vergoeding behandelingen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cahida, 17 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cahida

cahida Lid

17 jun 2012
    23
    0
    0
    hou van gezelligheid, en oude meubeltjes opknappen
    Ter apel, Groningen
    Hallo,

ik heb afgelopen donderdag gehoord dat ik met IVF (dokter had het even kort samen gevoegd, omdat ik al die andere namen vergat) moet beginnen,
    maar ik heb gelezen dat je bij IVF maar 3 behandelingen vergoed krijgt, en is dat bij de anderen ook zo? of moet je juist betalen? en kan dat met een basisverzekering?

groetjes.

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Volgens mij heeft iedere verzekaar 3 ivf behandelingen in het standaard pakket zitten. Er was toendertijd een verzekeraar die tot 5 behandelingen vergoed in het hoogste pakket, volgens mij was dat Unive, maar weet het niet zeker. Je kan het beste even je polisvoorwaarden nalezen. Na 3 behandelingen moet je normaal gesproken zelf betalen.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Er worden inderdaad maar drie IVF/ICSI-behandelingen vergoed vanuit het basispakket. Daaruit volgende cryo-terugplaatsingen horen er ook bij, die worden niet apart gerekend. Wil je meer dan drie behandelingen doen, dan zul je het zelf moeten betalen. Voor een volledige IVF-behandeling ben je al snel €3000,- kwijt.

Er zijn verzekeraars die meer IVF/ICSI-behandelingen vergoeden. Maar dan moet je al langere tijd bij zo'n zorgverzekeraar aangesloten zijn en het geldt vaak alleen voor het allerduurste aanvullende pakket. Je kunt niet naar zo'n verzekeraar overstappen als je met IVF/ICSI gaat beginnen, dan nemen ze je niet meer aan. Univé vergoedde in het verleden vijf behandelingen, maar sinds vorig jaar geldt dat niet meer helaas. Dus je hebt er alleen iets aan als je eigen verzekeraar met jouw pakket meer behandelingen vergoedt, anders blijft het bij die drie uit de basisverzekering.

4. cahida

cahida Lid

17 jun 2012
    23
    0
    0
    Ter apel, Groningen
    Oke dankjewel, ik zal er even achter aan bellen..
    En IUI ofzo dan? staat dat los van IVF & ICSI en is dat per jaar of voor je hele leven.. sorry ben er nog niet zo mee op weg.. maar wil wel graag al een beetje geinformeerd zijn natuurlijk.
    Dankjewel!

Liefs.

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Iui wordt onbeperkt vergoed, maar je moet dan natuurlijk wel je arts achter je hebben.
    Je zei dat jullie door de arts ivf is aangeraden, dus dan is iui gepasseerd station.

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    IUI wordt onbeperkt vergoed. Je moet dan wel een arts hebben die achter het aantal behandelingen staat. In de meeste ziekenhuizen is het zo dat zes IUI-behandelingen zo'n beetje het maximum is. Is het dan nog niet gelukt, dan gaan ze ervan uit dat er meer aan de hand is en je beter kunt overstappen naar IVF-ICSI.

Er worden drie IVF/ICSI-behandelingen vergoed per te realiseren zwangerschap. Voor een eerste kindje krijg je drie behandelingen vergoed, voor een tweede kindje weer, enz. Het aantal behandelingen wordt landelijk geregistreerd. Het is dus niet mogelijk om drie keer IVF te doen en over te stappen naar een andere verzekeraar, waar je er ook nog drie krijgt. Het is drie in totaal, meer niet.

7. cahida

cahida Lid

17 jun 2012
    23
    0
    0
    Ter apel, Groningen
    Oke, ja hij zei van dat we soort van IVF gaan doen, maar dat hij graag ook nog andere mogelijkheden gaat bekijken voor ons.. ik was een beetje in shock om dat de hoop er toch een beetje was dat ik zelf een eisprong had gehad.. en al die dingen meer...

maar hartelijk dank!

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Als het om je eisprong gaat en je arts nog andere opties wil onderzoeken: dan even diep ademhalen! Waarschijnlijk was je te veel in shock om de rest goed te horen. Als het om je eisprong gaat (die er niet is), dan sta je echt nog aan het begin van het traject en dan is het met drie behandelingen echt nog geen einde verhaal.

Kan niet in je status kijken natuurlijk, maar dat gevoel krijg ik als ik je schrijven zo lees. Geen paniek meidje!

9. cahida

cahida Lid

17 jun 2012
    23
    0
    0
    Ter apel, Groningen

Ja klopt, sta ook nog in het begin van het traject, mijn man heeft wel goed geluisterd.. maar hoor er vrijdag meer over, maar thanks :D
    en je mag me toevoegen hoor! :)

Deel Deze Pagina