanger worden' started by tinusjeikke, Aug 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tinusjeikke

tinusjeikke Actief lid

Dec 1, 2011
    193
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

Helaas ben ik net wat bloed verloren dus mijn ongi komt er aan.
    Het zijn even dikke tranen geweest, maar nu is het weer over.

Mijn vraag is of je je eisprong kan verplaatsen?
    Mijn man is kapitein en is dus om de week de hele week weg voor zijn werk. Mijn cyclus is nu zo dat ik mij ei krijg wanneer hij weg is.
    Dus de kans op zwangerschap is dan wel nihiel.

Vandaar nu ook de dikke tranen omdat wij nu eens konden klussen rond mijn ei vanwege mijn vakantie.

Ik weet even niet meer hoe het moet.

2. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Nee, maar wat je wel kunt doen is vragen aan de huisarts of je je cyclus mag verlengen met primolut. Dan kun je je menstruatie uitstellen. Dan verplaats je natuurlijk uiteindelijk ook je eisprong.

En misschien kan je man iets regelen op zijn werk? Ik heb ooit gelezen van een piloot die werd ingeroosterd aan de hand van de cyclus van zijn vrouw. Heel handig.

3. tinusjeikke

tinusjeikke Actief lid

Dec 1, 2011
    193
    0
    0
    NULL
    NULL
    OKe dan ga ik kijken of ik wat met de huisarts kan overleggen.

Iets regelen op zijn werk gaat helaas niet. dat ik nu mee ben is al heel wat. Ook omdat ik wat moet regelen met mijn beestenboel thuis.

Dank je voor je meedenken.

4. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Werkt wel goed hoor dat primolut. Google er maar eens op. Je kan er wel heel chago van worden. Ik zit nu op dag 2 en ik heb er nu nog geen last van, maar vorige maand pukkels en heel erg humeurig. Maar goed, ik gebruik het neit om te verlengen, maar uberhaupt een menstruatie op te wekken. Succes!

5. tinusjeikke

tinusjeikke Actief lid

Dec 1, 2011
    193
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat is helemaal rot, als je helemaal niet menstrueert.
    Dan heb ik weinig te klagen.

Ik hoop dat je er veel succes mee hebt, en dat je snel een menstruatie, eisprong, innestelling en natuurlijk een positieve test hebt!

6. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Primolut wordt veelal gebruikt voor vruchtbaarheidsbehandelingen.....

Wordt ook niet zomaar voorgeschreven hoor.

7. mimi11

mimi11 Actief lid

Dec 17, 2011
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah meid! zo balen, volgende keer beter! Maar ik weet hoe je je voelt, zo frustrerend. Vandaag is mijn ongi dag en volgens mij ben ik ook weer niet zwanger! Wist niet dat zwanger worden zo lang zou duren!

8. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Dat zal ook wel zo zijn ja. Maar omdat ik er meer over wilde weten, kwam ik op het net bij diverse fora vrouwen tegen die het gebruikte om de menstruatie uit te stellen. En ik zou me kunnen indenken dat het met jouw reden een uitzondering zou kunnen zijn. Maar goed, ik zou het gewoon met de ha bespreken. Desnoods ga je een maandje aan de pil en slik je 1/2 weken langer door.

@Babii, sorry voor mijn nieuwsgierigheid, maar begrijp ik goed dat je na een lang traject je partner bent verloren? Wat vreselijk. Heeft hij nog wel geweten dat je zwanger bent? Sterkte meis!

9. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik voor je mijn bijsluiter bekeken en er zijn meerdere redenen om primolut te gebruiken 1 daarvan is inderdaad het uitstellen van de menstruatie. Ik zou het dus in ieder geval navragen.

succes, Babke

10. Daycey

Daycey Actief lid

Aug 7, 2012
    370
    3
    18
    Female
    Nootdorp
    Hormonen schrijven artsen niet zo snel voor, hoor. Je moet wel een heel goede rede hebben om ze te krijgen en ik weet niet of je met 7 rondes op weg al primolut voorgeschreven krijgt alleen omdat het 'gunstiger' is om je ongi uit te stellen.

Ik hoop het wel voor je, maar houd er rekening mee dat je het niet zomaar voorgeschreven krijgt.

Succes!

11. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Daarbij is het ook nog eens zo dat je niet automatisch je eisprong uitstelt als je je menstruatie uitstelt. De kans is heel groot dat je lichaam volkomen in de war raakt en je hele cyclus van slag is, met gevolg dat je er helemaal niks meer mee kunt.

Door middel van Primolut wek je kunstmatig een menstruatie op, eigenlijk hetzelfde principe als de stopweek tijdens pilgebruik. Stel dat je dit gaat gebruiken na je eisprong en er is iets gaande, dan kun je alles daarmee afstoten. Dus je mag het niet gebruiken als je zwanger zou kunnen zijn. Je kunt Primolut ook niet standaard elke maand gebruiken. Het zijn geen medicijnen die je er zomaar tegenaan kunt gooien, zonder enig toezicht.

12. tinusjeikke

tinusjeikke Actief lid

Dec 1, 2011
    193
    0
    0
    NULL
    NULL
    daar ben ik ook bang voor. Mijn cyclus is nu net een beetje regelmatig en het werkt allemaal goed. Wat gaat het doen als je weer hormonen gaat nemen.

Ik ga gewoon met huisarts overleggen.

Bedankt voor het meedenken en de tips!

13. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Succes en misschien heeft hij wel een andere en veel betere optie voor je. Laat je nog even weten wat hij voor advies geeft.

14. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Wat zou dat handig zijn, een knopje op je buik van oke nu zit ik op de helft, hij mag springen.. :)

15. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Doe je er dan ook meteen een raampje bij, zodat je daarna kan zien wat er binnen gebeurt?:)

16. Daycey

Daycey Actief lid

Aug 7, 2012
    370
    3
    18
    Female
    Nootdorp
    Dat is ook wel leuk. Kun jeook zo nog allesin de gaten houden!

17. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Hahahaja dat vergat ik nog! :D en dan ow deze is niet bevrucht en hoppa weer op die knop douwen!

18. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Ja handig, dat je menstruatie dan ook eerder komt, als er toch geen bevruchting is, waarom 2 weken wachten. :D

Maar als we toch aan het wensen zijn, doe dan maar gelijk een bevruchte eicel daarbinnen ;)

19. tinusjeikke

tinusjeikke Actief lid

Dec 1, 2011
    193
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dames, die laatste wens is uitgekomen.
    Ik heb vanmiddag toch maar een restje gedaan. En ik ben zwanger!
    Volgens clearblue 2-3 weken.

Dus ei verplaatsen hoeft bij mij niet meer.

Ik hoop voor jullie allemaal snel wen knalpositieve test!

20. Daycey

Daycey Actief lid

Aug 7, 2012
    370
    3
    18
    Female
    Nootdorp
    :DSuper! Gefeliciteerd en ga er lekker van genieten!
    Het is je van harte gegunt!

Share This Page