Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BeebieBeeb, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mennehh

mennehh Niet meer actief

Nuchter 10? 😳😳😳😳 ow my god!!!

2. Sparky

Sparky Niet meer actief

Nee na ontbijt ;)

Hier vanavond na avondeten (gewoon gezonde hollandse pot) een waarde van 9,1. 2eh bijgespoten en nu 3 uur later zit ik op 7,1. Ik heb niks meer gegeten na het avondeten om 18.00 uur. En alleen water en cola light gedronken. Zou mijn waarde niet harder moeten zakken? Neem aan dat mijn avondeten (gekookte aardappelen, spinazie en een klein stukje worst) niet nog veel langer zou moeten pieken dan de gebruikelijke 1,5 uur toch?

Extra bijspuiten na een hoge waarde vind ik dan weer eng.. dus een eh extra ofzo omdat je dan natuurlijk sneller hypo's krijgt.

3. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Worst is sowieso vet, dat helpt ook niet bij je insulinegevoeligheid. Heb je melk gedronken toevallig? In 1,5u verteert het meeste van deze maaltijd wel idd.

Eet je naar je zin wel genoeg? Want volgens mij skip je nu wat tussendoortjes vanwege de waardes.

Helaas kan het zo zijn dat je steeds meer insuline nodig hebt, genoeg eten en goede waardes is belangrijker dan de hoeveelheid insuline ;)

Heb je al effect gemerkt van de verhoogde insulatard?

4. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ik vroeg welke waardes ze na de bevalling hanteren bij mij in het ziekenhuis. Ze zei nuchter tussen 4 en 7 en na maaltijd onder 9.

Had gisteren weer een 8.1 na avondeten. Maar spanning zal wel mee hebben geholpen want ik bleek al ontsluiting te hebben na onderzoek. Zet alleen nog niks door nu, ben benieuwd wanneer wel :) blijft spannend!!

5. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ja ik eet wel genoeg. Het enige tussendoortje wat ik skip is de avond. Dan heb ik er ook niet zoveel trek in.

Worst is idd vet, daarom had ik maar een heel klein stukje. En ik hou ook niet echt van worst haha maar de kinderen vinden dat heerlijk.

Gisteren was eindelijk mijn nuchtere waarde onder de 6. Namelijk 5,6. Ben benieuwd wat hij vandaag is.

Het ging mij meer om het naspuiten. Heeft dat wel genoeg gedaan? Aangezien het 3 uur later nog net iets te hoog was.

6. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Mijn internist zei dat ik na de bevalling op max 10 mag zitten

Als ik trouwens te hoog zit, laatst 10.1 na een uur na mn avondeten, merk ik helemaal niets aan mijn lichaam. dus het is niet altijd te merken. Alleen hypo's merk ik. Heb bij mijn 1e ook een keer op 12.5 gezeten 2 uur na de maaltijd. Merkte ik ook niks van.

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Cécilia: jeetje wat een heftig verhaal meis, maar van harte gefeliciteerd met je ukkepuk!! Gaat alles goed met jullie nu? Veel last van je ks, of valt het wel mee?

@ lana: spannend!! Ben benieuwd wanneer het door gaat zetten bij je!

8. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Dierlijk vet in vlees of worst is niet slecht hoor(als je normale porties eet)die kunnen goed verteerd en opgenomen worden of het moet erg bewerkt vlees zijn waar ook suiker in zit(zie je wel eens bij broodbeleg). Persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat dit je waade omhoog brengt Sparky. Slechte vetten als transvetten zijn een ander verhaal natuurlijk. Ik denk dat het toch eerder de aardappeltjes zijn.....

9. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    @sparky, goed om te horen dat je iig wel genoeg eet! :) 7,1 voor het slapengaan is niet zo slecht toch? Helemaal met de verhoogde insulatard erbij zou ik het prima vinden. Stel je voor dat je had gecorrigeerd en je was op 4.3 gekomen, was je dan nog rustig gaan slapen?
    Als je nu vanavond weer zo'n correctie hebt met hetzelfde resultaat, dan kan je misschien 1eh extra nemen bij de daarop volgende correcties? Of eigenlijk een halve kan sowieso, maar dat zal je pen niet kunnen,denk ik.

Smorgens nuchter meten moet je iig wel proberen steeds op hetzelfde moment te doen (even lang na het opstaan iig), want je glucose kan ook stijgen als je opstaat(lang niet iedereen heeft dit), dus smorgens in bed kan iets anders zijn dan een half uurtje later voor het ontbijt.

Fijn dat je weer onder de 6 zit iig!

10. Sparky

Sparky Niet meer actief

Het is bij mij vaak een combi de laatste tijd. Vette dingen samen met koolhydraten eten werkt niet goed bij mij. Daarom had ik maar een klein stukje. Ik kan bijv ook geen kaas op brood meer eten. Terwijl kaas zelf geen invloed heeft op je suiker. Ham op brood gaat beter. Brie kan ik wel onbeperkt eten zonder brood maar totaal niet met brood. En speklap met aardappelen is drama. Ookal eet ik maar weinig aardappelen. En een filetlapje gaat weer veel beter.
    Ach nog een paar weekjes.. vandaag een andere diabetesverpleegkundige aan de telefoon gehad en die heeft een machtiging gemaakt voor 8x prikken 600 strips per kwartaal. Dus hopelijk ggaat de vergoeding ook goed komen en ik mag van haar in ieder geval 7x prikken per dag.

11. Sparky

Sparky Niet meer actief

Nee met zo"n lage waarde was ik niet lekker gaan slapen haha.
    Vanmorgen 6,0 nuchter en 7,9 na ontbijt ondanks verhoogde insuline vooraf (nu12eh)

Maar de dbverpleegkundige zei ook dat het aan de termijn kan liggen dat het allemaal in de knoei ligt met waardes. Ik heb altijd wel veel hoge waardes gehad maar dan zaten ze meestal tussen de 7 en 8. De laatste tijd gaan ze er weer vaak overheen.

12. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hoe lang na het spuiten meet je? 1,5 of 2u?

13. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    #2273 pmk, 23 apr 2015
    Laatst bewerkt: 23 apr 2015
    Meiden, ik lees al een paar dagen mee, maar wou mij niet aanmelden omdat jullie al zo veel over elkaar weten ;) Echter, heb ik wel een vraag.... Twee weken geleden is bij mij zwangerschapsdiabetes ontdekt door middel van de welbekende test (met drankje!). Ik ben toen ook per direct omgeschakeld naar een 'dieet' die past bij een diabeet. Weinig snelle suikers en op aanraden van VK bij fruit iets anders te nuttigen om het te 'vertragen'. Echter ben ik nu in die twee weken 800 gram afgevallen. Het is niet veel en ik weet dat dat kan komen door dat ik nu suiker/koolhydraat arm eet, maar vroeg me toch af wat jullie ervaring is, met name in de eerste weken. Vielen jullie ook af? Ik schrok namelijk een beetje vanmorgen op de weegschaal ;)

14. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Pmk, ik ben 2 kg afgevallen volgens de klinisch verloskundige mocht ik een paar kilo afvallen als ik aan het einde van de zwangerschap maar weer iets aankom maar ja wat is een paar kilo...Ik durf het verder niet te zeggen, er zijn hier gelukkig dames met veel meer ervaring.

15. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Stelt me in ieder geval gerust dat het een paar kilo mag zijn. Moet dinsdag bij de diabetici komen, zal het dan eens exact navragen :) Bedankt voor je bericht!

16. Sparky

Sparky Niet meer actief

1,5 na start maaltijd

17. Sparky

Sparky Niet meer actief

Pmk, ik ben ook wat afgevallen daarna een paar weken stilgestaan en toen weer aan gaan komen.

18. mennehh

mennehh Niet meer actief

Ik ben ook erg afgevallen door dieet van dietist. Zij zeggen allen dat het niets uitmaakt. Ik eet het minimale wat een zwangere vrouw mag eten. Minder mag dus echt niet. Met wat ik nu eet krijgt het kindje genoeg en ik feitelijk te weinig. Daardoor val ik af. Schijnt helemaal niets mis mee te zijn.

19. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Mennehh dat is goed om te horen. Ik heb wel eens gehoord dat het belangrijk is om dan echt genoeg water te drinken voor de afvoer van de afvalstoffen, klopt dat?

20. mennehh

mennehh Niet meer actief

Aan iedereen: hoeveel aardappels en zilvervliesrijst mogen jullie eten?
    @sparky als ik bv stamppot eet dan krijg ik veel te veel aardappels did de waarde omhoog knallen.
    Daarom mag ik niet meer dan aardappel ter grootte van een ei.
    Rijst niet meer dan twee eetlepels gekookt en afgestreken. Is dus echt helemaal niets.
    Savond vul ik mij dus door veel sla etc en groente te eten.

Deel Deze Pagina