Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BeebieBeeb, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Thnx meiden! Vind dit toch ook echt wel de mooiste echo foto tot nu toe!

@ toonie: fijn dat bij jou de echo ook helemaal goed was!

@ Meintje: mooie waardes hoor!! Mijn beeb ligt ook echt nog niet ingedaald helaas, zal de komende weken wel gaan gebeuren en hopelijk ligt ze dan ook nog met haar koppie beneden. Vind het soms ook wel lastig voelen hoor, want de bewegingen die ze met haar armpjes maakt zijn soms net zo sterk als die van haar beentjes. Het grote verschil wat ik de laatste dagen wel voel met de eerste zwangerschap is dat de misselijkheid en het spugen nog meer en meer toeneemt en ze geeft af en toe ook echt een flinke trap tegen mijn ribben. Mijn zoontje lag met zijn billetjes al vroeg ingedaald waardoor ik niet zo'n erge druk op mijn maag had als nu. Zaten er dus toch nog voordelen aan de stuitligging ;) toch ben ik er nu blijer mee dat ze met haar hoofdje beneden ligt hoor!

@ fiora: hoe waren je echo's tot nu toe? En je waardes zijn wel allemaal hoed toch? Hopelijk krijg je dan ook gewoon een hele mooie echo! Blijft altijd wel spannend he.

@ sparky: vervelend dat je je vandaag niet zo goed voelt weer, dikke knuffel en succes bij de gyn zometeen!

2. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Bij mij ligt ze sinds ongeveer week 34 ingedaald, maar nog niet vast.
    ondanks de placenta voor ligt voel ik haar wel duidelijk.
    Sowieso voel ik haar hoofd echt in mijn bekken drukken alsof ze zich aan het afzetten is en regelmatig haar handjes in mijn lies friemelen. Er gaat regelmatig een kont heen en weer onder mijn maag en ze heeft ook vaak de hik, wat ik onderin voel.

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Vanaf wanneer kregen jullie beebs eigenlijk de hik? Weet dat mijn zoontje het heel erg veel had, maar heb daar tot nu toe eigenlijk nog niks van gevoeld! Of zou dat komen omdat mijn placenta nu voor ligt?

4. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel de hik ongeveer sinds week 30 denk ik, soms meerdere keren per dag, soms een paar dagen niet. Mijn placenta ligt vooral links bovenin dacht ik.

5. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Ik heb nog nooit de hik gevoeld, ook niet bij de eerste.Lijkt me wel apart om te ervaren.

Engeltje, de echo's tot nu toe waren prima maar de laatste was met 20 weken. Net zoals bij de eerste liep ze altijd precies op schema maar ja nu gaan ze elke milimeter opmeten neem ik aan dus dat is misschien wel anders dan bij een reguliere echo?

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Nou ben benieuwd of het nu nog gaat komen hier dan de hik ;)

@ fiora: hier gingen de extra echo's eigenlijk precies hetzelfde als de gewone echo's hoor. Ze meten het hoofdje, buikje, dijbeentje en kijken ook of het maagje en de blaas goed gevuld zijn. Ook kijken ze even maar het vruchtwater hoe dat eruit ziet.

7. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Engetljes bedankt voor je reactie, ok ik dacht echt dat ze vanalles gingen opmeten maar het valt dus nog mee. Ze kijken eigenlijk naar de reguliere dingen.

8. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij hetzelfde als bij Engeltje, bij mij doen ze elke controle een echo en dat gaat echt heel snel, soms vraag ik me wel af hoe nauwkeurig het allemaal is...

Net terug van de vk, en hij ligt gelukkig met hoofd naar beneden! Hopelijk heeft ie geen ruimte meer om nog een keer te draaien ;)

De vk vraagt elke keer of ik niet terug mag komen bij hun, omdat alles goed gaat vinden ze het onzin dat ik ook naar het zkh moet, dus dat ga ik maandag maar eens vragen aan de gyn...

9. toonie

toonie Actief lid

9 apr 2014
    213
    0
    0
    Voorschoten
    Ik hoop dat je je snel beter voelt Sparky.

De hik is echt een apart gvoel. Een gek getik in je buik op een bepaalde plek. Ik voel het nu alweer een tijdje en ben morgen 31 weken.. En wat mn 2 dames hadden heeft deze ook. Als het te lang duurt gaat meneer een soort van geirriteerd heen en weer bewegen.
    Ik weet ff snel niet mer wie het zei. Maar ik vind het af en toe ook moeilijk te onderscheiden waar armpjes en beentjes zitten. Sinds hij met zn koppie naar beneden ligt weet ik t iets beter.

Morgen ff naar de ha. Ik ben sinds kort snel buitenadem/kortademig. Vandaag op werk echt veel last. Dus morgen even met de ha bespreken.

10. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    Ik heb de hik sinds eergisteren gevoeld ;)

Hier doen ze ook iedere controle bij de gyn,maagje meten, kijken naar het hartje en vruchtwater.

Toevallig ben ik gisteren ook weer geweest, de kleine ligt hier ook nog steeds iets voor op groei, en voor het eerst sinds week 19 met hoofd naar beneden dus ben erg benieuwd of het zo blijft :D:cool:

Toonie, ik vind het ook moeilijk om te voelen wat waar ligt, hoofdje heb ik een poos kunnen voelen maar nu ? Geen idee.

Nou sinds eergisteren weer een EH erbij voor snachts maar ik blijf smorgens net boven de toegestane nuchtere waarde schommelen. (5.6 / 5.7 )
    Moet straks weer mailen dus er zal wel weer meer bij gaan komen,gok ik zo.

11. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    ik zit gewoon bij mijn vk omdat het met mijn suikers goed gaat. Nu gaat het sinds een week af en toe minder, maar zolang het niet de spuitgaten uit loopt mag ik bij vk blijven.

Ik ben ook snel uitgeput en kortademig, bij mij komt het omdat mijn ijzergehalte te laag is.

12. Sparky

Sparky Niet meer actief

De hik voelde ik al vroeg.. ze lag destijds in stuit en dan voelde ik de voetjes beneden steeds schokken.

Hier voel ik duidelijk de billen en rug. Ze ligt vast dus meer draaien doet ze niet meer.

Lottel, ben benieuwd of je weer moet verhogen. Hier houden ze een andere waarde aan dan de rest van nederland. Ik moet nuchter onder de 6 zitten. Maar net boven de grens schommelen is best lastig he.. helemaal bij de nuchtere want daar kan je zo weinig aan doen.

Toonie, ben benieuwd wat de ha zegt.

Meintje, spuit jij nou ook insuline? Zo ja dan zal je toch onder de gyn blijven vermoed ik. Dan ben je echt medisch ookal gaat het goed.

Hier ook elke keer een echo. Ze kijken dan naar vruchtwater en luisteren het hartje. Soms luisteren ze nog naar de navelstreng, vooral voor hun eigen om dat te oefenen (bij bijv een gyn in opleiding).
    Nu letten ze extra op bewegingen en reacties op duwen enzo. Ze wordt nu dus ook echt wakker gemaakt tijdens de echo. Maar dat is dus ivm de cholostase.

Hier gaat het redelijk. Gisteren nuchter 7,2 en verder ook snel hogere waardes. Vandaag weer mooi 5,1. Merk dat ik nu nuchter onder de 5,3 zit de afgelopen week, behalve gisteren. En ik vermoed dat het te maken heeft met het feit dat er nu geen kids zijn en het wakker worden enzo heel rustig verloopt en niet gelijk hectisch. Hopelijk vandaag weer mooie waardes want het ging net zo goed :)

13. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    Sparky, Fijn dat je waardes goed blijven tot nu toe.
    Ja ik ben ook erg benieuwd,gisterenochtend was hij wel goed,dus we wachten het maar af. Ik moet nuchter onder de 5.3 zitten en een uur na de maaltijd onder de 7.8.
    En overdag gaat het prima,maar smorgens schommelt het heel erg nog. En dan heb ik toch echt van alles al geprobeerd, niks meer eten savonds,wel iets kleins nemen nog. Maar is idd lastig zo ja.
    Heb je al minder jeuk nu je er medicatie voor neemt?

14. Sparky

Sparky Niet meer actief

De jeuk lijkt minder heftig. Heb nu vaker stekende pijn in handen en voeten. Echt van die tintelingen die branden. Maar dat is beter dan jeuk. Snachts nog wel veel jeuk en overdag jeuk over mijn hele lichaam.

15. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sparky, fijn dat de jeuk minder is geworden!
    Ik spuit geen insuline, weet sinds week 26 van de diabetes en heb in de 1e 2 weken 2 keer te hoog geprikt (7.1 en 7.5), maar dan moet je nog leren wat je wel en niet kan eten. Verder altijd goede waardes, niks te hoog. Ook baby is normaal, vruchtwater normaal, buikomvang normaal, daarom vraagt de vk zich af wat de meerwaarde van het zkh is.

16. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Sparky, fijn dat de jeuk iets minder is maar nog steeds verre van over als ik het goed begrijp. Nog heel even volhouden tot de inleiding, het lijkt me fijn dat het einde in zicht is.

Lottel, 's avonds niks of minder eten maakt dus niks uit voor je nuchtere waarde de volgende ochtend dus als je 's avonds honger hebt zou ik wel een normale hoeveelheid eten.

Meintje, wil je zelf graag terug naar de verloskundige? dan zou ik er inderdaad om vragen in jouw situatie. Ik heb zelf zoiets van ik blijf niet switchen, ik zit nu bij het ziekenhuis waar ik ook wil bevallen dus wat mij betreft blijf ik daar lopen tot de bevalling. Als ik weer terug zou gaan naar de vk moet ik maar afwachten of er ten tijde van de bevalling plek is in het ziekenhuis.

17. Sparky

Sparky Niet meer actief

Meintje, ja dan zou ik dat ook vragen als je dat graag wilt. Als alles verder gewoon goed gaat.

18. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou zelf wel graag terug willen, bij het zkh voel ik me ook niet echt thuis, het is zo groot en alles lijkt een beetje langs elkaar heen te werken soms, ze hebben niet veel tijd en geven niet alles goed door etc.
    Bij de vk zit ik met een leuke groep meiden en ik heb daar ook veel meer het gevoel dat ze daar echt aandacht en tijd voor je hebben. En als ze zelf zeggen dat ze vaker vrouwen met zwangerschapsdiabetes begeleiden met wie het goed gaat en zelf ook bijvoorbeeld de baby kunnen testen op glucose na de geboorte, dan zou ik niet goed weten waarom ik in het zkh moet blijven. Dus ik ga het zeker vragen!

19. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Ik wilde ook graag terug naar de vk en heb dat dus ook gedaan. Het voelt heel vertrouwt.
    En ik loop wel bij de internist en diabetes-vp van het ziekenhuis. bevallingsplan is daar ook besproken, het staat al vast dat ik daar ga bevallen.

20. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Nanda, wel fijn dat je sowieso naar dat ziekenhuis kunt en tegelijkertijd bij je eigen vk kunt blijven. Als dat voor mij een optie is zou ik het ook prima vinden om dan terug te gaan naar de vk anders vind ik het vervelend als ik maar moet afwachten of ik in het ziekenhuis wat mijn eerste keuze is terecht kan met de bevalling.

Deel Deze Pagina