Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BeebieBeeb, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Engeltje, wat een rotdag! Ik hoop dat vandaag beter wordt voor je... Mijn kleintje gaat ook de hele tijd van ingedaald weer terug, maakt me ook wel nerveus, zeker omdat ie vorige week nog draaide, maar is weinig aan te doen.. Ik hoop echt voor je dat ze wel met haar hoofdje naar beneden blijft!

Tazzy, fijn dat het prikken lukt en de waardes goed zijn!

Shally, ik hoop voor je dat de uitslag goed is! Ik heb zelf geen ervaring met zo vroeg in de zwangerschap, bij mij werd het ontdekt bij 26 weken, omdat ik in een risicogroep zat moest ik de GTT doen en die was verhoogd.

Poppenkop, jeetje wat heb je een pech zeg, deze zwangerschap! Dat zijn wel hoge waardes... Inderdaad geen onbezorgde zwangerschap. Ik hoop toch dat het een beetje onder controle te houden is voor je!

Hier nog steeds alles goed. Gister pasta gegeten, een paar maanden geleden had ik nog 6,7 met deze maaltijd, gister 5,6 :)

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Meintje: ja, jij ook al zo'n eigenwijze uk en zelfs nu nog? Laten we duimen dat ze wel gewoon netjes met hun koppie beneden blijven liggen nu! Wat is trouwens het advies voor jou nu vanuit het zh als je vliezen breken en je uk ligt nog niet ingedaald?
    Deze week val ik nog onder de Vk en moet dan plat gaan liggen en gelijk bellen natuurlijk. De Vk gaf aan dat t zh daar misschien vanaf volgende week een ander protocol in had, maar ben eigenlijk vergeten te vragen wat er dan anders zou kunnen zijn.

@ poppenkop: welkom! Jeetje, je hebt t wel zwaar te verduren helaas en dan nu ook nog diabetes erbij... Sterkte!

@ tazzy: welkom! Balen zeg dat je het nu voor de derde keer hebt! Hopelijk vallen de vingerprikjes je een beetje mee en is het onder controle te krijgen met een dieet.
    In het begin vond ik de prikjes ook echt heel spannend en durfde amper op de knop van de pen te drukken, maar nu valt het me gelukkig reuze mee. (Hoef ook niet zo vaak meer te prikken)
    Wat kan helpen is he vingers even opwarmen onder de warme kraan of van te voren even warm te wrijven, dan voel je het minder.

@ dezelfde: lekker toegeven aan die vermoeidheid dan hoor! Ik ha het nu ook steeds meer en meer merken dat ik eigenlijk op ben, maar heb nog zoveel te doen dat ik niet het idee heb dat ik nog zeeën van tijd heb en dan al helemaal niet met mijn lekkere actieve peuter om mij heen.

Ik ben gisteren echt even ingestort en heb gelukkig goed met mijn man kunnen praten toen de kleine op bed lag savonds.
    Heb alles wat er in mijn drukke hoofd zat goed eruit kunnen gooien en mijn man heeft me weer een stuk rustiger gekregen en de boel kunnen relativeren.
    Vandaag zorgen we dat de belangrijkste dingen gedaan zijn, zoals de vluchtkoffer inpakken en de wieg in elkaar zetten en zoals hij al zei, de rest is fijn als het gedaan is, maar eigenlijk is het maar bijzaak.
    Ik wil gewoon alles in spik en span hebben, maar dat gaat nu gewoon even niet zo snel als ik wil.
    Ik heb ook een enorm schuldgevoel tegenover mijn man omdat hij wat meer moet doen in huis terwijl hij ook nog eens 59 á 60 uur werkt in de week. Wil daardoor zo graag alles zelf doen, maar mijn lichaam trekt het gewoon niet meer. Mijn hoofd wil nog zoveel, maar mijn lichaam wil verlof.
    De voorweeën blijven komen en gaan en waar de buikweeën echt wel prima zijn op te vangen dienen er zich nu af en toe ook rugweeën aan en wow die zijn echt heftig zeg! Ik hoop dat dit niet nog een week of 5 gaat aanhouden zo, want dat is echt niet grappig!

3. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Zo er is weer veel geschreven! Nieuwe dames welkom, vervelend om de diagnose te krijgen hè? Toch even zo'n verdrietig moment....

Poppenkop wat een pech.....echt hoge waardes ook. Ik hoop dat je het onder controle kunt houden met een dieet en dat je waardes bij de volgende keer prikken beter zijn. Iedereen met deze diagnose heeft flinke verhoogde kans op diabetes type 2 na de zwangerschap, dat maakt het inderdaad nog vervelender. Ik ben over dat laatste zelf ook wel even een beetje depri geweest.

Engeltje wat klote zo'n dag, fijn dat je het hebt kunnen uitpraten met je man. Dat het bij de vk tegenvalt is een ding maar thuis ruzie zorgt voor zoveel onrust. Ik herken je gevoel, ik wil ook echt vanalles in huis doen en dat lukt allemaal niet en daardoor word ik weer gestrest en onrustig....mijn man begrijpt dat gevoel ook niet helemaal en net als jouw man kan hij ook niet alles alleen doen natuurlijk. Zo te lezen heb je de meeste dingetjes al wel in orde toch? Anders elke dag maar gewoon 1 klein klusje doen en het andere dagdeel rusten. Sterkte ook met al die voorweeen, daar word je ook doodmoe van.

Meintje, fijn dat het zo goed gaat met je waardes. Is toch een zorg minder.

Hier gaat het ook goed met de waardes alleen onze (peuter)dochter wil de afgelopen week niet meer alleen slapen en is super bang als we uit haar kamer gaan. Dan blijft ze geen minuut in bed liggen, om gek van te worden en geen idee waar dit ineens vandaan komt. Hopelijk is deze fase snel voorbij.

4. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Bedankt dames voor het warme welkom :).

Zijn er hier ook meiden die moeten spuiten en zo ja bij welke waardes moest dat? Of was dat nadat bleek dat een dieet niet werkte of direct begonnen?

5. JacQie1985

JacQie1985 Actief lid

20 aug 2012
    429
    0
    0
    Vandaag moest ik me weer melden bij de gyn, meneer lag nog steeds keurig met z'n koppie naar beneden en al wel redelijk vast. Ik heb nog steeds last van voorweeën. Vorige week weer aan de ctg gelegen en had al 1 cm ontsluiting. Verder is het iets rustiger geworden maar nog dagelijks die verrekte voorweeën.
    M'n insuline is opgevoerd, ineens zijn m'n waardes zo ontzettend omhoog gegaan dat ik nu bij het ontbijt 4 eenheden moet spuiten, bij de lunch 2, bij het avondeten 4 novorapid en voor de nacht 3 eenheden insulatard.
    Voel me af en toe een beetje raar door dat spul.

Maar heb wel vast een datum voor de inleiding! Joehoe!! 24 juni. Tenzij meneer zich eerder aandient, wat de gyn hoopt 😊
    Ik zie het allemaal wel, ik heb in ieder geval een datum voor het uitzettingsbevel haha.

6. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Engeltje, ik heb hetzelfde advies als jij als m'n vliezen breken, maar ik word pas overgedragen aan gyn bij 41 weken (iets eerder) voor inleiden, tot die tijd bij vk en dan poliklinisch bevallen.

Fiora, fijn dat je waardes ook goed zijn, is zeker een zorg minder! Vervelend van je dochter, hopelijk durft ze snel weer alleen te slapen

Poppenkop, geen ervaring met insuline...

JacQie, vervelend dat de insuline omhoog moest, maar het einde is in zicht, nog 2 weken! Voor mij trouwens ook, als ik niet eerder beval grote kans dat ze mij dan ook gaan inleiden

7. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ fiora: fijn dat je waardes ook zo goed blijven! Wel vervelend en zielig van je dochtertje. Misschien voelt ze het ook een beetje aan dat er iets spannends te gebeuren staat en is dat de oorzaak?
    Hopelijk is de fase snel voorbij in ieder geval!
    De ruzie gister ging niet echt over het huishouden ofzo, maar mijn man heeft t absoluut niet naar zijn zin op zijn werk en wil iets totaal anders gaan doen. Ik heb hem zelf een vacature voorgeschoteld waar hij erg graag op wilde reageren en daar hadden we het over en toen zei ik alleen dat het loon wel in ieder geval minimaal 200 euro hoger moest liggen, omdat we het anders niet gaan redden qua opvang voor de kinderen. Hier werd hij erg boos om en het kwam op mij over alsof het leek dat ik hem niet gunde om gelukkig te zijn en dat liep nogal erg hoog op. Maargoed het is nu uitgepraat in ieder geval.

@ poppenkop: hier geen insuline gelukkig, dus kan je er niet mee helpen helaas!

@ Jacqie: fijn om in ieder geval een einddatum in zicht te hebben. Zeker met al die voorweeën die je hebt, want dat is echt zwaar vermoeiend he... Wel balen dat je insuline weer omhoog moest! Hopelijk dient je kleine spruit zich over iets meer als een week al aan!

@ Meintje: oh ja, dat is waar ook dat jij nog wat langer door mag bij de Vk!

Hier vandaag lekker een pyjamadagje gehouden, maar wel nog een paar dingetjes kunnen doen. Bevaltas alvast zoveel mogelijk ingepakt, wasje weg gestreken en mijn man heeft de badkamer van boven tot beneden helemaal gesopt en zelfs de kitranden vervangen!
    Wel helaas nu echt de hele dag al voorweeën, het lijkt nu gewoon echt niet meer te stoppen gewoon, maar er zitten gelukkig vaak ook wel grote pauzes tussen nu. M'n buik voelt nu alleen echt helemaal beurs aan en als ik moet niezen dan is dat nu echt niet grappig meer. Wel het idee dat ze weer iets dieper is gezakt, dus dat is wel positief, hopelijk blijft dat nu zo!

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Pfff hoor net zulk slecht nieuws van mijn vriendin uit Australië.... Ze is 4 weken na mij uitgerekend en ze heeft nu net te horen gekregen dat haar mannetje iets mankeert aan zijn hartje. Pff ben er ondersteboven van :(
    Ze kan niet goed uitleggen wat het precies is, maar hij zal kort na zijn geboorte al geopereerd moeten worden.... Bah wat ontzettend shit dit zeg!

9. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Heftig nieuws van je vriendin Engeltje :( Het is dus echt afwachten hoe het na de geboorte en operatie is? Zenuwslopend....sterkte.
    Ik hoop ook dat je man snel een leukere baan krijgt(wat ook voldoende betaald). Ik weet hoe vervelend het is als je je werk niet echt leuk vindt, kan echt veel energie vreten ook.

Jacqui, vervelend natuurlijk zoveel insuline, helpt het nu wel? Dat laatste is natuurlijk het belangrijkste en waar het om gaat.

Poppenkop hier ook geen insuline naar volgens mij begint het altijd wel eerst met een dieet.m

1981mama, ik betaal die lancetten e.d via mijn eigen risico, kun je dan alsnog via internet bestellen? Bij mij gaat het nu via Mediq.

Gisteten weer in het zh geweest, kindje nog steeds wat klein maar wel in orde. Verder kreeg ik te horen dat ik na de bevalling 24 uur in het zh moet blijven omdat ze de baby een aantal keren gaan checken(bloedsuiker). Is dat bij jullie dames ook zo? Ik dacht aanvankelijk dat ze misschien maar 1 of 2 keer zouden controleren.

10. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Jeetje Engeltje, wat vervelend voor die vriendin! Sterkte! En ook met je man, ik weet hoe het is om niet tevreden te zijn over je werk!

JacQie, ik hoop dat de verhoging van je insuline wat helpt bij je waardes! In principe kan je je van insuline an sich niet vreemd voelen (tenzij je allergisch bent maar is heel zeldzaam en dan heb je andere symptomen), maar je kan je wel raar voelen door misschien een iets te lage waarde? Iedereen voelt een hypo anders, en kan ook per keer nog verschillen. Als je je zo vreemd voelt misschien wat extra meten?

Je zou ook nog een pseudo-hypo kunnen hebben maar dat heb je alleen als je opeens van weken lang hele hoge waarden terugkomt in het normale, dan kan normaal ook als hypo voelen.

Fiora, Mediq is niet de duurste volgens mij :). Sowieso liggen de prijzen in de apotheek veel hoger. Vervang jij bij iedere vingerprik je lancet?? Ik doe denk ik wel 20 metingen met 1 lancet, maar het hangt ook af van je prikpen, die van mij is heel fijn in te stellen dus die voel ik sowieso niet. Wel iedere keer insulinenaaldjes vervangen, dat doe ik wel.

Verder heb ik idd ook gevraagd hoe lang "we" in het ziekenhuis moeten blijven na een natuurlijke bevalling, en het antwoord was dat als de baby vanaf het begin goede waardes heeft dat hij na enkele uren mee naar huis mag. Anders duurt het meestal een dagje geloof ik (maar ik kan mijn kind toch ook zelf meten??). Bij keizersnede lig je sowieso lang genoeg in het zkh voor de baby.

Ik heb gisteren overigens maar eens een foldertje gelezen over de keizersnede, in mijn zkh en ook van een ander zkh, maar het lijkt me echt 1 groot drama. Ik heb 45% kans op een keizersnede (plus voordeuitgangliggendeplacenta bij 22weken, en een groot kind, bevestiging pas bij 33w)....

Ik heb stilletjes in een hoekje zitten huilen daarna... Ik ben panisch voor naalden en medische procedures (niet bang voor pijn), en alleen al het feit dat mijn man er dan niet 100% van de tijd bij mag zijn was genoeg voor paniek... Het lijkt me traumatisch om bij bewustzijn te zijn terwijl je wordt opengesneden!! Maar ik wil ook de geboorte van mijn kind niet missen... Ik denk dat ik er nog een keer met iemand over moet praten voordat het zover is...

11. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Engeltje, veel sterkte, dat is geen fijn nieuws... Ook hoop ik dat je man een baan kan vinden waar hij wel blij mee is, maar ik snap ook dat je genoeg inkomen moet houden, lastige situatie...

Fiora, ik weet niet hoe lang ik in het zkh moet blijven, maar voor de zekerheid ga ik er maar vanuit dat het wel 24 uur kan duren. Dan kan het altijd meevallen.

1981mama, wat rot dat je zo bang bent voor ks terwijl de kans zo groot is. Ik kan me dat ook best voorstellen hoor! Het lijkt me ook best eng. Ik hou er ook wel een beetje rekening mee, omdat m'n kleintje nog veel ruimte heeft en vorige week nog in stuit lag, wie weet ligt ie op het moment van de bevalling weer verkeerd...
    Het lijkt me inderdaad wel verstandig om te kijken of je over je angst kan praten met iemand die misschien een deel van de angst kan wegnemen, of misschien kunnen ze wat dingen aanpassen zodat het wat minder angstig is?

Over meten van de baby, ik had gelezen dat ze de suikerwaardes van de baby alleen in het laboratorium kunnen meten omdat het anders niet betrouwbaar is. Het zijn ook zulke lage waardes dat mijn meter dat sowieso niet aankan. Ik heb wel eens een foute meting gedaan waardoor m'n meter zei dat er testvloeistof in zat of een error gaf.

Hier de link naar het artikel, gaat helemaal over hypo's bij baby's: https://www.borstvoeding.com/problemen/aandoeningen/hypoglycaemie.html

12. JacQie1985

JacQie1985 Actief lid

20 aug 2012
    429
    0
    0
    Mijn dvk zei juist wel dat je je van die insulatard wat groggy kan voelen als je dat niet gewend bent. Mijn waardes waren op zich niet zo ontzettend sky high, maar dat het toch beter was om ook dat spul voor de nacht erbij te doen.
    Voor de rest helpt de insuline wel. Ik zit nu gemiddeld weer rond de 5,5.
    Vanochtend weer aan de ctg gelegen ivm harde buiken en vochtverlies. Bleek dat het heel erg waterige afscheiding was (sorry voor de vieze benaming). Dus geen hoge vlies scheur of iets dergelijks. Ctg gaf af en toe dipjes in de hartslag bij de kleine als ik een voor wee kreeg, maar was niet ernstig. Wel had ik een verhoogde bloeddruk. Fijn.
    En voor de rest moest ik gewoon weer bellen als er iets was. Dus dan doen we nu maar.
    Dochter is nu even heerlijk bij oma aan het spelen/slapen dus kan ik ook nog even heerlijk liggen 😊

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ fiora: als alles gewoon goed gaat tijdens de bevalling mag ik na een paar uurtjes volgens mij al gewoon naar huis.

@ 1981mama: ondanks dat mijn ks niet helemaal lekker is verlopen zijn de dingen die jij benoemd mij wel heel erg meegevallen.
    Je man is zodra de operatie begint ook gewoon bij je hoor! Ik was zelf ook heel erg angstig en dan vooral voor het zetten van het infuus, omdat dit eerder al een keer was misgegaan. Ik heb dit van tevoren goed kenbaar gemaakt en hier werd heel erg goed rekening mee gehouden. Zo kreeg ik van tevoren emlacreme opgesmeerd zodat ik er niet veel van zou voelen en er werd aan mij gevraagd waar ik het liefste hadden dat ze hem plaatsten. Ook werd gevraagd of ik juist wel of niet wilde kijken tijdens het plaatsen en er was een verpleegster die de hele tijd tegen mij bleef praten om mij af te lijden en ik mocht in haar hand knijpen als ik dat wilde. Ik voelde mij echt heel erg begrepen en achteraf is het plaatsen ervan mij dus ook 100% meegevallen. Vlak er achteraan werd de ruggenprik gezet. Er gingen 2 verpleegsters voor mij zitten en gaven mij aanwijzingen, ook over mijn ademhaling en ondertussen heeft de anesthesist hem geplaatst en dat heb ik amper gevoeld! Mijn lichaam reageerde echter wel wat te heftig op de ruggenprik, maar ik werd heel goed in de gaten gehouden en op de momenten dat ik wegzakte kreeg ik wat in mijn infuus ingespoten om mij weer op te peppen.
    Nadat de ruggenprik was gezet werd ik de ok opgereden en daar stond mijn man alweer! Er wordt in de ok getest of de ruggenprik goed werkt dmv met een koud glaasje te kijken vanaf waar je de kou voelt en daarna werd er begonnen. Je krijgt een doek voor je gehangen waardoor je dus echt niks van de operatie ziet en er wordt wel gevraagd of je via de spiegel je kind geboren wil zien worden. Het enige wat je tijdens de ks voelt is dat er wat tegen je buik aan geduwd wordt. Verder zit ee naast je man ook een verpleegster bij je gezicht om je goed in de gaten te houden en waar nodig je af te leiden.
    Mocht je nog meer specifieke vragen hebben, stel ze gerust hoor en bespreek zeker je angsten met de gyn/Vk zodat ze er goed rekening mee kunnen houden!

Thnx meiden! Hoop echt dat alles goed komt met de kleine spruit!
    M'n vriendin is erg lang bezig geweest om zwanger te worden, ze staat onder extra controle ivm te hoge bloeddruk en nu ook dit nog.... Zou haar zo graag even een dikke knuffel willen geven, maar helaas gaat dat niet nu met deze grote afstand. Gelukkig komt haar man zo thuis (werkt op 2 uur vliegafstand van hun huis). Ze heeft dit nieuws dus ook nog eens in haar uppie te verwerken gekregen....

Mijn man heeft gister nog een telefoontje gekregen dat hij deze week nog op gesprek mag komen. Hopelijk kunnen ze hem dus wel een goed aanbod doen.

Ik had trouwens een muursticker besteld voor in de kamer van ons kleine meisje en volgens de track en trace code zou deze vandaag tussen 14.00 en 21.00 geleverd worden. Ook kreeg ik vandaag alvast een postoel etc geleverd voor in de kraamweek, deze moet tussen 12.30 en 15.30 geleverd worden. Aangezien we vanmiddag dus thuis moeten blijven hiervoor dacht ik vanmorgen even wat boodschapjes te doen en lekker even naar de speeltuin te gaan met m'n binkie.
    Kom ik om 12.15 terug, is de DHL (van de muursticker) dus al geweest en ligt er nu een briefje dat ik niet thuis was. Zo irritant is dat! Geef dan geen tijds indicatie!
    Zo gek trouwens ook! Mijn zoontje vliegt normaal gesproken alle kanten op in de speeltuin en klimt op de hoogste toestellen, maar vandaag was hij ineens heel angstig, moest ik overal mee naar toe en stond zelfs te trillen op de hogere toestellen en zei hij dat hij het eng vond. Heb eerst nog geprobeerd om hem gerust te stellen, maar hij vond t zo eng dat ik hem er af moest tillen, zo raar! Had mijn man al geappt of er van de week iets gebeurd was, maar dit was niet het geval. Mannetje is echt geen moment meer van mijn zijde geweken wn wilde eerst helemaal niet meer spelen, maar later ging hij gelukkig toch nog wel even spelen en moest ik overal mee naar toe.
    Zou hij misschien aanvoelen dat de bevalling eraan komt ofzo? Ik kan er echt geen verklaring voor bedenken anders!

14. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Jacqie: vervelend dat je aan de ctg moest! Gelukkig lijkt t allemaal wel mee te vallen, maar toch is het altijd wel even schrikken.
    Ik voel zelf m'n dametje nu al een paar dagen een heel stuk minder en twijfel steeds of ik moet bellen en als ik dan denk, nu ga ik bellen, dan voel ik haar toch weer lichtjes bewegen

15. dezelfde

dezelfde Actief lid

25 aug 2014
    112
    0
    16
    Engeltje: tegen mij zeggen ze dat ik altijd moet bellen, ook als ik twijfel. Het enige vergelijkingsmateriaal ben je zelf. Ook minder beweging is een reden voor extra controle.

Hier: vanochtend voor de tweede keer in 8 dagen migraine. Op internet las ik dat je bloedsuikerspiegel ermee te maken kan hebben: als die te laag is, kan migraine ontstaan. Dus heb ik anderhalf uur na het ontbijt mijn bloedsuikerwaarde opgemeten... Een 4.4! Terwijl ik normaal met dit ontbijt aan minimaal de 6 zit en dat is dan twee uur na het eten. Kortom: volgens mij heb ik door waar mijn migraine vandaan komt, in ieder geval deze keer. Nu snel iets eten dus!

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ dezelfde: vervelend van die migraine! Hopelijk heb je nu wel de oorzaak gevonden inderdaad en zakt het af als je weer iets eet.

Ik heb vanmorgen idd toch maar eventjes gebeld. Gister echt nauwelijks gevoeld en ben nu al vanaf 4 uur wakker en heb haar nu ook nog maar 1 x heel lichtjes gevoeld. Vanmorgen tijdens het spugen had ik ook wat vochtverlies, maar waarschijnlijk was dat gewoon dunne afscheiding.
    Vk is geweest, hartje klopte mooi, maar moet toch voor de zekerheid zo nog even aan de ctg. Moet 13.00 in het zh zijn, kan ik gelijk de nieuwe verloskamers zien ;)

17. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Engeltje, ik ken het met bezorgtijden. Zwaar irritant inderdaad. Wat betreft de angst van je zoontje, gevoelsmatig zou ik zeggen dat je gelijk hebt en dat hij aanvoelt dat er binnenkort wat gaat veranderen. Ieder kind reageert weer anders op aanstaande verandering natuurlijk. Ik vraag me af of dat ook niet de oorzaak is van de (slaap)angst van mijn dochter, wat nu aan het veranderen is in het nergens alleen durven zijn.pfff doodvermoeiend. Succes met de CTG straks! Hopelijk
    is alles orde.

Dezelfde, wat zwaar met die migraine. Hoewel 4,4 niet te laag is toch? Als iets meer koolhydraten eten helpt tegen de migraine zou ik dat zeker gaan doen. Hopelijk blijft het nu weg.

Hier is de baby aan het indalen, wat vroeger dan bij de eerste maar de afgelopen drie dagen al steeds erge steken en af en toe lichte krampjes. Als ik wat doe neemt de kramp toe dus ik probeer me een beetje rustig te houden. Ik kan sinds gisteravond met mijn hand haar hoofdje helemaal onderaan in mijn buik voelen dus nog maar een klein stukje zakken denk ik. Ben blij als de pijnsteken voorbij zijn in elk geval.

18. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ fiora: ja denk echt dat ze het aanvoelen hoor! Het is natuurlijk al gek dat we nu zoveel thuis kunnen, maar ze merken natuurlijk ook dat we wat minder energie hebben enzo...
    Fijn dat je ukkie aan het indalen is, al gaat dat wel gepaard met de nodige ongemakken ;) Echt geen prettig gevoel is dat he!

De ctg was goed gelukkig. Kan zijn dat ik haar door de vele voorweeën gewoon een stuk minder voel, of dat ze nu gewoon een periode heeft waarin ze een stuk meer slaapt. Ze reageerde in het begin gelukkig heel erg op de banden om mijn buik en begon er flink tegen aan te schoppen om vervolgens weg te draaien zodat ze weer kon slapen. Ze was het er dan ook echt niet mee eens dat die banden weer opnieuw geplaatst werden :)
    Hartje klonk goed en er was dus genoeg beweging te zien als ze niet sliep. Echo zag er goed uit, maar hierbij was ze wel echt in diepe slaap weer. Nog genoeg vruchtwater en ook geen vocht meer verloren, dus ws echt afscheiding geweest vanmorgen wat eruit kwam door de druk van het spugen vanmorgen.
    En waar ze van de week weer even uit mijn bekken geglipt was, daar ligt ze nu juist weer heel erg diep in mijn bekken, dus dat is gunstig.

19. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Engeltje, fijn dat alles goed was met je meisje! Fijn ook dat ze weer is ingedaald.

Jacqie, ook bij jou een goede ctg gelukkig.

Fiora, ik heb er soms ook last van, die indalingspijn, ook al een maand geleden, maar toen is ie weer omhoog gegaan en zelfs in stuit. Nu weer indalingspijnen, ik ben benieuwd of ie nu wel is ingedaald, morgen naar vk, dus dan zal ik het wel horen.

Dezelfde, wat vervelend van je migraine! Ik had dat soms ook toen ik nog niet zwanger was, altijd de week voordat ik ongesteld werd, maar nu al de hele zwangerschap nergens last van. Hopelijk helpt het om dan wat te eten, sterkte ermee!

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Meintje: succes vandaag bij de Vk! Ben benieuwd of je ukkie nu wel is ingedaald! Nog eventjes en je kleintje is er, zo fijn!!

Gaan jullie al tekenen in jullie gezicht? Ik keek vanmorgen in de spiegel en schrok echt een beetje van mezelf, echt een enorme plofkop ineens haha. Gister was dat nog niet zo erg en had nog niet eens gespuugd voordat ik keek, dat kwam later pas!

Deel Deze Pagina