Lieve allemaal, Vorige week helemaal in de wolken omdat ik al een maand na mijn miskraam weer zwanger bleek te zijn, maar ook deze zwangerschap begint niet zonder zorgen. Omdat ik onder verscherpte controle sta hebben ze bij 4 weken en 2 dagen mijn hCG geprikt en gisteren bij 4 weken en 6 dagen weer. Uitslag: vrijdag: 23,3 woensdag: 115,3 De huisarts zegt dat het wel degelijk een verdubbeling per 48 uur is maar dat hij het wel erg laag vindt... Hij durft niet positief te zijn. Maandag moet ik weer prikken dus dit worden nog 4 hele lange dagen en ik geniet geen seconde van het feit dat het hemelvaart is, ik niet hoef te werken etc. Tijd kan zo'n vijand zijn soms!!! Heeft iemand hier ook lage hcg-waardes gehad bij wie het toch goed is afgelopen? Ik snak echt naar positieve voorbeelden, dus wie o wie kan mij helpen? Liefs BB
Lieverd, wat een onzekerheid he! Ik snap je volledig. Hier hetzelfde meegemaakt. Ik was al vijf weken zwanger en mijn HCG stond nog maar op 55. Het was bij mij na een week ook gestegen maar heel liichtjes, zeker niet per 48u verdubbeld. Iedereen zei ook tegen mij dat ik maar rekening moest houden met het slechtste maar opeens, week 7 steeg het heel veel. Ondertussen is alles oké met de baby en ziet het er heel goed uit. Die waarden zeggen niets! Het kan nog alle kanten op! Jouw waarden zijn verdubbeld dus dat vind ik al een goed tekenen. Ik kan me inbeelden dat je nu niet echt van je verlof kan genieten, ik kon ook aan niets anders denken...
Ben het eens met Mie. Een lage waarde hoeft niet zo veel te zeggen. De referentiewaarden aan het begin van de zwangerschap liggen zo ver uit elkaar. Wat wel belangrijk is (maar mie is blijkbaar een hele mooie uitzondering) is dat het Hcg mooi stijgt en dat doet het bij jou wel. Hieronder een stukje uit een tabel met referentiewaarden: week 4 37 3-426 5 373 19-7335 6 7084 1078-56493 7 31783 7650-132069 8 72594 23014-228982 Rond week 5 mag je hcg dus tussen de 19 en de 7335 liggen!!!
nb eerste getal is het aantal weken zwangerschapg 2e getal is de gemiddelde hcg-waarde die daar bij hoort 3e getallen is de range waartussen je hcg hoort te vallen.
Dank jullie wel dames! Ik hou jullie op de hoogte van de priksessie maandag. Volgens mij zou het dan minimaal boven de 500 moeten zitten, dus duim voor me!