Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BeebieBeeb, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    ben het er mee eens dat Pipo aanvallend reageert. Mn db-verpleegkundige en internist hebben zelf gezegd dat ik mag proberen wat wel en niet gaat en zit ik te hoog weet ik dat ik het niet nog eens moet doen. overigens een blokje chocola bij de thee savonds kan bij mij geen kwaad. ik neem hazelnootchocola, daar zit het minst suiker in terwijl ik dacht dat pure choco het beste was. af en toe een klein bakje chips kan ook, zolang als het maar geen hele zak is

2. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Ik reageer niet aanvallend,ik wijs jullie alleen op de risico's daar waar anderen (lees:medici) het nalaten.Of je daar wel of niet wat mee doet is helemaal aan jezelf.

3. Lyt

Lyt Actief lid

21 dec 2009
    296
    0
    0
    Het is de manier waarop je dat doet Pipo.

4. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik breek even in in jullie onderwerp als het mag dames ;)

Ik zou idd wel in de gaten houden de suiker maar zolang het niet te hoog is, gewoon af en toe ook het blokje chocola eten. Als je het bij 1 of 2 blokjes houdt, moet je gewoon de lekkerste nemen, het verschil is minimaal.

5. toonie

toonie Actief lid

9 apr 2014
    213
    0
    0
    Voorschoten
    Hallo Dames,

Wat eten jullie zoal tussendoor? Ik merk dat als ik me aan de koolhydraten houd dat ik echt snel trek heb nog voordat ik weer mn lunch of avond eten mag. Ik hou me overigens aan de 2 uur tussen de eetmomenten door. Ik mocht t oprekken tot max 3 uur ertussen maar tussen die 2 a 3 uur moet ik echt gegeten hebben. Ik ben vaak veel in beweging, vooral op mijn werk dus ik denk dat ik daar misschien ook sneller trek van krijg.
    Gisteren mijn verjaardag gevierd. Taart gegeten(mocht van de dietiste). Een voordeel van je verjaardag vieren is denk ik dat je redelijk veel in beweging ben. Goed niet intensief. Maar je blijft heen en weer lopen enzo. Vandaag echt een schoonmaak dag gehad tussen de eetmomenten door dus dat zal ook wel goed zijn? Ik blijf t lastig vinden. Morgen mijn lunchcurve prikken op het zh en dan kan ik dinsdag voor de uitslag bellen. En nu ben ik toch opeens bang dat hij niet goed is :(
    Ik prik ook niet mn waardes dus ik zou ook niet weten hoe die elke x zitten.

6. Sparky

Sparky Niet meer actief

Hier eet ik o.a. volkoren biscuitjes en fruit. Maar ik krijg dan ook hypos als ik geen koolhydraten tussendoor neem. Bij een ander zou dit best verkeerd kunnen vallen.

7. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    plakje ontbijtkoek, die met minder suiker, kaas, worst, rijstwafel met smeerkaas, appel e.d.

8. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    @sparky, dan neem ik aan dat je insuline gebruikt?

9. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ja maar daarvoor zakte het ook zo ver tussen de maaltijden. Het hoort geloof ik ook een beetje bij mij

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ LYT: mijn verhaal is vergelijkbaar met de jouwe, alleen viel mijn GTT nog iets lager uit op 7,9.
    Had met de dietiste mijn eetpatroon doorgenomen en zij gaf aan dat het zo goed was, alleen mag ik wat vaker een tussendoortje eten en ook savonds na het eten nog iets nemen. In de week dat ik de hele week dagcurves bij moest houden viel de pasen en dan eet je meestal toch net iets minder gezond als normaal. Ik mocht dit deze week gewoon uitproberen om te kijken hoe mijn waardes erop reageerden. Ik heb dus ook gewoon een keer een klein chocoladepaashaasje gegeten, afbakbroodjes op en een bbq gehad. Ondanks dat bleven mijn waardes gewoon goed. Alleen bij de bbq was hij 6.8, maar toen heb ik waarschijnlijk te vroeg getest en iets teveel pastasalade gegeten.
    Dit is hoe mijn eetpatroon er op een normale dag uitziet. (Het enige wat ik er nu meer bij eet zijn tussendoortjes, verder niks aangepast):

8.00 Volle yoghurt met cruesli/vers fruit en noten of 2 boterhammen (1 hartig en 1 zoet) met een glas water.
    10.00 1 stuk fruit met thee of water
    12.30 3 boterhammen ( 1 kaas, 1 worst, 1 sandwichspread, pindakaas, of nog 1 met kaas of worst) met water of thee.
    15.00 roggemeel cracker, of rijstewafel met bouillon, thee, of water
    18.00 warm eten ( voornamelijk groente, stukje vlees en aardappels, of rijst, of pasta ) met water.
    20.00 schaaltje yoghurt, of nootjes, of fruit met water of thee.

Dietiste gaf aan dat als mijn suiker toch nog gaat reageren op 3 boterhammen tussen de middag, dat ik er dan 2 moet nemen en 1 tussendoor.
    Vanavond had ik na het eten (snijboontjes, gebakken aardappels en kipschnitzel) nog erg behoefte aan een glaasje appelsap en heb deze dan ook genomen. (Vandaag was toch mijn prikdag, dus kon gelijk kijken of dat ook goed ging) Waarde was na 1.5 uur 5.0, dus ook gewoon erg netjes.

11. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ toonie: hier meestal fruit, cracker, rijstewafel, yoghurt, bouillon of een stukje komkommer, worst of kaas.

12. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Sparky ik heb dat ook hoor, als ik s middags als tussendoor koolhydraatloos eet dan zit ik rond de 3 voor het eten. Dus ik neem vaak dan mijn fruit als ik het nog niet op heb of bv ontbijtkoek of cracker. Of soms iets lekkers. En zit ik wel hoog dan worst of kaas.

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Sorry hoor maar heb even een binnenpretje... Zat net even m'n agenda door te kijken voor de komende maanden en de iPhone zet standaard allerlei feestdagen er al in.....
    Raad eens welke feestdag het is 3 dagen na mijn uitgerekende datum?

Juist ja, Suikerfeest :D

14. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    leerkracht groep 1/2 (en inval in alle andere groe
    provincie Utrecht
    Nou dan kun je hopelijk helemaal los weer tegen die tijd ;)

15. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    leerkracht groep 1/2 (en inval in alle andere groe
    provincie Utrecht
    Hier aan tussendoortjes ongeveer hetzelfde als de andere dames. Ik heb nu ook lekkere chocolade ontdekt (met stevia ja ja ;) ) verkopen ze hier bij de natuurwinkel. Vind ik zo af en toe toch wel erg lekker bij de koffie of thee!

Vandaag in de stad hadden ml en dochter zin in een schepijsje van de Italiaan. Ik zag de bui al hangen (durf het niet zo goed aan toch wat met suiker te nemen) maar ze hadden heel lekker suikervrij hazelnotenijs, echt top :)

16. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ok...... nu maak ik mij toch weer een beetje zorgen.

Gisteravond na een half bord volkorenspagetti waarvan veel meer vlees en groente dan pasta een waarde van 10,2. Normaal gaat pasta op die manier goed en nu had ik zelfs na een half bordje al geen honger meer.

3eh bijgespoten en na een uur, toen ik naar bed ging (we hebben wat later gegeten) was het 8,9. Dus wel aan het zakken..

10eh langwerkende insuline gespoten en net nuchter geprikt.. 8,9!! Tot 2x toe.
    Normaal is mijj nuchtere waarde niet hoger dan normaal na een hoge waarde voor het slapen gaan. En mijn hoogste nuchtere waarde was 6,4. Verder elke keer bij 6,0 gelijk verhoogd omdat ik toen al insuline had.

Hoe kan dat nou zooo hoog zijn?

17. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Misschien een idee om even contact op te nemen met de diabetesverpleegkundige sparky?
    Maak je de saus zelf of met een pakje of kant en klaar?

18. Sparky

Sparky Niet meer actief

Altijd kant en klaar. Ging tot gisteren goed. Maar de nuchtere waarde vind ik zo vreemd.

kan elk moment gaan bellen naar het spreekuur.

19. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ohh das hoog!! Balen zeg. Hier is pasta een no go inmiddels. Helaas want ik ben er gek op

20. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ja hier nu dus ook. Volgens de diabetesverpleegkundige komt het van de hoge waarde van gisteravond. Ondanks extra naspuiten en de lange nacht.
    nu 1eh extra spuiten voor ontbijt en dan zou het goed moeten zijn.

Deel Deze Pagina