Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BeebieBeeb, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mennehh

mennehh Niet meer actief

Daar hebben ze eigenlijk nooit iets over gezegd. Nou moet ik wel zeggen dat ik extreem veel drink. Denk dat ik wel 6 liter water per dag weg drink! En dan nog heb ik dorst.... 😖😖

2. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Bedankt voor je reactie, ik zit zelf ongeveer aan de 3,5 liter spa marie henriette per dag exclusief thee. Ik zal het eens vragen aan de dietiste straks.

3. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben in het begin ook een paar kilo afgevallen, maar nu al een paar weken stabiel.
    Ik eet 's avonds ongeveer 1,5 aardappel, dat gaat heel goed, ik zou er meer van kunnen eten. Bij pasta en rijst gaan mijn waardes veel sneller omhoog, dus daar eet ik minder van. Ik heb nu volkoren speltpasta en dat lijkt iets beter te werken, verder ben ik aan het experimenteren met rijstvervangers zoals farro en gekookte spelt, dat lijkt het ook een stuk beter te doen bij mij. Zilvervliesrijst gaat bij mij ook snel omhoog. 's ochtends eet ik havermout met nootjes, sinaasappel en yoghurt ipv brood, dat gaat ook heel goed.
    Ik drink ook wel meer water en thee dan ik normaal zou doen, ik heb ook gehoord van diëtiste dat het goed is om veel te drinken, bovendien helpt het volgens mij om suikers wat lager te houden. Bij elke maaltijd drink ik bijna 0,5 liter water of thee.

4. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    ik reageer heel slecht op aardappels en rijst. aardappels eet ik gewoon niet, of enkele keer door de stamppot en rijst echt minimaal. misschien 1 eetlepel.

5. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Aardappelen kan ik beperkt eten, rijst valt vaak verkeerd. Ook de zilvervliesrijst versie.

Vannacht heeft teniet doorgezet. Op wat krampen na is het rustig nu. Morgen weer controle.

Sparky hopelijk komt die machtiging eindelijk!!

Nieuwe dames zijn altijd welkom hoor, het is een doorlopend forum dus gewoon meekletsen als je daar behoefte aan hebt!!

Ik was ten tijde van de test 5 a 6 kilo aangekomen. Ik viel af tot plus 4,5 en uiteindelijk tot twee weken terug was t weer plus zes. Afgelopen week begin ik weer af te vallen, zat toen op plus 5,5 en vanochtend nog maar op iets minder dan 5.

6. Bibii

Bibii Nieuw lid

9 jun 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai dames, hier meldt zich ook een sugarmama. Heb heel de topic doorgespit en toch besloten om zelf iets neer te pennen.

Hier zwanger van de tweede en wederom zwdb. (dieet). Ik moet er wel bij zeggen dat ik het GTT-drankje heb geweigerd, omdat ik de eerste keer bijna van mijn stokje ging door dat vieze drankje/misselijkheid/braken/duizelig etc.

Dus heb ik aangegeven dat ik liever de curves doe en let op wat ik eet. Soms grote uitschieters pfff, maar dat is dan ook te verklaren. Nuchter mag ik trouwens niet boven de 5,3 zitten en 2 uur na het eten niet boven de 6,7. Het gaat meestal goed, maar als er toch zo'n uitschieter bij zit, word ik toch ff naar en verdrietig.

Bij de eerste is gelukkig alles goed gegaan wat de bevalling, geboortegewicht etc. betreft. Dus ik hoop dat het deze keer ook zo mag zijn. Wel wordt er hier bij insuline gebruik met 38 wkn ingeleid en alleen met een dieet bij 40 wkn.

7. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Bedankt dames voor jullie reactie! Stelt me weer gerust :)

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ menehh: ik eet sowieso nooit heel veel aardappels of rijst, maar meer groente en vlees, dus heb niks hoeven aanpassen.
    Aardappels is meestal 3 middelgrote aardappels en rijst meestal 2 opscheplepels. Maakt bij mij ook niet echt veel uit of ik zilvervliesrijst of bijv pandanrijst eet, reageer er tot nu toe gewoon nog goed op.

@ fiora: de diavk zei vandaag ook tegen mij dat mocht het een keer iets te hoog zijn dat ik dan een glas extra water moest nemen en/of een wandelingetje moest maken omdat dat ervoor zorgt dat de waarde wat omlaag gaat, dus het klopt zeker! Al hoeft het niet bij iedereen te werken natuurlijk.

Ze legde trouwens ook nog uit dat de waardes van de beeb soms wel wat hoger kunnen zijn als die van de mama's. Hun lichaam regelt dat vanzelf, dus als een waarde bij ons al gedaald is, hoeft dat niet automatisch te betekenen dat het bij de uk ook al gedaald is.
    Nu groeit mijn ukje goed gemiddeld, dus waarschijnlijk zit dat allemaal wel goed, maar ik vond het toch wel nuttige extra informatie wat ik hier ook even wilde delen.

Hier vandaag de checkup gehad in het zh bij de diavk en de gyn en alles zag er prima uit. Waardes zijn goed, ukje groeit volgens het boekje, buik groeit volgens het boekje, vruchtwater normaal en bloeddruk was ook weer netjes 120/65.
    Heb wel de 30 weken echo nog in het zh maar verder weer terug naar de Vk. Moet nog 1 a 2 dagen in de week 3 x per dag prikken ipv 4 x , maar als het zo blijft hoef ik niet meer naar het diaspreekuur!

9. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Fijn hoor Engeltje!! Goed nieuws!

Ik vond het bij de dietiste vanmiddag allemaal niet zo nuttig als ik eerlijk ben, ze vond mijn waardes prima en gaf aan dat ik alleen nog magerdere keuzes kon maken in sommige producten en dat ik meer vezels mocht eten. En dan mag ik daar weer voor betalen via mijn eigen risico;)
    Een vervolgconsult vond ze ook niet nodig.

10. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik eet echt wel meer dan dat. Denk het dubbele. Nog minder is haast niet te doen. Meestal 2 aardappelen en 2 opscheplepels rijst, geen eetlepels.

11. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Mennehh ik eet eigenlijk nooit gekookte aardappels want ik vind het niet lekker en ik ben er erg gevoelig voor, van zilvervliesrijst eet ik 1 scheplepel(niet te vol), idem met volkoren pasta of quinoa. Ik doe wat jij ook doet, veel groente, normale hoeveelheid vlees en weinig kh.
    Werkt bij mij goed deze afgelopen dagen, ik ben nog niet boven de 5,8 gekomen(na 1,5 uur prikken).

Ik heb vanmiddag wel de proef op de som genomen om gewoon te testen of ik uberhaupt hoge waardes krijg van zoet/witbrood ik heb een krentenbol gegeten en een minicroissant maar ook daarna kwam de waarde niet boven de 5,8. Dus wellicht is het geen ramp om een keertje te zondigen voor mij dan raak ik niet gelijk in de stress als ik eens wat verkeerds eet.

12. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Dat klinkt goed Fiora! Zeker na de krentenbollentest :)

13. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Ja bedankt, ik hoop maar dat het zo blijft en nu voorlopig weer even geen witbroed en suiker meer.

14. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    #2294 Fiora, 24 apr 2015
    Laatst bewerkt: 24 apr 2015
    Dames, nog even een vraagje ik merk als ik twee keer achter elkaar bloed prik in een verschillende hand/vinger dat de waarde niet twee keer hetzelfde is. Hoort dit wel zo?
    Normaal prik ik trouwens niet twee keer maar vanochtend kwam er wel heeeeeel weinig bloed uit mijn vinger was even een dubbelcheck.

Even wat anders, ik weet niet of er lightliefhebbers zijn hier maar voor de zekerheid:

Light frisdrank schadelijk tijdens zwangerschap|Actueel| Telegraaf.nl

15. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij is dat ook zo, volgens mij mogen die apparaten sowieso wel een afwijking hebben, bij mij scheelt het soms wel 0,4 in waarde, dus dat lijkt me wel normaal. Alleen vraag ik me dan soms wel af wat je nog kan aflezen aan een bepaalde waarde, omdat het blijkbaar niet zo precies is...

16. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    ja bij mij verschilt het ook

17. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Nou meintje inderdaad...0,4 scheelt veel en kan wel het verschil maken tussen te hoog en goed. Bij mij scheelde het vanochtend 0,3. En het was wel op de grens voor de nuchtere waarde....
    Ze zullen dit in het ziekenhuis dan wel weten en er rekening mee houden?

18. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ja verschilt hier ook.

Wat betreft die link.... ik heb alle zwangerschappen mij 'dood' gedronken aan cola light cafeïne vrij. En er is nooit enig teken geweest van vroegtijdige bevalling hoor ;) en ik heb dat ook echt nog nooit eerder gehoord/gezien of gemerkt.
    Hier was het gewoon het enige wat ik binnen kon krijgen zonder extreeeeeem maagzuur (zat al aan de zwaarste medicatie daarvoor)

Aspartaam is nooit gezond, cola in het algemeen al niet. Maar de link tussen aspartaam en vroeggeboorte is compleet nieuw voor mij en eerlijk gezegd geloof ik het niet zo. Denk dat het eerder weer een anti aspartaam bewering is om mensen bang te maken. Het feit dat er geen bron van onderzoek bij staat zegt mijn inziens genoeg.

Hier vanmorgeb nuchter 5,4. Voor mijn doen heel goed. En na ontbijt 7,9, waar ik heeeel blij mee ben want er was tijdens het insuline spuiten een hele flinke druppel uitgelopen en ik had dus minder insuline binnen gekregen dan zou moeten. Dus blij dat hij niet nog hoger was.

19. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    bij mijn 1e mij ook scheel gedronken aan de cola light en met 40.3 is ie geboren met inleiden, anders had ie nog later gekomen ws.

Deze zw.schap trouwens helemaal geen cola gedronken, op de 1 of andere manier vind ik het niet lekker. Wel veel 7 up light.

20. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    als we trouwens geen aspartaam meer mogen blijft er écht weinig over.
    Water, thee zonder cafeïne, en limonade met stevia. dat is het dan.
    En tegenwoordig drink ik ook al geen thee meer bij mijn eten want mijn ijzer is veel te laag en thee onttrekt ijzer uit je voeding schijnt.

Deel Deze Pagina