Ernstige bekkeninstabiliteit, reden voor opname?

Discussion in 'Gezondheid' started by Mama092013, May 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

Feb 23, 2013
    1,276
    17
    38
    Female
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Hoi dames,
    Ik vroeg me het volgende af. Is het mogelijk dat je met ernstige bekkeninstabiliteit kan worden opgenomen?
    Ik heb namelijk erg veel pijn aan mijn bekken en rug, en de fysio kan eigenlijk niks meer voor me doen. De pijn neemt alleen maar toe.
    Ik kan bijna niks meer, elke beweging geeft ontzettend veel pijn.
    Nu moet in dinsdag naar het ziekenhuis, naar de orthopeed, misschien dat die wat kan betekenen.
    Maar kan het voorkomen, dat de pijn zo erg is, dat je wordt opgenomen? Of is dit geen reden voor opname?
    Laat ik duidelijk zijn, ik wil niet opgenomen worden, maar vraag het me wel af.

Ik hoor graag ervaringen van andere dames die dit ook hebben (meegemaakt).

2. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

Jul 22, 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Vorige week schreef je dat je moest blijven werken, hoe staat t daar nu mee? Lijkt mij verstandig als je een tijd weinig gaat doen. Advies van mijn bekken fysio was 15 min zitten, 15 min liggen, 15 min lopen etc. Mijn ervaring is dat als je een keer over je grens gaat je daar een tijd lang voor moet 'boeten'.
    Na het stoppen met werken duurde het bij mij dik twee week voordat ik verbetering zag....

Hoop dat je hier wat aan hebt.

3. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

Jul 22, 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ook moet ik zeggen dat ik geleerd heb om met de pijn om te gaan.
    T is nooit weg maar t wend wel...

4. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

Feb 23, 2013
    1,276
    17
    38
    Female
    Brabant
    Ik moet nog steeds werken.. Mag niet stoppen van mijn baas. Hopelijk krijg ik nu uit het ziekenhuis advies, en mag ik dan eindelijk mijn rust houden..
    Op deze manier wordt het alleen maar erger, maar mijn baas lijkt dat niet echt te interesseren

5. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    2,209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat is vreemd hoor.
    Jouw baas bepaalt niet of je arbeidsgeschikt bent.
    Dat bepaalt de bedrijfsarts of de keuringsarts van het UWV.
    Het ziekenhuis kan je overigens gerust advies geven maar daar hoeft je baas zich dus idd niets van aan te trekken.

Overigens denk ik niet dat je hiervoor wordt opgenomen.
    Had zelf al heel forse bekkeninstabiliteit heel vroeg in de zwangerschap, de gyn. tilde daar niet zo zwaar aan.
    Kwam een beetje neer op: Rot voor je, maar doorbijten tot je bevallen bent.

Sterkte!

6. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

Jul 22, 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk echt dat als je zoveel pijn hebt je het jezelf niet aan moet doen om door te gaan. Meld je ziek en neem je rust. Laat dit niet van je baas afhangen. Jij moet nog een tijdje met je lijf doen en daar heeft je baas geen last van. Mijn baas vond t ook niet leuk maar ik ook niet.
    En dat heb ik ook gezegd maar dat ik niet eens op t werk kan komen dan houdt het op hoor. Achteraf te lang nog doorgegaan waardoor t herstel lang duurde. En ik ga dat nooit meer doen.
    Je moet ook kunnen genieten van je zwangerschap en zoals ik schreef je moet ook nog even door. Misschien nog wel 20 weken of meer.
    En zodra je weg bent denkt je baas niet eens meer aan je waarschijnlijk maar dan zit jij nog steeds met je pijn... Dat is t niet waard!

LolaBloem likes this.
  7. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

Jul 22, 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Goed geschreven! En idd een arts kan enkel advies geven maar uiteindelijk beslis jij (in overleg met de Arbo arts is t mooist) dat t niet meer gaat.

8. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

Feb 23, 2013
    1,276
    17
    38
    Female
    Brabant
    Ik neem het advies van de arts in het ziekenhuis mee naar de Arbo, dat bedoel ik eigenlijk, want mijn mijn Arbo vind het het niet nodig dat ik stop..

9. DotjePK

DotjePK Bekend lid

Nov 11, 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Heb je al een bekkenband via de fysio gekregen?
    Ik denk dat de orthopeed niet veel voor je kan betekenen. Misschien je bekkenfysio een brief laten schrijven naar de Arbo, dat geeft altijd inzicht verbetering bij arbo artsen.

10. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

Jul 22, 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wanneer moet je naar de arbo?

11. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

Feb 23, 2013
    1,276
    17
    38
    Female
    Brabant
    Ik heb al een bekkenband gehad, maar die had weinig tot geen effect, dus moest ik mee stoppen. Ook de behandeling bij de bekkenfysio staat nu stil omdat de klachten niet verminderen ondanks de oefeningen.
    Ik moet over 5 weken pas terug naar de Arbo, maar ga in ieder geval met een brief van de vk naar de Arbo, verder wacht ik dus ook nog op advies an het ziekenhuis..

12. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

Feb 23, 2013
    1,276
    17
    38
    Female
    Brabant
    Zodra ik in het ziekenhuis ben geweest, ga ik ook een vervroegde afspraak maken met de Arbo, want ik ga echt geen 5 weken meer wachten!

13. DotjePK

DotjePK Bekend lid

Nov 11, 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    :(
    Dat is raar, en de bekkenfysio komt wel tot de conclusie bekkeninstabiliteit?????

Misschien tijd voor een andere fysio....
    (ik bedoel dat niet onaardig, maar diagnose bekkeninstabiliteit kun je alleen stellen bij klachten die na het wel stabiel maken van het bekken (bijv. door een bekkenband) meteen afnemen...)

Zonder stabiliteit = klachten = bekkeninstabiliteit
    Met stabiliteit = geen klachten = bekkeninstabiliteit
    Is een makkelijke diagnose.....dus ik snap t niet zo goed.

Mag ik vragen wat de fysio heeft gedaan?:(

14. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

Feb 23, 2013
    1,276
    17
    38
    Female
    Brabant
    Ik kreeg door de bekkenband drukpijn op mijn heupen, daarom was het beter dat ik hem af liet. Daarnaast loop ik ook op krukken, en die geven me wel steun, dus hoefde de bekkenband niet perse gebruikt te worden zolang ik mijn krukken gebruik.

Ik heb verschillende oefeningen moeten doen, en ze heeft bepaalde testjes gedaan, en daar kwam duidelijk bekkeninstabiliteit uit. Een extremere vorm zelfs. Vandaar dat ik nu ook ben doorgestuurd naar het ziekenhuis.

15. DotjePK

DotjePK Bekend lid

Nov 11, 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Ahhhh, dan snap ik het wat beter.... Het is niet zo dat de band niet werkte, maar dat je er andere klachten van kreeg. Dan neem ik de bovenstaande woorden terug.

Tsssss, wat heb jij een rare arbo arts.... Die mensen begrijpen er echt helemaal niets van. maar ik schreef als eerder, misschien moet je BFT eens contact openemen met de arbo. Eens goed overleggen, misschien dat de arbo dan wat beter begrijpt wat er aan de hand is.

Veel arbo artsen zien het als een 'mode-verschijnsel'. Maar uitleggen dat het iets nieuws is, betekend nog niet dat het niet waar is. De levens van aanstaande moeders is veranderd, er wordt gewoon meer van je gevraagd. Je kan niet ff rusten oid en rustig aan doen. We werken allemaal veel, hebben een huishouden en nog meer. Dus fysiek is het gewoon best zwaar. Maar krijg dat maar eens bij een arbo-arts naar binnen.....

Succes!!!!

16. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

Feb 23, 2013
    1,276
    17
    38
    Female
    Brabant
    Dankjewel :)
    Ik had het idd ook anders moeten formuleren, dan was het wat duidelijker geweest ;)
    Maar mijn Arbo komt volgens mij onder een steen vandaan, want die vindt het allemaal wel meevallen.
    Het is notabene nog een vrouw ook, had eigenlijk wel meer begrip verwacht!
    Maar ik ga idd met het advies van de fysio, vk en arts van het ziekenhuis naar de Arbo, hopelijk is dat dan overtuigend genoeg..
    Ik laat wel weten hoe het verloopt..

17. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    2,209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zal ik eens eerlijk zeggen wat ik in jouw plaats zou doen?
    Me ziek melden en als de arbo-arts je oproept en dan nog steeds besluit dat je wel kunt werken, lekker een second opinion aanvragen bij het UWV. Die zijn namelijk over het algemeen echt wel voorzichtig met zwangere vrouwen hoor:)

18. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

Feb 23, 2013
    1,276
    17
    38
    Female
    Brabant
    Oke, dat zal ik dan eens onthouden. Al hoop ik dat het niet zo ver hoeft te komen. Maar als ze dan nog steeds zo stug zijn, dan ga ik dat wel proberen!

19. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

Sep 26, 2012
    1,184
    0
    0
    Inderdaad!! Gewoon ziekmelden hoor! Alles wat je nu verpest, duurt het straks weer langer voor je weer kunt! Straks kun je je eigen kindje niet eens tillen!

Als ik te lang blijf staan, zak ik overigens gewoon door mijn benen... Zelfde verhaal met te lang lopen. Afwisseling werkt hier ook t beste, zitten, lopen, liggen...

Bekkenband helpt hier trouwens ook slecht! Drukpijn inderdaad, en kan er niet mee zitten, want dan krijg ik er harde buiken van :(

20. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Als eerst stoppen met werken!!
    Ziek = ziek!

Dat maakt al een hoop verschil

Share This Page