Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BeebieBeeb, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sparky

Sparky Niet meer actief

Vers maken doe je meestal ook met suiker of honing o.i.d. dus wel minder lekker als je dat weglaat. Maar ik had er gewoon zin in hihi.

2. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    ja rode kool giert van de suiker. van zichzelf al, en uit een potje helemaal. dan nog aardappels erbij en wil dat wel lekker pieken

3. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    ik eet wel eens rauwe rode kool salade. erg lekker, en mn waardes blijven goed

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Thnx voor jullie reacties meiden! Het wordt hier zo te lezen dan sowieso maar even geen rode kool meer ;)
    Zal morgen toch nog een dagje extra prikken en als alles dan weer normaal blijkt ben ik in ieder geval weer gerustgesteld. Echt erg dat je er gelijk zo van in de stress kan schieten, terwijl verder wel alle waardes normaal zijn.
    Echt petje af voor degenen die vaker hogere waardes hebben en er ook insuline voor moeten spuiten en dan toch nog rustig kunnen blijven!

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik werd juist rustiger van het insuline kunnen spuiten. Had ik van te voren niet gedacht hoor, maar het feit dat ik iets aan de pieken kon doen vond ik erg geruststellend.

6. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ja hilly kan me voorstellen. Ik word nu heen en weer geslingerd. Ik word medisch verklaar afgelopen maandag als zijnde een diabete met insuline maar krijg ivm termijn geen insuline. Maar wel een actie plan al kreeg ik dan gisteren weer te horen van je waardes zijn nu 3 dagen goed en jen zit nirt aan de insuline dus we kijken nog aan. Ja zo snap ik er not weinig van! Want heb ik bij wijze van vandaag weer een uitschieter dan kan ik alleen lijdzaam toekijken. Hou me nu wel strikt aan dieet maar ik ben ook wat aan t afvallen, lever echt in op mezelf!!

7. toonie

toonie Actief lid

9 apr 2014
    213
    0
    0
    Voorschoten
    Ik vind rauwe kool salade echt heerlijk. Mijn darmen helaas niet, dus zal t niet snel eten.

Gisteravond heerlijk gegeten. Gegrilde kippevleugeltjes met wat sla. Hoofdgerecht gegrilde gamba's met groenten. Bij t hoofdgerecht wat aardappels genomen. voor een klein stukje stokbrood.
    En idd . Je moet wel wat kh binnenkrijgen anders is het ook niet goed voor je kindje. Bij mij heeft m'n dietiste dat precies uitgeschreven voor me.

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Waardeloos Lana :( zou ik echt vervelend hebben gevonden.

@Toonie en wat was je waarde?

9. Sparky

Sparky Niet meer actief

Hilly, dat heb ik ook. Een uitschieter kan je snel weg spuiten. Dat is een hele geruststelling. Echter blijft het spuiten voor mij een gevecht. Zit onder de blauwe plekken en soms voel ik niks met spuiten en soms is het heel pijnlijk :(

Hier wederom nuchter te hoog. Gisteren zat ik op 5,3 en vandaag alweer op 6,0. Normaal duurt het langer voor ik weer moet opbouwen.
    Zit nu inmiddels op 9-4-10-14 eenheden en merk dat ik dat wel moeilijk vind, dat de insulinebehoefte zo snel oploopt.

10. Sparky

Sparky Niet meer actief

Lana, vervelend dat ze nu ineens weer intrekken wat ze gezegd hebben. Zo brengt het alleen maar onzekerheid.

11. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    leerkracht groep 1/2 (en inval in alle andere groe
    provincie Utrecht
    Lekker gegeten dus Toonie, fijn!

Lana jij zit dan ook in een behoorlijke achtbaan! Het ene moment wordt je praktisch per direct ingeleid en het andere moment gebeurt er even niks meer. Kan me voorstellen dat je daar onzeker van wordt. Hoe voel je je er nu onder? En wat is het plan, niet ingrijpen zolang je waardes goed blijven?

Hier bijna de uitgerekende datum bereikt, kleine mag van mij wel komen... woensdag gaan we een datum prikken voor de keizersnede, maar ik blijf duimen dat het toch nog vanzelf begint en ik in ieder geval een poging kan doen.

12. toonie

toonie Actief lid

9 apr 2014
    213
    0
    0
    Voorschoten
    Geen idee ze laten me niet prikken. Maar aangezien ik het eigenlijk na elk ding wat ik eet heel graag wil weten, ga ik hier wel naar vragen woensdag. Ik vind t bijzonder dat ik maar moet gokken of iets goed is terwijl jullie jullie waarde kunnen prikken. Niet iedereen van jullie spuit ook insuline toch?

13. toonie

toonie Actief lid

9 apr 2014
    213
    0
    0
    Voorschoten
    Was idd heerlijk Cecillia.

Lana, wat een gedoe. Zo leef je naar je bevalling toe en zo moet je eigenlijk gewoon weer wachten.

14. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    ik spuit geen insuline maar moet wel waardes prikken ja.

internist zei tegen mij dat mochten mijn suikers nu ineens omhoog vliegen ze mij geen insuline meer gaan geven want dat heeft geen zin, maar ik word dan wel medisch en ws ingeleid

15. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Da's apart.. Hoe moet je dan controleren of het goed gaat? Ik heb vanaf 13w (toen deed ik de OGTT) tot 25w geprikt en zonder insuline. Vanaf 25w had ik af en toe insuline nodig. En de laatste twee/drie weken werd het echt onvoorspelbaar.

16. toonie

toonie Actief lid

9 apr 2014
    213
    0
    0
    Voorschoten
    Juist. Ze laten het blijkbaar van de lunchcurve test afhangen. Maar zoals de dietiste al zei is dat maar een moment opname. Je kan daaraan niet zien hoe het de vorige dag is gegaan. Dus tja wat heb je eraan? Niet veel denk ik dan.

17. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Nou op zich keek ik heel erg op tegen een ingeleide bevalling zonder ontsluiting. Dus dat het niet door gaat heb ik zeker vrede mee. Alleen de tegenstrijdige informatie staat me tegen. Want dan had ik ook gewoon bij mijn vk kunnen blijven op deze manier!! En dat dat niet is gebeurd daar baal ik nu heel erg van. Maar als t komt met ruim 39.5 week vind ik dat eigenlijk heel prima!! Deze week liever niet want dan lig ik mijn verjaardag in het ziekenhuis te vieren hihi

18. Sparky

Sparky Niet meer actief

Hier moest ik ook prikken voordat ik insuline kreeg.. al duurde dat bij mij slechts een paar dagen.

Sinds bijna 4 weken weer een hypo gehad helaas :( gelukkig wel net op de 3 nog, eronder betekend naar het ziekenhuis voor ctg. Blij dat dat niet hoeft want ben gisteren en eergisteren ook al geweest voor ctg omdat ze super rustig was.

19. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    leerkracht groep 1/2 (en inval in alle andere groe
    provincie Utrecht
    Dat kan ik me ook voorstellen! Nou dan maar duimen voor nog een lekker rustig weekje!

20. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Vraagje, ik heb me vandaag beetje laten gaan met eten. Moet normaal na 1,5 uur prikken. Waren kwart voor zeven klaar, kwart over acht geprikt. Idd te hoog. Maar nu heb ik om kwart over zeven nog een dot slagroom op (ja ik had een slechte dag, schaam). Gezoet met stevia dat wel maar in slagroom an zich zit ook wel iets toch? Als mijn waarde zo lager is welke zal ik dan aanhouden?

Deel Deze Pagina