Weet iemand hoeveel tijd er overheen gaat als je bij het uwv aan wil vragen of ze in vervolg de uitkering aan jezelf over laat maken ipv aan mijn werkgever? Mijn werkgever houdt namelijk geld achter, maar het zal wel gigantisch lang duren voor je idd je geld van het uwv krijgt, dat soort instanties kennende?
Dat durf ik niet te zeggen... maar als je wg geld achterhoudt.... :x dat zou ik dan wel laten weten hoor!!! Heeft dat allemaal nog steeds te maken met die wijziging van je contract?
Ja klopt en uwv kan hen niet verplichten het ook uit te betalen. Ik heb recht op loondoorbetaling en zij betalen mij uit op mijn huidige contract. Dit mag dus blijkbaar. Word ook in mijn omgeving gezegd. Het mag wel wat ze doen, maar netjes is het niet. Ik vind t ronduit asociaal en heb ze ook gemaild hoe ik erover denk (wel netjes uitgedrukt natuurlijk ). Ik vertrouw ze iig nooit weer en ze hoeven van mij ook niet meer te verwachten dat ik altijd maar voor ze klaar sta e.d. wat ik altijd wel deed. Het moet wel van 2 kanten komen...
Dit moet overigens natuurlijk in zwangerschap en werk. Zie dat ik het verkeerd geplaatst heb in mijn woede haha.. sorry!!
Ik heb 2x meegemaakt van het wijzigen van de uitbetaling voor mn wao en dat was binnen 1 week geregeld. Brief+kopie id bewijs (zelf iniatief) en kreeg na paar dagen al een brief met bevestiging. Maar dat is dus voor wao. De rest heb ik nog nooit meegemaakt betreft wijzigingen doorgeven, hoop dat het voor jou ook snel gaat.
Je brief is de volgende dag al bij het UWV. Je krijgt sowieso heel snel bericht. Ik denk dat het binnen een week, misschien twee weken geregeld is. Stuur inderdaad, wat Mizzy1982 ook zegt, een kopie van je id bewijs mee. Wil je zekerheid hebben dat je brief is aangekomen, maak er dan een aangetekende brief van. Je hebt dan de zekerheid dat je brief aankomt. Het UWV heeft inderdaad zes tot acht weken nodig om de aanvraag van een uitkering rond te krijgen. Zo dekken ze zich in als het iets langer duurt dan drie/vier weken. Maar in dit geval zal dat een stuk sneller zijn. Succes verder!
ik zou ook na een week even bellen of t is aangekomen! weet je zeker dat ze ermee bezig zijn. En oja, ik kan me je gevoel helemaal voorstellen, wat een achterbakse streek.
Ik zou het én aangetekend én persoonlijk doen. Ik heb zelf een jaar strijd gehad om iets te wijzigen, wat ECHT aan het UWV lag. Heel veel sterkte.
Ja sorry, voel me bij zulke berichten een beetje aangesproken aangezien ik er zelf werk Maar dit is natuurlijk onzin Als ts een brief stuurt is het normaal gesproken binnen 1 week geregeld en krijg ze dezelfde maand nog het geld op haar rekening overgemaakt. Mits ze dit zelf dan ook op tijd laat weten aangezien de betalingen redelijk vroeg de deur uitgaan. Zou ze het nu bv voor volgende week vrijdag doorgeven dan kan het vanaf maart direct aan haar worden uitbetaald. Na vrijdag worden de betalingen gedraaid en gaan wijzigingen weer pas per april in.