Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BeebieBeeb, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Gefeliciteerd!!!!!!!

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Gefeliciteerd Lana! Geniet lekker van je meisje en je kraamtijd. En het weer ontspannen mogen eten. :D

3. Sparky

Sparky Niet meer actief

Gefeliciteerd Lana!!

4. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Gefeliciteerd met je dochter Lana. Een fijne kraamtijd gewenst. Wat apart dat je elk uur moest prikken tijdens de bevalling...heb ik niet eerder gehoord.

5. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Gefeliciteerd Lana! Geniet van je meisje <3

Moeten jullie niet allemaal prikken tijdens de bevalling?hoe zit dat met de dames die eerder zijn bevallen? Ervaring?
    Ik weet dat het heel belangrijk is dat je suiker zo normaal mogelijk is met bevallen, voor de baby. Als je suiker te hoog is als de baby komt, dan maakt de baby teveel insuline aan zelf en krijgt hij een hypo na de bevalling (hier wordt sowieso op gecontroleerd)

6. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Lana, gefeliciteerd meid!! Geniet er lekker van en eet smakelijk!!!

Ik heb toen tijdens de bevalling om precies te zijn 0x geprikt! Ik heb ze er helemaal niet over gehoord. Niet tijdens de bevalling en ook niet de dagen erna in het ziekenhuis. Ook heb ik daar voor de bevalling nooit iets over gehoord, niet van de gyn, niet van de vk en niet van de db.verpleegkundige..
    Ik gebruikte geen insuline, dus misschien scheelt dat nog iets?
    Mijn kindje had wel lage waardes na de bevalling, maar niet extreem laag. Het was 3 dagen lang nét onder de grens, vandaar dat wij 3 dagen moesten blijven.

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik heb tijdens het inleiden nog wel geprikt, maar zodra de echte bevalling begon (vliezen breken) niet meer. Waardes van J waren uitstekend. Moesten vanwege t protocol een nachtje blijven, maar alle metingen waren vanaf begin af aan goed.

8. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Ik stel me zo voor dat als je waardes tijdens de zwangerschap goed zijn ze inderdaad alleen de baby na de geboorte controleren. Zo is het het mij in het ziekenhuis althans verteld. Waarom zou het dan tijdens de bevalling ineens anders zijn dan in de zwangerschap...eten doe je dan toch niet. ik kan me niet voorstellen dat je tijdens heftige ontsluitingsweeen nog even rustig gaat prikken...

9. Sparky

Sparky Niet meer actief

Hier moet ik ook elk uur prikken tijdens de inleiding en bevalling

10. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Ja maar niet als je heftige weeën hebt toch? Als je echt weer een weeënstorm hebt is het toch bijna niet te doen om jezelf te prikken? Tenminste even rustig stilzitten lijkt me op zulke momenten wel een opgave

11. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Lana!

Ik ga volgende keer in het zkh wel dingen vragen over de bevalling, daar hebben ze nog helemaal niks over verteld, maar nu ben ik wel benieuwd wat hun beleid hierin is.

12. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik geloof dat de zuster dan prikt.. maar moet echt elk uur volgens hun.

13. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Al halen ze het bloed uit mn teen, als ik er maar geen last van heb op dat moment! Mocht je te hoog zitten dan kunnen ze wat insuline in het infuus stoppen (niet teveel, infuus werkt anders dan gewoon spuiten)

14. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Jay, gefeliciteerd Lana! keurige lengte en gewicht!

15. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0

Moet je dan standaard aan het infuus tijdens de bevalling of bedoel je dat ze dat alleen doen bij inleiding? En mee eens ja als jijzelf op dat moment maar geen last hebt van het prikken.

16. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    ik ben bij de 1e nul x geprikt in het ziekenhuis, mijn baby 1 x nadat ik er al om vroeg.
    dit x heeft het ziekenhuis gezegd mij en mijn baby niet te prikken, dat is niet het protocol als je geen insuline gebruikt.

17. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Nou ik kan je vertellen dat ik tijdens de bevalling er ook echt geen seconde aan heb gedacht om mijn bloedsuiker te testen.. En als iemand anders dat had willen doen, had ik het hele priksetje uit zijn of haar handen geslagen denk haha. Ik had genoeg polonaise aan mijn lijf eigenlijk ;)

Bij ons in het ziekenhuis is het zo dat ze sowieso het bloed van de baby testen als ze boven de 4 kg. wegen. Bij de eerste had ik geen zw.schap.suiker maar mijn dochter was 8,5 pond en dus werd zij een aantal keer geprikt. Dit keer een dochter van 9 pond en ook zij werd getest. Allebei hebben ze toen gelijk bijvoeding gekregen, omdat je borstvoeding of helemaal nog niet op gang is en anders zijn het maar een paar druppels. En dat is dan wel echt te weinig om een hypo te voorkomen. Hadden mijn dochters onder de 4kg. gezeten, dan hadden ze hun bloedsuiker niet getest. Ook niet toen ik bij de tweede wél zw.schap.diabetes had.
    Zo is het mij verteld..

18. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Goed om te horen dat het niet atijd standaard wordt gedaan beebiebeeb, ik zit eigenlijk niet te wachten op prikken tijdens de weeën...(niemand waarschijnlijk)

19. toonie

toonie Actief lid

9 apr 2014
    213
    0
    0
    Voorschoten
    Gefeliciteerd Lana!!

20. toonie

toonie Actief lid

9 apr 2014
    213
    0
    0
    Voorschoten
    Hoe gaat t nu Sparky? Wel fijn dat je een bevallingsdatum heb.

Ik heb ze hier niet gehoord over prikken tijdens de bevalling, maar goed ik heb geen insuline nodig en m'n waardes na de lc waren weer keurig......

Hmm ik ben echt een tobber. Ging net op de weegschaal staan. Was een kilo zwaarder dan 1,5 week geleden. daarvoor heb ik wel stilgestaan(wat afgevallen zelfs). Maar nu vraag ik me af of het toch niet te veel is...

Deel Deze Pagina