Nou dames bedankt voor de tips, het is een maaltijdsalade geworden, wel met weinig pasta(meeste eruit gegooid)en de sla/groente heb ik even gewassen alvorens het in een bakje te doen. Ben benieuwd naar de waarde straks. Fijne avond allemaal! Meintje klinkt leuk trouwens zo'n zwangeren groepje zoals jullie dat doen bij de vk! Zo bouw je wel een beetje een band op als je allemaal ongeveer even ver bent enzo. Vieke, hopelijk gaat het goed met de waarde na de frietjes. Dezelfde, fijn dat het goed gaat met de waardes met sla. Ik vind het als maaltijd ook niet verkeerd met wat vlees/vis of kaas erdoor
vandaag weer nieuwe strips binnen na bestellen. Ik had vanavond gekookte andijvie, een kipburger en een paar slokken melk vanwege maagzuur. Zat ik net op 10.0 exact. 0-0 meh, veel te hoog! grrr.
Ik had vanmorgen nuchter 4.1 ik heb een boterham met ham&kaas en een glas suikervrije limonade genomen. Heb ik na een uur 3.7 huh?? dat kan toch helemaal niet?
@ Dezelfde: Jeetje jij ook al zo'n gedoe dus in de zwangerschap. Wat eng ook om te horen dat er wat mis zou zijn. Bij mij dachten ze dat 1 van de beide meisjes was overleden na een echo ivm bloedverlies. Een week later bleek er niks aan de hand. Ik herken je gevoel helemaal. Alsof mijn lijf faalt inderdaad. Ik weet dat ik me niet schuldig moet voelen maar voor mijn gevoel kan ik de kindjes niet de beste start geven. Voelt heel rot. Hopelijk kun je het goed onder controle houden en dan toch gaan genieten! Beweging helpt inderdaad trouwens. Mijn waarders zijn ook altijd lager na beweging. @ Fiora: ik moest het inderdaad even laten bezinken. Nu gaat het wel weer. Ik weet dat er inderdaad genoeg aan te doen is, en het vast ook wel goed komt. Trouwens ik heb ooit eens een tijdje een dieet van Yvonne Lemmers (Grip op koolhydraten) gedaan. Zij heeft een kookboek met echt lekkere recepten met weinig koolhydraten/suiker. Ik ga hem ook weer tevoorschijn halen want het komt goed overeen met hoe ik moet gaan eten. Dus misschien heb je daar wat aan. @ Cecilia: bedankt! @ Nandanovember: dat is ook echt vervelend! Hier gelukkig maar tot week 16, en daarna werd het beter maar het lijkt me echt heel erg naar als het blijft doorgaan @ Lottel: ik denk als ik kijk naar mijn vorige zwangerschap dat ik het prikken nog wel een poosje uit kan stellen. Dat zou zeker fijn zijn! @ Meintje: Wat voor ontbijt neem je sochtends? Ik eet altijd crackers die heel laag in koolhydraten zijn maar wel erg goed vullen en lekker zijn. Misschien is dat een optie voor je? @ Vieke: dat is fijn! Dan kun je het dus nu goed onder controle houden. Hoop voor je dat het gewoon zo blijft! Ik kwam woensdag thuis, en mijn man had net pasta gemaakt (die wist het nog niet) Ik heb maar gewoon meegegeten. Was ook wel benieuwd wat mijn waarde dan zou zijn daarna omdat ik de vorige zwangerschap dus ook nooit te hoog prikte (alleen bij de GTT). Heb gewoon opgeschept en ook nog yoghurt na. Mijn waarde 2 uur na avondeten was 6.1 Gisteren nuchter 4.1, na lunch 4.8 en na avondeten 5.4. Ik moet vanmiddag naar de internist. Ben benieuwd wat hij daarvan vind. Mijn dochter was wel P98 dus echt heel groot. Dat moet toch door de suikers zijn gekomen, maar met die waardes snap ik het niet. Heb het boekje van toen en de waardes van nu al in mijn tas. Misschien heeft hij een goede verklaring of moet ik een andere curve gaan bijhouden, vaker tussendoor prikken of zo.
Vieke, fijn van je waarde na de frietjes! Nanda, echt rare waardes heb je, ik snap het ook niet... Misschien is het een teken dat je zwangerschap ten einde loopt? Ik had gister na avondeten met pasta en nog meer koolhydraten (waar ik normaal echt boven de 6 van krijg) 5,3, dat begrijp ik ook echt niet! Vanmorgen nuchter 5,2 en na ontbijt 6,0, eindelijk geen op het randje waarde maar normaal voor mij! Ik heb wel een deel van de koolhydraten eruit gelaten. Lemontree, ik eet altijd havermout met sinaasappel, noten, lijnzaad, pompoenpitten en yoghurt. Elke dag (alleen soms ander fruit, aardbeien of bosbessen). En tot nu toe schommelde m'n waarde dan altijd rond de 6, en deze week ineens bijna 7! Omdat het al een paar maanden stabiel is met dit ontbijt vind ik het zo gek, juist ook omdat de andere waardes eerder lijken te zakken dan te stijgen nu. Maar vandaag de helft van de havermout gedaan van wat ik normaal deed en dat helpt blijkbaar. Trouwens als m'n waarde rond de 7 is voel ik me daar ook echt niet lekker bij. Merken jullie dat ook als je waarde hoog is? Het voelt een beetje alsof ik weer de GTT heb gedaan, toen voelde ik me ook echt niet lekker...
Lemontree bedankt voor de tip, ben wel bekend met GoK alleen niet met het kookboek.Op zich sta ik wel achter die manier van eten, gezonde producten en weinig koolhyraten is wel zo'n beetje wat ik voor de zwangerschap deed. Nu doe ik zo'n beetje fase 2. Ik vind alleen die kookboeken wel een beetje duur dus misschien kan ik nog wel wat recepten eruit vinden op internet. Dat laatste heb ik eigenlijk nooit geprobeerd. Lemontree, voordeel dat jij er nu zo vroeg bij bent is wel dat je het nu vanaf bijna het begin al onder controle kunt houden, ik vraag me ook wel eens af of ik niet voor de 27 weken wat schommelende waardes had. Nanda, wat bizar dat je waardes in een dag zo extreem kunnen verschillen. Er lijkt dus geen pijl op te trekken zo...ineens maak je dus vanochtend een hele stoot insuline aan?! Nog heel even volhouden Heb je wel weer wat gegeten na die lage waarde? je moet niet van je stokje gaan natuurlijk. Meintje, ik merk er niks van als mijn waardes wat hoger zijn of zoals een keer net boven de 7. Noppes. Alleen bij de GTT voelde ik me echt rot en misselijk etc. Maar daar zat mijn waarde niet nuchter dus op de grens van 7.8.Ik denk dus dat ik het alleen merkt als het echt bijna een punt te hoog is of nog hoger.
Nanda dat is zeker gek. Ik was ook verbaasd van de week dat ik een hypo had terwijl ik gewoon mn normale ontbijt op had. Voel je je wel ok verder? Vieke zo'n waarde na je frietjes top zeg! Meintje. De dietiste die ik van de week sprak zei dat het normaal is dat je waardes wat hoger worden naar mate je zwangerschap vordert. Ze vond het juist bij mij heel raar dat bij mij mn waardes juist omlaag gaan. Het is al een aantal pagina's terug dus geen idee meer wie het zei maar niet mn vk maar dus de dietiste deed zo raar. Gelukkig niet mn vk. Die was heel stellig. Je hebt een hypo gehad. Ben heel blij met mn metertje alleen omdat de dbverpleegkundige geen machtiging kon uitschrijven krijg ik dus waarschijnlijk niks vergoed van strips of naaldjes...
Dat jullie al zo vroeg horen hoe groot ten opzichte van gemiddeld de baby is (p98 bijv). Ik heb dat ook in mijn zkh gevraagd maar ik krijg geen antwoord? Wel dat de beentjes iets korter zijn en het buikje iets voor ligt op de groei maar nog geen "p-waarde"? Ik voel overigens pas vanaf 14.0 dat ik niet lekker ben
@ Meintje dat is zeker heel raar dan! En je ontbijt lijkt me ook niks mis mee. @ Fiora: ze heeft een website met forum. Ook daar worden recepten geplaatst en gedeeld. Maar misschien kun je ook het boek wel 2e hands vinden? Grappig, ik doe ook wel een beetje fase 2. Alleen deed ik dat dus niet meer super strak. Maar dat ga ik dus nu wel weer doen. Ik vond het ook echt geen moeilijk vol te houden iets, ik kon nog heerlijk eten en had nooit honger. Misschien kan ik ook nog wel wat links met recepten voor je vinden trouwens. Kijk vanavond even. @ Toonie: kan niemand anders je een machtiging geven dan? Zou zonde zijn als je het voor niks zelf betaald. @ 1981 mama: Dat van mij bedoelde ik de zwangerschap van mijn oudste dochter (klinkt nog wat gek om haar zo te noemen haha) mee. Toen was het rond week 30 dat ze er achter kwamen dat ze zo groot was. Daarvoor liep ze iets voor en wist ik ook niet wat voor P ze was En toen hoorde ik het ook pas toen er allemaal gynaecologen bij werden geroepen en ik ze onderling hoorde praten.
Ja vreemd genoeg voelde ik helemaal niet dat ik te laag zat. normaal ga ik mij dan gelijk echt akelig voelen. Ik heb 2 nectarines genomen, lijkt mij dat daar wel genoeg suiker in zit.
Lemontree, ik zal zelf inderdaad ook eens op internet kijken. Ik heb eigenlijk alleen dat boekje "op gewicht"en verder nooit echt op internet gezocht naar recepten. En nee, het is niet moeilijk vol te houden inderdaad, ik heb ook met fase 1 nooit honger gehad. Ook variëren met tussendoortjes vind ik wel eens moeilijk trouwens, de laatste tijd heb ik weinig inspiratie. Toonie, belachelijk van die machtiging. Het gaat allemaal wel van je eigen risico af maar desondanks lijkt het me bij medische noodzakelijkheid zoals bij jou niet meer dan normaal dat dit via de zorgverzekeraar gaat. Iemand van het ziekenhuis moet daarmee toch kunnen helpen...
Toonie, ik vind het ook raar dat je niet gewoon een machtiging krijgt voor stripjes en naaldjes... Ik snap het niet meer... Gisteren had ik nuchter 5,2 en na ontbijt 6,0. In de tussentijd heb ik alleen maar op de bank gezeten. Vandaag nuchter 5,0 en na precies hetzelfde ontbijt 6,8. In de tussentijd gedouched en stof gezogen, was gedraaid, dus heel actief geweest. Je zou toch precies andersom verwachten? Dit is 's ochtends heel vaak mijn ervaring, dat juist als ik actief ben geweest m'n waarde hoger is dan als ik niks heb gedaan. Heeft iemand hier een verklaring voor? Ik ga het woensdag ook vragen aan de diabetesverpleegkundige als ze me belt, maar ik word er een beetje radeloos van...
Zo eindelijk even de tijd gehad om alles bij te lezen, wat een boel geschreven weer en wat vervelend dat er weer een aantal meiden het topic komen vergezellen. Wel gezellig dat jullie mee kletsen natuurlijk, maar de reden waarom is helaas minder leuk! Hopelijk haal ik niemand door elkaar hieronder hoor. Doe ik het wel, dan is het aan zwangerschapsdementie te danken @ dezelfde: Als ik jou was zou ik gewoon van tevoren even bellen naar de restaurantjes waar je heen wilt gaan en uitleggen dat je zwanger bent en dat je zwangerschapsdiabetes hebt en daarom maar beperkte koolhydraten binnen mag krijgen. De standaard dingen op een menukaart zijn misschien niet voor jou geschikt nu, maar alle restaurants hebben groente en vlees/vis in huis, dus dan kunnen ze ook echt wel iets anders voor jou bereiden hoor! En als ze daar niet toe bereid zijn, dan zou ik zo'n restaurant zoieso nooit binnen stappen om er geld uit te geven @ nanda: wat balen dat je zo laag zat met je suiker! @1981mama: ik krijg ook nooit de P waardes ofzo te horen hoor! Hier krijg ik alleen wel te horen op hoeveel weken ze uitkomt qua groei en tot nu toe is dat steeds precies op de termijn die ik nu ook hoor te zitten. @ harde buiken: het is gelukkig weer afgenomen, want het waren er echt wel heel erg veel die dag! Mijn buik is tot 2 dagen erna ook echt heel gevoelig geweest en daarbij moest ik ineens 5 x per dag naar het toilet voor de grote boodschap, terwijl het normaal gewoon 1 x is. Blijkbaar heeft daar gewoon iets dwars gezeten ondanks dat het wel gewoon normaal eruit zag zeg maar. Nu zit ik er op ongeveer 5 á 7 per dag en dat is wel normaal rond deze termijn volgens mij. Qua waardes hier nog steeds alles netjes. Prik ook nog maar 1 á 2 dagen in de week, maar zit totaal geen uitschieter in gelukkig! Dinsdag weer een controle bij de Vk en vrijdag heb ik lekker mijn laatste werkdag. Nouja laatste werkdag op jet werk dan. Thuis nog genoeg te doen en flink last van nesteldrang haha. Gister wel heel erg geschrokken. Mijn schoonmoeder was eten aan het koken en mijn zoontje wilde haar, net zoals altijd helpen. Op een gegeven moment gilde hij het uit van de pijn en kwam hij hard huilend naar mij toegerend. Volgens mijn schoonmoeder was er niks aan de hand en had hij alleen maar een aardappel in de pan gedaan die naast het gas stond. Hij gaf aan pijn te hebben aan zijn duim en zei ineens ook wordt heet! Ik dus snel met hem naar de kraan gerend om te koelen en terwijl ik zijn duim onder de kraan hield zag ik een flinke rode plek op zijn onderarm verschijnen. Wat bleek, de pan was dus loeiheet geworden doordat ze het gas daarnaast aan had staan en dit had ze niet in de gaten Ze voelde zich natuurlijk ook onwijs schuldig ondanks dat dit natuurlijk echt niet expres is gegaan. Oh en dat mannetje bleef maar huilen en huilen, zo sneu! Na het koelen onder de kraan ook nog even een tijd met een koude washand erop gezeten, want iedere keer werd het weer heet zei hij en hij wilde op een gegeven moment echt niet mee onder de kraan. Het is "gelukkig" maar een eerste graads brandwond, maar er zit wel een verdikking in, net geen blaar te noemen. Doet natuurlijk hartstikke zeer bij het arme ventje. Heb het wel zelf kunnen behandelen aangezien het een droge wond is, maar voorlopig zal er wel nog een verbandje omheen moeten, want het is een flinke wind over de breedte van zijn onderarm en een cm dik
Even een vraagje. Mijn man heeft kibbeling gehaald. nu staat in mijn voedingswaarde tabel dat er geen kh inzit? Dat kan toch niet?
nou ik eet regelmatig kibbeling en tot mijn verbazing gebeurd er niks met mijn suikers, dus het zal wel kloppen dat er nauwelijks koolhydraten in zitten.
Engeltje wat sneu voor je kleine man!! Hopelijk geneest het mooi en snel. Zo verdrietig als een klein kindje pijn heeft. In kibbeling zitten heel weinig koolhydraten, per ons ongeveer 4 kh. Is dus goed te doen