Ik heb tot eind december 4 dagen per week gewerkt. Na navraag hier en op mijn werk zou ik dan per januari een uitkering krijgen gebasseerd op de laatste 3 gewerkte maanden. Dit zou dus rond de 1100 euro zijn. Nu kreeg ik gisteren mijn loon en dat was 900 euro (3 dagen). Het is zo dat mijn contract per januari 2010 teruggezet is naar 3 dagen, omdat ik als de kleine er is 3 dagen wil gaan werken. Ik had een jaarcontract van 4 dagen en dit is nu een vast contract van 3 dagen geworden. In de brief van het UWV staat ook dat de uitkering gebasseerd is op dagloon dat ik gemiddeld heb verdiend direct voorafgaand aan mijn verlof. Er staat dus niets over week- en/of maandloon. Mijn werkgever betaalt mij nu dus voor 3 dagen uit. Als ik de brief zo lees hebben ze daar gewoon gelijk in :x Ik baal hier wel van, want heb t nog nadrukkelijk nagevraagd en ze zeiden toch echt dat het gebasseerd werd op je maandloon. Nu hebben we dus 200 minder in de maand. Dat had ik graag van tevoren geweten, zodat we wat extra geld opzij hadden gelegd. Weet iemand of dit alles klopt en heb ik echt geen recht op die 1100? Ik wacht mijn loonstrook nog even af voor ik mijn werk bel. Alvast bedankt!
Hoi! Stel je gaat 16 februari met verlof. Dan wordt er gekeken naar je loon van 1 januari t/m 31 januari. Dit wordt gebruikt voor het vaststellen van je dagloon tijden je zwanger- en bevallingsverlof. Als je werkgever het anders heeft voorgespiegeld zou ik in gesprek gaan om te vragen of je niet toch nog op papier de maand januari 32 uur kan werken. (misschien kun je daar verlof dagen voor gebruiken). Tevens moeten zij dit dan doorgeven aan het UWV dat je inkomen niet goed is doorgegeven. Ik heb het wel is eerder zo meegemaakt. (werk zelf op een HR afdeling) Hopelijk werkt je werkgever hier in mee!
Ik ben al met verlof. Ging per januari in, gelijktijdig met mijn nieuwe contract. Heb psa gemaild en kreeg dit antwoord dus ik kan het wel vergeten. Baal er wel behoorlijk van! :x Hadden ze wel wat beter kunnen uitleggen. Heb het nadrukkelijk gevraagd, omdat ik anders liever gewild had dat mijn contract eerst 32 uur werd en dan na mijn verlof werd omgezet in 24 uur. Op 21 oktober 2009 hebben wij een aanvulling op de arbeidsovereenkomst verstuurd. Hierin staat dat de arbeidsduur met ingang van 1 januari 2010 24 uur bedraagt, zo is dit ook door ons verwerkt. Wij hebben de WAZO-uitkering al aangevraagd in december met het salaris op basis van 32 uur. De wijziging naar 24 uur geven wij ook door per 1 januari 2010, wij krijgen dus ook een WAZO-uitkering op basis van 24 uur. Ik vertrouw erop u voldoende geïnformeerd te hebben.
Ik snap niet zo goed dat je al per januari een contract hebt 'genomen' van 24 uur?!?!? Het is toch logischer dat je ná je verlof minder gaat werken? Je krijgt je loon/uitkering toch gewoon via je werk? Als je daar een contract hebt voor 24 uur, lijkt het me ook logisch dat ze 24 uur uitbetalen... En dan is het toch ook gebaseerd op je maandloon? (even vanuit hun ogen gezien dan) Maarrrrr ik vind het niet zo netjes dat ze je dat niet vantevoren verteld hebben! Eigenlijk gewoon ronduit lullig!
Das zeker balen zeg! Maar ik dacht ook, je zet je contract toch pas om na je verlof? Mijn nieuwe contract gaat pas in vanaf dat ik weer ga werken.
Ja mijn contract liep af en kreeg daarna een vast contract en heb gewoon eerlijk gezegd dat ik na mijn verlof 24 uur wilde gaan werken. Mij was uitgelegd dat ik tijdens mijn verlof gewoon die 32 uur kreeg uitbetaald. Anders had ik wel gezegd dat ik een contract voor 4 dagen wilde. Mooi klote, maar goed niks aan te doen..
Heb mijn baas er nog wel even over gemaild. Baal er behoorlijk van namelijk. Mr goed kan nu vast niet meer gewijzigd worden..
Volgens mij klopt dat niet hoor. Normaal wordt echt de maand voordat je met verlof gaat gehanteerd voor de berekening. Ik zou even met het UWV bellen. En aangeven dat je tot aan je verlof dus 32 uur werkte! Met een x salaris.... En dat je na je verlof 24 uur gaat werken, maar dat ze dat contract dus al om hebben gezet en niet zo aan jou hebben gecommuniceerd! Ik zou je verhaal gewoon uitleggen en kijken wat ze daarop zeggen.
Dit is idd vreemd, want bij mij was het precies andersom en ik had pech omdat ze later niet meer wijzigen. Ik had een min/max contract van 4-16 uur en ik werkte gemiddeld 12 uur. In mijn verlof werd mijn contract omgezet naar onbepaalde tijd en dan 16 uur vast. Ik heb met het UWV gebeld om te vragen of ze dan mijn uitkering verhogen (van 12 naar 16 uur, niet geschoten is altijd mis ) maar dat deden ze niet omdat het berekend werd op de maand die ik voor mijn verlof had gewerkt. Zou een beetje raar zijn als dat nu ook zo is. Klopt de opgave die je van het uwv hebt wel met wat je als salaris gekregen hebt? (Dagloon x 5 dagen X 21 werkdagen van de maand januari)
vraag een 32 uur contract voor hele periode en neem ouderschapsverlof op voor 8 uur p/w. dan heb je ook nog een belastingvoordeeltje na je verlof. dat is 100% terecht, daar is die regeling voor.
Volgens mij klopt het niet dat je nu maar voor drie dagen uitbetaald krijgt. Ik zit namelijk in een gelijke situatie en krijg wél het volle pond uitbetaald. Om de situaties te vergelijken: Heel 2009 heb ik een contract gehad van 24 uur per week. Dit contract liep tot 1 januari 2010. Per 1 januari 2010 gingen er 8 uren op projectbasis af, hierdoor heb ik per 1 januari 2010 een contract van 16 uur per week. Mijn verlof is ingegaan op 9 januari 2010 en dit wordt altijd berekend op de maand voorafgaande aan je verlof. Ik ontvang dus tijdens mijn verlof salaris voor 24 per week. Het kan goed zijn dat je werkgever van deze regeling niet goed op de hoogte is. Zij betalen je nu je salaris uit die nu in je contract staat, terwijl je recht heb op de hoeveelheid van een maand hiervoor. Even bellen met het UWV, het kan zijn dat zij wel voor 32 uur betalen aan je werkgever en dat je werkgever maar voor 24 uur betaald aan jou. Wat een gestress he? Ik hoop dat de uitkomst voor jou positief is.
Mijn verlof is per 6 januari ingegaan. In de brief van het UWV staat een dagloon van 68,49 x 18 werkdagen (omdat mijn verlof per 6 januari inging) in januari = 1232,82 euro bruto. Op mijn loonstrook staat 1146,72 euro bruto. En dan mis ik toch ook nog inkomen van 4 en 5 januari of heb ik dat mis? Ik vind het allemaal wel een gedoe hoor. Volgens mij heb ik gewoon recht op meer loon :x Niet echt iets waar je je druk om wil maken als je hoogzwanger bent...
Kan iemand nog even meekijken?? Klopt het wat ik hierboven heb geschreven, want ik krijg deze reactie van mijn werk. Ik vind het echt raar. Dacht echt dat ik gewoon recht had die 32 uur en niet op 24. Tijdens zwangerschap heb je recht op loondoorbetaling door de werkgever. Aangezien jouw contract per 1 januari 2010 gewijzigd is in 24 uur voor onbepaalde tijd ontvang jij salaris gebaseerd op dit deeltijdpercentage. Indien jij niet zwanger was geworden had je ook een salaris ontvangen op basis van 24 uur per week. Wij hebben het UWV bericht over de wijziging van jouw deeltijd en zij zullen de uitkering daarop aanpassen.
Heb net gebeld met mijn vader. Die heeft t nagevraagd bij personeelszaken op zijn werk. Mijn werkgever had de wijziging naar 24 uur gewoon nooit nu al moeten doorgeven, maar pas na mijn verlof. Nu verlaagt t uwv de uitkering. Ze zijn gewoon dom geweest om het door te geven. Moet ik nu weer van alles gaan regelen met mijn leidinggevende of die wijziging kan worden teruggedraaid. Ik word hier echt schijtziek van.
zoals je in je laatste bericht al zegt klopt. de wijziging had pas na je verlof in moeten gaan. maar goed dat heeft te maken met de comunicatie tussen jou en je werkgever. als hun hebben aangegeven per 1 januari je contract naar 24 uur aan te passen en je bent er toen niet tegen in gegaan heb je nu ben ik bang geen poot om op te staan. maar heb je er niet voor hoeven tekenen?? ik ga namelijk ook 1 dag minder werken en ik moet dus gedeeltelijk ontslag indienen. ik bepaal hierin ook zelf de ingangsdatum en ik laat het dan dus ook ingaan na mijn verlof als ik weer start met werken zodat ik tijdens mijn verlof nog de volle mep krijg.
Bellen met het uwv meid!!! dit staat op hun website Ik heb een werkgever De zwangerschapsuitkering wordt berekend over het inkomen dat u gemiddeld verdiende in een periode van 4 weken of 1 maand vlak voor uw zwangerschapsverlof (het dagloon). De uitkering is 100% van dat dagloon. Er geldt wel een maximumdagloon voor de uitkering. Vraag aan uw werkgever wat de regels zijn. Wij betalen in de meeste gevallen de zwangerschapsuitkering aan uw werkgever. Hij betaalt uw loon dan gewoon door. Daar merkt u dus niets van. Uw werkgever kan uw zwangerschapsuitkering ook rechtstreeks aan u laten betalen door ons. Dit kan ook op uw verzoek.