HELP zwanger in het buitenland !!!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door gini, 19 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gini

gini Nieuw lid

19 aug 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal,

ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Ik ben sins kort met mijn vriend meegekomen naar canada maar ben hier niet verzekerd. wist niet dat het zo een haast had ,maar nu ben ik er achter dat ik 8 weken zwanger ben:$ totaal niet verwacht aangezien de kans bij mij op zwangerschap nihil is.

maargoed ...heeft iemand ervaring met zwanger in het buitenland !!??

is er misschien een bepaalde verzekering die ik af kan sluiten??

bedankt voor evt hulp

groetjes gini

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Gini,

ben je geëmigreerd naar Canada? Of heb je een tijdelijk visum?
    Als je er voor een korte periode bent ben je gewoon verzekerd in Nederland. Bel dan met je Ned. verzekering en vraag hoe het zit met het vergoeden van kosten mbt je zwangerschap. Dat moeten ze betalen. Als je echt voor langere tijd daar gaat wonen moet je je in canada verzekeren. Hoe dta precies moet weet ik niet, maar weet je vriend dat niet? Hij zal zelf ook een verzekering moeten afsluiten. Er zijn altijd van die immigratie-bureaus en hulpinstanties voor mensen die net nieuw zijn een bepaald land. Zoek op internet of vraag het in je dorp of stad. Zo'n organisatie of bureau zal je precie shelpen met hoe je een verzekering regelt en ook alle andere dingen die komen kijken bij wonen in een ander land. Succes en goede zwangerschap!

Mirjam

Deel Deze Pagina