Dat snijden bij de HA garandeert weer opnieuw in te groeien is niet helemaal waar ik heb het bij beide grote tenen laten doen omdat ze steeds ingroeiden. Pedicure kon op een gegeven moment niets meer voor me doen. Achteraf stom van me dat ik het niet eerder heb laten doen. Nu weer prachtige pijnloze nagels!
Ik kijk het even aan deze week.. nu valt de pijn wel weer wat mee. Ik denk dat ik hem vrijdag laat snijden, als het niet beter wordt. Dan is mn kind ht weekend wg, dan kan ik rustigaan dorn.
Eensch! Mijn teennagels scheuren snel kapot als ik mijn tenen stoot em helaas gebeurt dat regelmatig. De ene keer groeit het dan in, de andere x niet. Maar als mijn teen door de HA behandeld is komt het niet terug. Totdat m’n teennagel weer scheurt en daardoor ingroeit...
Ik weet het ook niet hoor, dit is wat de pedicure ons voorschotelde. Maakt mij verder ook niet uit. Hoop dat je er snel minder last van hebt!
Ik heb het donderdag laten doen. Precies hetzelfde. Kreeg van mijn huisarts de tip; weken in soda, daarna paar flinke druppels betadine erin en pleister erop. Dat minimaal 2x per dag Heb je het gaasje er al wel uit?
Huisarts (in België) gaf als tip om voet te weken in water met een beetje bleek erin. Ik moest het nog een paar keer doorvragen of ze echt de dikke bleek bedoeld die je in 't schoonmaken gebruikt en die bedoelde ze dus. Hebben het geprobeerd en binnen no time was het probleem opgelost.
Dank voor de tips allemaal! Vooral met de gaasjes ging het een tijdje goed en leek de ontsteking zelfs weg te trekken. Maar uiteindelijk ging het toch weer etteren en scheurde de zijkant van de nagel een ook stukje in. Dan kan ik dus over een tijdje weer.. Zojuist dij de dokter geweest en mijn strookje nagel laten verwijderen. Het deed zeer, maar gelukkig niet zo erg als 3 uur weeënstorm. De ander wilde hij niet doen, die afspraak staat voor 6 nov...
Ik vind het wel grappig wat jullie allemaal bedenken voordat je naar een pedicure gaat. De ingreep bij de huisarts is vaak het laatste redmiddel en echt in de meeste gevallen alleen nodig bij een verwaarloosde ontsteking. Ik ben zelf pedicure en behandel op mijn werk dagelijks ingegroeide nagels. Van mensen waar het regelmatig terugkomt tot mensen zoals ts. Het is in al die jaren nog nooit voorgekomen dat ik het niet kon oplossen en mensen naar de huisarts moesten. De tip van verweken met soda, bleek of wat dan ook is niet altijd goed voor je ingegroeide nagel. De nagel zit er al diep in en door het verweken kan hij nog dieper gaan zitten. Dus HUP naar de pedicure. Die andere nagel is misschien nog te redden. En ook als je in de toekomst weer lichte klachten krijgt zou ik sneller aan de bel trekken. Een kwartiertje bij de pedicure lijkt me altijd nog fijner dan die dikke verdovingsspuit erin. Brrrrr… Als mijn klanten bellen met echt pijnklachten, kunnen ze bijna altijd dezelfde dag of die dag erop nog terecht. We hebben altijd een enorm volle agenda, maar een kwartiertje is altijd te fixen.
En die tips van de huisarts snap ik. Het verhelpt de ontsteking, maar de oorzaak (de nagel) blijft in het vel snijden. Dus komt het probleem waarschijnlijk terug.
Niet als je een hele strook weg laat halen met wortel en al. Of 1 keer die behandeling bij de huisarts of 4 x per jaar met een ingegroeide teennagel de pedicure. Voor mij was de keuze makkelijk.
Ik ben ook keer op keer op keer op keer op keer (x3000) bij diverse pedicures geweest met mijn teennageltjes... Als je er nog vroeg bij bent kunnen ze proberen je te helpen. 99 vd 100 keren hielp het geen snars en kon ik na dat ik pedicurerekeningen betaald had alsnog mij laten martelen door de huisarts. Tegenwoordig sla ik de pedicure gewoon over. Soms lukt het mij zelf om het puntje er uit te prutsen met een pincet en vijl en de andere keer niet. Naar pedicures breng ik mijn geld niet meer. Bovendien: als je een goede ontsteking hebt mag een pedicure zelfs niets aan je teennagel doen (is mij door diverse pedicures verteld). Jij zult ongetwijfeld heel goed werk leveren, maar niet bij alle teentjes is een pedicure de oplossing.
Nou.. ik dacht dat het wel meeviel, maar de pijn is toch flink aangezet. Blijkbaar werkte de verdoving nog bij mijn vorige bericht. Er zit nu sinds vanmiddag een drukverband om. Weet iemand wanneer deze eraf mag? Ik moet maandag op controle.
Wat je allemaal doet is goed, maar het stukje gaas eronder is het beste. Ik heb jarenlang ingevroeide nagels gehad. Podoloog, huisarts, randje nagel verwijderen, hele nagel verwijderen, spalkjes, operatie om de nagelwortel aan te passen: alles gehad. Het enige wat voor mij helpt is elke 5 weken naar de pedicure gaan en er voor de rest zelf met mijn vingers afblijven. Een pedicure kan ze goed kort afknippen en gaasjes onder leggen om nagels op te hogen. Dus voor nu, blijf doen wat je doet. De ontsteking gaat snel weer weg. Hou gaasjes onder je nagel totdat hij goed gegroeid is. En voor preventie in de toekomst: pedicure.
Ik heb hetzelfde probleem als jij (had). Hier door de huisarts een stukje nagel incl wortel laten weghalen. Is helaas weer teruggegroeid. Toen in het zh laten wegsnijden, ook incl wortel. Ook toen Is het na enkele maanden weer teruggegroeid. Na de zwangerschap laat ik het weer doen en dan Is het hopelijk voor altijd weg! De pijn na de ingreep was bij mij na ongeveer 3 dagen helemaal weg. Drukverband mocht er na 2 dagen af. Ik heb nog wel een tijdje pleisters en jodium gebruikt omdat de wonder een beetje open stond. Succes ermee!
HA kan je vertellen wanneer het verband eraf mag, tot die tijd je been zoveel mogelijk hoog houden, dat vermindert de druk en dus de pijn iets. Met een dag of 3 voelt het waarschijnlijk wat beter....totdat iemand (mijn dochter van toen 3 jaar) er op gaat staan
Vannacht werd ik wakker van de pijn en bij nader inspectie kwam ik erachter dat de pijn vooral bij de rand van het verband zat waar de verdoving erin is gegaan. Ik heb het verband losser gemaakt en vanmiddag verruild voor een nieuw gaasje en het voelt direct veeeel beter. Geen echte pijn meer, alleen wat beurs. Lopen e.d. doet ook niet heel zeer. Prima lijkt me!