Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BeebieBeeb, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Ben ik weer even. Weer veel gebeurd op dit draadje! 😉
    Ik kan na 3 dagen ziekenhuis afspraken voor zwdiabetes weer terug bij vk onder controle. Met t dieet blijven de waarden netjes. En dan 2x pw een dag prikken om t in de gaten te houden. Das super fijn.
    Dat vingerprikje blijf ik vervelend vinden. Flauwerik dat ik ben. 😜
    @engeltje in vind infuus krijgen ook zo akelig. Ik zit dan half in paniek en dan duurt t laaaang voordat ze überhaupt een goede ader hebben...dus ik hoop dat t met deze bevalling ook bespaard blijft.
    Vandaag thuis gebleven van t werk. Gister een misstap gemaakt nu doet mijn heup erg pijn. En ik had al last van bekkenpijn. Agh met dit warme weer kan ik maar beter stil liggen ook.
    Wat gaan jullie doen op deze warme dag?

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ tazzy: oei dat klinkt niet fijn! Even goed rustig aandoen dan maar hoor! Misschien nog een kleine tip wat betreft je bekkenpijn. Ga koken met keltisch zeezout en drink er eventueel sole van. Google er maar eens op. Ik heb hele zware bi gehad en heel lang thuis gezeten en fysio gehad, maar toen ik daar eenmaal mee begon ging het gelijk zo ontzettend veel beter! Ik ben er ook van overtuigd dat ik mede doordat ik dat nu ook weer gebruik, deze zwangerschap een heel stuk minder klachten heb en dat ik daardoor nu ook nog kan lopen!

Fijn dat je waardes onder controle zijn! En dat prikje blijft idd gewoon niet leuk. Ondanks dat ik het een stuk minder erg vind als in het begin, zie ik er nog altijd tegenop om dat knopje van de oen in te drukken hahaha

Hier vandaag vooral een rustig dagje. Vanmorgen lekker t badje in de achtertuin gezet waar mijn zoontje lekker in heeft zitten plonsen en ben zelf lekker in de schaduw gaan zitten. Ook al wat wasjes weggedraaid en ga zo nog ffies op de fiets naar t dorp toe en even plantjes water geven bij m'n ouders die op vakantie zijn.
    Zoontje is net opgehaald door m'n schoonouders, die gaan lekker naar t strand en vanavond ga ik met mijn collega's uit eten.

3. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Bedankt voor de tip! Maar waar haal je dat? ��

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik heb het gehaald bij een natuurwinkel. Gok dat de ecoplaza en de tuinen het ook wel hebben. Je moet erop letten dat het ongezuiverd zout is. Het is een beetje grijzig van kleur.
    Als je de gezuiverde versie haalt zijn er alweer een hoop mineralen uitgehaald en die heb je juist nodig!

5. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tazzy, fijn dat je weer terug bent bij vk en alles onder controle!
    Vervelend die bekkenpijn, ik krijg er ook steeds meer last van, vooral als ik veel loop, dus dat moet ik maar nog minder doen... Maar ik hoop dat de tips van Engeltje helpen!

Wat betreft de hitte vandaag, m'n allerluchtigste jurkje aan en rustig aan doen. Ik moest wel fietsen naar de vk, maar ik was vroeg weg gegaan, zodat ik heel langzaam kon fietsen, ik werd ook door iedereen ingehaald ;)
    En zelfgemaakt ijs eten :D

Ik heb het idee dat ik vandaag wel wat vocht vasthou, maar dat komt vast door het weer, normaal heb ik daar nog helemaal geen last van.

Vandaag bij de vk geweest en alles was weer goed! Baby ligt met z'n hoofd naar beneden nog steeds, gelukkig! Alleen niet ingedaald... Ik heb echt het idee dat ie de ene dag wel ingedaald ligt en de andere dag weer omhoog komt, eigenwijze baby ;)
    Ik moet dinsdag bellen om te kijken of ze kunnen strippen (dan ben ik 40 weken) en woensdag heb ik een afspraak in het zkh om te praten over inleiden. Maar als het strippen niet kan of niet werkt gaan ze dat die week nog een paar keer proberen. Ik ben benieuwd, wordt wel spannend allemaal zo!

6. dezelfde

dezelfde Actief lid

25 aug 2014
    112
    0
    16
    Oh, ik mag echt geen friet meer eten de komende weken. Het ging zo goed dus ik vond dat het tijd werd voor een klein experimentje. Dat gaan we dus niet meer doen... 8.9 na 2 uur. Oeps! :$ En het ergste was: zó lekker vond ik het nou ook weer niet. Salades en maaltijdsoepen (en zelfs aardappelen met groente en vlees) vind ik echt lekkerder. Ik weet echt even niet waar mijn ruggengraat vanavond was. Lekker onverantwoordelijk dit. :)

7. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Hoi meiden, was weer een lekker warm dagje vandaag! We hebben nog wat klusjes gedaan en dingetjes gekocht bij de bouwmarkt, daarna lekker in de tuin geweest en net zoals bij jou engeltje het badje neergezet voor dochterlief. Lekker dat je een rustig dagje hebt gehad, heb je dan ook minder last van voorweeen engeltje? Ik hoop ook dat het gezellig is/was vanavond en dat je wel wat lekkere dingen hebt kunnen eten.

Meintje, het komt allemaal wel heel dichtbij nu! Kan me voorstellen dat je het spannend vindt, volgende week kun je zomaar al moeder zijn. Hopelijk komt het vanzelf op gang.

Dezelfde, af en toe moet je toch wel wat lekkers kunnen eten, althans ik vind het normaal. Als je de frietjes niet echt lekker vond is het zonde natuurlijk maar je kunt ook niet nooit meer wat lekkers nemen tot het einde van de zwangerschap lijkt me....balen natuurlijk van zo'n waarde maar volgens mijn verloskundige is heel af en toe een piekje(onder de 10) geen ramp hoor. Niet te schuldig voelen dus als het verder goed gaat.

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Meintje: fijn dat alles goed was meis! Ben benieuwd wanneer je meisje zich gaat aandienen! Duurt in ieder geval niet lang meer!

@ dezelfde: balen dat je zo reageert op een patatje! Maar aan de andere kant, als een salade toch beter smaakt is het gelukkig niet zo heel erg.

@ fiora: heerlijk zo met een badje in de achtertuin met dit weer he! Lekker dat jullie ook nog wat klusjes hebben kunnen afmaken!

Het was vanavond erg gezellig, heerlijk om alle verhalen van de meiden weer even te horen en ook stiekem om te horen hoe er zoveel zaken mislopen nu ik weg ben.... Geeft stiekem een heel goed gevoel ;)
    We hebben lekker gewokt, dus veel groenten, beetje vlees en lekkere saus en een klein schepje rijst. Heb ook een uitgebreid dessert genomen, met alles wat eigenlijk verboden is... Chocolademousse, kokosmousse, brownie, slagroom, wafeltje (alles wel in mini formaat hoor) en 2 uur na het eten zat ik op 5.8! Was eigenlijk niet mijn meetdag, maar wilde toch even checken wat dit met mijn suiker deed, nou niks anders als normaal dus, dus dat is wel fijn!

9. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    sorry voor m'n late reactie maar was even vergeten dat ik hier iets gevraagd had.

Maar bedankt voor je reactie Hilly. Dan had jij het erg vroeg zeg. Was daar een reden/aanleiding voor?

Ik heb schildklierprobleem dus denk zelf dst het met elkaar te maken heeft. Afgelopen donderdag nuchter bld geprikt dus hopelijk valt de uitslag mee.

10. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    leuk dat je tijdens je verlof nog met je collega's bent gaan eten engeltje en natuurlijk ook super dat je waarde naderhand zo goed was. Zelf moet ik even niet denken aan dingen die ook maar enigszins met werk te maken hebben brrr....Maar natuurlijk helemaal top dat je afwezigheid daar merkbaar is. Toch fijn dat je weet dat je zo goed bent in je vak :)

Hier qua waardes nog alles goed gelukkig. Mijn schoonzus is aan het bevallen dus ben benieuwd of we vanavond of straks nog een telefoontje krijgen met het blijde nieuws. Eigenlijk moet ik nog wat werk voor mijn opleiding doen maar komt er niet van vandaag, man werken en schoonzus en zwager naar het ziekenhuis gereden en de hele dag op dochterlief gepast dus ben momenteel wel even klaar met dingen doen. Even lekker uitrusten op de bank, misschien na het eten vanavond nog even een filmpje kijken en dan een beetje bijtijds naar bed.

11. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ fiora: oh spannend!!! Hopelijk verloopt alles voorspoedig bij je schoonzus! Wel ontzettend leuk ook dat jullie straks beide een kindje hebben die ongeveer even oud zijn :)
    En idd lekker rustig aan doen nu dan en lekker op tijd je bedje in. Fijn dat jouw waardes ook zo goed blijven.

Hier ook een zeer vermoeiende dag gehad. Vannacht amper geslapen door een buurhond die de hele nacht heeft zitten janken en blaffen, echt niet leuk meer! Heb hem van 1.00 tot 5.30 gehoord! Uiteindelijk nog even geslapen tot 8.30 en toen werd mijn zoontje wakker, maar die had in bed geplast. (Was nu 3 nachten zonder luier om te proberen, eerste nacht ging goed, maar de afgelopen 2 nachten niet, dus net maar een luier aan gedaan. Is net nog even te hoog gegrepen voor hem).
    Vanmorgen naar de 112 dag geweest, dat was wel erg leuk en daarna nog ffies boodschappen gedaan. Bij elkaar 3 uur op pad geweest en was behoorlijk moe, dus lekker even met m'n binkie op de bank een filmpje gekeken (ml was ook werken).
    Zoontje wilde alleen vanalles en nog wat ondernemen en uiteraard moest ik met alles meedoen. Hij was wel erg gezellig, tot ik de bietjes ben gaan snijden. Hij begon me ineens ontzettend uit te dagen en aangezien hij even niet de aandacht kreeg die hij wilde zei hij op een gegeven moment: ik ga op de bank plassen hoor! Dus ik zei: nou ga jo gewoon maar heel gauw naar de wc! Ik had natuurlijk nog knalrode handen van de bieten die ik eerst moest afspoelen voor ik naar hem toe kon lopen en ondertussen plaste hij met een grote grijns op zijn gezicht in z'n broek op de stoffen bank :( Dit gedrag ben ik echt zo niet van hem gewend en heb dan ook wel heel boos gezegd dat hij dat echt niet mag doen en dat ik het echt niet leuk vond. Hij bleef echter gewoon lachen en daarop heb ik hem maar even in de hoek gezet. Toen drong het gelukkig wel tot hem door! Hij is daarna ook echt flink van slag geweest en ik kon zelf ook haast wel janken omdat hij zo erg bezig was! Ben dit toch zo niet van hem gewend! En een ongelukje ok, maar dit was toch zo bewust!
    Na t eten klaarde hij gelukkig weer op, maar hij is wel echt een hele tijd van streek geweest nog. Vervolgens ging ook zijn beker melk nog eens over de bank heen (dit ging wel per ongeluk),aar oh wat was ik er klaar mee zeg! Had ondertussen knallende koppijn en was en ben gewoon doodop. Zo nog ff de was ophangen en de uitgekookte flesjes en kolfspullen opruimen en dan duik ik ook lekker m'n bedje in.

12. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    @fiora spannend! Ik hoop dat haar bevalling voorspoedig verloopt.
    @engeltje hier ook drama kids vandaag. Die oren staan uit lijkt t wel.gewoon niet luisteren... Zo frusti. En later liggen ze lekker op de bank met mij en de buik te kroelen. Das dan weer wel lief.

Mijn bekken voelen al wat minder pijnlijk gelukkig. Alleen als ik een stukkie loop dan begin in t te voelen. En als ik op mijn zij gelegen heb. Ik doe er dan al een kussen tussen maar in mijn slaap schop ik die altijd weg.. Slim... �� ik heb mijzelf voor dit weekend nog ziek gemeld op t werk om even goed uit te kunnen rusten en van houding te wisselen wanneer t moet. Op mijn werk gaat dat niet zo makkelijk. Even liggen al helemaal niet. En voor pauzes moet ik al een trap steeds op om in de kantine te komen.. Ik heb dan ook gezegd dat ik volgende week voor halve dagen terug wil komen. Gelukkig zei de fysio ook dat t beter zou zijn. Vind ik wel fijn dat ik t ook van haar hoor. Ik ben altijd bang dat ik mezelf te veel aanstel.

Deze week maakt manlief onze nieuwe slaapkamer af. We verhuizen van de boven verdieping naar de beneden verdieping. Baby blijft voorlopig bij ons op de kamer. En broer en zus blijven boven op ieder een eigen kamer. Die slapen nu nog samen. Als beeb wat maandjes ouder is gaat hij bij broer op de kamer. Die kamer kan door de helft gedeeld worden en dan hebben ze nog een redelijk grote kamer.
    Dan slapen ze misschien nog eens uit die 2.��

13. JacQie1985

JacQie1985 Actief lid

20 aug 2012
    429
    0
    0
    Hoi allemaal!
    Vannacht zijn mijn vliezen gebroken! Geheel spontaan en net niet op mijn net verschoonde bed 😁
    Lig nu in het ziekenhuis met 4 cm ontsluiting en een infuus met glucose en insuline oplossing.
    Ben benieuwd! Hopelijk gauw van de diabetes af!!

Groetjes!

14. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Heel veel succes Jacqui! bijna is die mooie beloning daar :) ik hoop dat je maar snel je kindje vast zult kunnen houden!

Engeltje, vervelend ja dat dwarse peutergedrag. Hoort een beetje bij de leeftijd, lekker uitproberen en ontdeugend doen. Wel goed dat je zoontje toch ook vlak erna spijt had/verdrietig was. Hopelijk komt het niet meer voor. Hier heeft boos worden over het algemeen ook niet echt een positief effect of althans dochter gaat dan uiteindelijk alleen maar huilen maar goed meestal doet ze het daarna niet meer.

Tazzy, fijn als dat soort klusjes dan klaar zijn/af komen op tijd. Zoals met jullie slaapkamer. Althans mij geeft het altijd wel rust en een goed gevoel als er weer zoiets klaar is. Hier hebben we ook een slaapkamer in 2 gedeeld voor de baby en onze dochter. Prima oplossing.

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Jacqie: ohhh wat spannend!! Heel veel succes meis! Hopelijk verloopt alles voorspoedig. Heel veel succes!!

@ fiora: ik hoef gelukkig niet snel boos te worden op hem meestal. Hij is wel eens ondeugend, maar meestal luistert hij wel als ik hem 1 of 2 x waarschuw. Hopelijk heeft hij vandaag een betere bui! Ik heb zelf in ieder geval heerlijk geslapen, dus dat scheelt voor mij ook wel een heleboel in ieder geval.

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hoe is het eigenlijk met je schoonzusje? Is ze ondertussen al bevallen?

17. JacQie1985

JacQie1985 Actief lid

20 aug 2012
    429
    0
    0
    Hoi allemaal,

Was ik weer.
    Eigenlijk is alles heel voorspoedig gegaan, mag absoluut niet klagen! Om 5 uur vannacht begonnen de weeën en aangezien ik bij m'n dochter een remifantanil pompje had, wilde ik die per se nu niet want het hielp geen snars 😁
    Heb nu gekozen voor een ruggeprik en ik vond het zo'n verademing!! Super relax tot de pers weeën kunnen opvangen, terwijl ze wel toenamen in sterkte en ik mocht rond 13.15 gaan persen. Om 13.36 was meneer er en 6 minuten later geheel volgens plan de placenta. Wat een verschil met de bevalling van dochter waarbij het allemaal niet zo lekker ging.
    Uurtje kroelen en erna pas wegen en meten en papa gaf hem z'n flesje. Ik mocht lekker douchen, wat is een douche toch zaaaalig!!
    Alle toeters en bellen uit m'n lijf, geen infuus meer, suikerwaardes zijn weer super en de insuline mag in de prullenbak! 😁😁
    En dat alles zonder een knip of scheurtje, gewoon nog helemaal heel, hoe anders!!
    Misschien klink ik een beetje euforisch, maar vond dit nu gewoon een super beleving in vergelijking met de bevalling van dochterlief.
    Ben alleen een beetje moe nu na al 34 uur wakker te zijn...

18. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    @engeltje, ja na een ontzettend lange bevalling van ruim 24 uur is ons nichtje vanochtend geboren! Wel met een infectie en gelijk naar de intensive care maar nu gaat de goede kant op gelukkig.

Jacqui: gefeliciteerd met jullie zoontje en wat heerlijk zo'n voorspoedige bevalling. Lekker welverdiend uitrusten en genieten nu! Ook fijn van de insuline.

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @jacqie: gefeliciteerd!!! Wow dat klinkt idd als een hele fijne bevalling zeg! Moeten jullie nog wel in het zh blijven gezien de termijn waarop je bent bevallen? Geniet ervan meis!!

@fiora: gefeliciteerd met je nichtje! Pfff dat klinkt dus precies als het tegenovergestelde! Hopelijk gaat alles snel goed en mogen ze lekker naar huis om ook te gaan genieten!

20. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jacqie, gefeliciteerd met jullie zoontje! Fijn dat alles zo goed verlopen is. En ook fijn dat de diabetes weer weg is, lekker weer alles kunnen eten!

Fiora, gefeliciteerd met je nichtje!

Engeltje, vervelend dat je zoontje zo dwars was, hopelijk heeft ie er van geleerd en gedraagt hij zich nu weer wat beter.

Tazzy, bekkenpijn kan ook echt heel vervelend zijn en ik kan me voorstellen dat werken dan zwaar wordt. Succes met de slaapkamers verbouwen!

Vandaag was mijn nichtje jarig en ze vond het fijn dat we er nog konden zijn. Haar moeder had speciaal voor mij cake gebakken en er was ook linzensalade voor mij. Maar die was echt heel veel linzen en volgens mij was de dressing ook zoet, dus had best een hoge waarde, 6,7. Dat is voor mij echt weken geleden dat ie zo hoog was! Gelukkig niet boven de grens van 7, en ik had het eigenlijk ook wel een beetje verwacht.
    Ook veel harde buiken hier, maar nog geen regelmaat en op een paar na niet echt pijnlijk, dus ik wacht rustig af...

Deel Deze Pagina