Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BeebieBeeb, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sparky

Sparky Niet meer actief

Gaat hier redelijk. Pijn is minder heftig maar wel ook doorgeslagen na mijn voorhoofdholtes. Waardes slaan niet extreem hoog uit nu gelukkig, ondanks dat ik ziek ben.

Hier is elk uur prikken beleid als je medisch bent, dus of als je insuline spuit of als de baby erg groot is. Anders mag je ook gewoon thuis bevallen enzo dus dan is al die controle ook niet nodig denk ik.

2. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    ik ben wel eens 3 kilo aangekomen in 1 week, om daarna weer wéken stil te staan. Denk niet dat je je druk hoeft te maken.

3. toonie

toonie Actief lid

9 apr 2014
    213
    0
    0
    Voorschoten
    Dat stelt weer wat gerust. Overigens ben ik nu mezelf aan t kietelen met een mars ice cream. Ik weet t verschrikkelijk slecht, maar net zat er maar max 15 g kh in mn avondeten en dit is mn toetje. Weer 2 super lekkere recepten uitgeprobeerd. Souvlaki en gevulde champignons.

4. mennehh

mennehh Niet meer actief

@toonie heb je dat recept van die souvlaki van de site die hier eerder is genoemd? ☺️ Nieuwsgierig! Lijkt me erg lekker!

Hier heb ik de laatste twee weken echt wel af en toe gesnoept. Kon het niet meer weerstaan! Echt te erg! Maar nu zit ik er weer helemaal strak op! Eten is voor mij al een ding zeg maar...
    Dus dit alles helpt er niet aan mee... 😖

5. toonie

toonie Actief lid

9 apr 2014
    213
    0
    0
    Voorschoten
    Klopt mennehh. :D

6. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Ik heb vanmiddag een klein stukje aardbeientaart gegeten op een verjaardag*schaam*
    Ik kon pas 2 uur later prikken maar de waarde was 4,6 dus ik hoop dat hij een half uur eerder niet boven de 7,0 is geweest...Ik voel me toch een beetje schuldig...

7. toonie

toonie Actief lid

9 apr 2014
    213
    0
    0
    Voorschoten
    En dat terwijl m'n dietiste zegt dat je dat af en toe best wel mag. Zolang je het maar niet te vaak doet...

8. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Ja dat is wel zo toonie, gewoon brood mag natuurlijk ook maar liefst eet ik
    zo min mogelijk koolhydraten...ik ben toch bang dat het anders
    misgaat. Maar goed ik kon de verleiding vanmiddag niet weerstaan...

9. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    leerkracht groep 1/2 (en inval in alle andere groe
    provincie Utrecht
    wauw gefeliciteerd meid! Alles goed gegaan dus? Mooi gewicht hoor. Hoop dat je lekker aan het genieten bent!
    Gek iets hè die diabetes, kind eruit en poef het is weg.... Geniet van al het lekkers dat je nu weer mag!

10. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ben in 1.5 uur bevallen (en slechts 6 minuten persen). Ging mega rap, dus was daarna wel even bijkomen! Maar ze is er en dat is het belangrijkste. En dat ik weer lekker mag eten :) haha
    Ik eet elk kraambezoek een beschuitje mee gewoon omdat t kan

11. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    wow, wat een mega snelle bevallling! Dat wil ik ook!

Ik sta nu al te kwijlen voor de kast waar de beschuit met muisjes staan :p

12. toonie

toonie Actief lid

9 apr 2014
    213
    0
    0
    Voorschoten
    Goedemorgen dames

't Was een vroege ochtend voor me. Heb de halve nacht wakker gelegen met kramp in mijn maag. Niet heel leuk. Uiteindelijk uitgehouden tot 7 uur. Toen was de kramp weg maar voelde ik me vaag misselijk en flauw. Dat vage misselijke heb ik wel vaker? Iemand daar bekent mee? Nu ik ontbeten heb lijkt het wat beter te gaan(hoewel ik nog steeds wel trek heb).

Goh Lana dat is pas een snelle bevalling! Snap ook wel dat je er even van bij moet komen.

Fiora ik eet ook t liefst zo min mogelijk kh. Maar ben bang dat t gisteren zo weinig was dat ik daarmee de mist in ben gegaan.

13. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Goeiemorgen toonie, wat naar zeg zo'n nacht, ik zou rustig aan doen vandaag als ik jou was.Ik heb tijdens deze zwangerschap ook wel last gehad van me misselijk voelen maar heb nooit echt over hoeven geven. Ik heb het nooit gerelateerd aan diabetes en meer aan hormonen maar misschien dat het wel met diabetes te maken kan hebben. In het geval van type 2 diabetes kan het een hypo zijn vaak voel je je dan ook rillerig, dit weet ik dan alleen omdat mijn moeder dat had.

14. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toonie, hopelijk gaat het vandaag wat beter, klinkt niet fijn. Ik heb het zelf nog niet meegemaakt, dus ik heb ook geen tips helaas...

Lana, dat was echt snel! Fijn dat je nu van de diabetes af bent :)

Sparky, beterschap! wel fijn dat je waardes niet de pan uit rijzen hierdoor

Gisteren hebben we een fijne trouwdag gehad, bloemkoolpizza was prima, ik had daarna een waarde van 5,6 :)
    IJs was ook heel lekker geworden, zo fijn om weer eens ijs te eten!
    En ik had ook nog een stukje brownie in de vriezer wat ik gegeten heb, ging ook goed :)

Trouwens, voor mensen die nog een alternatief zoeken voor drinken behalve water, thee, light frisdrank, bij AH heb je alcoholvrij Duits bier waar ook bijna geen kh in zitten, van Weihenstepahner. Zit in 0,5 liter fles, dus ik deel er 's avonds meestal 1 met m'n man. Ik vind het echt lekker en er gebeurt niks met m'n waardes :)

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Wow dat is wel een hele snelle bevalling Lana!

@ toonie: vervelend dat je zo'n last van je maag had en zo misselijk was!
    Hier is het al 7 maanden lang dat ik sochtends snel iets moet eten omdat ik anders ga spugen. Heb hier ook medicijnen voor, maar soms moet ik toch alsnog spugen, zeker als ik een slechte nacht heb gehad en veel wakker heb gelegen. Merk ook dat het de laatste weken weer wat aan het toenemen is, kleine drukt nu natuurlijk ook meer tegen m'n maag.
    Heb de laatste tijd ook een paar keer gemeten of het misschien met wisselende suikerwaardes te maken kon hebben, maar de waardes waren niet afwijkend van de goede dagen, dus het komt echt puur door de zeangerschapshormonen bij mij.

16. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Te weinig koolhydraten eten maakte ook dat ik mij misselijk en niet lekker kon voelen!! Sou zeker geen beleid voeren om er zo min mogelijk binnen te krijgen!!

Haha ja een snelle bevalling is fijn want je bent er snel vanaf maar dit was wel heeeeel snel, bijna niet te behappen. Nog geen 45 secondes tussen de weeën, dat was uhmmm nou laten we t pittig noemen ;) ( lees gil het uit van ellende wat een pijn!!)

17. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Lana, geen pauze tussen de weeën is inderdaad erg heftig maar gelukkig duurde het relatief kort toch ;)
    Het belangrijkste is dat alles goed gaat natuurlijk.

Ik weet ook dat je niet per se heel weinig koolhydraten hoeft te eten met zwangerschapsdiabetes maar ik neem liever geen risico, ik wil echt geen insuline spuiten met die zwangerschapsresistentie. Bovendien heb je amper koolhydraten nodig en kun je ze(en vezels) uit andere producten halen waar weinig koolhydraten inzitten. Zo direct ga ik eens gehaktbrood proberen, een variant op het recept van die koolhydraatarmereceptensite :)

18. Sparky

Sparky Niet meer actief

Toonie, wat vervelend zeg! Hopelijk gaat het aankomende nacht wat beter!

Lana, oeh das wel heel snel he. Mijn vorige duurde ook 1,5 uur en ik zou nu tekenen voor minimaal 2 uur. Ging mij echt te snel. Wel fijn dat alles goed gegaan is.

Hier flink aan de betere hand. Geen koorts meer en geen pijn meer. Alleen een beetje stijfjes nog merk ik. Alleen nu gaan mijn waardes raar doen. Afgelopen dagen waren ze wel hoger en lager (gisteren bijv 2 hypo's en eergisteren 2x tussen 3,5 en 4) maar de hoge waardes bleven onder de 9 meestal.
    Vanmorgen na ontbijt ineens 11,2! En dat terwijl ik net de dosering opgehoogd had van 14 naar 16 eenheden omdat hij de afgelopen dagen na ontbijt steeds boven de 7 kwam.
    Nog nooit eerder boven de 11 gehad dus gelijk nog een keer geprikt. Die kwam op 10,6 dus hoe dan ook zat ik erg hoog. Bijgespoten en zakte gelukkig snel af. Half uur later zat ik al op 8,5.
    Ben benieuwd wat mijn lunch zo gaat doen.

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Lijkt me idd ook niet alles zo snel! Hopelijk ben je er ondertussen een beetje van bijgekomen. Laat je maar lekker verwennen en in de watten leggen hoor Lana!

@ fiora: oehhhhh maak me gek! Gehaktbrood is echt zooooo ontzettend lekker :D Ben benieuwd naar jouw recept, wil je hem delen?

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ sparky: gelukkig voel je jezelf weer wat beter, maar wat ontzettend balen van die waardes weer zeg! Misschien morgen toch maar even contact opnemen met t zh?

Deel Deze Pagina