Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BeebieBeeb, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    oh echt, dan ga ik volgende keer even langs appie. Ik kom daar normaal nooit. Hoeveel kost het daar?

2. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Daar is het ook nog 2 euro. Bij Dirk hebben ze het ook maar die vind ikzelf minder lekker.

3. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Hoi dames, ik ben nieuw hier. Heb voor de tweede keer zw dm, tot nu toe alleen prikken en dieet maar kindje is wel iets te groot en vruchtwater aan de ruime kant.
    Ik vind het heel interessant om jullie tips te lezen. Ik merk zelf dat ik nu het niet mag zoooon zin in een zak snoep heb oud :)
    Stel je zit na een tussendoortje na een uur alweer op 5.0 kun je dan nog iets nemen met ongeveer 20 KH als je voor het eten weer gewoon laag zit? Of krijg je dan in zijn totaliteit toch teveel KH binnen en belast je je alvleesklier teveel? Ik heb soms zon honger smiddags en zin in een koekje :)

4. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    nou ik heb 2 boterhammen genomen. 1 met kaas en 1 met boterhamworst. na een uur op 5.5! wahooee het werkt! dan maar wat duurder uit, maar de komende weken lekker dit brood.

5. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    manouk, ik doe dat wel hoor als tussendoortje. maar dan neem ik wel een biscuitje waar het minst suiker in zit. ik had laatst een rol meergranen meegenomen van de Aldi. lekker en haast geen suiker.

Ik heb vanmorgen een dikke vette zak schepsnoep gehaald haha. Die heb ik nu goed verstopt en ga ik lekker aanvallen na de bevalling.
    Ik heb in jaren geen schepsnoep meer gehaald, maar ik moet en zou het nu perse hebben :p

6. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Haha dat klinkt zeer goed! Ik stuur mijn man ook op pad na de bevalling :)
    Is het ook zo dat als je nu al DM hebt en nog niet hoeft te spuiten dit over een aantal weken wrs wel moet? Of zegt dit niks? Ik merk dat mijn suikers langzaam iets stijgen gedurende de zw.
    Hebben jullie ook een groter kindje of meer vruchtwater? Bij mijn dochter was dit niet geval, nu een zoon.

7. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    neehoor.
    mijn 1e ontdekten ze met 28 weken dat ik db had, kon het met dieet af tot aan de bevalling. kon zelfs elke ochtend ontbijten met 1 boterham met appelstroop. hoef ik nu niet in mijn hoofd te halen.
    ik had wel veel vruchtwater en ze zeiden steeds dat het een flinkerd zou worden. hij was maar 49 cm en 3300 gram met 40.3 weken.

Dit keer bleek ik met 18 weken al db te hebben. Kan het tot nu toe nog steeds af met een dieet, al moet ik dit keer en vooral nu de laatste weken strenger zijn. Weer flink vruchtwater maar ze schatten dit keer een klein kindje.

8. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga zo ook maar koolhydraatarm brood kopen, fijn dat het werkt Nanda!

Dit is m'n eerste zwangerschap, dus geen idee of het met een dieet vol te houden is, maar tot nu toe wel en ik heb bijna nooit een te hoge waarde. Daar doe ik ook wel erg m'n best voor, ik hou me erg aan m'n dieet.
    Je hoort of leest ook weleens dat het na 32 of 34 weken lijkt te stabiliseren, dus ik heb goede hoop dat het voor mij bij een dieet blijft :)

Ik eet ook wel eens een extra tussendoortje met meer kh als m'n waarde laag is, ik heb ook koekjes en chocola met minder suiker, maar nu moet ik wel zeggen dat ik dat al langer dan 3 weken in huis heb en nog maar de helft van de verpakking heb gegeten (en m'n man ook een paar omdat de gewone koekjes op waren ;) ). Ik denk wel dat het niet zoveel kwaad kan als je een keer iets tussendoor eet wat niet bij het dieet hoort, als het maar niet teveel is. Ik kan al erg genieten van 1 stukje chocola :)

Ik heb ook al een voorraadje voor na de bevalling, vooral dingen die ik al had liggen, en m'n man verboden heb om op te eten, chocola en koekjes zijn echt wel houdbaar tot na m'n bevalling. Ik ben echt dol op witte chocola, maar dat kan nu natuurlijk echt niet. Verder hou ik enorm veel van ijs en ik kan zelf bijna niet geloven dat ik dat al bijna 2 maanden niet gegeten heb, dat at ik eerst wel wekelijks. Ik ga kijken of ik een suikerarme variant kan maken, met alleen vers fruit :)

9. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Over chocola met minder suiker gesproken, bedoelen jullie die van Cereal? Die smaakt echt naar kattenvoer vind ik! Dan maar geen chocola ;)

10. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja, die bedoel ik! grappig dat smaken zo verschillen, ik zou er geen reep in één keer van willen eten, maar een stukje vind ik best lekker, smaakt wel een beetje naar goedkope chocola. Maar ze hebben veel verschillende repen, dus misschien had je een ander? Ik heb niet die met stevia, maar er zit iets anders door en het is de melkchocolade variant.

11. toonie

toonie Actief lid

9 apr 2014
    213
    0
    0
    Voorschoten
    Hier ook zo'n ijsverslaafde. Ik vind het knap dat ik er vanaf kan blijven. We hebben hier in het dorp en zeer goede ijssalon, het voornemen is om daar heen te gaan als ik weer een beetje op de been ben na de bevalling. 3 bolletjes incl. slagroom graag! :D
    Ik ga binnenkort idd ook even de super in om te kijken wat ik al in huis kan halen voor na de bevalling. Og en schepsnoep. Ik ben weg van alle cola snoepjes. Hoewel ik in jaren idd geen zak meer heb gehaald.
    Ik ben al heel blij dat de aardbeien weer weer zijn. ook zoet genoeg voor nu in m'n soyayoghurt. Straks hebben we het ook gewoon weer uit eigen tuin hmmmm. Weinig kh per 100 gr aardbeien.

Als ik echt denk dat ik wat flauwig wordt van de honger eet ik ook een kaakje ofzo. even om t te rekken tot t avond eten. Mocht ook van m'n diëtiste. Ik hou me verder ook heel goed aan m'n dieet. Op af en toe een verjaardag na. Dan neem ik een stukje taart. Maar dan weer niks van de zoutjes ofzo die er staan. Die kan ik wel laten liggen. Het is meer t zoete waar ik trek in heb. en m'n dietiste heeft gezegd dat af en toe een stukje taart op een verjaardag geen kwaad kan.

toevallig net weer een mail van de vk met de uitslagen van m'n lc. 4.3 voor de lunch. Da's wel weer laag ('s ochtends ontbijt 2 bh met jam, en tussendoor 2 rijstenwafel met smeerkaas). Na de lunch 6.7 en 6.2. Vind ik toch redelijk hoog ook al zeggen ze dat het goed is. Ik dacht ik kijk eens hoe m'n suiker reageert op een bh met pindakaas. Niet iets wat ik dagelijks moet doen denk ik.

12. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Het is toch ook onmogelijk vol te houden als je nooit een koekje of een beetje chocolade of iets anders lekkers eet? Tenminste zo ervaar ik het. Ik neem zelf af en toe 's middags een klein stukje pure Tony Chocolonely. Mijn waarde reageert daar niet op gelukkig.
    Verder ben ik wel echt streng wat betreft koolhydraten, geen zoet beleg, af en toe een koolhydraatbeperkte boterham en verder dus veel ei, groente, sla, vlees en vis. Maar ik heb weinig trek de laatste tijd...

13. Sparky

Sparky Niet meer actief

Sorry een beetje ego vandaag. Zit met een middenoorontsteking helaas. Maar vandaag is de datum van inleiding vastgezet! 22 mei word ik verwacht. Spannend!

14. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Jeetje Sparky, dat is vervelend heb je een kuurtje gehad? Die pijn is niet te harden toch? Beterschap.

Fijn dat je een datum hebt om naartoe te leven :)

15. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend Sparky! nog 3 weken :)
    Echt vervelend van je middenoorontsteking, hopelijk gaat het snel weer over...

Net boodschappen gedaan, morgen is onze trouwdag, dus allerlei lekkers gehaald. We gaan niet uit eten omdat ik dat niet fijn vind, dan kan ik totaal niet eten wat ik lekker vind, dus dan maar thuis een gezellige avond maken. Ik ga pizza maken met bloemkool als bodem: De wonderbaarlijke uitvinding van de bloemkoolpizzabodem | etenenzo
    En ijs van mango en avocado:
    Zelf suikervrij ijs maken van mango en avocado - Focus on Foodies
    Dat lijkt me toch goed te moeten gaan, we zullen het zien morgen :)

16. Sparky

Sparky Niet meer actief

Néé alleen oordruppels helaas.

17. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Balen zeg!! Ik hoop dat het snel en voldoende helpt. Meestal loopt de helft van die druppels er net zo hard weer uit...(bij mij)

Meintje een hele fijne avond gewenst en succes met het
    kokkerellen, het klinkt lekker.

18. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Hihi ik stond gisteren in dr supermarkt en voor ik het wist lagen er 6 producten zoetigheid op de band. Vandaag dr eerste daarvan al op. Een reepje hazelnoot chocolade. Want.... ik ben vandaag bevallen!! Met precies 40w van een mooie dame van 3475 gram en 50 cm.

19. mennehh

mennehh Niet meer actief

Wouw!!!!! Gefeliciteerd!!!! Geniet ervan!!! En ook van al het lekkers hahaha 😛 klein beetje jaloers hier!
    Mijn vluchtkoffer wordt steeds gevoelsmatig steeds groter en groter door wat er allemaal in moet.. Haha denk dat ik de 20 kilo wel red! Hihihi

@sparky: auuuuwwww dat is echt heel vervelend!! Laat het maar snel over zijn!
    Wel super dat je nu een datum hebt zeg! Heerlijk om naartoe te leven!

@derest: sorry dar ik paar dagen niet
    Heb gereageerd. Heb het echt zo zo verschrikkelijk druk op het werk gehad met afronden! Maaarrrrr nu eindelijk lekker verlof! Dus heb nu meer tijd.....
    Tenminste hahaha als ik niet al te veel ga toegeven aan mijn schoonmaakdrift! Heb sl een hele planning gemaakt whahaha 😳😳😳😳

20. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ik moest trouwens tijdens bevalling elk uur prikken en na de bevalling na 2 uur. Die was goed en ik was 'genezen' haha. Zo moeilijk als t gaat als je t krijgt zo makkelijk kom je er vanaf.

Deel Deze Pagina