De waardes die ik hier terug lees, daar zou een 'gewone' diabeet (zwanger of niet) voor tekenen. De reden dat het bij zwangerschapsdiabetes zo snel verandert heeft idd te maken met de hormonen die steeds meer roet in het eten gooien, en daardoor de insulineresistentie zo toe kan nemen waardoor je lijf niet meer genoeg insuline kan maken voor je. Insulineresistentie door hormonen is dus de oorzaak bij zw.s.diabetes. maar dat je glucose van dag tot dag schommelt en een ander resultaat geeft dan gisteren kan ook door andere hormonen in de zwangerschap of invloeden komen. Dat je iedere dag prikt en de trend in de gaten houdt omdat het zo snel verandert begrijp ik, en zou ik ook zeker doen! Begrijp me niet verkeerd, ik snap dat je je zorgen maakt als je zwangerschapsdiabetes hebt, maar het is echt niet makkelijker of minder makkelijk dan 'gewone' diabetes ( type 1 en zwangerschapsdiabetes zijn zelfs geheel andere aandoeningen) Bij zwangerschapsdiabetes komt nog wel kijken dat je een "nieuwe" aandoening hebt op dat moment, daar aan moet wennen, en daarnaast natuurlijk wil je je ongeboren baby zo goed mogelijk beschermen, en dus iedere keer dat je uit de bocht vliegt maak je je direct zorgen, dat snap ik. Even een andere vraag dan deze discussie spuiten jullie gewoon in je buik en vind je dat niet eng?
ja dat was zeker schikken! Eerst had hij het over deze week, maar daar was ik echt niet klaar voor hoor komt nu opeens zooo snel. maar gelukkig mocht ik het ook uitstellen tot volgende week. nu afwachten wanneer het precies staat te gebeuren. over de zwangerschapsdiabetes of gewoon diabetes discussie, uhh ik snap t niet? het is geen wedstrijdje toch en hier hebben we het over zwangerschapsdiabetes dus laten we het daar bij houden lijkt me
@Lana Jee, da's schrikken! @1981mama Het ging mij om het ingesteld raken bij 'gewone' diabetes (dus als je niet zwanger bent en niet die hormonendisco hebt) tov zwangerschapsdiabetes. En de waarden zijn bij zwangerschapsdiabetes heel anders dan als je niet zwanger bent en diabetes hebt. Maar ook ik snap je discussiedrift niet zo goed
Spuiten, ik spuit alles in mijn buik. Ook de langwerkende, die normaal in je been moet. Die werkt bij mij beter in mijn buik en in mijn been doet heel erg veel pijn en loopt het er gelijk weer uit met een lading bloed.
Wat ik op dit moment in mijn geval nog vreemd vind(maar volgens mij vinden de artsen dat ook) is dat ik bij mn 2e zwangerschap met 30 weken net zo groot was als bij de eerste met 40 weken. Maar ik kreeg een klein kindje. Zij vertoonde ook geen tekenen dat er iets "mis" is geweest tijdens die zwangerschap. Maar ik was dus enorm en had echt veel vruchtwater. En daaruit halen ze dat ik waarschijnlijk toen ook zwangerschapsdiabetes heb gehad. Maar nu is mijn buik ok. En mn kindje net iets onder de lijn(bij de vorige meting) ........ Hebben jullie trouwens ook een lijstje gemaakt met wat je graag wil eten als je eenmaal bent bevallen?(niet allemaal in een x natuurlijk). Lana. Tjee over een week ben je mamma. Positief bekijken . Een baby kan uit zichzelf ook eerder komen en dan ben je helemaal niet voorbereid.
hihi ja dat is waar, ik zou alleen raar opkijken als ze zich nu alsnog zelf meldt. Over een week heb ik eerst nog een gesprek in het ziekenhuis dus het zal niet direct ook de bevallingsdatum zijn maar het wordt zeker geen mei kindje! mijn buik was vorige keer ook veel groter, dochter was uiteindelijk 3800 gram met 40 weken. Wat groter maar niet extreem. Wel had ik enorm veel vruchtwater. Nu is het vruchtwater normaal. kindje loopt wel voor, beentjes en buikje waren al op de 40w (o my). hoofdje was conform termijn al was dat lastig te zeggen omdat ze al redelijk ver was ingedaald.
wow Lana wat spannend! Kan me voorstellen dat je daar even van schrikt! Bij mij was het andersom, was beetje teleurgesteld dat het ineens van 40 naar max 41 weken ging, maar dat is natuurlijk alleen maar omdat het zo goed gaat met mijn waardes, dus moet ook niet zeuren Hopelijk nog even een rustige week voor je dan, succes met de laatste voorbereidingen (vooral van jezelf natuurlijk! )
Ik wil niemand een fobie aanpraten maar wordt het niet eng om uiteindelijk in die bolgespannen buik te prikken (met 4, 5 of 6mm?). Ik heb er nu nog een vetlaagje overheen zitten maar ik kan me voorstellen dat dat op een gegeven moment wordt weggedrukt door de baby? Ik hoef niet te discussiëren, liever niet zelfs, praat liever mee, vraag wat, etc. Maar ik denk omdat ik de indruk kreeg dat 'gewone' diabetes zoveel makkelijker zou zijn etc dat het me in het verkeerde keelgat schoot. Ik denk nog steeds dat er verkeerde aannames zijn maar er tegenin gaan gaat idd wel offtopic het gaat nu om zwangerschapsdiabetes dus laten we het daar bij houden.
Hier vorige zwangerschap een veel grotere buik. Veel vruchtwater en zoon was ruim 8 pond. Ook verdenking van suiker achteraf. 1981mama, hier heb ik nog wat loshangende vel en hoop dat dat zo blijft omdat mijn buik dit keer wat kleiner is. Ik spuit overigens met 6mm.
@ lana: jeetje dat is wel even omschakelen in 1 keer zeg!! Wel fijn dat je toch nog ietsje langer mag lopen als de 38 weken. Kan mij voorstellen dat je wel eventjes aan het idee moet wennen! Hier vooral heeeeeel erg trek in filet americain!! Maar is meer gewoon zwangerschapgerelateerd als diabetes gerelateerd. Verandert misschien nog wel mochten mijn waardes ook anders gaan worden. Als ik jullie allemaal zo hoor, dan mag ik mij tot nu toe echt nog gelukkig prijzen.
Lana, heel veel succes dan volgende week! Dat is ineens snel dan zeg! Maar dan heb je wel je schatje in je armen en ben je van al die prik en meet ellende af!! Lijstje wat je na de bevalling wilt eten? Lees even een pagina of 100 terug. Ik denk dat het halve topic hier gaat over wat we graag wilden eten en wat we verschrrrrrrrikkelijk misten. Vooral van Miekielief en mij haha Ik heb denk sinds mijn bevalling, 10 weken terug, al 10 kilo chocolade op ofzo hahahahaha
Wat ik wil eten. Allereerst een mega bord carpaccio met een glaasje prosecco. Daarna drie witte boterhammen met dikke laag roomboter en vlokken. Of in ieder geval iets zoets. Vergezeld van een groot glas vers geperste sap. Vervolgens friet speciaal, frikandel speciaal en een kaassoufle met pindasaus. Dan ga ik me te buiten aan een zak schepsnoep en knaag ik zo een milka biscuit reep weg. Ik eindig met een heerlijk ijsje. En ach waarom ook niet, een lekker wit wijntje. Hihi naja zal wel niet allemaal tegelijk zijn maar man wat heb ik er zin an
Laat ik nou net megaveel trek hebben en dan lees ik nu net jouw post lana...... Geloof dat ik maar ga slapen en niet meer kijk hier haha
Haha ik krijg er ook honger van! Hier voor het slapen 4,9 nu mag hij dus echt niet hoog zijn morgenvroeg.
Oh ja Carpaccio wil ik ook!!! En een lekker rode biefstuk en sushi met rauwe vis. En eet nooit veel zoet maar heb ook heel veel zin in hagelslag en lekkere pure chocolade. Een lekker sapje zou ook niet verkeerd zijn, een borrel ook niet trouwens