Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BeebieBeeb, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Maar ook dat klopt niet altijd.... Mijn zoontje werd 9 pond geschat en woog 3410 bij zijn geboorte...

2. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    de hele zw-schap gaat het goed maar sinds vorige week beginnen mijn waardes te stijgen. Met de koolhydraatarme brood gaat het nu goed, maar nu prikte ik vanmorgen 5.8. Ik zit over het algemeen altijd tussen de 4 en 5.
    Grrr. ik heb 1 koolhydraatarme boterham met kipfilet vanmorgen genomen. Kijken wat straks het resultaat is.

3. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    Heey Meiden,

Ik lees al eventjes met jullie mee,maar kom me toch maar eens braaf meldden ;) Ik ben 31 weken zwanger en ook al een paar weken bezig met de DB.
    Begonnen met een dieet en helaas na 2 weken toch met insuline voor de nacht begonnen. Nu ook overdag erbij sinds een week want mn waardes begonnen te schommelen overdag.

Ik kan ze gelukkig overdag goed onder controle houden,alleen de langwerkende wil nog niet zo werken zoals t zou moeten.

Verder heb ik een vraag, wat eten jullie tussen door als je echt honger hebt?
    Smorgens kan ik het redelijk uitsmeren tot aan het middag eten,maar omdat ik zo op tijd middag eet (11.30/12.00 ) duurt mijn middag errug (!!) lang en krijg ik weer honger.
    Heb van de dietiste al wat tips gehad maar tot nu toe zat de gouden er niet bij.. Wat het dus steeds frustrender maakt.. *zucht* ;)

4. mennehh

mennehh Niet meer actief

Jeuk aan de binnenkant van je handen? En je voetzolen? Dan zou ik direct contact opnemen met je gynaecoloog! Ik weet de naam er niet voor, maar dat schijnt echt heel slecht te zijn.
    Dus zou echt even bellen voor de zekerheid!!! Serieus. Google het maar eens..

5. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ja zwangerschapscholestase.. denk dat ik straks toch maar ff bel. Zit hier met schuurspons in mijn hand om de jeuk te stillen, maar zodra ik stop is het er gelijk weer.

6. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Sparky, je hebt echt veel pech deze zwangerschap, hopelijk is het niks ernstigs, maar ik zou ook even bellen. Jeuk is echt verschrikkelijk irritant...

Menneh, is het slapen goed gegaan?

Nanda, vervelend van die hoge waarde, ik heb wel eens 6 geprikt nuchter, toen schrok ik enorm (bleek dat m'n handen niet schoon waren). Hopelijk is ie na ontbijt wat beter

Lottel, ik lunch best laat, dus heb niet zo'n last van honger 's middags. Wat wel helpt is veel eiwit eten bij de lunch, daar zit je langer vol van. Dus ik eet vaak ei :) Ook eet ik altijd groente bij de lunch, tomaat, komkommer, avocado, dan zit ik ook langer vol.
    Tussendoor eet ik vaak cracker met (pinda)kaas, avocado, stuk fruit, soms voor lekkere trek kaas met komkommer en ik drink veel water en thee, dat helpt me ook om langer vol te zitten. Zo heb ik bijna nooit echt een hongergevoel.

7. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Dat is wel heel erg, inderdaad zsm even bellen hoor!! Wat heb je toch een pech meid. Nog eventjes doorbijten. Beterschap met de jeuk!

Wat irritant trouwens Nanda, aan die nuchtere waarde kun je ook echt niks doen....bij mij zit ie meestal op de grens ben ik ook niet echt blij mee maar ja je hebt er geen invloed op.

Lottel, kies in elk geval voor iets met weinig koolhydraten of iets wat volkeren is, kaas en komkommer, een rolletje vleeswaar met een beetje selleriesalade of zachte kaas ertussen, een klein handje ongebrande noten, iets van ei of een haring in tomatensaus, vers knakworstje met wat mosterd etc.

8. Sparky

Sparky Niet meer actief

Lottel, gezien je insuline spuit zou ik als ik jou was echt 15gr koolhydraten tussendoor nemen. Hypo's zit je ook niet op te wachten. Iets van volkoren o.i.d. of fruit.

9. Sparky

Sparky Niet meer actief

Hier inmiddels aan het wachten op de prikzuster. Ma het prikken weer gewoon naar huis denk ik. Vanmiddag de uitslag.

10. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Sparky, voor de jeuk: als je koelelementen in je vriezer hebt kan je die gebruiken tegen de jeuk, helpt beter dan krabben/schuren.

11. Sparky

Sparky Niet meer actief

Heb ik niet maar ga ik straks wel erin leggen. En natte doeken in de vriezer. Dan maar zo proberen te stillen want ben geneigd om vorken te gebruiken. Nu ook schoenen aan natuurlijk en word er gek van!

12. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Gelukkig dat je vanmiddag gelijk de uitslag krijgt Sparky. Hopelijk hebben ze dan ook gelijk iets voor je om de jeuk te verlichten...

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Jeetje wat irritant zeg sparky!! Hopelijk valt het uiteindelijk allemaal mee, want je hebt al zoveel te verduren. Sterkte!

Hier als tussendoortje meestal wat fruit, rijstewafel, roggemeel cracker, bouillon, stukje worst, komkommer of kaas of iets dergelijks.

Had net voor het eerst een te hoge waarde na het ontbijt :( 7.2 terwijl ik normaal rond de 5.8 zit. Nu kan het zijn dat er teveel koolhydraten in het ontbijt zaten die mijn man had klaar gemaakt (yoghurt met banaan en cruesli ), maar ik ga toch de komende dagen maar even extra prikken.
    Verder heb ik ineens weer veel last van bloeduitstortingen rondom mijn ogen van het spugen. Normaal trekken ze snel weg en zijn het maar kleine plekjes, maar nu heb ik 1 plekje wat steeds maar groter wordt, echt irritant en geen gezicht! Herkent iemand dit?

14. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Cruesli en banaan zijn beide suikerbommen, dus dat kan het heel goed verklaren.

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik eet die combinatie meestal expres ook niet idd, maar dat wist mijn man niet ;)
    Nu net na de lunch weer 5,8 gelukkig.

16. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik denk idd dat het de combi was.
    Hier insuline weer verlaagd bij ontbijt en weer een supermooie waarde. Morgen eens zonder insuline proberen (had er nu 2eh)
    Bij ontbijt op het randje te hoog maar nuchter was weer super netjes.

Ondertussen de tijd aan het afwachten... 5 uur bellen voor de uitslag. Jeuk nog steeds niet weg en inmiddels jeukt mijn buik en mijn benen en armen ook. Maar alleen als ze aangeraakt worden.

17. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    Zo min mogelijk khd probeer ik me idd al zoveel mogelijk aan te houden,maar goed,bedankt voor de tip van t ei,dat heb ik vanmiddag op brood gegeten en dat vulde idd beter en voelde me langer vol nu.

Sparky, hopelijk valt de uitslag mee. En mag je zomaar stoppen met de insuline? Dan zou ik miss eerder naar 1eh gaan ipv 2eh.
    Ik sluit voor de maaltijden ook 2eh en omdat mn waardes goed blijven moest ik dit.blijven gebruiken,heb ze hier niet over minderen of stoppen gehoord.

18. Sparky

Sparky Niet meer actief

Is in overleg met de diabetesverpleegkundige. Verhogen moet ik ook zelf, maar dit afbouwen was haar idee. Bij het ontbijt en avondeten spuit is 18 eh per keer. Ik heb de richtlijn 0-2-3-4-enz en weer terug gekregen. En boven de 10 met 2 per keer verhogen of verlagen.

19. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    hier vorige week met 32 weken ook zw.suiker geconstateerd. moest de afgelopen dagen een dagcurve bijhouden.

Ik zit sochtends op 5.9 (afgelopen 2 dagen, daarvoor 5.1) nuchter, maar alle andere waardes zijn beneden de 6.5 (mogen 7.8 max) na het eten.

heb donderdag een gesprek, moest vandaag de waardes even mailen. Ben erg benieuwd.

Vind het wel lastig om te bepalen wat ik wel/niet kan eten. Met minder eten zijn de waardes dus wel goed. Maar Ik durf niet te veel te gaan proberen wat wel/niet goed gaat. Ze zijn hier erg snel met insuline voorschrijven en dat wil ik het liefst natuurlijk voorkomen.

iemand een idee hoe ik de nuchter waarde omlaag kan krijgen? Ik eet voor het naar bed gaan nog wel een kommetje yoghurt met een halve peer erdoor. Ik heb dan echt trek.... Maar 2 dagen ging dat wel goed en 2 dagen niet dus weet niet of het daar dan aan ligt....

20. Sparky

Sparky Niet meer actief

Hier ook cholestase vastgesteld. Inleiding wordt vervroegd naar 37 weken. Donderdag wordt de rest besproken, nu medicijnen ophalen.

Deel Deze Pagina