Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by BeebieBeeb, Oct 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    De GTT schijnt een vies drankje te zijn ;)
    als je het echt vies vindt kan je ook om appelsap vragen (als ze eraan meewerken)

2. Sparky

Sparky Niet meer actief

Iets zegt mij dat je heel veel appelsap moet drinken wil je aan 75gram suiker komen. Dan beter zo'n vies drankje waarvan je zeker weet dat de uitslag enkel en alleen gebaseerd is op deEjuiste hoeveelheid suiker lijkt mij.

3. toonie

toonie Actief lid

Apr 9, 2014
    213
    0
    0
    Voorschoten
    Dat denk ik eigenlijk ook. En heel vies vond ik t drankje niet. Neus dicht voor een slok even in en uitademen na een slok en weer een slok nemen. Alleen tegen t einde had ik er moeite mee.

Volgens mij is bij mijn ene borst de bv productie al uit zichzelf begonnen....

4. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik heb hem in 1X leeggedronken, kon ik er niet over nadenken. Adem in en drinken maar.

Hier ook wel colostrum in beide borsten, maar dat zegt in principe niks. Ik had het bij dochter ook snel en toen kwam het niet op gang, bij zoon ook en toen hadDik achteraf overproductie terwijl hij de fles kreeg want ik wou die drama niet meer rond de productie. Daarom nu dus maar gewoon proberen.

5. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

Oct 13, 2011
    760
    0
    0
    leerkracht groep 1/2 (en inval in alle andere groe
    provincie Utrecht
    Vond het deze keer heel vies, viel me zo tegen want vorige keer kon ik het ook in één keer achterover gooien, nu stond ik na elke slok te kokhalzen bleh blij dat ik het weg had.

6. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

Oct 13, 2011
    760
    0
    0
    leerkracht groep 1/2 (en inval in alle andere groe
    provincie Utrecht
    Sparky ik zal eens kijken of ik er nog wat mee kan, al vind ik bijvoeden met kunstvoeding ook niet meteen rampzalig. Moest vorige keer ook, maar dan vanwege uitdroging. Daarna nog gewoon bv kunnen geven.

7. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

Nov 2, 2013
    1,017
    0
    0
    Ik heb tot week 25 hypermesis gravidarum gehad. Extreme misselijkheid. Met 18 weken moest ik de GTT test doen maar was te ziek om daar heen te gaan. Ze zijn van het lab naar mijn huis gekomen en zittend op de bank heb ik 2 bekers weggeklokt. Ik vond het heeeeeel ranzig. Daarna kon ik gelijk plat liggen en moest ik zorgen dat het er 2 uur in bleef. Dat is gelukkig gelukt, maar na het prikken kon ik gelijk naar de wc hollen.

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

Aug 14, 2011
    9,348
    0
    0
    Die test blijft idd niet de prettigste, zeker niet als je al zo misselijk bent idd. Heb hem bij deze zwangerschap gelukkig wel vol kunnen houden, maar tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik hem 4 x moeten doen en steeds maar anderhalf uur kunnen redden.
    Wat ik toen wel fijner vond was dat ik toen in een kamertje apart kon gaan liggen en dat ik dus niet in een volle wachtkamer zat te kokken... Zit nu bij een ander zh en daar zat ik dus wel in de volle wachtkamer.

9. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Wordt idd wel redelijk wat appelsap, 700ml, 600ml yoki óf een grote aardbeienmilkshake van de mac (ik denk niet dat ze die goedkeuren).

Potje appelmoes leegeten is ook voldoende overigens ;)

10. Sparky

Sparky Niet meer actief

Toch denk ik dat die dingen een andere uitslag kunnen geven dan die drankjes met pure suiker van de gtt. Je hebt grotere hoeveelheid vocht erbij en andere suikers zoals in zuivel enzo.
    Het drankje werkt niet voor niets in elk ziekenhuis hetzelfde.

11. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Iedereen is verschillend dat is waar. Mijn maag ledigt langzamer sinds de zwangerschap. Maar toch denk ik dat de yoki en de appelmoes iig wel binnen een uur net zo hoog pieken als suiker zelf.

Dextro is ook puur suiker maar daar krijg je zo'n droge mond van als je 2 hele pakjes van moet opeten.

In welke week hadden jullie de gtt?

12. Sparky

Sparky Niet meer actief

Gaat natuurlijk ook om wanneer ze pieken, hoe lang ze doorpieken en hoe snel je lichaam het afbouwt. Als iets net zo hoog piekt maar de piek 15 minuten later heeft dan kan dat echt verschil maken in de uitslag.

De test is overal hetzelfde alleen sommige gebruiken 50gram suiker en prikken dan wat eerder of 75 gram en prikken dan na 2 uur. Lijkt mij ook sterk dat ze hier zomaar vanaf mogen wijken, dan zou dat in het geval van hg echt wel gedaan worden. Maar die test heeft ook gewoon een landelijke richtlijn en afwijkende uitslagen riskeren zullen ze niet doen.

Hier de test gehad met ruim 25 weken maar had hem al een stuk eerder moeten hebben omdat ik veel symptomen had, maar de vk vond dat onzin.

13. Fiora

Fiora Bekend lid

Jun 28, 2011
    932
    0
    0
    Ik heb hem dus met 27 weken gehad, is hier standaard. Ik hoop dat ik het niet nog een keer hoef te doen deze zwangerschap....viel echt verkeerd gisteren. Nu hoop ik ook dat ze dinsdag op een andere manier kunnen vaststellen of ik wel of geen diabetes krijg/heb.

14. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Weet je al iets van een uitslag Fiora of helemaal niets behalve "bedankt en tot dinsdag"?

Als iets eerder piekt heeft je lichaam denk ik meer kans om het op te ruimen omdat je eerder insuline gaat maken. Maar anyway, hij is dus vies ;)

Schandalig dat je al eerder symptomen had maar de vk het onzin vond! Wat zei ze toen je het toch had?

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

Aug 14, 2011
    9,348
    0
    0
    Hier was het met 24 weken.

Was de test bij jullie eerste kindjes (als je die hebt) trouwens niet anders? Bij mijn zoontje ging ook de nuchtere waarde via bloed uit mijn arm en ik moest na 1 uur nog een x prikken en daarna nog een keer na een uur.

16. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Sorry fiora, zie nu je eerdere berichtje. Vervelend dat je tot dinsdag moet wachten

17. Fiora

Fiora Bekend lid

Jun 28, 2011
    932
    0
    0
    Dank je 1981mama. De vk zei dat het niet eerder dan dinsdag bij het ziekenhuis kon en dat ze dan gingen onderzoeken of ik überhaupt wel diabetes heb(de vk denkt van niet namelijk maar ik ben een grensgeval)of dat het beginnend is. Maar hoe ze dat verder gaan doen geen idee...Ik kan de hele dag in elk geval al aan niks anders meer denken ik merk dat het me wel echt dwarszit.

Engeltje, bij de eerste heb ik rond dezelfde termijn dezelfde test gehad, de uitslag in elk geval niet nuchter was exact hetzelfde en toen was er geen sprake van ziekenhuisoverdracht maar was het gewoon goed. Daarom ben ik nu ook zo verbaasd.

18. Sparky

Sparky Niet meer actief

Fiora, als je nuchtere waarde echt 6,7 was zou ik er maar vanuit gaan dat je diabetes hebt. Dat je vk zegt dat dat prima is is hoogstwaarschijnlijk een vergissing.

1981mama, ze zeiden niks, ben direct doorgestuurd naar de gyn.

Engeltje, bij mij ging hij bij de oudste hetzelfde.

19. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

Oct 4, 2012
    2,036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ik vind een nuchtere waarde van 6.7 inderdaad wel heel erg hoog! Zou daar juist niet gerust op zijn als ze er niks mee doen! Maar een uitleg waarom toen niet en nu wel is natuurlijk wel gewenst!

Ik heb de test met 24 weken gedaan. Meer om uit te sluiten maar helaas bleek eruit dat ik een waarde van 9.3 te hebben. Dus maar goed dat ik m heb gedaan. Ik vond t drankje niet lekker maar dat iedereen m heeeel smerig vind en dat het niet te doen is was zwaar overdreven vond ik. Kan me wel voorstellen dat als je misselijk bent die zoete meuk totaal niet goed valt.

20. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

Nov 2, 2013
    1,017
    0
    0
    bij de 1e getest met 28 weken. hoefde geen GTT maar bloed prikken. Ik bleek het te hebben dus dit keer met 18 weken al GTT

Share This Page