Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BeebieBeeb, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Nanda, in elk geval fijn dat je weer eens wat andere dingetjes kunt eten. Hopelijk blijven je waardes gewoon goed.

2. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nanda, wat gek ineens dat je waardes zo laag zijn. Hiervoor waren ze juist wat hoger toch? Echt raar dat zwangerschapsdiabetes...

Ik heb nu soms ook rare waardes, normaal is het meestal tussen 5 en 6, maar heb nu wel eens bijna 7 (Wat op zich nog prima is) maar ook wel eens onder de 5 na maaltijden waar toch echt koolhydraten in zaten...

Nu ik terug ben bij de verloskundige mag ik ook ineens weer beslissen of ik thuis wil bevallen of in het ziekenhuis. Voor de zwangerschapsdiabetes wilde ik graag thuis, maar toen ik wist dat het ziekenhuis werd heb ik me er eigenlijk ook wel bij neergelegd en daar ook voordelen van gezien, en nu weet ik het niet meer...

3. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Meintje wat verwarrend inderdaad, als het bloedsuikergehalte van de baby geprikt moet worden na de geboort zou ik persoonlijk voor het ziekenhuis kiezen. Het is toch een fijn idee dat dan alle expertise in de buurt is(vind ik). Als jij je thuis het beste op je gemak voelt en in het ziekenhuis niet is daar natuurlijk ook wat voor te zeggen. Je kunt het nog even laten bezinken toch?

Ik vind het zelf ook allemaal een beetje raar met die diabetes wat ziekenhuis/verloskundige betreft, eerst moet je op stel en sprong aan het ziekenhuis overgedragen worden en als er dan verder niks aan de hand is en alles gaat gewoon goed(en voorheen ging het ook al goed) kan je weer terug naar de verloskundige. Ik ben zelf ook in dubio of ik nog wel terug wil naar de verloskundige als alles weer goed is met de controle over 2 weken. Ik vind het voor mezelf onrustig om steeds te switchen en ik wil toch in het ziekenhuis bevallen.

4. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dan kan je misschien maar beter in het ziekenhuis onder controle blijven als ze dat willen, anders word je de hele tijd heen en weer geslingerd, en als je het fijn vindt in het ziekenhuis lijkt me het juist wel fijn als je daar kan blijven als je daar toch wil bevallen.

Ik ging naast het ziekenhuis ook nog naar de vk vanwege m'n centering pregnancy groepje, dus was een beetje dubbelop.

De vk zei dat de gyn tegen hen heeft gezegd dat ik, als alles goed blijft gaan, thuis mag bevallen en dat de baby ook niet gecontroleerd hoeft te worden, omdat ik dan in principe dezelfde glucosewaardes heb als iemand zonder zwangerschapsdiabetes, dus dat heeft dan geen meerwaarde. Dat stond ook zo in m'n dossier bij de vk, wat zij overgedragen hebben gekregen van het ziekenhuis.
    Er stond zelfs in dat ik zelf ook niet meer m'n waardes hoef te controleren, maar dat leek ons beide gek, ook omdat de gyn tegen mij gezegd heeft dat ik dat wel moet blijven doen. Anders kan je natuurlijk ook nooit weten als het niet meer goed gaat...

Over thuis bevallen ga ik gewoon nog even nadenken en een andere keer nog bespreken met de vk.

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ nanda: gek dat je waardes nu ineens weer zo laag zijn. Het blijft ook echt een raar iets die zwangerschapsdiabetes.

@ Meintje: ja, zelfs thuis bevallen nu ineens? Maar stel je loopt overtijd dan is het wel nog steeds inleiden met 41 weken toch? Dan zou je dus alsnog naar het zh moeten.
    Idd maar even goed navragen en zeker de waardes blijven controleren hoor, want je leest hier vaak zat dat het toch ineens gaat schommelen allemaal!

@ fiora: Het is idd ook gek allemaal als er ineens zo'n spoed achter gezet wordt en dat je zsm naar het zh moet als je suiker iets te hoog blijkt. Je moet vooral kiezen waar jij je goed bij voelt hoor!

Ik mocht ook kiezen wat ik wilde aangezien mijn waardes zo goed bleven en dat terwijl ik zoieso in het zh moet bevallen ivm de eerdere ks.
    Ik had vanaf het begin af aan al gezamenlijke controles bij zowel het zh als de Vk. En ben over allebei wel erg tevreden, maar toch vind ik als ik de voors en tegens tegenover elkaar afweeg het fijner om naar de Vk te gaan. Veel minder lange wachttijd als in het zh, persoonlijker, ze kennen mijn geschiedenis goed, het is dichterbij, laagdrempeliger als er iets is en je hebt er vragen over en daarbij komen ze na de bevalling ook thuis de nazorg doen.
    Het is bij mij natuurlijk wel zo dat ik vanaf 36 weken zoieso weer aan het zh wordt overgedragen.

6. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    leerkracht groep 1/2 (en inval in alle andere groe
    provincie Utrecht
    Sparky je wordt morgen ingeleid toch? Heel veel succes meid, nog heel even en je bent van alle ellende af en kunt heerlijk knuffelen met jullie meisje! Ik duim voor je dat je een fijne bevalling hebt. Liefs

7. Lana85

Lana85 Fanatiek lid

4 okt 2012
    2.036
    0
    36
    provincie Utrecht
    Ik mocht ook heel snel terug naar vk en vond dat veel fijner. Vk zit om dr hoek en als bevalling begon komen ze eerst langs ipv dat je moet beslissen wanneer jij naar t ziekenhuis moet. Ik ben uiteindelijk met 38w medisch geworden ivm te hoge waardes en uiteindelijk inleiding. Op het einde was t wel eenn beetje rommelig idd en vond ik het maar vaag. Uiteindelijk benn ik van mening dat ik net zo goed alleen voor inleiding overgedragen had hoeven worden en niet daarvoor. Nu ben ik de laatste 3 weken wel 10 keer ofzo in t ziekenhuis geweest. Half uur enkeltje, parkeer kosten en langere wachttijden. Was niet echt alles...

Ik wilde uiteindelijk ook in ziekenhuis bevallen ivm ervaring vorige bevalling. Als ik nu naar deze bevalling kijk had dat ook best thuis gekund. Maar ik wilde niet risico nemen dat we alsnog moesten. Hier is t beleid dst je alleen hoeft te blijven als baby boven de 4 kilo is

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Zet hem op vandaag sparky!!

9. mennehh

mennehh Niet meer actief

Zet hem op sparky!!!
    Je hebt je al moeten melden! Spannend hoor! ☺️☺️☺️

@iedereen:
    Sorry dat ik de afgelopen 1,5 week niets heb gereageerd. Er is een ernstig ongeluk in onze vriendengroep. Een vriend is acxhterover van de trap gevallen en is met zijn schedel op een kastje gekomen. Schedel in elkaar en ernstige hersenletsel. Ligt nu in coma en kans is heel klein dat het beter wordt 😔😔
    Dus daar zijn we erf veel mee bezig..

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ menneh: jeetje wat een verschrikkelijk ongeluk zeg! Heel veel sterkte! En je hoeft je niet te verontschuldigen hoor, je bent ons niks verplicht toch? Knuf!

11. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Verschrikkelijk Mennehh, sterkte! Wat een schok...

Sparky toi toi toi vandaag! Knap volgehouden hoor deze laatste weken.

Lana dat rommelige wat jij bedoelt is dus wat ik niet zie zitten, dan maar gewoon bij het ziekenhuis blijven....Misschien heb ik wel geen keuze en moet ik straks terug naar de vk. Ik hoor het wel over anderhalve week. Engeltje, bij jou is het duidelijk geregeld dus dat is wel prettig. Jij weet gewoon dat je vanaf 36 weken weer bij het ziekenhuis loopt.

12. Sparky

Sparky Niet meer actief

Gaat nog een lange zit worden.. baarmoedermond is niet rijp dus nu aan de primers.

13. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    ik blijf tot het eind gewoon bij de verlosk. hoor.

14. toonie

toonie Actief lid

9 apr 2014
    213
    0
    0
    Voorschoten
    Oh mennehh. Wat naar!! Sterkte

Succes Sparky! Klinkt bekend die niet rijpe bmm.

Ik loop nu ook, omdat het "goed" gaat bij mn vk. Goed tussen "" omdat ik dat alleen maar kan aflezen uit die lc. Echo's en lc dus wel op het zh. Sowieso voor de lc dus om de week heen en weer naar het zh. Maar soms ook elke week als er ook weer een echo tussen zit.
    De laatste vrouw die woe mijn lc heeft geprikt vond het beleid van het zh ook maar raar. Om de week terug komen. Je kan bij wijze van spreken die dag heel netjes doen en voor de rest je gewoon niet aan je dieet houden. Tuurlijk doe je dat niet maar toch. Vandaag maar eens bellen voor de uitslagen.

15. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Succes Sparky! Ik herken het ook. Op vrijdagochtend begonnen en zondagochtend konden ze pas de vliezen breken... Hopelijk gaat het bij jou sneller!

@zkh vs vk
    Ik wilde per se in het zkh bevallen. Heb niets met thuis bevallen, vind dat eerlijk gezegd vrij 'middeleeuws' ;) Daarnaast heb ik geen hoge pet op van de gemiddelde vk. Het klinkt hard, maar ik ben er (buiten een enkele klinisch vk in het zkh) nog niet 1 tegengekomen die ik goed vond. Vond eerlijk gezegd ze erg slecht geinformeerd en ik heb graag echte deskundigen an mn lijf. Ik hoef ook geen 'band' op te bouwen en het boeide mij niet wie mijn bevalling zou begeleiden. Als diegene maar deskundig is.

16. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    #2596 Fiora, 15 mei 2015
    Laatst bewerkt: 15 mei 2015
    Hilly, zo zit ik er ook wel in wat betreft begeleiding en bevalling hoor. Bij mijn eerste bevalling was ik medisch en kende ik ook de verloskundige en gyn die bij de bevalling waren niet en dat maakt mij ook echt niks uit als ze inderdaad maar hun werk goed doen. Ik wil alleen niet half bij de vk en half in het ziekenhuis of weer terug naar de vk en dan als de waardes nog gaan schommeleen weer naar het ziekenhuis....Ik vind dat echt onrustig.

Sparky, ik hoop dat de bevalling snel op gang gebracht kan worden!

Toonie, ik vind het vreemd dat je niet gewoon zelf een priksetje meekrijgt voor thuis, lijkt me een stuk minder omslachtig voor jou.

17. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes Sparky! Hopelijk gaat het primen redelijk snel

Mennehh, sterkte, wat een naar nieuws...

Toonie, lijkt me ook raar dat je niet zelf kan prikken maar elke keer voor lc moet, en ook echo's. Ik vind het wel fijn dat ik altijd even kan controleren of het goed is of niet.

Hilly, ik heb juist een beetje tegenovergesteld gevoel, in het zkh vond ik ze niet erg professioneel overkomen en het gaf me ook geen gevoel van vertrouwen. Ik vind de vk praktijk waarbij ik zit echt heel fijn en heb bij alle vk's het gevoel dat ze echt goed weten waar ze het over hebben, ook over 2e lijns zaken zoals zwangerschapsdiabetes.

18. mennehh

mennehh Niet meer actief

Dank je wel meiden!

19. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    leerkracht groep 1/2 (en inval in alle andere groe
    provincie Utrecht
    Sterkte Menneh! Wat een schok moet dat geweest zijn. Afschuwelijk ook die onzekerheid.

Sparky ik hoop dat je toch snel mag bevallen. Succes meid!

Wat betreft zkh en vk. Ik heb nooit de keuze gehad, liep beide keren vanaf begin in het zkh vanwege epilepsie en de medicatie die ik hiervoor gebruik. Kan het dus niet vergelijken, maar heb er gelukkig altijd een goed gevoel over gehad. Ook de begeleiding van de verpleegkundigen op de verlos en kraamafdeling vond ik super. Zo lief en betrokken, vond het bijna jammer om naar huis te gaan ;)

20. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    bij mijn 1e was ik medisch maar ik heb geen gyn aan mijn bed gehad in het ziekenhuis, alleen maar verloskundigen. Veel verschillende want het duurde 18 uur. En er is behoorlijk wat fout gegaan.

Deel Deze Pagina