Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BeebieBeeb, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toonie

toonie Actief lid

9 apr 2014
    213
    0
    0
    Voorschoten
    Ik heb er iig heerlijk van genoten. Geen gekke waardes ofzo.

Engeltje hoe is het met je kleine man? Ziet het plekje er al beter uit?

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    De plek is al wel iets kleiner geworden Toonie. De uiteinden van de plek zie je niet meer, maar het middelste gedeelte, denk zo'n 2 bij 1 cm is nog wel behoorlijk gevoelig, maar gelukkig toch ook al wat minder dik.
    Zou het t liefste even aan de lucht laten drogen, maar meneertje is zo'n krabbelaar dat ik bang ben dat hij het open krabbelt en dat het alsnog gaat infecteren. Toch nog maar even een droog verbandje erom dus. Hij zegt al wel minder vaak dat het zeer doet gelukkig.

3. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat sip Engeltje! Ik hoop ook dat het snel geneest en snel geen pijn meer doet!

Vandaag maar eens ander ontbijt geprobeerd, ik ben benieuwd, want ik werd echt gek van de bijna te hoge waardes elke dag...
    Gisteren de hele dag hele rustige baby die alleen af en toe reageerde op aanraking, verder niet zoveel deed. Maar we waren pas laat thuis van een verjaardag.
    Toch maar de vk gebeld. Thuis wel hartje gehoord, maar te hoge bloeddruk en beetje eiwit in urine. Ik had zelf bloedsuiker gecontroleerd, die was tenminste normaal (5,3). 's Nachts door naar zkh, daar CTG, bloeddruk meten, urine gecontroleerd, bloedwaardes gecontroleerd en echo. Gelukkig was alles goed, geen eiwit meer in urine, bloeddruk gezakt tot normale waarde, geen rare bloedwaardes, CTG en echo goed, want eigenwijze baby besloot in het zkh toch maar weer actief te worden gelukkig. Wel veel niet pijnlijke voorweeën te zien op CTG, maar volgens vpk hoorde dat bij mijn termijn.
    Wat een opluchting zeg! Maar toch een brakke nacht gehad, want we waren pas om half 4 weer thuis...

Nu wachten op na ontbijt waarde :)

4. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    na ontbijt 5,9 :)

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    He dat is toch wel even spannend geweest dan Meintje! Gelukkig was alles wel gewoon goed! Vandaag maar even rustig aan doen dan.
    Fijn dat je waarde met dit ontbijt wel gewoon weer goed zat.

6. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Ik had gisteren het zelfde. Helemaal geen beweging, en ook op porren geen reactie. Verlos kwam en ging hartje luisteren en dat was goed. Toen door naar ziekenhuis voor CTG en dat was ook goed. Vreemd genoeg nu ik zo terug lees bij jou hebben ze verder niks onderzocht. geen bloeddruk, geen urine niks.
    De rest van de dag bleef het ook erg stil maar savonds begon ze in ene weer te stuiteren.

7. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou, blijkbaar was het gisteren de dag van de rustige baby's, want ik heb nog meer mensen gehoord hiermee...

Gelukkig was bij jou ook alles goed, Nanda! Wel gek dat ze geen bloeddruk hebben gemeten bij je, vast verschil van situatie/inzicht...

Ik denk dat m'n bloeddruk hoger was omdat ik me zorgen maakte, hij was ook niet superveel te hoog trouwens, en de laatste meting was weer normaal, toen wist ik al dat alles goed was. Ik moet wel voor extra controle woensdag, maar ik heb ook helemaal geen symptomen van pre-eclampsie, dus ik ga ervan uit dat er niks aan de hand is.

Na de lunch had ik 4,6, net een paar kleine kaaskroketjes gegeten, ik ben benieuwd...

8. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    Das is schrikken Meintje en Nanda ! Gelukkig dat alles goed is !

Engeltje gelukkig gaat het de goede kant op met zn vingertje.
    Sneu altijd zoiets.

Verder heb k wel bij gelezen maar door wat privé dingetjes hier weinig online geweest en geen puf om te reageren.
    Verder met mij wel alles goed en met de suikers ook gelukkig.
    Kreeg in het zkhs van de gyn ook al een compliment dat het er goed uit zag.
    Het enige vreemde is dat ze in het zkhs zeggen dat het een flinke baby word en bij de echo dame waar we waren voor de 3d/4d echo die zegt dat het helemaal geen flinke word. Dus ik ben toch wel erg benieuwd wat er straks uit komt hihi.
    Kwa buik ben ik niet extreem rond of veel vruchtwater dus ?

9. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    #2709 Fiora, 26 mei 2015
    Laatst bewerkt: 26 mei 2015
    Lottel, ze schatten de grootte van kindjes zo vaak verkeerd in en misschien leeft ook een beetje het "vooroordeel" in het ziekenhuis je- hebt-zwangerschapsdiabetes-dus-het -zal-wel-een -groter-kindje-worden.

Hier vanochtend een nuchetere waarde van 5,7. Tweede uitschieter al deze weken, ik merk dat ik ook wel sterker op koolhydraten ga reageren naarmate de weken vorderen dus ik denk dat ik extra streng zal moeten letten op mijn eten :(
    Vanmiddag weer een groeiecho, hopelijk is alles nog steeds goed.

Ik zie met enige regelmaat iets over versnelde placentaverourdering voorbijkomen(op het forum)bij zwangerschapsdiabetes, wordt dat nog op een of andere manier nagekeken tegen het einde van de zwangerschap dat iemand weet? Geen idee ook wat de precies de gevolgen zijn als de placenta verouderd is en het kindje wordt geboren? In het ziekenhuis hebben ze in elk geval nooit iets hierover gezegd.

10. Stephx

Stephx Lid

19 mei 2015
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zit ik dan ook.. In het ziekenhuis.. Net een uur geleden drankje gedronken en net geprikt.. Wat duurt wachten lang en wat voel ik me gammel.. Nog even 3 kwartier doorbijten voor de laatste prik.. Ik hoop op een goede uitslag.. Blij als alles achter de rug is..

11. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stephx, ik hoop voor je dat de uitslag goed is!

Lottel, ik heb ook het idee dat de metingen vaak niet kloppen, iedereen doet het ook op z'n eigen manier. Ik ben ook wel benieuwd hoe groot de mijne gaat zijn, de vk zei nog: 'nou, dat wordt geen 10 ponder'. Laten we het hopen :)
    Fijn dat alles verder goed gaat!

Fiora, wat vervelend van die nuchtere waarde, daar kan je ook niet echt iets aan doen natuurlijk. Bij mij is 5,7 trouwens precies op de grens van wat mag voor nuchter, maar volgens mij hanteren ze overal andere waardes hiervoor.
    Over de placentaveroudering: dat was wel de reden dat ze bij mij in het zkh zeiden dat ze me niet langer zouden door laten lopen dan 41 weken, maar geen extra controles. Ook ben ik nu terug bij vk, dus waarschijnlijk doen zij er niks mee. Ik zal het morgen even vragen. Ik denk trouwens dat als je gewoon goede waardes hebt, je placenta in principe er geen last van zou moeten hebben.

12. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Ik word ingeleid met 41 weken en ik loop bij de verloskundige.

13. dezelfde

dezelfde Actief lid

25 aug 2014
    112
    0
    16
    Zo, ik ben weer terug van onze korte vakantie. Ik heb wel meegelezen, maar we hadden er bijna geen internet, dus ik ga eerst maar even op iedereen reageren. Lange post wordt dit dus!

Engeltje: Wat naar dat je zoontje zich zo verbrand heeft. Wel fijn dat het nu wat beter lijkt te gaan. En hoe is het met je schoonmoeder? ;) Die zal zich nog wel schuldig voelen, maar ze kon er natuurlijk echt niets aan doen, het had iedereen kunnen overkomen. Fijn dat je waardes goed zijn!

Meintje: Raar hè, dat die waarden zo verschillen? Ik heb ook echt het idee dat ik er geen grip op krijg. Gelukkig dat je er met voeding aanpassen iets aan kan doen, maar het blijft wel vervelend.

Baby's niet voelen: Meintje en Nanda, wat eng! Maar goed dat ze het zo serieus nemen en jullie meteen door mochten naar het ziekenhuis voor een echo en CTG. Wij hebben dat met 26,5 week gehad. Ik had echt niet verwacht dat ze het toen al zo in de gaten zouden houden. Ik heb de placenta aan de voorkant, dus ik voel vrij weinig. Gelukkig gaat het de laatste dagen wel goed, hoewel ik op vakantie ook 1 dag had dat ik veel minder voelde dan anders. Dat heeft baby 's avonds en 's nachts gelukkig wel weer goed gemaakt. :D

Fiona: Van placentaveroudering heb ik nooit gehoord. Misschien even navragen bij de gynaecoloog als je daar weer op controle moet? In mijn ziekenhuis houden ze voor nuchter trouwens aan: tussen 4 en 6.7. Dus dan zou jouw waarde toch helemaal geen uitschieter zijn? Ik vind het raar dat die grenzen zo verschillen per ziekenhuis.

Hier: Wonder boven wonder heb ik dit weekendje weg best goede waarden geprikt! :) Maar twee keer te hoog: op zondag na het ontbijt 6.8, terwijl ik enorm bewogen had (heuvel beklommen, kasteel bezichtigd, dus héél veel trappen!) en precies hetzelfde ontbijt had als op zaterdag (toen 5.7 en bijna niet bewogen na het ontbijt).
    Dezelfde zondag na het avondeten was mijn waarde 7.1, maar die is geheel verklaarbaar door quiche als voorgerecht en aardbeien, rabarber en bolletje yoghurtijs als dessert, dat waren gewoon teveel koolhydraten en dat wist ik ook eigenlijk best. Baaldag die dag. :)
    Verder had ik het idee dat het allemaal wel meeviel met de waarden... Na een bord friet met mayonaise en Duitse knakworst was mijn waarde zelfs maar 5.4!

Op zaterdag waren mijn waarden de hele dag vrij laag: variërend tussen 4.4 en 5.7. Nuchter was het 4.7, terwijl ik normaal rond de 5.5 zit. Ik voelde me de hele dag ook vrij licht in mijn hoofd/duizelig. Weet iemand of dat met die relatief lage waarden te maken kan hebben?

Ik moet nu trouwens prikken voor de waarde na het ontbijt. Ontbeten met Turkse yoghurt met walnoten, mijn standaardontbijt, maar ik zit na yoghurt eigenlijk steeds tegen de grens aan. Ik ben dus bang dat ik de yoghurt moet gaan schrappen... :(

14. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Ik zal vanmiddag in het ziekenhuis inderdaad ook eens navraag doen naar placentaveroudering en diabetes.
    Dezelfde, netjes gedaan hoor het weekend en toch lekker gegeten zo te lezen, 6,8 en 7,1 is ook niet echt hoog. Ja inderdaad raar dat de richtlijnen zo verschillen, hier zeggen ze dus een nuchtere waarde niet hoger dan 5,3 en anderhalf uur na een maaltijd niet hoger dan 7. Misschien opletten met de hoeveelheid walnoten in de yoghurt? In noten zitten ook koolhydraten, ik weet niet hoeveel je erin doet natuurlijk. Volgens mij zit in griekse yoghurt de minste koolhydraten van alle yoghurtsoorten dus ook dat zou een optie kunnen zijn ipv Turkse met een eetlepel lijnzaad erin bv. Anders misschien een eitje of omeletje als ontbijt.

15. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Vergeet maar wat ik zei. Ik werd kwart over 10 gebeld dat ik 11 uur in t ziekenhuis moest zijn. Ze vinden t te lang duren en lig nu aan de ctg. Heb net een ballon gekregen en mag over een uur naar huis. Morgenochtend inleiden.

16. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Nanda, dat is snel ineens! en was er dan iets niet goed dat je nu snel ingeleid wordt? Succes in elk geval

17. dezelfde

dezelfde Actief lid

25 aug 2014
    112
    0
    16
    Spannend Nanda! Dus je hoeft geen week meer te wachten. Ik hoop dat alles voorspoedig verloopt!

Na ontbijt een 5.8. Dus niet slecht. Ik had ook heel eigenwijs een theelepel honing toegevoegd. Misschien moet ik die maar achterwege laten de volgende keer. ;)

Ik heb nu havermout gekocht om uit te proberen: met sojamelk en als dat niets is met gewone halfvolle melk. Eitje is echt het laatste wat ik ga proberen, ik vind het wel lekker, maar dan door een salade en niet als ontbijt.

Trouwens net de laatste controle bij de verloskundige gehad. Zij raadde aan om 6 weken van te voren met verlof te gaan, omdat mijn werk me toch zwaar valt, 5 dagen per week en omdat er op medisch gebied ook genoeg gebeurt. Ik had zelf 5 weken van te voren bedacht. Wat doen jullie?

18. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow, Nanda, snel ineens! Succes!

Dezelfde, goede waardes heb je, fijn!
    Ik heb 4 weken van tevoren verlof gedaan, maar omdat het bedrijf waarvoor ik werkte failliet is gegaan zat ik in de WW. Dus het enige wat ik moest doen was solliciteren, niet zo zwaar dus. Ik denk dat als ik m'n werk nog had gehad dat ik eerder was gestopt. Het geeft wel veel meer rust om echt niks anders meer te hoeven dan je voorbereiden op de komst van de baby :)

19. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Bij de eerste ging ik met 36 weken pas met verlof en nu moet ik 6 weken van tevoren met verlof omdat ik minder uren ben gaan werken(deels ziekgemeld) vanwege continu harde buiken. Ik ben er wel aan toe moet ik eerlijk zijn. Ik ben deze hele zwangerschap echt extreem moe. Als de verloskundige het jou aanraadt is het ook niet voor niks natuurlijk, ik zou wel naar mijn gevoel luisteren als jij eigenlijk het idee hebt dat het nog allemaal prima gaat kun je ook een weekje later gaan.

20. Nandanovember

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Ivm dat ik zondag minder leven voelde en mijn suikers toch wel schommelen vinden ze het niet verantwoord meer om tot 41 weken te wachten. Pff ben op van de zenuwen.

Deel Deze Pagina