@sparky, grappig ik ben ook vandaag geweest @zkh ivm minder leven voelen. Alles was goed Ik zou het liefst met 38 weken worden ingeleid maar dat is omdat ik nog steeds zo ziek ben. Bij mijn zkh laten ze vrouwen met zw.s.diabetes tot 40 weken lopen als alles ok blijft gaan. Daarna wordt je ingeleid
ik vond de inleiding met 40 weken bij mijn 1e zo ontzettend naar dat ik dit keer met liefde tot 42 door loop, als ze maar vanzelf komt!
Ik snap dat als er risico is of je ziek bent dat inleiden dan de voorkeur heeft of noodzakelijk is maar ik heb voor mezelf besloten dat als alles gewoon goed blijft gaan ik me niet wil laten inleiden.
Dit is mijn eerste dus ik weet nog niets over inleiden en hoe dat gaat (wel van een kennisje maar vaag) maar inleiden is dus een drama? Ik ben wel een keer bij een bevalling geweest maar daar ging alles natuurlijk, volgens het boekje en zonder complicaties.
Sparky, fijn dat je waardes zo goed zijn! Als het klopt wat ze bij jou zeggen heb ik dus nog een week of 2 meer last ervan, ik ben benieuwd Ik zou het liefst ook niet worden ingeleid, omdat je dan gewoon meer kans hebt op een weeënstorm, kunstverlossing en complicaties. Het is bij mij ook de eerste keer, maar als ik alle verhalen hoor en lees heb ik liever dat ie vanzelf komt, tenzij het te gevaarlijk wordt natuurlijk.
Nee juist los van de suiker van eenn placenta gewoon op zijn. Dasrom laten ze je idd in andere landen niet tot 42 weken doorlopen. Met suiker kan t nog meer invloed hebben op placenta. Hier sta ik er dus op dat ze in ieder geval voor 41 weken actie ondernemen!
Hier 2 spontane bevallingen gehad en beide een weeenstorm. Ik zie dus totaal niet op tegen de inleiding want ik ga er niet vanuit überhaupt te kunnen bevallen zonder weeenstorm.
1981mama ik ben bij de eerste niet ingeleid, wel een weeenstorm en een hele korte bevalling maar het gaat me net zoals wat Sparky al schreef dus ook niet daarom. Maar om wat meintje zegt, de wat grotere kans op complicaties/kunstverlossing. Lana als de placenta op is lijkt me dat ook inderdaad wel een goede rede voor inleiding....
Thnx voor je ervaring beebiebeeb! Doet mij goed om te lezen, al snap ik dat jij het liever wel eerder had gezien. Mijn eigen gyn weet dat ik heel graag natuurlijk wil bevallen omdat de eerdere ks niet zo goed is verlopen (zacht uitgedrukt). Zij heeft al eerder tegen mij gezegd dat ze er alles aan zal doen, waar het mogelijk is natuurlijk, om er een normale bevalling van te maken. Ik heb haar echter niet gezien sinds die iets te hoge uitslag bij de GTT, dus ik heb geen idee wat haar mening nu is. De gyn op de suikerpoli heeft de normale gang van zaken besproken en die heeft dus aangegeven dat ze liever niet inleiden na een eerdere ks, omdat de kans dan groot is dat het alsnog op een spoedks uitdraait. Maar goed, zij kent dus ook niet mijn geschiedenis natuurlijk. Heb dit haar daarna wel verteld, maar toen zei ze alleen nog dat we hier op het eind maar naar moesten kijken. 6 mei heb ik mijn eigen gyn weer, dus dan ga ik het met haar bespreken.
Hier leiden ze na een keizersnede in met een ballon. Anders met gel, maar die gel mag niet met een eerdere kz.
Jeetje, weeënstorm daar heb ik wel eens van gehoord idd. Heel naïef van mij deze vraag denk ik, maar kan je dan geen pijnstilling krijgen? (remifentanil/ruggeprik). Ik verheug me er nu al op nee ik ben niet bang voor pijn gelukkig dat scheelt
Dat heb ik ook heeeel lang geroepen! Tot ik tegen het einde aan liep. Toen riep ik, al wordt het een horrorbevalling....ik wil mijn baby eruit! (Et voila....een kleine horrorbevalling was daar! Maar ze was er wel uit! )
Ja dat kan je krijgen hoor! Maar meestal zit je dan al een tijdje in die weeënstorm, voor je de pijnstilling ook daadwerkelijk krijgt. En meestal gaat de ontsluiting bij een weeënstorm zó "snel", dat soms een ruggeprik niet eens meer mogelijk is. (Té snel voor een ruggeprik, maar veeeeeeel te langzaam voor jezelf hoor ) Ik kreeg bij mijn laatste bevalling ook een weeënstorm, en kreeg zo'n morfinepompje aangepraat. Nou het hielp voor mijn gevoel echt 0,0! (Wie weet hoe zeer het zonder dat pompje had gedaan natuurlijk...) maar zegt genoeg over hoe pijnlijk het was... Mijn mannetje zei later dat de verpleegkundige zei dat ik meer dan 300x had gedrukt en dat ding maar een keer of 15 wat had gegeven. oeps haha
Ik vind het op zich niet raar dat ze zei het tegen het einde maar even te bekijken. Je weet nooit hoe het gaat lopen, dus plannetjes maken heeft in zo'n vroeg stadium ook nog geen nut denk ik. Als jij het zonder insuline af kunt, en de baby groeit volgens het boekje en jullie zijn er allebei goed aan, lijkt het mij dat er weinig redenen zijn om eerder in te leiden of al vroeg een keizersnede te doen. Daar zitten ook risico's aan natuurlijk. Maar ik ben natuurlijk geen arts! Is er verder nog iets afwijkends, tja dan kun je ze geen ongelijk geven om in te grijpen. Je wilt toch graag een gezond kindje op de wereld zetten.. Ik zou dan wel nog eens informeren naar inleiden met een balonkatheter. Wie weet is dat nog een oplossing voor je, als de kleine niet uit zichzelf wil komen... Ik denk wel dat dat alleen zin heeft als je al over tijd bent, maar dan moeten ze je dat wel willen laten gaan natuurlijk! Ik vind het belangrijk dat een gyn echt kijkt naar de situatie zelf en niet zomaar moet uitgaan van allerlei standaard protocollen. Ik heb ervaren dat als je je mond opentrekt, dat ze dan soms wel verder kijken dan hun neus lang is.. Of dat nu is om eerder of juist later te worden ingeleid, ze moeten het gewoon per persoon bekijken!
Daar ben ik het dus helemaal mee eens. Snap echt wel dat ze zich aan bepaalde protocollen moeten houden, maar als alles gewoon goed blijft gaan dan ben ik het er dus ook echt niet mee eens dat ze mij eerder gaan inleiden of een ks willen doen. Mochten er wel risico's om de hoek komen kijken dan ga ik uiteraard mee in hun beslissing, want ik wil het beste voor mijn meisje ook al zou dat dan misschien een ks betekenen. Zal idd ook informeren naar de ballonkatheter, thnx meiden!
Hey meiden nog bedankt voor alle felicitaties! Ik ben sinds donderdag thuis en krabbel langzaamaan weer overeind. Ons mannetje doet het goed, is echt een lief en tevreden ventje. Ik zelf ben nog wel een aantal dagen ziek geweest na de bevalling, kon na drie dagen pas weer eten. Dat viel even tegen! Maar ik haal de schade nu weer in en geniet van al het lekkers dat ik weer mag vind het best wel gek dat ik nu geen rekening meer hoef te houden met een dieet! Ik gun jullie allemaal nog een hele mooie zwangerschap, fijne bevallingen en lieve beebs om heerlijk mee te knuffelen! Lana hopelijk ben jij snel aan de beurt! Ik blijf jullie volgen, liefs!
Jup, ik ging met drie cm naar ziekenhuis voor ruggenprik. Daar aangekomen (en nog geen drie kwartier verder) zat ik op tien. Dus je kan je voorstellen hoe feestelijke ie auto rit is geweest.
Ik heb de ruggenprik aan het begin (2/3 cm) gevraagd en gekregen. Tóp! Niets van die hele ontsluiting verder meegekregen en daardoor relatief uitgerust aan het persen kunnen beginnen. Het inleiden vond ik stom, want het duurde twee dagen voor ze de vliezen eindelijk konden breken, maar de bevalling verder vond ik super. En ik raad iedereen zo'n vroege ruggenprik aan.
@ cecilia: goed om van je te horen! Fijn dat je mannetje het zo goed doet, hopelijk voel jij jezelf ook snel weer helemaal de oude! Geniet ervan meis!