Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BeebieBeeb, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Meintje: ik hoop voor je dat die lage waardes inderdaad een aankondiging zijn!
    Wel vervelend voor je dat je echt niet hetzelfde kan eten met de high tea als de anderen! Ik kan dus echt nog steeds gewoon zoete broodjes eten enzo en dan heb ik er geen last van met mijn waardes. Hopelijk hebben ze lekkere andere dingetjes voor je ter vervanging en worden er niet teveel vragen gesteld!

En mijn man is ook een echte lieverd hoor en normaal gesproken helpt hij juist goed mee aan het huishouden, maar net nu ik het dus ffies niet zo goed kan doet hij helemaal niks en laat hij zelfs z'n kleren overal slingeren ipv het even 2 meter verderop in de wasmand te gooien. Is voor mij dus weer extra bukken en dat gaat nu gewoon wat moeilijker en dat soort bewegingen zorgen ook gelijk voor harde buiken.
    Heb nu net beneden in ieder geval weer aan kant gemaakt, maar zal wel aan hem vragen of hij het stofzuigen en dweilen in ieder geval wil doen, want dat wordt nu echt een beetje teveel. Ben echt op nu van het opruimen. Gelukkig is mijn zoontje vandaag lekker lui, dus we liggen nu even lekker languit op de bank een filmpje te kijken en straks gaan we even naar de braderie op ons gemakkie.
    Het geeft me in ieder geval rust dat de rommel nu allemaal weg is in huis ;)

2. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Oh dat is vervelend meintje, een high tea en dan niets mogen eten!

Ik had nog een vraagje aan alle dames hier. Hoeveel echo's kregen/krijgen jullie? Ik heb de 20 weken echo gehad, daarna met 22 weken een groei echo, en ik krijg nu "pas" met 33 weken nog een echo.

3. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Engeltje, van mij hoeft het hele huis nooit 100% spik en span te zijn maar nu juist aan het einde van de zwangerschap wil ik juist wel alles in orde hebben. Ik kan me je ergernis mbt het huishouden dus goed voorstellen. Gewoon bespreken met je man op het moment dat het je dwarszit, je schrijft dat hij lief is dus hij zal best willen helpen:) Soms moet het even gezegd worden. Het huishoudelijke werk is nou eenmaal snel vermoeiend in de laatste fase. Veel plezier bij de Braderie!

Meintje, kan me voorstellen dat je weinig zin hebt om het hele diabetes verhaal uit te moeten leggen. Wel goed van je dat je toch naar de high tea gaat, misschien valt het allemaal mee en is het straks gewoon gezellig. Soms is het ergens tegenop zien erger dan hetgene zelf:)

Hier even een dipje, buiten het feit dat er genoeg te doen is aan klusjes die ik liefst zo snel mogelijk af wil hebben, merk ik de afgelopen week dat ik een beetje teleurgesteld ben dat buiten onze ouders niemand de afgelopen twee maanden eens vraagt hoe het is met de zwangerschap/baby, verlof. Terwijl wijzelf wel altijd attent zijn naar broers en zus toe en de paar naaste vrienden die we belangrijk vinden. Zoals vorige maand toen mijn zus noodgedwongen van locatie moest veranderen voor haar werk en ook tegenover een van mijn vriendinnen die zwanger is maar het altijd alleen maar over zichzelf kan hebben zijn we alleen maar ondersteunend geweest in woorden en gebaren. Net gehoord dat mijn man ineens niet kan ruilen voor de zwangerschapscursusavond over 2 weken voor partners hoewel het al 2 maanden geleden was afgesproken. Bah ik ben het allemaal even zat, ik heb momenteel gewoon niet eens zin om mijn studeerkamer uit te komen. Ik wil even niks.

4. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Sinds 28 weken heb ik elke twee weken een groeiecho dus ivm diabetes(kindje is echter juist aan de kleine kant)

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @1981mama: hier met 8, 12, 20 en 30 weken zijn de standaard echo's en ik heb met 22 en 26 weken een extra groei echo gehad ivm de zwangerschapsdiabetes.

@ fiora: ik kan mij voorstellen dat je daar best even flink de balen van hebt hoor! Ik heb bij m'n oudste echt heel lang thuis gezeten en er zijn altijd maar een paar mensen die dan echt iets van zich laten horen, zo jammer!!
    En dat van je man...oei, daar zou ik ook echt flink pissig om zijn! Is je man daarin gewoon te laat geweest met vragen, of heeft hij pas zo laat iets te horen gekregen? Hoop voor je op t laatste, als t zijn fout was dan zou ik ook echt woest kunnen zijn om zoiets!!
    Dikke knuffel voor jou!!

En idd, het hoeft echt niet spik en span te zijn allemaal, maar er komt straks toch een vreemde in huis die de boel even overneemt en dan wil je toch dat de hoofdlijnen in ieder geval op orde zijn en dat is het nu even absoluut niet en als er dan ook nog eens onnodige troep overal slingert dan wordt t echt niet relaxter in je hoofd....

Vanmorgen heb ik dus de benedenboel gedaan en morgen ga ik denk ik maar even in de douche aan de slag. Zo ga ik alle kamers maar stuk voor stuk afwerken, maar niet teveel per dag.

Nu ook echt even me time ingepland en zit nu met m'n haartjes in de verf ;) Straks ff lekker douchen en dan is het weer klaar voor vandaag!

6. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fiora, vervelend zeg al die tegenslagen, het komt vaak ook allemaal tegelijk. Ik krijg nu wel bijna dagelijks een berichtje van iemand om te vragen hoe het gaat, maar dat was eerst ook echt niet zo. Mensen zijn ook zo met hun eigen ding bezig...
    Ik hoop ook dat je man toch mee kan naar de cursus!

Engeltje, lekker even tijd voor jezelf! is ook belangrijk!

1981mama, sinds ze weten dat ik zwangerschapsdiabetes heb had ik elke controle in het zkh een groei-echo (27, 29, 32 weken), daarna terug naar vk en geen echo's meer. Maar omdat m'n kleintje vorige week ineens in stuit lag hebben ze woensdag nog een groei-echo gemaakt met 38 weken. Bij ons is met 30 weken een groei-echo niet standaard, doen ze alleen als ze vermoeden dat de groei niet goed is.

De high-tea heb ik overleefd gelukkig, ik heb alleen een paar aardbeien ervan gegeten, verder had ik een eigen gerecht met gegrilde groente en had m'n schoonzus heel lief wat gebakken wat ik wel mocht eten en heb ik dat stiekem op m'n bordje gelegd ;)
    Het was ook zeker wel gezellig en mensen begrepen ook wel dat het moeilijker was voor mij om er te zijn. 's Avonds bij m'n andere schoonzus gegeten met een kleiner groepje, dat was echt heel gezellig en ze had helemaal rekening gehouden met mij, zo lief! Ik had ook weer hele goede waardes gisteren :)

Ik durf gewoon ook niet te 'zondigen' omdat ik toch bang ben dat ik op het laatste moment toch te hoog ga zitten als ik laks word, en ik hoef niet zo lang meer dus ik vind dat ik het gewoon nog even moet volhouden.

Volgende week is m'n nichtje jarig en iedereen gaat ervan uit dat ik er gewoon bij ben, m'n schoonzus zei al dat ze weer iets voor mij wil maken dan, ze zijn echt heel lief! :)

7. toonie

toonie Actief lid

9 apr 2014
    213
    0
    0
    Voorschoten
    Fiora. Helaas is dit herkenbaar. M'n schoonmoeder vraagt wel wat maar t intressert dr geen lor. Ze praat daarna zo over iets anders. Mn man heeft dus ok niet verteld dat ik in t zh ben geweest vanwege t weinig leven voelen. Dat hoorde ze dus van dr andere zoon(gelukkig is de band tussen mij en mn schoonzusje super goed). Maar ook collega's laten weinig tot niks van zich horen terwijl ik toch eerder met verlof was. Vriendinnen ook bijna niet. Tja mn beste vriendinnetje gelukkig wel. Maar dan denk ik ook. Jongens ik heb geen enge ziekte hoor!

Meintje lastig he. Ik ben ook iemand die zich redelijk strikt aan dr dieet houd. Maar ik eet op vjdagen wel een klein stukje taart. Maar daarna ook niks meer(mits er rauwkost op tafel staat en dat gebeurt niet heel veel). Super lief dat je schoonzus dan iets voor je maakt wat je wel mag eten.

1981mamma. Ik heb met 6,9, 12,20 weken een echo gehad. En nadat ze erachter kwamen dat ik zwdiabetes heb nog 2x een groeiecho. Moet er binnenkort weer een(maar ben zo stom geweest geen afspraak te maken).

Sparky dat is wel minder leuk nieuws. Ik hoop voor je dat dat nog veranderd.

@ Engeltje. een bevallingsplan bespreek je eigenlijk gewoon tijdens een consult met je vk. Bij mn vk op de site stond een vragenlijst en die heb ik overgenomen en daaronder dus mijn antwoorden gezet. Ik vind t een fijn idee om zo toch nog een beetje de touwtjes in handen te hebben. Oh en voor Fiora. Ik beval ook in het zh maar wel gewoon onder begeleiding van mn vk

Dezelfde. Goed dat je thuis bent nu hoor. Idd jij en je kleine gaan voor.

@ hier. Vrijdag bij de apotheek toch maar zelf naadjes en strips gehaald. Degene die me hielp zei al dat ik wel de bon moest bewaren, Maar in principe krijg ik t niet vergoed omdat ik geen insuline spuit...
    Vandaag weer echt goede hoofdpijn. Maar ik slaap s anchts slecht en kan nu al een aantal middagen niet bijtanken. Kids in huis en ml aan het werk. Aan hem heb ik nu ook niet onwijs veel omdat hij veel moet werken. Dus ben ik gigantisch moe en komt er niet veel van troep ruimen ofzo.
    Ugh oh ja en de wasmachine doet het ook niet. Heel handig......Ik heb echt stapels liggen die weggewassen moeten worden(maar gelukkig is alles voor de baby wel gewassen).

8. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    #2808 Fiora, 7 jun 2015
    Laatst bewerkt: 7 jun 2015
    Engeltje, als ik het zo lees weet jij altijd klusjes en ontspanning goed met elkaar af te wisselen. Goed van je dat je toch nog vanalles opruimt en schoonmaakt en ook dat je dan daarna lekker wat voor jezelf doet. Ik neem me elke dag voor om 's middags te gaan liggen maar het komt er nooit van omdat er altijd weer wat te doen is ;)

Meintje, fijn dat je toch een geslaagde dag hebt gehad. Goed dat je gegaan bent dus. Ik moet zeggen dat ikzelf ook wel eens zondig hoor zoals laatst toen we uit eten waren, knap dat jij het zo strikt volhoudt. Wat fijn ook zo'n schoonzus die zo om je denkt. Zou ik ook wel willen haha :)

Toonie, jammer dat jij ook ervaart dat mensen om je heen geen echte interesse tonen. Toen ik zwanger was van de eerste werd ik ook niet platgebeld of zo, dat hoeft ook echt niet maar goed dan vroegen mijn zus, tante en beste vriendin toch wel eens om de paar weken even na hoe het allemaal ging en dat is toch fijn vind ik. Het contrast met de eerste is nu wel erg groot. Helemaal zo aan het einde, ik heb nu zelf ook zoiets van als ons meisje geboren is hoef ik alleen maar mijn vader, schoonmoeder en zwager te bellen de rest hoort het wel van hun. Tijd om het los te laten zodat ik me op andere dingen kan richten.

Ik moet ook zelf(via eigen risico?) naaldjes en stripjes betalen Toonie, maar ja ik doe het natuurlijk wel want heel soms heb ik toch een uitschieter. Het is wel duur allemaal maar ook jij wilt natuurlijk gewoon weten waar je aan toe bent qua waardes. Vervelend dat je zo slecht slaapt ook....en heel logisch dat je dan niet aan huishoudelijk dingen toekomt. Ik denk dat je vooral even om jezelf moet denken nu in de laatste fase. Bestel een nieuwe wasmachine via internet en laat je man anders na het werk het een en ander in huis doen voor zover dat kan zodat jij in elk geval zoveel mogelijk rust krijgt.

En ja de partnerles van de zwangerschapscursus stond dus al lang vast en nu blijkt er toch nog een bezettingsprobleem te zijn op het werk van mijn man. Ik heb er weinig begrip voor als het twee maanden van tevoren is aangevraagd en ook dat mijn man het pikt valt bij mij niet goed maar wat doe je er nu nog aan? Ook dit maar loslaten denk ik,ik ben gisteren al boos geworden en nu heb ik zoiets van ik wil dat het goed met me gaat en dat ik niet gefocust ben op dit soort negatieve dingetjes.

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Meintje: fijn dat het toch zo'n gezellige dag was en wat superlief dat je schoonzus zoveel rekening met je hield!

@ toonie: ik heb zelf nu ook wel een aantal punten die ik echt op papier wil hebben staan rond de bevalling aangezien er echt een hoop aantal dingen flink mis zijn gegaan de vorige keer die gewoon echt niet hadden hoeven gebeuren. Zet de belangrijkste dingen dus wel vanavond nog even goed op papier en morgen gaan we het bespreken met de Vk.

@ fiora: goed van je dat je het toch naast je neer kan zetten nu en dat je jezelf en je ukje voorop stelt ipv je boosheid waar je het helaas toch niet mee kan veranderen. Kan je niet misschien een vriendin of je moeder meenemen naar die avond om er toch nog het beste van te maken?
    En thnx voor je compliment! Het heeft ook wel heel wat gekost voor ik daar een balans in heb kunnen vinden hoor. Ben echt door een heel diep dal heen gegaan na de bevalling van mijn zoontje en daardoor weet ik nu ook dat ik veel meer van het leven moet genieten en mij minder druk moet maken om alles wat nog moet gebeuren. Merk alleen dat mijn hormonen daar soms wel een loopje mee willen nemen en gelukkig kan ik mijzelf dan nu een halt toeroepen.

Had mij voor vandaag voorgenomen om sochtends wat in huis te doen en smiddags had ik nog 2 bezoekjes gepland naar mijn broer en naar mijn ouders die op vakantie gaan. Het liep eerlijk gezegd een beetje anders... Werd wel om 7.30 wakker, maar was erg misselijk, dus heb m'n medicijnen genomen, wat gegeten en ben nog even terug in bed gedoken om vervolgens pas om 11.00 weer wakker te worden!! Zoontje en ml sliepen nog!! Meestal moet mijn man om 11.00 beginnen in t weekend, dus had hem snel wakker gemaakt, mar gelukkig hoefde hij pas om 12.30 te beginnen :D Kort daarna werd m'n zoontje wakker en toen was het dus alweer tijd voor de visites. Een echte luie zondag was dit dus! Ondanks dat ik dus verder niks heb gedaan (ok wel even naar de speeltuin en de winkels bij m'n broertje) kwamen toch de weeën weer om de hoek kijken vandaag en veel ook! Ik heb er zelfs de timer app voor aangezet. Het duurt nu al vanaf 15.30, maar er gaat gelukkig wel weer steeds meer tijd tussen zitten. Het zijn dus echt nog steeds voorweeën gelukkig. Het begon met om de 11 minuten ongeveer en dat ging naar 8 en later nog even 5, maar nu zitten ze alweer om de 20 á 30 minuten. Zo maar weer lekker m'n bedje in en kijken of t weer helemaal weg gaat, want ondanks dat ze vandaag gelukkig niet echt pijnlijk zijn, zijn ze wel vermoeiend.

10. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    Engeltje , ik heb voornamelijk dat ik me niet lekker voel.
    Zeg maar ziek zwak en misselijk, en daarbij menstruatie krampen.
    Had er gisteren ochtend ook ineens weer last van en smiddags ook weer zo over.
    Jeetje het rommelt bij jou wel al meer door als bij mij dus. En zelfs de slijmprop waarschijnlijk al verloren.
    Enne pakje ook rust voor jezelf ipv de hele dag vol te plannen ?

Fiora, nee ik maak me er ook niet te druk over,maar toch hoop ik dat het meevalt op het moment van baring ;):D
    Enne heel herkenbaar, hier lijkt het zwanger zijn ook wel een besmettelijke ziekte helaas. Zelfs van mn zwager en schoonzusje horen wij bijna niks.. Ja alleen een appje of ik foto's kan door sturen. Lijkt me toch een kleine moeite om eens te vragen hoe het gaat toch? Ik ben ook zo'n iemand die altijd voor anderen klaar staat,maar ben er ook echt klaar mee aan het raken nu..:x

Sparky ook weer terug hier. Balen meis ! Ik ben er ook erg bang voor dat bij mij de waardes straks ook niet goed zijn,maar mag me daar van vriendlief nog niet druk over maken. Hoe gaat het met de kleine?
    (ps,kijk je uit met de dieetshakes? weet niet of je BV geeft maar anders zou ik er misschien nog even mee wachten)

1981mama, hier hebben we er best veel gehad, op 5,7,12,15 en 20 weken en daarna op 24 en toen in het ziekenhuis om de week.

Meintje heeft de high tea overleefd. Super gedaan hoor !

Toonie, ik zou het gewoon indienen,wie weet vergoeden ze het wel. Niet geschoten is altijd mis ;)

Verder hier weinig nieuws, alleen ineens snachts al een paar keer op rij nu een uur wakker nadat ik ben wezen plassen en dan uit slapen tot 9.15 ?? :( Zal wel bij de voorbereidingen horen in mn lijf gok ik maar ;)

11. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Jeetje wat krijgen jullie veel echo's invergelijking met mij... Begin steeds minder vertrouwen te krijgen in het zkh/afdeling verloskunde waar ik loop... Volgende zwangerschap iig ander zkh maar ik twijfel om nu al over te stappen (niet alleen vanwege de echo's)...

Voor de dames die zelf stripjes en lancetjes moeten betalen, jullie bestellen toch wel online he? (veel goedkoper).

12. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Hallo damesmag ik hier ook mee schrijven? :) ik heb voor de derde keer zwangerschapssuiker. Alleen dit keer lijkt t erger. Veel meer klachten ervan. Ik had na ogtt test een waarde van 10.6! En ik maar gek vinden dat ik me daarna op t werk super beroerd voelde! Diëtiste is langs geweest , met een streng dieet, alleen hartig op mijn brood. Geen appelstroop oid... Dat mocht ik vorige keren wel.. T komt na 2 weken wel mijn strot uit ham en kaas... T is voor een goed doel en t komt wel goed, maar ik voel me toch teleurgesteld in mijn eigen lichaam. Vandaag naar de diabetes verpleegkundige. Krijg ik voor t eerst zo'n prik ding mee. Ik ben panisch voor naalden! (Zeg ik met 2 tattoos) ik heb al de hele nacht over dat gekke prikding gedroomd..... T zal moeten dus zet ik me er ook maar overheen. Donderdag groei echo en gyne afspraak. Bij 20weken echo bleek dat t hoofdje een beetje aan de grote kant was dus ik hoop dat alles nu wel in proporties is. De vorige 2 kids waren met 3200 en 3400 netjes met gewicht. Ik hoop dit ventje ook..

13. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Veel van jullie zijn al best ver in de zwangerschap zie ik! Spannend!

14. dezelfde

dezelfde Actief lid

25 aug 2014
    112
    0
    16
    Tazzy: welkom en wat balen zeg! Heb je de vorige keer trouwens niet hieven prikken? En gaat het om vingerprikken om je waarden te controleren of moet je meteen aan de insuline? Ik hou namelijk ook echt niet van naalden, maar die vingerprikken vallen me echt 1000% mee! Je ziet het naaldje niet en je voelt het ook amper. Dieet is niet leuk, maar gelukkig niet voor altijd, jij bent ook al over de helft!

Hier: ik probeer te wennen aan mijn zeeën van tijd, maar dat is toch nog best lastig. Wel voel ik nu hoe moe ik eigenlijk was/ben, ik kan de hele dag wel slapen... De meeste mensen hebben er begrip voor en snappen het, behalve mijn schoonouders. Heb het gevoel dat ik me steeds moet verdedigen en daar heb ik geen zin meer in. Jammer dan. :)

Zwangerschapsdiabetes gaat goed: nuchtere waarde is nog steeds wel aan de hoge kant, maar de rest van de dag is erg goed. Ik hoef over twee weken pas weer contact op te nemen en gewoon 3x per week blijven controleren. Insuline is echt nog lang niet aan de orde dus. :) Ik mis alleen wel een lekker taartje/snoepje op z'n tijd...

15. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tazzy, wat vervelend, voor de 3e keer al zwangerschapsdiabetes... Ik hoop voor je dat het toch meevalt en lukt met dieet. Succes met alle afspraken! En inderdaad, die prikjes in je vinger vind ik echt totaal niet eng, je merkt het bijna niet. Hopelijk denk jij er straks ook zo over. Maar heb je de vorige keren dat dan niet moeten doen?

Engeltje, dat was zeker wel spannend gister met al die voorweeën! Ik hoop voor je dat de baby nog eventjes blijft zitten!

Lottel, ik lig ook vaak lang wakker 's nachts nadat ik naar de wc ben geweest. Verschilt een beetje, soms val ik zo weer in slaap, andere keren lig ik nog uren wakker, maar dan ga ik 's middags meestal nog even op bed liggen. Ik denk ook maar dat het erbij hoort.

Dezelfde, fijn dat het zo goed gaat met de diabetes! hopelijk blijft het zo. Ook lekker dat je nu echt kan uitrusten, als je dat nodig hebt moet je dat vooral doen!

Hier nu geen bijzonderheden. Gister had m'n man hamburgers gemaakt (daar kan ik echt geen genoeg van krijgen :D ) met bruin broodje en zonder ketchup, maar ó zo lekker! Veel beter dan mc donalds :) En erna had ik 5,7 :D Toen nog een klein stukje chocola gegeten, oh, wat is dat toch lekker! Ik kan echt niet wachten totdat ik weer alles mag, nog maximaal iets meer dan 2 weken... Echt aftellen nu :)

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Sorry hoor, even een ego berichtje....

Vandaag een ontzettende baaldag hier, zacht uitgedrukt.
    Moest vanmorgen om 9.10 al bij de Vk zijn en kon zelf al moeilijk uit bed komen aangezien ik erg slecht heb geslapen vannacht.
    Zou een bevalgesprek zijn dus ml moest mee en zoontje daardoor ook. Zoontje sliep echter nog en heeft tot we er waren alleen maar gehuild, omdat hij er niet goed tegen kan om wakker gemaakt te worden.
    Bij de Vk verliep t ook niet helemaal soepeltjes.... Aangezien ik in t zh ga bevallen kreeg ik dus helemaal geen bevalgesprek nu, zoontje dus voor niks sjaggi....
    Ondanks dat mijn meisje vrijdag nog zo goed als vast lag in m'n bekken, is ze er toch weer uitgewurmd helaas. Het is dus weer een stuk onzekerder of het een normale bevalling gaat worden, flink balen dus! Volgende week woensdag weer naar de gyn en hopelijk is ze dan weer gezakt.
    Verder heb ik de hele dag al woordenwisselingen met mijn man en ook nog een echte flinke ruzie tussendoor, bah heb er koppijn van, kan alleen maar janken en voel de hele middag mijn meisje ook al niet meer bewegen :( En dan die vermoeiende harde buiken erbij, bah ben er klaar mee voor vandaag!

17. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    @engeltje23 wat een rot dag voor je!lekker snel onder de wol en hopen op een betere dag morgen.
    @dezelfde @meintje83 ik heb bij de vorige 2 zwangerschappen niet hoeven prikken op glucosewaarden idd. Dat was 4-5 jaar geleden, toen was t protocol anders. Toen moest ik na 2 weken dieet bij de prikpoli een bloedtesten laten doen. Toen ging t goed met dieet.
    Ik heb mijzelf nu 2 x geprikt thuis. Voelt wat onwennig, maar ik denk dat t wel goed komt. Ik vind t fijn om die controle te hebben op mijn suiker waarden. Tot nu toe netjes binnen de perken.
    @1981mama wat jammer dat je in je zwangerschap je niet goed voelt bij t ziekenhuis waar je onder behandeling bent, dan blijft dat je zwangerschap ook overschaduwen... Het zou fijn zijn dat je met een goed gevoel je bevalling in kan gaan.

Ik heb nog niet alles terug gelezen wat jullie laatste tijd geschreven hebben. Dus vergeef me als ik dingen/gebeurtenissen over het hoofd gezien heb.
    Fijne avond

18. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Hoi dames even een vraagje.. Ik ben 11+3 zwanger en vorige week, bij 10+6 bloed laten prikken op allerlei dingen voor de verloskundige. Nu belde ze me vanmorgen op om te zeggen dat ze de bloeduitslagen binnen hadden en dat mijn suiker wat verhoogd was. Ik moet nu nog een keer nuchter gaan prikken.

Ik maak me best wel een beetje zorgen omdat ik nog maar 11 weken ben. Of zal het allemaal wel meevallen?

19. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik heb met 13w de OGTT gedaan en er kwam een te hoge waarde uit. Dat betekende dus dat ik vanaf dat moment de diagnose zwangerschapsdiabetes had. Ik moest dagcurves prikken en op mijn voeding letten. Daarmee heb ik het tot ±25w volgehouden, toen moest ik insuline gaan spuiten. Daar was ik heel bang voor, maar uiteindelijk was dat fijner dan alleen maar curves bijhouden. Want met insuline kon ik 'gewoon' eten en corrigeerde ik met insuline.

20. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Hallo dames,

Ik mag me helaas bij jullie voegen :(.
    Ik ben zwanger van m'n derde en blijk nu zwangerschapsdiabetes te hebben.
    Ik zat al in het medische traject. Vanwege een eerdere vroeggeboorte en een bloedstollingsafwijking kom ik wekelijks bij de gynaecoloog voor echo, echo baarmoedermond en injectie Proluton. Al vroeg in de zwangerschap moeten stoppen met werken en mag sinds een aantal weken vrij weinig.
    Nu groeide de uk wel heel snel, dus ook de GTT gehad.
    Maakte me niet zo druk, want tijdens vorige zwangerschappen groeide de kindjes ook snel rond deze termijn en was de GTT altijd goed.
    Maar helaas, nuchtere waarde 7.0, mocht dus niet aan het drankje beginnen, maar wel wat eten en uur na het eten zat ik op 12.
    Nu op dieet, wat voor mij eigenlijk inhoudt, doorgaan zoals ik al at, alleen kleinere porties en alle snoepmomenten schrappen.
    Doordat diabetes bij ons in de familie voorkomt ( type 1 op, zelfs latere leeftijd ), was ik altijd allert op m'n voeding. Dus ben wel een beetje bang dat dit m'n voorland is.
    Moet donderdag weer terug komen om weer nuchter en na ontbijt te laten prikken en de week daarna naar weer naar gyn en internist indien waardes nog niet goed zijn.
    Al met al, weer een extra zorg in de zwangerschap :(.

Deel Deze Pagina