Sterkte Nanda, onverwacht zeg! Het komt vast goed, probeer maar rustig te blijven (makkelijk gezegd, ik weet het). Hier: net gebeld met de diabetesverpleegkundige en ik ben weer goedgekeurd! Ik mag nu al overstappen op 3 dagen per week controleren in plaats van elke dag. Voorlopig hoef ik ook nog niet naar een diëtist, omdat het prima gaat. En maandag pas weer terugbellen. Heel fijn dus! Verlof ga ik nog even over nadenken. Ik hoop dat ik het op mijn werk voorlopig op kan lossen met 1 dag thuiswerken, dat scheelt dan in ieder geval de reistijd al.
Hey meiden, Ik zou ook graag, de laatste loodjes nog met jullie mee willen praten. Nu 35,2 wk zwanger en bij 25wk bij het onderzoek al verhoogde waardes, daar ik een bmi van 30 heb en ook pcos had ik al verwacht zwangerschapsdiabetes te krijgen. Ik heb de eerste 3 wk kunnen redden zonder te spuiten, maar nu moet ik 7x per dag glucose gehalte controleren en 3x per dag spuiten (2x kortdurend en 1 keer langdurig). Waarden blijven schommelen. Vandaag weer controle gehad, internist, diabetesverpl., dietist en gyneacoloog zijn tevreden, baby zit op gemiddelde lijn en ook waardes blijven redelijk binnen de perken. Helaas houd ik gewoon echt van zoet en lekker eten.... En daarbij komt dat ik moeilijk kan bewegen door mijn bekkeninstabiliteit en ook nogal wat stress achter de rug heb vanwege het ziekbed van mijn vader. Ik heb een klein beetje terug gelezen, maar ervaar net als anderen ook schommelingen in mijn waarden, ondanks dat ik niet iets anders eet. Heeft denk ik toch te maken met je lichaam. Ik had op een gegeven moment zelfs bij het eten van 2 boterhammen met kaas verhoogde waarde!! Dan wordt je ook echt niet goed. Nu uit Duitsland soort eiwitbrood gemaakt met rogge meegenomen (hopelijk genoeg tot bevalling) en voorlopig zijn mijn waarden bij ontbijt en lunch nu weer goed. Overigens zegt mijn internist, meid als jij een ijsje of pizza wil eten, moet je dat lekker doen, maar spuit dan ook wat meer (tja als je eenmaal begonnen bent met spuiten, maakt de hoeveelheid ook niet meer echt uit) Nanda, lees dt je wacht op je bevalling, Toitoitoi! De rest, ik hoop dat ik er snel inkom hoe het met iedereen is en gaat en de namen kn onthouden
Dezelfde goed nieuws zeg. Dat het maar zo goed mag blijven gaan. Aimee, ik heb deze zwangerschap ook veel zin in lekkere en vooral zoete dingen(normaliter ben ik juist meer een fan van hartig) maar de laatste twee weken merk ik echt dat ik sterker ga reageren op suiker en koolhydraten, mijn waardes komen dan net onder de grens dus ik moet het gewoon niet meer eten. Dat is dan weer een voordeel als je insuline spuit, dat je af en toe wat lekkers kunt nemen. Overigens heeft de verloskundige net aan mij uitgelegd dat het klopt dat je naarmate de zwangerschap vordert steeds insulineresistenter wordt dus dat wat je voorheen at zonder problemen of te hoge waardes nu wel kan zorgen voor te hoge waardes. Versnelde placentaveroudering wordt opgemerkt aan de hand van de groei van de baby, als die dus een beetje aan de kleine kant is maar de waardes van de moeder schommelen erg en zijn met regelmaat te hoog, dan kan dat dus een teken zijn van versnelde veroudering. Het is in elk geval niet goed op een echo te zien. Verder was de echo vanmiddag goed, kindje is nog wel wat klein maar niet zorgelijk. Verder nogmaals gezien dat het een meid is en ze lag met haar neus in de moederkoek haha Nu even aan de CTG ivm meer harde buiken en minder leven voelen de laatste week. Nanda, wat een spanning! Heel veel succes, ik denk aan je.
@ nanda: fijn dat ze toch nu al gaan inleiden, maar kan me ook indenken dat je wel even moet wennen aan het idee nu. Heel veel succes in ieder geval, zet hem op!! @ Fiona: vervelend van die harde buiken en het minder leven voelen! Hopelijk gaat alles goed aan de ctg en kan je straks lekker naar huis toe! @ aimee: ook welkom hier! Fijn dat iedereen tevreden was op je controle! @ dezelfde: fijn dat alles goed was en dat je minder mag gaan prikken! @ verlof: hier met 34 weken al lekker verlof. Had daar van te voren al voor gekozen gezien het verloop van mijn vorige zwangerschap, maar aangezien ik rond de 25 weken al last had van bloeddruk schommelingen (steeds te laag) en veel harde buiken adviseerde de Vk om 50% te gaan werken. Ik heb het echter aangekeken hoe het ging met 75% en werk nu dus nog 3 dagen in de week, met deze week als laatste werkweek. Ik moet zeggen dat het nu ook wel weer tijd wordt daarvoor hoor! Ik werk met baby's dus veel bukken en tillen en dat wordt nu best wel zwaar! Met mijn zoontje zijn arm gaat t helaas net even wat minder. Hij heeft tussen het verwisselen door toch zijn brandwond open gekrabbeld helaas. Het is gelukkig niet ontstoken, maar wel een klein beetje open. Nu dus weer even over op speciale zalfgaasjes en heel goed in de gaten houden. Verband blijft er voorlopig nog omheen en hij heeft er nu best last van. Hier vandaag een controle gehad bij de Vk en alles was goed gelukkig. De harde buiken van vorige week hadden een duidelijk effect gehad, dametje is netjes met haar koppie ingedaald, zo blij mee! Dacht gisteren nog dat ze dwars lag, maar wat blijkt, haar hoofdje ligt netjes beneden, haar billen links en haar voetjes rechts. Daardoor lijkt het dus alsof ze dwars ligt, maar gelukkig is dat niet zo! Op naar een normale bevalling hopelijk! Vandaag weer aardig wat harde buiken, maar wel heel erg verdeeld over de dag, dus is niet zo erg nu @ de rest: sorry niet alles is blijven hangen! Dikke knuffel voor iedereen!
Engeltje, hier ook de laatste werkweek en ik werkte ook al minder uren. Ben wel toe aan verlof ook al is mijn werk fysiek niet zwaar. Lekker he? Bijna vrij Beterschap gewenst voor je zoontje, calendula littekenzalf helpt wel om het plekje straks minder zichtbaar te laten blijven(als het dicht is) en verder bij dichte brandwonden eigenlijk gelijk Boegem Balsem erop smeren. Helpt perfect. Hopelijk gebeurt het uiteraard niet nog een keer! Ook fijn dat je meisje is ingedaald, dat staat een natuurlijke bevalling dus in elk geval niet meer in de weg. Hier is ze nog niet ingedaald maar ligt ze wel goed dus hopelijk blijft dat ook zo. CTG was verder goed gelukkig. Over 2 weken weer terug naar het zkh. Ik had ook zelf aangegeven dat ik wat mij betreft niet per se terughoef naar de verloskundige aangezien ik toch in het zkh wil bevallen.
Nanda wow wat spannend en snel ineens! Heel veel succes, nog even dan is al dat geprik voorbij en kun je lekker knuffelen! Mijn hoofd is echt een zeef, nog erger nu dan tijdens de zwangerschap haha, maar Aimee welkom en succes met de laatste loodjes, hopelijk lukt het om redelijk stabiel te blijven. Engeltje wat vervelend voor je zoontje, hoop dat het snel weer de goede kant op gaat! Menneh ben benieuwd hoe het met je gaat, hopelijk zet het snel door!
Nanda succes! Je kleintje is er bijna. Heerlijk. @ dames met verlof. Ik zit ook thuis met vervroegd verlof. Door alles wat er vorige week gebeurt is vond ik het niet verantwoord meer om te werken. Nog buiten het feit dat ik mijn collega's ook niet echt tot hulp ben als ik binnen de kortste keren sta te hijgen en puffen omdat ik weinig lucht krijg. Ik dacht heel in het begin ook 4 weken van te voren te gaan, maar later bleek het toch een beter idee om toch maar die 6 weken van te voren te doen. En dat heb ik uiteindelijk toch goed gezien. Ik had nog maar 3 dagen moeten werken dus ach. Morgen ga ik nog wel heel even naar werk om wat laatste dingetjes af te handelen. Dat zou ook mn laatste dagje zijn. Ik zat gisteren ook weer even met wat lucht tekort. m'n oudste dochter meteen bezorgd gaat t wel mamma? Ze is echt geschrokken vorige week. Cecillia ik ben ook een superzeef. Ik weet echt niet meer wat iedereen geschreven heeft. Aimee welkom.
Ze is er! En ze is prachtig! Helaas moeten we voorlopig blijven en ligt ze op de kinderafdeling want haar suikerwaardes waren te laag. Met mij gaat t goed!
Gefeliciteerd Nanda! Je mag wel bij haar blijven toch? Voor je het weet zijn jullie lekker samen thuis. Toonie dat is ook wat met zulke benauwdheid, wat zegt de vk?
Gefeliciteerd nanda!!! Alles verder goed gegaan? Hopelijk zijn haar waardes gauw op peil! Mag ze nuet bij jou op de kamer blijven?
Gefeliciteerd Nanda!!! Vervelend dat haar waardes te laag zijn, hopelijk is het snel goed en mogen jullie lekker naar huis toe! @ fiora: thnx voor je tips! Die littekenzalf kende ik nog niet, maar zal ik zeker in huis halen! Fijn dat je ctg wel goed was! Oh en ja heerlijk bijna verlof, alleen vrijdag nog, ben er ook echt aan toe. Vandaag was ook niet echt een fijne dag op t werk helaas en dat merk ik nu wel gelijk aan mn bekken en mn hoofdpijn. Ach, morgen krijg ik een lekkere zwangerschapsmassage (moederdag kado), dus dan kan ik even heerlijk ontspannen smiddags! @ toonie: balen dat je het steeds zo benauwd hebt! Heel verstandig dat je dan maar een oaar daagjes eerder gestopt bent hoor. Haha en hier ook een zeef! Paar berichten op 1 pagina kan ik nog wel bijbenen (ok soms met terugscrollen ), maar met 2 of meer pagina's houdt mijn geheugen echt op hoor.
Nanda, gefeliciteerd! Hopelijk zijn de suikerwaardes snel goed en mogen jullie naar huis! Toonie, wat vervelend van je benauwdheid... Fiora, fijn dat de CTG goed was en verder alles ook! Vandaag nog diabetesverpleegkundige gesproken, die was tevreden, vond dat ik nette waardes had, zeker nu ik m'n ontbijt heb veranderd. Verloskundige was ook tevreden, m'n bloeddruk was netjes, baby ingedaald, alles goed verder Alleen de communicatie tussen zkh en vk laat te wensen over, want ze weten nu niet of ze sowieso de baby moeten gaan controleren op suikerwaardes (wat ik liever wel heb), en ze weten ook niet of ik nou moet worden ingeleid bij 41 weken of niet... Ik hoop daar volgende week toch wel een antwoord op te hebben. Vk zei ook dat ze het snel wil weten, want wie weet ga ik zo bevallen (wat ik niet denk, maar je weet het nooit)
Fijn dat alle controles goed waren meintje! Wel irritant dat ze niet goed weten wat ze moeten doen! Hier is het standaard protocol dat ze bij zwangerschapsdiabetes met 41 weken gaan inleiden ook al zijn de waardes verder goed. Het is hier alleen geen standaard procedure dat ze de waardes van je kindje meten als alles verder goed gaat. Dat doen ze alleen als de waardes van de moeder niet goed zijn, of als je kindje te zwaar is, if allebei natuurlijk. Maar als jij je er prettiger bij voelt dat ze het wel meten, dan moet je dat gewoon aangeven hoor!
Ze moet helaas op de kinderafdeling dus niet bij mij op de kamer. Manlief wilde uiteraard ook graag blijven, dus we hebben een kamer genomen op het kraamhotel. Gisteravond waren haar waardes goed! Straks om 9:00 hopelijk krijgen we te horen of ze mee naar huis mag. Dames, vráág of ze jullie baby willen prikken! Hier ook was het protocol bij of een te zware baby, of als je insuline-afhankelijk bent. Ons meisje woog 3490 gram en ik was op dieet. Mijn man zei dat hij graag wilde dat ze geprikt werd, en toen bleek ze te zitten op: 1.9. Veel te laag. Na een keer bijvoeden zat ze op 2.2 en dus nog steeds te laag en moest ze blijven. Had mijn man niks gezegd, hadden ze ons zo naar huis laten gaan met de kleine.
o ja en ik zou uiterlijk ingeleid worden met 41 weken. Maar omdat mijn waardes toch af en toe te hoog of juist te laag zaten vonden ze het niet meer verantwoord en ben ik ingeleid met 40.3 Achteraf maar goed ook.
Nanda gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine meid !! Hopelijk mag ze vandaag lekker mee naar huis en bedankt voor de tip over het prikken bij de kleine. Zal het ook tegen mijn vriend zeggen dat hij daar ook op let of ze dat bij ons kleintje ook doen. Hier is het ook nog steeds schommelen met de waardes maar alleen nuchter. Heb er wel weer een EH bij maar het doet nog weinig af. En het maakt niet uit of ik niks eet savonds of nog iets kleins. Heel maf.. Engeltje, lekker ontspannen vandaag ! En dan morgen je laatste dag,daarna ook lekker je rust nemen dus ! Meintje, vervelend dat de communicatie niet lekker verloopt, hopelijk weten ze snel meer,ook voor je eigen gerustheid.
Als ik dit zo lees ga ik gewoon eisen dat ze de baby gaan meten op suikerwaardes, beter dat ie voor niks geprikt wordt en alles goed is dan dat het toch niet goed is en niemand er achter komt! Ik zet het in ieder geval alvast in m'n geboorteplan en zal zorgen dat m'n man ook op de hoogte is. Nanda, hopelijk mag ze vandaag mee naar huis! Lottel, vervelend dat het nuchter steeds schommelt, ik hoop dat het gaat stabiliseren.