Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BeebieBeeb, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Fijn zeg dat het zo goed werkte, het lijkt mij ook wel wat. Ik wilde het ook wel graag bij mijn eerste bevalling maar het ging toen allemaal veel te snel, misschien deze keer...

2. toonie

toonie Actief lid

9 apr 2014
    213
    0
    0
    Voorschoten
    Ik ben ook echt super tevreden over de ruggeprik moet ik zeggen. Beter dan de pethadine prik die ik bij de eerste heb gekregen. Bij beiden ben ik ingeleid. Het enige voordeel bij de eerste was dat ze was ingedaald en ik uit mezelf al weeen had(maar goed 24 uur na gebroken vliezen toch naar het zh omdat het niet opschoot). Uiteindelijk een flinke weeenstorm en ik helemaal uitgeput waardoor t persen niet goed ging en het dus een kunstverlossing werd.
    Bij de tweede ook gebroken vliezen, maar geen weeen. dame was niet ingedaald. Dus dat duurde al een eeuwigheid voordat überhaupt mn bmm week werd en ik ontsluiting had. Daarvoor al flink weeen, daarna weer een weenstorm. Zo heftig dat het 3 uur heeft geduurd voordat ik het woord ruggenprik eruit kon krijgen. Terug op de kamer had ik al persweeën. Dat geloofden ze eerst niet. Na een tijdje nog een x gezegd. Toen was ze er binnen 25 min. Geen kunstverlossing.
    Ik hoop dus ook dat het uit zichzelf op gang komt, maar in mn bevallingsplan staat dat als het erg heftig wordt ik iig een ruggenprik wil.

3. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    ik heb ook een ruggenprik gehad, maar de weeenstorm kwam er dwars doorheen. Toch kies ik er deze keer weer voor als het even kan.

Bweh, vandaag steeds hoge waardes.
    nuchter was 4.1 dus dat was netjes.
    ontbeten met 2 speltboterhammen met kipfilet: 7.7 na een uur. dus op de max.
    tussen de middag tosti van 2 x speltbrood met ham en kaas, na een uur 8.8 Te hoog! En ik dacht nog als ik over 1 uurtje laag zit neem ik nog 2 broodjes want honger!
    mooi niet dus.
    Gisterochtend een wit bolletje met vlokken genomen en toen zat ik op 7.2 Binnen de marges dus. Stom.

4. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    he bah Nanda, vervelend.....Ik hoop niet dat je je er al te rot over voelt, als je nog honger hebt zou ik dan wat nemen waar niet zoveel kh inzit.
    Zit het hem misschien in spelt? heel toevallig heb ik gistermiddag zo'n hard speltbroodje gegeten(van AH) omdat ik brood niet 100% wil uitbannen nu ik zwanger ben dus gistermiddag dacht ik, lekker ik neem eens een hard broodje. Maar dit was het eerste wat ik sinds ik ben begonnen met prikken/meten heb gegeten waardoor mijn waarde boven de 7 kwam, 1,5 uur later was ie 7,5. Geen speltbroodje meer voor mij. ;)

5. toonie

toonie Actief lid

9 apr 2014
    213
    0
    0
    Voorschoten
    Vervelend Nanda. Denk je gezond te doen....

Fiora. Ik neem alleen nog maar een hard broodje als ik makkelijk avondeten moet hebben(als ik s avonds door moet werken). Dan gooi ik er een hele lading groenten e.d. op en zit ik aardig vol. Tussendemiddag eet ik het niet meer omdat het idd teveel kh bevat. Dan gewoon maar m'n eigen brood.

ik heb trouwens vandaag een super site met lekkere recepten gevonden. Ze zijn niet helemaal khvrij, maar er zit niet heel veel in. en van een aantal hoofdgerechten zou ik bommetje vol gaan zitten. Een lekker hoofdgerecht (of lunch als je er een neemt). Is de ei wrap. Super lekker. 2 Geklutste eieren bakken. Uit de pan op je bord. Kipreepjes/stukje marineren in soyasaus(of ketjap maar daar zit extra kh in) met wat olie en zwarte peper(een collega voegt wat chilli saus toe ipv peper, voor als je het nog pittiger wil). Dit bakken tot het gaar is. Ondertussen smeer je je eiwrap in met wat roomkaas en leg je er sla bovenop, kip erop en dichtvouwen. Heerlijk en weinig kh. En t vult best.

6. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vervelend Nanda! hopelijk zijn het uitzonderingen/deed je lichaam gewoon raar met die hoge waardes.

Fiora, ook vervelend van dat speltbrood. Ik eet alleen boterhammen, anders vertrouw ik het niet. Trouwens in volkorenbrood zit soms ook suiker kwam ik laatst achter, dus volgende keer ook maar de brood etiketten lezen. Meestal zit ik met 2 boterhammen nog wel goed, maar vaak wel richting de 7. Met 1 boterham gaat het wel goed. Dan bak ik vaak een eitje erbij met tomaat, kaas, avocado :)

Toonie, wat is die website? Klinkt goed!

Bij mij gaat het redelijk nu, hopelijk stijgen m'n waardes niet meer. Ik had van de week mexicaans met bonen gegeten, toen had ik 6,7. 2 weken geleden had ik toen nog 6,2 en 3 weken daarvoor onder de 6 met dezelfde maaltijd...

7. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    omeletje doe ik wel vaker zoals jij noemt, maar dan doe ik er lekker gebakken groenten op. spruitjes, broccoli, champignon, paprika en als avondeten eventueel nog een handje gebakken krieltjes. klodder mayo er op, heerlijk! kan ik morgen wel als lunch doen.

8. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Spelt ging ik ook veel te hoog van! Koolhydraatarm brood kon ik alleen in normale porties hebben.
    Nog 2 dagen en ik ben uitgerekend, woehoe bijna van de suiker af!!

9. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Mijn ervaring is dat speltbrood sneller piekt in je bloed Dan volkorenbrood iig.

Over recepten gesproken, als je eens wat lekkers zoets wil eten, een rijpe banaan met 2xei(of eiwit alleen?) In de blender en dan als een pannenkoek bakken (recept even googlen, is een bekende). Heerlijk! De suiker uit de rijpe banaan zou vrij snel pieken in je bloed, maar wordt tegengehouden door het eiwit

10. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    oh en ik maar denken dat speltbrood beter is. Maar ik eet altijd speltbrood :-S Zal morgen even ander brood halen.

vanavond een stuk hartige taart en een berg rauwkost. na een uur 5.8 heel netjes dus. Zal dus echt aan het brood liggen denk.

11. toonie

toonie Actief lid

9 apr 2014
    213
    0
    0
    Voorschoten
    koolhydraatarmerecepten.info.

1981mamma dat klinkt goed!!Ik hou van pannenkoeken nmlk.

12. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Geen speltbrood meer dus als niemand er een goede ervaring mee heeft. Toonie ik ga je recept morgen even proberen als lunch, klinkt lekker. Bedankt voor de tip.
    De bananenpannenkoek klinkt ook lekker 1981mama, doe ik wel een keer 's avonds.

Zo Lana, het einde is echt in zicht. Fijn hoor, nog even en
    je hebt je mooie beloning :)

13. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    De eiwrap was lekker Toonie :)

14. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Vanmorgen had ik nog geen ander brood en zat ik weer te hoog. Na een uur op 8.5
    Vanmiddag omeletje gemaakt met kaas en ham en champignons en zat ik na een uur op 4.7

Meh.. het moet maar vrolijk word ik er niet van als ik nog minstens 3 weken ei en salade eet. Morgen even die slanke lijn brood kopen, kijken hoe dat gaat.

15. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ik kon 2 koolhydraatarme boterhammen op waar ik anders net aan een gewone kon. Drie kh arme ging ook goed met worst of kaas als beleg!

16. toonie

toonie Actief lid

9 apr 2014
    213
    0
    0
    Voorschoten
    :) Goed te horen!

17. toonie

toonie Actief lid

9 apr 2014
    213
    0
    0
    Voorschoten
    Daar zou ik ook niet blij van worden. Even opzoek naar alternatieven. Lijnzaadcrackers bijv. Ik denk dat je daar ergens op internet het recept wel van kan vinden(ik heb geen idee hoe je ze maakt, volgens mij met wat geraspte kaas, lijnzaad sesamzaad en nog wat andere dingen). Er zijn ergens ook recepten voor kharme focaccia.(of hoe je het ook schrijft)

18. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    oh dat zou mooi zijn, 3 boterhammen met kaas of worst

19. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    heb het vanmorgen gekocht. Wat duur zeg 0-0. 2,75 euro voor een half broodje. Ik ga het vanmiddag proberen.

20. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Das wel heel duur! Bij ah hebben ze t ook gewoon?

Deel Deze Pagina