Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BeebieBeeb, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    @fiora jammer dat je de bv eerder als pijnlijk en stressvol ervaren hebt. Dat was bij mij bij de eerste ook. Dus toen snel gestopt. Bij de 2e was ik veel relaxter. Ik zag wel hoe lang ik het vol ging houden. Ik had een kraamverzorgster die mij Super geholpen heeft bij t opstarten van de bv en heb het 9 maanden vol gehouden. Ik hoop dit keer ook weer.
    Je kan ook overwegen om een lactatiekundige in te schakelen. Het is iets natuurlijks maar t goed aanleggen is in praktijk echt lastig.
    Maar gelukkig is met fv ook niks mis mee,dus begrijp t ook als mensen voor fv kiezen. Soms denk ik ook dat ik wel fv wil gaan geven, mijn eigen lijf weer terug en het is makkelijker om met voeden iemand anders te laten voelen. En dat drankje kan ik dan ook weer nemen. Maar ik weet dat t gevoel van bv geven zooo heerlijk is!dat moment samen is ook priceless.

2. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor al jullie reacties!
    Ik maak me er niet zo druk om, m'n vriendinnen zijn nu een weddenschap gestart wanneer de baby komt :D
    Ik heb hen ook niet verteld wanneer ik word ingeleid, wil ik toch voor mezelf houden, ik heb geen zin in een stroom appjes op die dag...
    Maar de vk in het zkh zei ook dat de kans nog het grootste is dat het vanzelf begint.
    Zaterdag gaat de vk weer proberen te strippen als ze tijd heeft, dus ze gaan het zeker nog proberen! Verder probeer ik ook wel de bekende trucjes, maar tot nog toe zonder succes. Ik denk dat strippen toch ongeveer het enige is wat echt kan werken. Het zou ook helpen als ik dinsdag wel al ontsluiting heb, dan kunnen ze gelijk de vliezen breken ipv eerst met tabletjes ontsluiting te maken.

M'n waardes zijn nog steeds wel goed, soms wel weer wat hoger, maar ik ben ook wat meer koolhydraten gaan eten, dus dat is wel te verklaren. De diabetesverpleegkundige vond het allemaal nog keurig, dus ik maak me er ook niet druk om.

Wat ik zou willen eten na de bevalling? Pizza! Ik fietste gisteravond langs de pizzeria, oh, wat rook dat lekker!
    Verder ijs van Ben&Jerry's, witte chocola, sushi met rauwe vis, biefstuk medium rare, brood met hagelslag, taart, en ook vooral dat ik niet meer alles hoef te spreiden over de dag, maar gewoon iets kan eten als ik er op dat moment zin in heb :)
    Nog minder dan een week :D

Tazzy, hopelijk heb je morgen toch niet zoveel last van je bekken, wel fijn dat het vandaag goed gaat.
    Bij mij zakken hoge waardes ook wel weer weg gedurende de dag.
    Ik moet trouwens 3 maanden na de bevalling nog een keer de GTT doen om te kijken of het weg is, niet echt zin in, maar het moet maar...

Engeltje, lekker zo'n schoon huis! Ik kan me er niet meer echt toe zetten om schoon te maken, misschien dit weekend nog even samen met m'n man, dan gaat alles wat makkelijker en sneller.

Fiora, hopelijk heb je nog even de tijd om alles klaar te maken!

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ tazzy: ohhh vandaar dat ik het niet kende haha, maar ook filet americain dus :D Ben vanavond met ml samen uit eten geweest bij shabu shabu (sushi bar) en toen bedacht ik mij ook dat een lekkere wrap met gerookte zalm ook nog wel op mijn verlanglijstje staat dan hoor! Eet het wel heel soms vers van de visboer, maar dat is zo duur!!

@ fiora: ik probeer vooral wat schoonmaak dingen te plannen op de dagen dat ml thuis is, of op de oppas dagen van de oma's. Nu gaat mijn zoontje niet meer hele dagen naar ze toe, maar kan op die dagen dan toch nog net even een extra taakje doen. De was houd ik tussendoor goed bij en daardoor kon ik vandaag de gordijnen lekker stuk voor stuk in de machine gooien. Ik hang ze dan ook zo uit de wasmachine weer op om te drogen, mijn hele huisje ruikt nu lekker naar robijntje :)
    Ben gewoon al blij als ik 1 ding heb kunnen doen op een dag en vandaag hebben mijn man en ik samen ff flink huisgehouden. Alleen de slaapkamers boven moeten nu nog gesopt en gestofzuigd worden en dan is alles eindelijk zo goed als op orde.

Vervelend dat je zo'n nare ervaring hebt met de bv trouwens! Ik ben blij dat ik een hele fijne kraamhulp had met veel ervaring met bv en dat ook de wijkverpleegkundige van het cb ook lactatiekundige was. Ik heb veel van ze geleerd en mijn tepels bleken gewoon niet zo goed geschikt voor bv. Ik heb op aanraden van hun dan ook tepelhoedjes aangeschaft en dat ging als een tierelier! Wel tussendoor ook steeds even geprobeerd gewoon aan te leggen en vanaf 5 maanden waren ze soepel genoeg geworden en mijn zoontje vaardig genoeg om zonder hoedje bij me te drinken. Ik heb het uiteindelijk 15 maanden volgehouden en vond het zo mooi! Had op de laatste dag nog een foto gemaakt, die zal ik even posten. Blijf het een bijzondere tijd vinden.
    Maar kies vooral waar jij je goed bij voelt en als het niet goed lukt als je toch voor bv kiest, laat dan echt even goed meekijken.

@ Meintje: fijn dat ze het zaterdag wel nog een keer gaan proberen! Nog ffies meis!!
    Vanaf wanneer gaan ze eigenlijk controleren of je al ontsluiting hebt? Of doen ze dat alleen bij specifieke klachten?

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      23,2 KB
      Weergaven:
      1
  4. toonie

toonie Actief lid

9 apr 2014
    213
    0
    0
    Voorschoten
    Hoi Meiden.
    Ik heb al een tijd niet gereageerd. We meegelezen hoor. Maar ik heb t behoorlijk druk en dan echt geen puf meer om te reageren.

Tazzy. ik heb ook trek in vanalles. Waarschijnlijk is mijn eerste avondmaaltijd pannekoeken met spek en stroop. Kan me er helemaal op verheugen. En idd. Gewoon eten wanneer ik trek heb en niet meer op de klok hoeven kijken....
    Engeltje hoe waren je waardes na t eten bij Shabu. Ik ben echt sishi verslaafd maar heb t niet meer gegeten sinds ik weet dat ik zwsuiker heb. Dus sushi staat ook hoog op de lijst.

Meintje succes met de laatste loodjes. ik hoop voor je dat de bevalling uit zichzelf begint.

Jacqui nog gefeliciteerd.

Sorry als ik wat vergeten ben!!

Vanaf zondag tm dinsdag veel harde buiken gehad. Incl rugpijn. Volgens de vk indalings of oefen weeen. Ze was er heel realx onder. Ik was daar woe en ze zei ook nog een paar dagen dan mag je echt bevallen. Morgen 37 weken. Maar eerst de verjaardagen van mn meides even en dan mag hij echt komen.
    Had dinsdag weer een groei echo. Ze konden vanwege mn termijn niet heel goed meer meten. Maar alleen zn buikje zit op p90 de rest p50. De vk vond dat verder niet ernstig. Hij is verder gewoon normale grootte. Mn bloeddruk is opeens omlaag aan te gaan. Geen idee meer hoe dit de vorige keren was.
    Ik ben weer iest meer gaan prikken de afgelopen dagen. Gisteren voor mn lunch zat ik op 3.5. En dan voel ik me de rest van de dag idd weer zo vaag. Ook al had ik voor t avond eten 6.1.
    Vandaag 4,6 voor de lunch dus dat was wel weer redelijk. Maar na t zelfde tussendoortje. Toch vaag.
    Op naar bed. ik slaap echt belachelijk slecht. Moet er zo vaak uit om naar de wc te gaan...

5. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    oef ik krijg trek na al die suggesties voor 'verboden' etenswaren! En dan ben ik nog maar 'net' begonnen met mijn dieet vergeleken met jullie!
    @Engeltje wat een prachtige foto! Ik heb er eigenlijk nooit aan gedacht om een foto van bv geven te maken. meestal vind ik mijzelf ook verschrikkelijk op foto's, dat helpt zowieso al niet mee..

@toonie gewoon lekker rustig aan doen. Voor zover het kan met nog een heel huishouden en kids erbij. zitten jouw kids ook al op school? bij mij wel ik vind t fijn om dan toch nog even tijd voor mijzelf te hebben. Ze blijven ook over op school dus echt een hele schooldag voor mijzelf.

Vandaag ook nog een oproep gehad van de bedrijfsarts. Ik heb er nu al wel de zenuwen voor. Wat als hij moeilijk gaat lopen doen? En miss wel helemaal niet gezien mijn situatie, maar toch....

Oh en mijn kraampakket van de Hema verzekering is binnen! Super leuk pakket! Uhm, het extratjes gedeelte dan! Gebreid katoenen dekentje. rompertje, truitje, wit broekje, wit mutsje, baby lotion, shampoo en badschuim.

weltrusten alvast iedereen

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ toonie: mijn waarde was 6.4 erna, dus nog goed binnen de perken, maar moet er wel bij vertellen dat mijn waardes nog nooit echt veel te hoog zijn geweest, dus je kan jezelf denk ik helaas niet echt met mij vergelijken daarin...
    Vervelend van die slechte nachten en vele voorweeën, hier ook nog steeds. Vannacht was ook helemaal prut omdat ik gisteravond dat stomme zeiltje in bed heb gelegd, ritsel ritsel ;)

@ tazzy: thnx!! Ik wilde graag een mooie herinnering vastleggen op die laatste dag bv en ben blij dat ik het zo gedaan heb.
    Snap dat he zenuwachtig bent voor de bedrijfsarts, maar probeer je niet te druk te maken hoor! Je stelt je echt niet aan en het komt vast goed allemaal.
    En wat een leuke dingen zaten er bij jou in het pakket, die van mij is niet zo heel erg leuk.

7. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Engeltje, wat een prachtige foto! Ik hoop dat bij mij de borstvoeding ook gaat lukken, lijkt me zo fijn!
    Over dat ontsluiting bepalen, dat deden ze bij mij bij 40 weken, omdat ik toen nog maar een week had tot inleiding en gelijk kijken of ze konden strippen. Als ik echt veel klachten van harde buiken zou hebben gehad hadden ze er vast al eerder naar gekeken, en als ik niet had hoeven worden ingeleid zouden ze pas bij 41 weken kijken.

Toonie, fijn dat de echo goed was! En rare waardes heb ik ook wel eens last van, dat het echt heel erg verschilt per dag ookal heb ik hetzelfde gegeten. Doe rustig aan, misschien overdag nog een uurtje proberen te slapen?

Tazzy, wat een leuk kraampakket! Ik heb alleen een badthermometer extra gekregen, maar wel een leuke in de vorm van een kikker :)
    En dat dieet zo lang volhouden is soms wel moeilijk vond ik, maar uiteindelijk is de tijd ook zo voorbij en kan ik me haast niet voorstellen dat ik volgende week weer normaal kan eten, het is nu echt zo'n gewoonte geworden!

Ik heb weer slecht geslapen, soms ben ik ineens zo gespannen voor de bevalling, terwijl ik verder juist zo rustig ben...
    Ik heb gisteren nog een trui gemaakt voor de baby, vandaag een bijpassend broekje erbij en dan is het alweer weekend en is m'n man ook lekker thuis :)

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Meintje: wat leuk dat je zelf kleertjes maakt voor de kleine, heb je er foto's van?
    En thnx! Hoop dat het nu ook weer mag lukken hier idd!
    Ik ben soms ook wel zenuwachtig voor de bevalling hoor, terwijl ik aan de andere kant heel nuchter ben. Weet gewoon niet wat ik van een normale bevalling moet verwachten en op zich is dat eigenlijk wel fijn, maar als je dan toch weer aan t iets grotere risico denkt van het scheuren van het litteken van de ks, dan kan ik mij daar soms toch wel een beetje zorgen om maken. Gelukkig is het al wel gunstig dat haar hoofdje al voorbij het litteken is en ik heb ook echt wel gevoeld dat daar echt wel wat druk op kwam te staan en dat vond ik toen ook best spannend, maar het zit nog goed gelukkig!

Hier zijn er vandaag metselaars over de vloer in de tuin ivm brandschade begin dit jaar. Ze zijn precies bij het toilet bezig en laat ik nu net een kotsochtendje hebben.... Voel me er zo rot door dat ze dat allemaal horen en dan die medelijdende blikken af en toe naar binnen als ik gewoon in de kamer zit. Zou blij zijn als ze straks weer vertrokken zijn, hopelijk duurt t niet al te lang meer.
    Verder ook weer flink wat harde buiken en smurrie van onder (sorry). Op zo'n dag als vandaag hoop ik dan ook echt dat t niet al te lang meer gaat duren voordat mijn meisje komt! Zou zo blij zijn als ik eindelijk niet meer hoef te spugen!

9. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, mag ik hier even inbreken?

Anderhalve week geleden de glucose test gehad en hieruit bleek helaas zwangerschapsdiabetes. Nuchter 5,0 en na 2 uur 8,4.
    Vorige week dus een aantal dagcurves (7x/dag) geprikt. Ik moet 1 uur na het beeindigen van de maaltijd prikken en moet dan beneden de 7,8 zitten. Over het algemeen waren mijn waardes wel aan de hoge kant, maar er waren er maar 2 bij van 8,4. Nu ben ik vandaag gebeld door het ziekenhuis, dat er na overleg besloten is dat ik toch al moet beginnen met insuline spuiten. As dinsdag krijg ik hier nog meer over te horen, maar voor wat ik nu gehoord heb zou ik voor de lunch 2 eh moeten gaan spuiten (reageer vooral op brood).
    Nou is mijn vraag is dit normaal dat er al zo snel besloten wordt om insuline te gaan spuiten?
    Misschien moet ik er wel bij vertellen, dat de kleine wel voorloopt qua groei, maar bij de laatste meting (afgelopen dinsdag) was het al geminderd naar 1 week voorlopen.
    Begrijp me niet verkeerd, als het beter is voor de kleine doe ik alles!

Groetjes Boboke

10. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Wow Engeltje, prachtige foto en wat een lief en schattig manneke, die haartjes ook!
    Wat vervelend dat je nog steeds zo misselijk bent, zelfs nu de baby is ingedaald dus...niet fijn hoor. Nog eventjes doorbijten en dan is het voorbij!

Tazzy, inderdaad het aanleggen ook met tepelhoedje was wellicht het probleem. Ik vond die kaakjes net voelen als scheermesjes om mijn tepels heen, ik neem aan dat het met minder pijn kan. Daarnaast de eerste week echt onwel geweest van de stuwing en borstenpijn, bijna een infectie. Komt een lactatiedeskundige dan thuis in de kraamweek of moet je daar langsgaan?

Meintje, wat creatief! ik vind het altijd zo knap als mensen het geduld hebben om te breien en dergelijke, zelfgemaakte dingen zijn altijd uniek dus stiekem altijd wat leuker dan gekochte kleertjes vind ik ;)

Toonie, begrijpelijk als je druk en moe bent dat je hoofd er niet naar staat om op een forum te schrijven. Ik hoop dat je niet teveel te lage waardes meer zult hebben als je je daar zo rot bij voelt.

Vanmiddag een aarbeienbavaroisegebakje gegeten en de waarde na anderhalf uur was 5,2. Netjes dus, vanavond zouden we eigenlijk frietjes bij de maaltijd eten ben benieuwd wat dat gaat doen....of is het de goden verzoeken na een gebakje vandaag?! ;)
    Ik heb er wel veel trek in moet ik eerlijk bekennen:)

Verder ein-de-lijk nog een babywasje gedraaid vandaag en de commode uitgeruimd zodat de babyspulletjes erin kunnen.

Boboke, welkom hier. Balen van de diagnose diabetes natuurlijk en niemand wil graag met insuline starten inderdaad maar ja als het moet dan moet het. Ik hoop dat je je waardes hoe dan ook snel onder controle krijgt!

11. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Engeltje, ik heb als het goed is een foto bijgevoegd van wat ik gemaakt heb. Ik krijg hem alleen niet gedraaid... Op de achterkant van het broekje zitten zakken van dezelfde stof als de binnenkant van de capuchon.
    Vervelend dat je nog steeds zo misselijk bent, lijkt me echt niet fijn...

Fiora, oh, lekker! Taart en frietjes! En wat fijn dat je weer wat verder bent met voorbereiden.

Boboke, welkom. Niet fijn om die diagnose te krijgen.... Ik heb geen ervaring met insuline, dus ik weet niet of het snel is, ik heb ook niet zulke waardes gehad... Sterkte ermee, lijkt me niet fijn. 1 week voor op groei is gelukkig niet zo veel, en inderdaad, we doen het allemaal voor onze kleintjes!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      48,9 KB
      Weergaven:
      1
  12. toonie

toonie Actief lid

9 apr 2014
    213
    0
    0
    Voorschoten
    Meintje wat Leuk!! Ik zou willen dat ik zo crea was. Mn beste vriendinnnetje is ook zo. maakt echt leuke dingen voor dr kids. Ik zou zelf ook wel leuke jurkjes voor mn meiden willen maken. Mn moeder deed dat vroeger ook voor ons.

Tazzy ja mijn kids zitten op school. Nadat ik ze tussen de middag na het eten naar school heb gebracht ga ik ook altijd nog even proberen te slapen. Soms slaap ik echt en soms doezel ik. Maar ik knap er gelukkig wel altijd van op.
    Ik ben bij mijn vorige twee zwangerschappen ook eerder gestopt met werken. Heb eigenlijk nooit een oproep gehad voor de bedrijfsarts. Maar goed ik zou me niet te druk maken als ik jou was. Het gat toch niet. En alles wat een risico is voor jou en je kleine is niet goed. Je zou zeggen dat ze dat daar toch ook moeten weten.
    Mooi kraampakket trouwens. Kunnen ze bij Z&z nog wat van leren.

Engeltje. dat is wel heel fijn. Ach ik moet ook zo lang niet meer dus ik denk dat ik t nu nog wel even volhou zonder sushi.
    Ik snap dat je op dit soort dagen hoopt dat t niet zo lang meer duurt. Heb ik ook. Kan er soms zo van balen als ik me niet lekker voel of zoals vandaag als mijn buik flink in de weg zit.

Boboke welkom. jammer dat je al zo snel insuline moet. Verder geen ervaring mee. Ik moet mezelf met een dieet in de gaten houden.

Fiora. Ik weet nu iig waarom ik me zo rot voel. Toen ik nog niet kon meten was t maar gissen dat t om een te lage waarde zou kunnen gaan. Blij toe. Nu kan ik iig een hypo voor zijn hoop ik.

Vandaag even mn schoonmoeder in huis gehad. Op vrijdag is smiddags de jongste nog thuis dus mn schoonmoeder houd zich dan met haar bezig. Dan kan ik even slapen. Verder komt mn schoonmoeder zo een x per week. Ze helpt dan met de was enzo.
    Vandaag ook weer fijn veel was weg kunnen werken. Kwam er een beetje in om. En dan raak ik wel een klein beetje gestrest.
    Oh wie zei er nou ook alwer wat over de bevalling. Ik vind t ook nog steeds spannend. Ik sat er wel anders in dan de vorige keren vanwege mn bevallingsplan. Maar toch vind ik t ook nog steeds een beetje eng.

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ fiora: thnx!! Hier kwam de wijkverpleegkundige thuis en was toen net aan het voeden. Zij stelde zich toen voor en gaf aan dat zij dus ook lk was, dus dat kwam heel mooi uit en ze gaf gelijk advies. De meeste Cb's hebben wel een lk in huis, misschien kun je van tevoren alvast wat vragen aan ze stellen. Dat het als scheermesjes aanvoelde herken ik meteen. Hier kwam dat dus echt doordat hij niet goed kom aanhappen. Ik heb grote borsten en had destijds echt hele vlakke tepels en dat kreeg hij gewoon niet goed genoeg aangehapt. Ik had daardoor ook al heel snel kloofjes en in de kraamweek al een borstontsteking te pakken. Het advies was toen dus dat tepelhoedje te gaan gebruiken, maar ook om mijn borsten 1 x per dag goed leeg te kolven en daarna heel goed terug te koelen. De borstontsteking was hier zo erg dat ik er zelfs door flauw viel. Maar door de goede adviezen is het dus helemaal goedgekomen en kon ik er lang mee doorgaan!

Wat lekker dat je zo hebt kunnen genieten vandaag van wat extra's! Kan je dan echt even goed doen he en helemaal als de waardes zo hoed blijven. Was dat na de patat ook nog zo?

@ Meintje: superleuk gedaan zeg! Vind dat echt zo knap als je dat kan! Nu heb ik er zelf ook gewoonweg de tijd niet voor om te proberen hoor, maar echt superleuk!

@ boboke: welkom! Balen dat je waardes niet goed waren zeg! Hier ook geen ervaring met insuline nog gelukkig.

@ toonie: wat heerlijk dat je dan nog even lekker kunt slapen smiddags! Op dagen als deze verlang ik daar dan ook echt naar, maar helaas denkt mijn zoontje daar anders over! Fijn dat je ook wat wasjes hebt weg kunnen werken, is dat maar weer gebeurd en een zorg minder!

Hier sinds anderhalf uur alweer heel veel harde buiken die elkaar vrij snel opvolgen. Schoonouders zijn nu net weg en gaan er al helemaal van uit dat ze vannacht gebeld gaan worden haha. Heb net al even gedoucht en tijdens het douchen zakte het wel af, maar nu komen ze weer flink opzetten. Lekker m'n bedje in duiken dan maar!
    M'n binkie voelde vandaag gelukkig goed aan dat ik niet lekker was en was erg rustig voor zijn doen en kwam lekker veel knuffelen met me, tot opa en oma er waren met het eten vanavond, toen ging hij los haha.

14. toonie

toonie Actief lid

9 apr 2014
    213
    0
    0
    Voorschoten
    Ik ben benieuwd of t doorzet engeltje. Spannend hoor!

Vandaag ben ik 37+1. Morgen mag de kleine van mij komen. Vandaag niet(er is ook niks wat op een a.s. bevalling wijst hier). Vandaag vieren we de verjaardagen van mn meiden. Gisteren was de oudste echt jarig. Over 4 weken de jongste pas. Maar ik wil niet t risico lopen dat ze helemaal geen feest heeft omdat er een klein broertje geboren is. De partijtjes afgelopen week al gehad. Dus na vandaag is alles klaar en mag ons mannetje komen. Ben er klaar voor/mee :D.

15. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Engeltje, spannend zeg! Ik ben benieuwd wanneer je kleintje geboren wordt, misschien nog wel voor de mijne ;)

Toonie, veel plezier vandaag! Fijn dat ze nog hun verjaardag kunnen vieren zo!

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ toonie: nog gefeliciteerd en alvast gefeliciteerd!! :D

@ Meintje: nou gok dat jij gewoon eerder bent hoor :) Maar van mij mag ze wel gaan komen, want begin die voorweeën best zat te raken.

Het heeft dus niet doorgezet hoor (wel nog tot halverwege de nacht geduurd), verwacht t zelf ook niet meer na zo vaak en zoveel harde buiken. Blijkbaar vind ze het gewoon leuk om haar mama nog ffies te plagen.
    Vandaag een megadrukke dag gehad, eerst sochtends een verjaardag, daarna snel racen naar de apotheek voor m'n anti spuugmedicijnen en gelijk door naar een bruiloft. Heb bij elkaar opgeteld denk ondertussen 3 uur in de auto gezeten en ben echt gesloopt nu. Ml was gewoon aan t werk, dus was alleen met m'n binkie en op zich ging het goed, maar toen eindelijk het ja woord kwam was hij t zat en begon te huilen, waardoor ik de zaal maar uit ben gegaan met hem. Helaas pindakaas! Gelukkig het grootste deel wel kunnen zien. Nu ff lekker met de beentjes omhoog en we eten maar lekker een broodje knakworst ofzo, want heb geen fut om te koken en m'n buik doet ook echt zeer nu. Vanavond maar lekker een voetenbadje en een maskertje op en lekker vroeg m'n nestje in.

17. maja1976

maja1976 Niet meer actief

ik heb ook zwangerschap suiker en moet ook prikken maar ik word er ook zo onzeker van gister bijv had ik 2 snee brood gehad met vleeswaren en daarna was het weer 7,1 snap er geen bal van
    word er zo emotioneel van ik wil het best doen voor de baby maar dan doe je zo je best en dan is hij nog hoog volgens de dietiste gewoon frusterend
    ik moet nog 9 wk maar zo duurt het wel heel lang
    kan iemand mij geruststellen
    mvg maja

18. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Sorry ik heb niet alles gelezen (concentratie van een 2 jarige op t moment).

Wauw Meintje wat een superleuk pakje!!!! Ben helemaal jaloers ;) waar haal je die patronen vandaan? En bestel je stof op internet of zit er een winkel in de buurt?

19. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Wow Meintje, mooi pakje! In de winkel vind ik dat er altijd zoveel meer keuze is voor meisjeskleertjes dan voor jongetjes maar als je zo creatief bent als jij is dat geen enkel probleem. Echt een super leuk pakje, mooie kleur/patroon en vrolijk.

Toonie, lekker dat je hulp hebt gehad van je schoonmoeder, sheelt toch weer. Jij bent de laatste tijd moe zei je en ik herken ok dat ik na 1 klusje al moe ben dus fijn dat jij wat hulp hebt.Gefelicteerd met je meiden.

Engeltje, misschien dan dat mijn dochter ook nooit goed heeft aangehapt. Ik zal inderdaad eens informeren bij het consultatiebureau naar een lactatiedeskundige. Wat erg van die borstonsteking, jeetje zeg. Ik kan me herinneren dat ik me destijds ook echt niet lekker voelde, verging van de pijn en koortsig was maar flauwvallen is wel heel erg. Knap dat je hebt doorgezet! Ik hoop dat het een beetje rustig voor je blijft qua voorweeen zodat je nog een beetje rust krijgt :) Geniet van je relaxavondje! Groot gelijk.

Hier was mijn waarde na de frietjes net op het randje, toch de goden verzoeken dus ;) het was wel lekker....maar goed kon me ook niet echt inhouden om maar heel weinig te nemen.
    Vandaag weer een koolhydraatarmer dagje.

20. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Even een egoïstische klaagzang van mij.
    Ondanks het koolhydraat arme dieet dat ik nu 3 weken volg, vliegen de waardes na eten omhoog, telkens tussen de 10 en de 12.
    Ben daardoor geneigd om veel te weinig te eten en al meerdere keren een hypo gehad :(.
    Ik word er zo moedeloos, chagrijnig en emotioneel labiel van :(.
    Morgen telefonisch overleg met de internist, maar eigenlijk weet ik wel wat me te wachten staat, zal moeten gaan spuiten.
    Hopelijk stabiliseert daarmee de boel snel, maak me toch wel zorgen om de kleine :(.....

Deel Deze Pagina