Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BeebieBeeb, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toonie

toonie Actief lid

9 apr 2014
    213
    0
    0
    Voorschoten
    @Nanda. Wat een schatje. Fijn dat het goed gaat.

@Fiora. Ik zou idd die kharme pannenkoeken eens proberen. 't Is dat t mij teveel werk lijkt en ik eigenlijk bij een pannenkoek graag stroop eet, anders had ik ze denk ik ook wel gemaakt.

@Lolala welkom.

@dezelfde. Mijn waardes schommelen ook enorm. Vorige week 2 uur na de lunch een waarde van 6.8. De week daarvoor had ik een uur na de lunch een waarde van 5.3 met hetzelfde beleg.
    Wanneer het te hoog is merk ik niet zo. Als t richting laag gaat wel. Daar komt toch dat misselijke gevoel vandaan weet ik nu.

@hier. Vanochtend op het zh geweest ivm weinig leven. Mn mannetje was sinds gisteravond niet meer de karate kid die ik gewend was. Ook 's nachts niet wakker als ik eruit moet terwijl hij dan toch ook vaak wakker word. Vanochtend tijdens t ontbijt ook niet actief en toen was ik er klaar mee. Vk gebeld. Die heeft het hartje geluisterd en dat klonk goed maar toch door naar het zh. Ook daar was alles goed(mijn pols wel wat verhoogd). Maar ik nog steeds niet echt gerust, omdat hij nog steeds weinig bewoog. Nu heeft hij net weer even een opleving gehad, maar sinds ik aan t typen ben is hij weer rustig. Zh heeft ook nog een snelle echo gedaan. Alles was ok. Meneer heeft wel een dikke kont:D. Maar maandag mag ik nog een x terug omdat ik nog niet helemaal overtuigd was. wel fijn.
    Frappant detail was dat de klinisch vk die de kamer opkwam meteen door mijn moeder herkend werd. Ze schijnt mij gehaald te hebben.

2. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toonie, had ik vorige week ook, maar nu is alles weer goed, ik hoop dat jouw mannetje ook snel weer zichzelf wordt! Fijn dat je maandag nog een keer op controle mag komen.

3. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    De waardes zijn gisteren en vandaag gelukkig weer goed en mijn nuchtere waarde is nu ook alweer 3x onder de 5 dus ik ben blij.

Hier ook wel wat minder leven en al aan de CTG geweest afgelopen week. Ik had het bij de eerste ook wel, het heeft volgens mij toch een beetje met de termijn/minder ruimte te maken.

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ fiora: fijn dat je waardes nu wel weer goed waren!

@ Cécilia: oh dat zullen ze vast en zeker erg leuk vinden als je langs gaat met je beebje!!

@ toonie: oei, dat is toch altijd flink schrikken he als ze ineens nog maar zo weinig bewegen! Gelukkig was alles wel verder gewoon goed! Ik heb het deze zwangerschap met 26 weken gehad en toen ook aan de ctg gelegen, zeker aangezien ik er ook veel harde buiken bij had. Alles was toen ook goed gelukkig en de gyn gaf aan dat het soms wel eens voorkomt dat de beebs af en toe een wat rustigere fase hebben. Maar bij twijfel moest ik wel altijd bellen!

Hier vandaag enorm verwend en verrast met een babyshower, zo leuk!! Weer een hoop kleertjes en meidenspeelgoed etc gehad!
    Nu wel doodop, want had gisteren ook al een drukke dag achter de rug, die niet helemaal leuk afliep.
    We hadden een bbqfeest van mijn man z'n oma (man moest wel werken helaas, dus was er niet bij) was supergezellig, maar mijn kleine stuntpiloot viel heel hard met zijn buik op een stenen rand van de tuin en gilde het weer enorm uit en kon niet goed meer op zijn beentjes staan. Klein plekje op zijn knie en een enorme schaafwond op zijn buikje en mocht daar ook amper aan zitten. Toch schoongemaakt en aangezien het precies op de rand van zijn boxer zat even afgedekt met een gaasje en een tapeje. Hij bleef maar huilen, dus besloten om maar naar huis te gaan. Mijn schoonvader heeft hem in de auto moeten tillen en hij viel bijna gelijk in slaap. Normaal doet hij dat niet zo gemakkelijk en gaat er neuriën aan vooraf, maar nu dus niet.
    Thuis aangekomen werd hij ook niet wakker en moest ik hem naar binnen tillen, als hij in de auto in slaap valt word hij hierdoor altijd klaarwakker, nu niet. Z'n jas en schoenen uitgetrokken en nog steeds geen kik. Geroepen, rechtop geprobeerd te zetten, maar geen reactie en toen begonnen er toch wel alarmbellen te rinkelen... Zou het te maken hebben met zijn val?
    Dan maar op de gemene manier en ik trok zijn tape van zijn buik af... Gelukkig begon hij toen te huilen, maar bijna gelijk viel hij weer weg. Gelukkig kreeg ik hem daarna wel goed wakker, maar hij had echt flinke pijn aan z'n buik. Wilde hem toch echt even goed alert krijgen en liet hem even mee de keuken inlopen voor een vitaminepilletje die hij erg lekker vindt. Hij liep wat stijfjes, maar hij liep nu wel gelukkig. Nog even wat gedronken en omdat ik hem nog even in de gaten wilde houden, mocht hij nog even een filmpje kijken op ons bed. Hij is uiteindelijk ook in ons bed in slaap gevallen en heb het maar zo gelaten. Mijn man is toen hij thuis kwam in t bed van ons mannetje gaan liggen. Gelukkig ging het vandaag alweer beter, al had hij met vlagen nog wel wat last van z'n buik.

5. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Engeltje wat leuk een babyshower en samen met een massage een fijn begin van je verlof.

Ik vind het wel heel sneu van je zoontje zeg. Eerst heeft hij zich verbrand en nu dit :( Gaat het weer een beetje met hem?

Ik hoop in elk geval op een fijne tijd voor je de komende verlofweken met een zoontje die zich niet meer bezeerd.

6. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Engeltje, wat zielig voor je zoontje zeg! Hopelijk gaat het wel weer goed met hem nu, lijkt me dat je best geschrokken moet zijn!
    Wel leuk dat je een babyshower hebt gehad!

Hier ondertussen meer duidelijkheid, want ik mag bij vk blijven tot 41 weken, want dan gaan ze wel inleiden. Dat vind ik overigens prima. En de baby hoeft niet gecontroleerd te worden op glucosewaardes tenzij hij symptomen van te lage waardes vertoont. Maar als het mij geruster maakt willen ze het wel sowieso ook doen.
    Maar toen gingen ze de baby voelen en bleek hij weer in stuit te zijn gedraaid! Blijkbaar is dat erg zeldzaam bij mijn termijn bij een 1e zwangerschap... Woensdag gaan ze een draaipoging doen en dan alles goed in de gaten houden. Aan de hand daarvan weer een nieuw plan, dus weer weg duidelijkheid... Nouja, eerst even afwachten tot woensdag en in de tussentijd hem streng toespreken dat ie weer andersom moet gaan liggen ;)
    En m'n bloeddruk blijft ook maar schommelen, nu was ie weer net op het randje. Ik word er wel een beetje moe van zo...

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ja het is zo'n stuntpilootje de laatste week, echt heel zielig :( Het gaat nu gelukkig wel weer goed met hem! Buikje valt mee, gewoon een flinke schaafwond en wat spierpijn. Brandwond begint nu ook eindelijk goed te herstellen. Bovenste laagje huid is nu aan het vervellen en eronder ziet het er gelukkig netjes uit!

@ Meintje: hopelijk helpt het strenge toespreken een beetje en draait hij netjes terug met zijn hoofdje naar beneden! Is hij nog niet ingedaald verder met zijn billetjes? Dan hoop ik in ieder geval dat als hij niet nog zelf draait dat ze hem goed terug kunnen draaien.
    Mijn zoontje was ook een stuitliggertje en heb ook een draaipoging etc gehad, dus als je iets wilt weten dan vraag je het maar hoor!

8. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Gisteravond pannenkoeken met een laag suiker er op gegeten met een blikje cola regular erbij. Uur daarna op 5.7
    Ik denk dat ik er dus weer vanaf ben!

9. toonie

toonie Actief lid

9 apr 2014
    213
    0
    0
    Voorschoten
    Oh heerlijk Nanda. Ik kan ook niet wachten.

Engeltje wat een ongeluk heeft jouw kleine man zeg. Blij dat het beter gaat met hem. Maar ben je zelf ook niet onwijs geschrokken?

Oh meintje ik hoop dat ze je kleine nog kunnen draaien. wat een onzekerheid weer. Maar doen ze niet eerst een echo om te kijken of het echt de billen zijn die naar beneden liggen. Ik heb zaterdag ook nog snel een echo gekregen omdat de kl vk dacht dat hij met zn hoofd omhoog lag. Maar hij heeft dikke billen bijkt.

Hier is de kleine man ondertussen al weer als vanouds aan t bewegen. ctg was dus echt niet meer nodig. Zijn bewegingen zijn eerst wel minder hard. Ik denk dat hij een groeispurt heeft gehad en nu gewoon minder ruimte heeft.
    Hmm pannekoeken. Die staan ook op mijn lijstje voor na de bevalling. Zo'n trek in.

10. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nanda, wat fijn! Ik heb ook al een hele verlanglijst, het gaat sowieso niet lang meer duren voor mij, hooguit nog 3 weken en een paar dagen :)

Toonie, fijn dat hij weer goed beweegt, is toch een hele geruststelling!

Engeltje en Toonie, ze hebben wel even met de echo gekeken vanmiddag, hij lag echt met z'n hoofd naar boven en niet ingedaald. Ik vind het zo gek, donderdag bij de vk lag ie nog goed en wel ingedaald, het is gewoon een eigenwijs mannetje ;)
    Ik heb eigenlijk het vermoeden dat ie uit zichzelf wel weer goed gaat draaien voor woensdag, vanmiddag lag ie volgens mij alweer dwars, maar ik weet niet welke kant nu boven ligt. Ik heb van het zkh info gekregen over draaipoging, maar klinkt niet echt fijn, dus ik hoop echt dat ie uit zichzelf weer draait of al is gedraaid...

Suikers gaan trouwens goed bij mij, maar na ontbijt blijft lastig. Rest van de dag gaat echt supergoed!

11. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ nanda: fijn!!

@ toonie: pff je wil niet weten wat er allemaal door mijn hoofd schoot toen ik hem niet wakker kreeg! Gelukkig weet ik mijn hoofd altijd goed koel te houden in zulke stress situaties en door de EHBO en BHV cursus weet ik hoe ik moet handelen. Maar dan nog als het dan echt om je eigen kind gaat krijg je paniek gedachtes echt niet uitgeschakeld hoor! Moest daarna ook echt even mijn ei kwijt en heb mijn man en moeder opgebeld.

@ Meintje: fijn dat hij in ieder geval nog niet is ingedaald! De kans is dan echt nog wel vrij groot dat t goed komt gelukkig.
    En idd, de draaipoging is niet prettig, maar als het lukt is het t zeker waard hoor!! Bij mij lag mijn zoontje al heel diep ingedaald en ik had zware bi, hierdoor heb ik er flink last van gehad. Maar ik ken meerdere meiden waarbij het wel is gelukt bij een kindje wat nog niet was ingedaald en die vonden het uiteindelijk ook meevallen. Probeer gewoon heel goed op je ademhaling te letten en probeer het zoveel mogelijk over je heen te laten komen. Het is niet zo dat er echt grof geweld bij aan de pas komt ofzo, ze zetten hun handen op een bepaalde manier neer en het is dan de bedoeling dat je beeb het draaien zoveel mogelijk zelf doet.

12. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Zo Nanda, heerlijk dat alles weer normaal is! Het blijft natuurlijk wel altijd oppassen voor diabetes type 2 maar het is fijn dat je weer normaal kunt eten.

Meintje, alvast succes gewenst met de draaipoging! Als het kindje volledig in stuit ligt mag je trouwens ook nog normaal bevallen dus ik hoop dat je je nog niet al te veel zorgen maakt.

13. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    leerkracht groep 1/2 (en inval in alle andere groe
    provincie Utrecht
    Engeltje, wat sneu voor je mannetje! Hopelijk nu even geen stunts meer.

Nanda wat lekker hè om alles weer te kunnen eten, geniet ervan!

14. JacQie1985

JacQie1985 Actief lid

20 aug 2012
    429
    0
    0
    Hoi allemaal,

Helaas heb ik vandaag t horen gekregen dat ik bij het avondeten insuline moet gaan spuiten. Weliswaar 3 eenheden maar vond het toch een beetje tegenvallen.
    Ze was heeeeel erg aan het twijfelen om wel of niet met insuline te starten. Dit omdat ik al bijna 35 weken ben en omdat ik op het randje zit met bloedsuiker waardes.
    Eigenlijk had ik helemaal geen afspraak vandaag, maar ik moest langskomen omdat ik maar harde buiken bleef houden. En al wat ontsluiting had. Dus het is al aan het rommelen en ook daarom twijfelde ze om met insuline te starten...

Beetje warrig verhaal, sorry, maar wilde het even van me afschrijven. Ik baal een beetje van die insuline :(

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Jacqie: oh wat ontzettend balen zeg meis!! Hopelijk hoef je idd niet al te lang meer dan! Hoe hoog waren je waardes nu steeds dan?

16. JacQie1985

JacQie1985 Actief lid

20 aug 2012
    429
    0
    0
    Hoi Engeltje,

M'n waardes voor het slapen gaan schommelden van de 6,8 tot 7,5 steeds. Met een uitschieter naar de 7,9 afgelopen zaterdag toen ik ziek was. Heb toen eigenlijk heel de dag op bed gelegen en bijna niets gegeten, dus hoe het kan; geeeen idee 😔

17. dezelfde

dezelfde Actief lid

25 aug 2014
    112
    0
    16
    Wat balen JacQie! Maar je waarden zijn inderdaad wel hoog, dus het is vast beter zo. En het hoeft vast niet meer zo lang.

Ik heb net weer bloed laten prikken op verzoek van de internist. Die overigens vond dat mijn nuchtere waardes aan de hoge kant waren, dus dat insuline spuiten wel een reële optie was. De dagen erna was die nuchtere waarde juist weer heel goed, dus het hoeft voorlopig nog niet, hoop ik. De rest van de dag gaat het steeds eigenlijk best goed, ik schommel tussen de 4 en 6, maar zit meestal tussen 5 en 5.8 in.
    Inmiddels ben ik overigens al 3,5 kilo kwijt. Hopelijk is dat niet erg, ik ga het vandaag even vragen aan de gyn.

18. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    JacQie, vervelend dat je waardes nu hoger zijn. Trouwens, als je ziek bent zijn ze ook hoger, dat heb ik ook elke keer, dus dat is op zich wel normaal. Wel vervelend dat je dan nog insuline moet, maar misschien ook wel fijn idee dat je het daarmee weer kan corrigeren?

Dezelfde, dat klinkt toch als goede waardes? Welke waardes heb je nuchter als ik vragen mag? Bij mij mag ik max 5,7 nuchter, maar ik weet dat ze daar vaak veel strenger over zijn...

Fiora, bedankt! Ik laat het wel over me heen komen

Engeltje, jij ook bedankt voor de informatie! Ik hoop echt dat hij alweer goed ligt, maar ik kan het niet goed voelen zelf.

19. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net terug van zkh en gelukkig was hij inderdaad uit zichzelf alweer goed gedraaid :)
    Ze hebben nog een groei-echo gemaakt waaruit bleek dat ie niet heel groot is, maar wel richting de p50 lijn. nu bijna 3100 gram, maar ze zei ook dat het moeilijk meten is nog op deze termijn. Ik moet nu wel goed in de gaten houden of ie nog draait en bij twijfel bellen, maar dat vind ik wel lastig... Ik hoop dat ie nu gewoon blijft liggen.

Ook nog diabetesverpleegkundige gesproken vanmorgen en alles was goed. Ik vond het eigenlijk wel een beetje een onzintelefoontje. Zo van: wat zijn je waardes? Ik: goed, bijna alles onder de 6, nuchter bijna alles onder de 5. Zij: okee, tot volgende week dan, eerder bellen als het gaat afwijken.
    Ik dacht echt, ik kan ook pas bellen als het gaat afwijken ipv sowieso elke week, maarja, ergens is het ook wel goed om zo'n belafspraak te hebben.

Hoe gaat het bij jullie?

20. JacQie1985

JacQie1985 Actief lid

20 aug 2012
    429
    0
    0
    Ja ze wilden toch graag dat ik 3 eh bij het avondeten spoot omdat de waardes iets hoger zijn en ik eigenlijk vrij weinig speling heb qua grootte van de baby. Als het nou een normaal ukje zou zijn dan had ik niet hoeven spuiten.
    Maar bij de groei echo lag ie gemiddeld 5 weken voor zeiden ze. Dus toch voor de zekerheid maar spuiten.
    Misschien als ie eruit komt valt het misschien mee maar toen met zo'n grafiek dat alles ver boven de p97 lijn uitkwam, schrok ik een klein beetje en kreeg een acute pijn scheut in m'n onderkantje haha!

Deel Deze Pagina