Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BeebieBeeb, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Even een dikke knuffel voor iedereen!

2. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Dank je, Nadesy!

Hebben jullie wel eens suikervrij gebak/snoep geprobeerd? Zag dat ze bij appie ook suikervrije chocolade hebben in sint figuurtjes. Ben eigenlijk wel benieuwd of dat kan. Mis echt het snoepen.

3. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer

Is het alleen suikervrij of ook koolhydraat vrij?

4. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Alleen suikervrij.
    ik ben ook benieuwd of gewone popcorn zonder zout of zoet goed zou gaan.

5. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Koolhydraten zou je ook naar moeten kijken hoeveel daarvan in zit anders heeft het weinig nut :) en anders gewoon lekker uit testen en kijken hoe je lichaam erop reageerd :)

6. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    ik wil graag een soort snoep, gebak of chocolade of chips of anders fouts hebben wat je onbeperkt kan eten. haha.

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Als het al bestaat is het vaak niet lekker. Het zijn die foute stofjes (suiker/vet) die het zo lekker maken :D:p

8. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    +1!!!!!!!!!!!

Haha maar idd meestal vind ik het ook maar goor die suikervrije troep :)

9. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Oke vraag van de dag! Wat is de snack van de snackbar met de minste koolhydraten??? Jullie tips? Ik heb zin om zeer binnenkort te snacken, maar wel zo veel mogelijk 'verantwoord' ;)

10. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Ik denk niks. Alles is gepaneerd. Misschien een kippenpootje nog wel kan.
    Frikandel is 6,1 koolhydraten. kroket en dergelijke is veel meer. Rond de 11. Ik zou eerder zelf een stukje vlees bakken die altijd mag zoals karbonade of kip. En verder genieten van de friet en saus. Jumjum.

Volgende week vrijdag ga ik met collega's naar de Mexicaan. Ben erg benieuwd hoe dat gaat.

11. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ja daar heb je gelijk in, misschien een portie sate? Dat is gewoon kip...

Over kip gesproken... Maggi kip ovenkrokant is af te raden! Ik heb er helemaal niet aan gedacht maar ik had net 7,1 ;) je moet dan de kipfilet door een ei halen en dan door van die korrels halen zodat het een krokant laagje krijgt.. En nu had ik ook nog eens gebakken aardappels en worteltjes, dus beetje teveel van het goede...

En dat precies op mijn 'meetdag' :) ik denk morgen nog maar een meetdagje, om die te sturen want anders denken ze meteen in het ziekenhuis dat het niet goed gaat.... (En dat terwijl ik verder vandaag 5,1 als hoogste had...) Of hou ik dan mezelf voor de gek? :)

12. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Miekie, naar de mexicaan moet kunnen! Een lekker groot stuk vlees!!!! (Beeeetje jammer dat je geen rood vlees mag maar toch...)

13. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Meestal hebben ze wel een mix grill. Komt wel goed.

Ik denk dat zon kippie wel kan. Maar dan zonder aardappelen. liever gewoon een kippenpootje uit de oven. Wortelen zitten ook koolhydraten in. Alles bij elkaar net niet goed. Misschien met sla en minder aard wel te doen.
    Heel gepuzzel

14. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Nou ik heb gelezen dat die ovenkrokant korrels, per portie 12 gram koolhydraten waren, dus dat vind ik best veel :) (als ik uit ga van 45/50 gram totaal)
    Dan eet ik net zo lief die kipfilet maar dan met peper zout en kipkruiden en dan is het 0 gram! :D

15. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Dat is een hele hoop. Dat voor een laagje over de kip. Ik zou dat ook niet meer proberen.

16. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik denk dat dat laagje soort paneermeel is.

Ik heb zojuist (tijdens een vergadering) een banaan en een klein zakje M&M's op. Waarde na anderhalf uur: 6.9

Die internist kan de boom in met haar insuline, echt waar. :D

17. penseel

penseel Niet meer actief

Spannend zwangerschapssuiker.

Ik weet er alles van. Hier al ontdekt in de eerste weken van mijn zwangerschap( vijf jaar geleden) en moest direct gaan spuiten.

Het enige wat ik lastig vond het bij houden van de tijden en elke keer je suiker testen.

Je mag best veel eten. Vond ik zo veel at ik eigenlijk niet wel wat ik al te zwaar. Ben in de zwangerschap zelfs afgevallen 10 kilo. Door het regelmatige eten. Ik merkte het heel snel al was zo beroert niet misselijk of zo anders beroerd.

Het prikken op zich is ook wel te doen. En zit je er eens wat boven kon je bij spuiten met insuline.

Wel heb ik een jaar later definitief diabetisch type 2 gekregen en gehouden. Dat is wat je wel moet beseffen de kans dat je daarna ( gewone suiker) krijgt is groter.

Succes met je zwangerschap en ( eet wat je lekker vind) Ik begon mijn ontbijt met appelstroop( ijzer te kort) via diabeet kundige goed gekeurd.

18. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Hoeveel zijn jullie aangekomen of afgevallen? Merken jullie verschil voordat er suiker geconstateerd was? Ik wel. Ervoor vlogen de kilo's eraan. Ik was bijna 10 aangekomen. Toen ik anders ging eten was er 3 af. Nu in totaal 9 kilo. Ik mag niet klagen vind ik. Met bijna 33 weken is dat heel netjes. Ik denk dat ik zonder suiker makkelijk 20 kilo was aangekomen door de tick met softijs, chips en andere ongezonde troep.

19. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Oke even ego!!
    Ik ben bij de gyn geweest en ik ben op dit moment heel normaal zwanger van een zeer gemiddeld kind!!! (Letterlijke woorden van de gyn!) Wat is het ineens fijn om gemiddeld te zijn :D hihi
    De kleine was net iets boven het middelste lijntje dus helemaal super! Geschat gewicht is 1,5 kilo bbegreep ik...
    Over 3 weken heb ik weer een echo en als het dan nog steeds zo gemiddeld is, dan mag ik terug naar de verloskundige en ben ik niet meer medisch! Niet te vroeg juichen, maar het gaat tot nu toe gewoon goed :) (ik moet ook de feestdagen nog overleven...lees: chocola gevuld speculaas etc. haha)

Ik ben nu zo'n 9 kilo aangekomen, en daar ben ik meer dan tevreden mee! Ik weet wel dat als ik deze diagnose niet had gehad, ik echt veel meer gesnaaid zou hebben en echt wel een paar kilo zwaarder zou zijn!

Penseel, ik vond het wel confronterend dat je zoveel meer kans hebt op diabetes type 2 later.. Gelukkig heb ik het nu goed onder controle dus hopelijk is die kans iets kleiner dan gemiddeld.

Hilly, je bent baas over je eigen lijf toch!! Fijn dat het goed gaat.. al is het voor een tussendoortje best een hoge waarde toch?

20. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Banaan en M&M's zijn superveel suikers. Meer dan in een gemiddelde avondmaaltijd en dan ook nog eens zonder groenten/eiwitten/vezels erbij. Dus ik denk dat je daaraan prima conclusies kunt verbinden.

Deel Deze Pagina