leerkracht, wanneer vertellen aan de kinderen?

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by dbv, Mar 19, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dbv

dbv Lid

Mar 19, 2015
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben morgen 13 weken zwanger en vroeg mij af wanneer het handig is om het te vertellen aan de kinderen (en ouders) en ben benieuwd wanneer andere leerkrachten (of andere beroepen met kinderen) het hebben verteld!

2. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Ik heb het met 11 weken verteld aan collega's en kinderen.
    Hadden al 2 goede echo's gehad en kon niet meer wachten :)

3. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    De juf van mijn dochter is nu zwanger, ze vertelde het met 13 weken.

4. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

Oct 5, 2011
    1,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het met 12 weken verteld aan de collega's en de dag erna aan de kinderen.

5. dbv

dbv Lid

Mar 19, 2015
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké, hier op school heb ik al 2 leerkrachten die wachten tot week 16. maar weet niet of dat mij lukt! ;) (ook niet qua buik trouwens!)

6. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Met 12 weken... het was kinderboekenweek en ik had mijn favoriete boek meegenomen De koe die een ei had gelegd. Het kwartje viel vrij snel :p

7. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

Aug 27, 2014
    1,593
    541
    113
    1e keer met 14 weken verteld aan de kinderen (met 10weken al aan het team), 2e keer met 12 weken aan kinderen en team.

8. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    In kinderen hun ogen duurt het nog "eeuwen" (6 maanden).

Ik zou dus - als het je lukt - nog even een maandje of anderhalve maand wachten.

Tenzij je les geeft aan groep 7 of 8. Die hebben mogelijk meer inzicht qua tijd.
    Of tenzij het echt te hard gaat opvallen.

9. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

Sep 11, 2013
    1,845
    183
    63
    Female
    Ouders en collega's wisten het meteen... met 5 weken was er ineens een kindje met de 5e ziekte op het werk en ik ben hier niet immuun voor dus moest thuis blijven. Er is toen een brief uitgegaan naar ouders waarom ik er niet was en dat kinderen met vlekjes in die periode even langs de huisarts moesten.
    De kinderen heb ik het vertelt net voor de 20 weken echo.

10. Jughi

Jughi Bekend lid

Oct 28, 2014
    710
    1
    0
    Ik zit met dezelfde vraag... Nu geef ik les op de middelbare school.. De teams weten het al (geef les op drie scholen) Maar die pubers... :p Wanneer en hoe vertel je zoiets? :O

11. dbv

dbv Lid

Mar 19, 2015
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lastig he?! Hoe ver ben je? (Oh wacht ik zie je onderschrift al haha ;) )

Dat het voor die kinderen zo lang duurt was ook voor mij een reden, maar het gaat al wel zien en qua misselijkheid ook, dus ik ga het toch maar vertellen komende week, dan ben ik 14 weken ;)

Bedankt voor de reacties!

12. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,275
    2,035
    113
    Mijn collega's wisten het al vrij snel ivm IVF traject. De kinderen heb ik het rond de 14 weken verteld, geloof ik. Ook al ben ik op school geweest met de kleine en laat ik regelmatig foto's zien, ik krijg nu nog wel eens de vraag of mijn baby'tje al uit de buik is (ik sta nu voor een andere groep) :p En bedankt hè, lieve kiddo's! Hahahaha ;) :D

13. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik weet niet aan welke groep je lesgeeft….maar ik heb destijds de kinderen een kinderwagen laten knutselen
    Knutselidee met de titel: Kinderwagen
    Roze papier voor de meisjes en blauw papier voor de jongens. Van te voren niet verteld wat we gingen knutselen maar dat het gedurende het proces duidelijk zou worden……

14. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Ik heb het ongeveer met drie maand verteld.
    Ik heb groep vijf, ze reageerden er niet echt op.
    Volgens mij maakt het ze weinig uit of de juf zwanger is of niet.
    En dat vind ik prima.

15. JuMi85

JuMi85 Lid

Aug 1, 2014
    83
    27
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb het met 17 weken aan collega's én de kinderen verteld. Ik geef les aan kleuters die hadden het niet door, maar de collega's ook niet.
    Directie was al wel op de hoogte.

16. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Om die reden zou ik het niet 'geheim' houden. Genoeg mogelijkheden om zoiets visueel te maken. Met een leuke kalender bijv en elke vier weken de grootte van de baby en het gewicht bespreken. Ben je gelijk met meten en tijd bezig!

Ik heb het alle keren zo rond de 12 weken verteld, na een positieve echo.

17. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    1,284
    0
    36
    Female
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Ik geef ook les op de middelbare school. Ik heb het met mn eerste zwangerschap gewoon heel lang geheim gehouden. En op een gegeven moment gingen ze het zien. En dat is leuk. Dan komen ze heel verlegen naar je toe om het te vragen of je krijgt ineens een briefje in je hand geduwd met de vraag of je zwanger bent enzo! echt heel leuk! ja en dan gaat het balletje zo rollen...
    Nu ben ik ook zwanger en weten een aantal collegas het al omdat het zo lang traject is waar ik in zit. En nog al eens onder school tijd naar het ziekenhuis moet. Leerlingen weten het nog neit. Maar ga ik ook nog niet vertellen. Gezien ik nog helemaal neit ver ben en er dus nog van alles fout kan gaan

18. Storm1

Storm1 Actief lid

May 19, 2014
    208
    0
    0
    Vertellen wanneer jij je er vooral goed bij voelt!!
    Ik geef les op middelbare school, wilde t even stil houden tot na de zomervakantie (zou dan 26 weken zijn), maar dat heb ik niet gered ivm vroegtijdige weeën, leerlingen vielen van hen stoel toen ze hoorden dat ik was bevallen (ze waren even vergeten te vertellen dat ik zwanger was 😂😂😂)

19. Storm1

Storm1 Actief lid

May 19, 2014
    208
    0
    0
    Collega's wisten het trouwens al wel met 14/15 weken

20. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,827
    19,159
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Bij voorkeur (kort) na 12 weken aan de kinderen. Alleen tijdens 1 zwangerschap was ik zo beroerd dat ik minder moest gaan werken. Toen heb ik het al eerder verteld. Ging helaas wel mis.
    De collega's wisten het wel iets eerder. Al vond ik het jammer dat sommige mensen mij in het bijzijn van kinderen gingen feliciteren, terwijl die nog niks wisten. Ze gaan dan toch vragen waarom.

Share This Page