Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BeebieBeeb, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Poppenkop, jeetje, dat is echt niet leuk, als je zo je best doet en het werkt niet... Ik hoop voor je dat je dan straks met insuline meer controle hebt, ik kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt nu.

Fiora, op het randje is gelukkig nog niet te hoog! Ik hoop maar dat je er toch van hebt kunnen genieten.

1981mama, deze patronen zijn uit de knippie, wel van 1,5 jaar geleden trouwens. Ik heb ook een naaicursus gedaan en daar veel geleerd, ik vind het ook echt heel leuk om te doen, ik heb ook een boxkleed gemaakt, en vlaggetjes met de baby's naam erop. Verder veel voor mezelf met wisselend succes, en voor m'n nichtjes. De stof koop ik meestal in de stoffenwinkel of op de markt. Ik heb een kleine stoffenwinkel vlakbij en bij m'n ouders zit een grotere. Ik heb ook een grote voorraad stofjes in huis, ik ben al een aantal jaartjes bezig ;) . Heel soms koop ik stof online, maar dan weet je nooit precies wat je krijgt omdat je het dan niet kan voelen. Fournituren koop ik ook wel online, of ook op de markt/stoffenwinkel.

Maja, wat vervelend dat je 7,1 prikt na 2 broodjes. Ik reageer ook best sterk op brood. Heb je al koolhydraatarm brood geprobeerd? Daarmee had ik veel lagere waardes! Verder eet ik vaak 1 broodje maar dan met heel veel erop, eitje, kaas, vlees, komkommer, tomaat, avocado, dat soort dingen. Dan zit ik wel vol, maar heb ik niet zoveel koolhydraten gehad, waardoor m'n waarde vaak onder de 6 blijft, zeker als je het met koolhydraatarm brood doet.
    Het kan ook dat je 's ochtends minder goed op koolhydraten reageert dan 's avonds, of andersom. Misschien kan je nog een keer met je diëtiste hierover praten? Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Engeltje, wat een drukke dag! Hopelijk heb je 's avonds lekker kunnen ontspannen!

Bedankt voor al jullie complimentjes! Echt heel lief!
    Hier gisteren weer prima waardes. Vk is ook langs geweest, nog steeds geen ontsluiting, wel verweekte bmm. Morgen nog laatste poging... Ik had gezegd dat ik het eigenlijk raar vind dat ze me nu gaan inleiden omdat ik me prima voel en m'n waardes ook steeds prima zijn. Volgens mij is er dan niet meer risico dan bij een normale zwangere, maar omdat het nou eenmaal protocol is van het zkh (volgens mij van alle ziekenhuizen) om bij 41 weken in te leiden moet het toch. Ik heb ook het gevoel dat het anders de 41ste week vanzelf wel begint. Ze was het wel met me eens en zei dat ik zeker wel kan vragen om het inleiden mild te doen en me genoeg tijd te geven, en dat ik zeker moet vragen waarom ze iets willen doen en als ik het er niet mee eens ben dat aan te geven. Gelukkig zijn haar ervaringen met het zkh wel positief hierin.
    Nouja, hij heeft nog 2 dagen de tijd om uit zichzelf te komen...

Gisteravond nog op een borrel geweest bij m'n oude studentenvereniging, is elk kwartaal voor reünisten. Was heel gezellig! Het was vooral heel grappig als iemand vroeg wanneer ik was uitgerekend :D Ik elke keer: afgelopen dinsdag. Dan schrokken ze echt! Alsof ze verwachtten dat ter plekke m'n vliezen zouden breken ofzo :D

2. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Ik wacht het gesprek dinsdag even af voor wat meer duidelijkheid.

3. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    @maja 7.1 na 2 broodjes is geen ramp, maar voor zwangeren volgens mij wel iets aan de hoge kant, meer een indicatie dat er nog veel meer kan gebeuren. Ik zou zelf erg blij zijn met 7.1 na brood ;)

@fiora als de frietjes maar lekker waren toch! Een keer op of over het randje is echt niet erg hoor! (ik krijg ook trek in friet grrr haha)

@poppenkop ja 10-12 is echt te hoog om zonder insuline door te gaan de komende weken. De insuline is alleen maar goed voor de baby, dus ik hoop wel dat je het krijgt. Het zet geen grote zoden aan de dijk, maar veel drinken helpt iets voor je waardes. Als je te weinig drinkt dan kan dat ook negatieve invloed hebben op je waardes. Als je boven de 12-14 of hoger zit zou ik sowieso een liter water drinken in het uur na de meting (om uitdroging te voorkomen).

@meintje ik kan zelf ook naaien maar heb het al geen jaren meer gedaan. Meestal heb ik geen zin om grote stukken aan elkaar te spelden en uit te knippen enzo. Maar babykleertjes passen natuurlijk allemaal op tafel :) misschien wel een idee om het weer op te pakken want zo'n pakje wat jij gemaakt hebt is veel leuker dan in de winkel!

Hier heb ik echt een baalweek en zit er eventjes doorheen. Mijn "vaste" diabetesverpleegkundige was op vakantie en ik kreeg een andere. Dus ik kreeg weer tegenstrijdige adviezen over hoe ik het aan moest pakken.gelukkig heb ik, naast dat ik eigenwijs ben, verstand van zaken, dus ga haar advies NIET opvolgen, het zou me alleen maar verder de afgrond insturen.... Ik voel me wel ongehoord in het ziekenhuis... Jullie hebben in mijn ogen prachtige waardes (begrijp me niet verkeerd, jullie hebben het ook zwaar!!) En ik heb dagen waarbij mijn waardes wisselen tussen 2,3 en 14,1.. iig iedere dag wel 2x boven de 10 en eenkeer onder de 3. Ik maak me zorgen om de baby, maar dat moet ik dan weer met de gyn bespreken en niet met de internist. Maar de gyn heeft geen idee van de grote schommelingen en kijkt alleen naar mijn bloedwaardes (hba1c), die zijn prima, de baby "voelt" goed, dus niet zeuren mevrouw, tot over 3 weken... Een groeiecho heb ik al heel lang niet gehad, en krijg met 34weken de volgende pas, meteen ook de laatste. Ik ben echt bang dat de baby supergroot is, en dat ze me dan ook niet eerder willen inleiden,maar gewoon tot 40weken laten lopen (terwijl ik het zo gehad heb, al 24 weken ziek nu). Ik heb echt mijn zinnen gezet op 38 weken, ik trek het gewoon niet meer :(

Sorry ik moest even klagen, het lucht al een beetje op...

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ poppenkop: oh wat ontzettend balen zeg meis! Vrees ook dat je dan niet onder insuline uit komt, maar misschien is het dan juist wel "fijn" om te krijgen, zodat je het daar hopelijk wel mee onder controle krijgt. Dikke knuffel voor jou en succes alvast met je belafspraak!

@ fiora: ja gewoon even wat informatie erover vragen bij je cb hoor, wie weet wordt het deze keer voor jou dan ook een mooie tijd om te genieten. Door de goede tips ben ik gelukkig vrij snel van de borstontsteking afgekomen en de oorzaak was ook heel snel duidelijk na de eerste keer afkolven. Er kwam namelijk zo'n 300 cc bv per borst uit, had dus echt enorme overproductie.

@ Meintje: die vraag had ik ook al een keer voorgelegd aan mijn gyn! Zeker aangezien het risico op scheuren van het litteken van de ks groter is bij inleiden had ik zoiets van, nou als mijn waardes goed blijven dan kan ik toch beter nog een paar daagjes doorlopen?
    Zij gaf echter aan dat er toch ook al wel gebleken is dat de placenta na de 41 weken niet zo heel goed meer functioneert en dat ze het dus echt liever niet langer door laten gaan. Wel gaan ze het dan heel rustig inleiden met een ballonnetje en niet met hormonen of iets dergelijks.

@ 1981mama: he meis toch, eerst even een hele dikke knuffel voor jou! En groot gelijk heb je dat je ook je eigen mening volgt hierin hoor! Heel gek dat je met deze waardes geen extra groeiecho's meer hebt gehad tussendoor! Kan me indenken dat je daar echt heel onzeker van wordt en zou dit dan ook heel duidelijk aangeven in het zh! Het klinkt absoluut niet overdreven wat jij allemaal zegt en ik vind dan ook dat ze je echt wat serieuzer moeten nemen!

Ach mijn zoontje is nog zo onder de indruk van de bruiloft van gister! Hij blijft maar over de prinses (de bruid) praten en over zijn vriendinnetje die er zo mooi uit zag in haar mooie jurk (hun dochtertje, het bruidsmeisje).
    Vanavond toen ik hem op bed legde zei hij nog: "mama, ben ik al groot?" Dus ik: ja hoor, je bent al een hele grote jongen! Hij: dan mag ik nu ook met een prinses trouwen toch! Ik: wie is jouw prinses dan? Hij: oma! *smelt* wat een schatje is het toch <3
    Verder heb ik zelf vanmiddag een spier verrekt in mijn heup en kan nog amper op m'n rechter been staan, zo niet leuk!!
    Gelukkig is ml morgen wel vrij, maar hoop echt dat t dan een beetje weggetrokken is!

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Meiden ik voel me even een beetje onzeker hoor. Net de eerste afspraak gehad bij de klinisch verpleegkundige en waar de gyn steeds zei dat ons meisje steeds netjes gemiddeld was, gaven zij aan (met de vorige metingen bij de gyn) dat ze op de p90 lijn ligt en als ze de laatste weken te hard zou groeien dat ik niet met 41 weken, maar al met 40 weken wordt ingeleid.
    Nu heb ik helemaal geen verstand van die lijnen, maar als ik jullie hier steeds zo hoor, dan is de p90 lijn toch juist heel groot of heb ik het mis? Moet ik mij nu ineens zorgen gaan maken ondanks dat ik steeds alleen maar goede waardes heb en dat er nog geen 1 x is benoemd dat ze te groot is? Of valt het wel mee?

6. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Engeltje, wat vervelend zeg! P90 is inderdaad wel groot, P50 is gemiddeld, bij p90 is 10% van de baby's groter en 90% kleiner. Maar dat is toch gek dat ze dat niet eerder hebben gezegd? Trouwens, bij mijn eerste groei-echo hadden ze ook niet gezegd dat ie op p90 zat, dat moest ik die keer daarna horen, later is hij teruggezakt naar de p50 lijn als ik de echo's moet geloven.
    Maar er zijn natuurlijk meer baby's ook van moeders zonder zwangerschapsdiabetes die ook wat groter zijn, misschien heb je een grote placenta? En dan nog kunnen die metingen er ook heel erg naast zitten geloof ik. En het maakt ook nog uit waar de baby groot is, bij het buikje betekent vaak meer vet. Bij een echo van mij zei de gyn ook dat ze kon zien dat er niet veel vet zat bij de buik, dus misschien kun je dat volgende keer nog vragen?
    Ik denk niet dat je er iets aan kan doen als ze toch groot blijkt, zeker niet als je altijd goede waardes hebt, dan heb je gewoon een goed werkende placenta.
    Trouwens, wat schattig dat je zoontje zo onder de indruk was van de bruiloft!

1981mama, klinkt inderdaad alsof ze je niet serieus nemen in het zkh. Ik kreeg elke controle een snelle groei echo (was elke 3 weken) totdat ik terug ging naar vk, en daarna nog 1 omdat hij in stuit had gelegen bij 38 weken. Ik snap wel dat je je zorgen maakt als je waardes zo schommelen, en dat komt dan idd niet terug in je Hba1C waarde. Ik hoop dat ze je in de toekomst wat serieuzer gaan nemen. Bij mijn ziekenhuis hebben ze trouwens duospreekuur, dan kom je bij de gyn en de internist samen en die bepalen dan ook samen het beleid. De gyn maakt de groei echo en de internist kijkt naar je waardes. Dat vond ik op zich wel prettig, want dan weet je zeker dat ze ook gelijk samen overleggen.
    Ik hoop echt voor je dat ze beter naar je gaan luisteren!

Hier gisteren nog een keertje het hele huis schoongemaakt samen met m'n man, echt fijn! Vanmiddag komt de vk nog een keertje langs. Ik heb wel het idee dat het een klein beetje rommelt, meer pijnlijke harde buiken en ook meer slijmverlies, maar ik denk niet dat hij vandaag nog komt, dus dan maar morgen inleiding. Ik hoop dat ie dan woensdag geboren wordt, want dan heeft ie een eigen verjaardag. Vandaag is z'n nichtje jarig en morgen z'n opa...

7. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    1981mama, bedankt voor de tip.
    Zal proberen als ik hoog zit extra water drinken.
    Overleg gehad met de internist en we gaan beginnen met insuline prikken, 2 eenheden voor iedere maaltijd en 1 langdurig werkende insuline voor de nacht.

Wat gek dat je geen groei echo meer hebt gehad.
    Ik krijg deze elke 2 weken. Ben heel benieuwd welke uitwerking insuline gaat krijgen op de groei van de kleine.

8. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, inmiddels lig ik in het zkh met een ballonnetje aan de CTG, want m'n bloeddruk is te hoog. Dus vannacht hier blijven en dan als het goed is morgen inleiden... Baby lijkt er geen last van te hebben, hij is superbeweeglijk!
    Wel gek dat ze geen koolhydraatarme maaltijden kunnen geven... Had witte rijst en vla, dat heb ik maar aan m'n man gegeven...

9. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Oh dat eten in het ziekenhuis is idd een drama, niet alleen qua koolhydraten (ik was opgenomen vanwege slecht eten en overgeven en ik heb in 24u alleen 2 beschuitjes gezien)

Meintje, heel veel succes! Ik hoop dat de baby snel komt!!

@poppenkop succes met prikken, ik hoop dat het dan beter gaat met de waardes!

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Meintje: spannend meis!! Maar als je een ballonnetje hebt, dan zijn ze toch al aan het inleiden? Dat wordt in ieder geval bij mij de manier van inleiden mocht het nodig zijn. Hopelijk ga je vannacht gewoon al bevallen en heb je verder geen hulp nodig. Heel veel succes!!
    Wel gek idd dat ze geen koolhydraatarme maaltijden serveren zeg.

En bedankt voor je uitleg. Ze hebben niet gezegd wat er precies op de p90 lijn zat. Ik zag 4 schema's op het beeldscherm. Linksonder, linksboven en rechtsonder was gemiddeld en rechtsboven zat op die p90 lijn.
    Placenta was tot nu toe ook iedere keer gemiddeld en is verder ook niks over gezegd, maar zal er volgende week zeker even naar vragen want merk wel dat ik er echt een beetje van slag door ben. Al weet ik heel goed dat ze er flink naast kunnen zitten met de metingen, zoontje werd namelijk als 9 ponder geschat en woog 3410, dus was heel gemiddeld. Ik hoop in ieder geval dat de groei niet veel verder toe gaat nemen waardoor ze gaan beslissen dat ze met 40 weken al gehaald moet worden, wil gewoon zo graag natuurlijk bevallen zonder al te veel toeters en bellen en het allerlaatste waar ik op hoop is natuurlijk dat het alsnog uitdraait op een ks.....

Ml was wel superlief toen ik liet merken thuis dat ik er zo van slag door was. Hij heeft bij de boodschappen gelijk ook vanalles in huis gehaald om de bevalling op te wekken haha ananas, mango en vanavond heeft hij lekkere pittige kipkerrie en sajoerboontjes gemaakt. En het toetje kwam natuurlijk ook nog toen de kleine man op bed lag :D
    Als het nu vannacht niet gaat beginnen dan weet ik het ook niet meer :p

11. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, engeltje! Wat lief van je man! Hopelijk gaat het werken :D

Technisch gezien noemen ze het 'primen' met een ballonnetje. Pas als ze de vliezen breken en je aan oxytocine infuus gaat heet het inleiden, tenminste zo heb ik het begrepen.

De verpleegkundige zei dat ze wel koohydraatarme maaltijden kunnen regelen, maar dan moeten ze het van tevoren bestellen, en ik was hier pas om 16.30 uur, dus ergens snap ik het ook wel. De rest van het eten was groente en iets van tofu, was trouwens best lekker! M'n waarde was 5,9, dus prima :)

Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat... Ik heb nog nooit in een ziekenhuis overnacht, best spannend allemaal...

12. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ok zou kunnen hoor! Bij mij mogen ze niet meer doen als het ballonnetje en de vliezen breken in ieder geval.

Lig je alleen op een kamer of met meerdere dames? Ik heb 2 x in het zh overnacht en de eerste x was dat toen ik de ks had gehad en toen lag mijn binkie gelukkig bij me en had ik dus niet eens de tijd om erover na te denken dat ik in het zh lag.
    De tweede x had mijn zoontje een hersenschudding, dus ook toen lag ik niet alleen en had ik wel iets anders om mij zorgen over te maken.
    Lijkt me dus best spannend als je in je uppie er bent, of mag je man bij je blijven?

13. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lig nu alleen op een verloskamer, daar mag ik ook blijven slapen. M'n man gaat thuis slapen. Ik heb nu wel echt pijnlijke harde buiken, ik ben benieuwd of het nog lukt om te slapen, hoop het wel...

14. toonie

toonie Actief lid

9 apr 2014
    213
    0
    0
    Voorschoten
    Spannend Meintje! Veel succes vandaag! Bijna is je beebje er!

En engeltje? Hoe is het bij jou? Al wat op gang gekomen? HIer is de ananas ook in huis. maar geloof niet dan ml er aan gedacht heeft dat dat de bevalling kan helpen. Zou wel fijn zijn. Heb nu overdag veel harde buiken en alleen als ik slaap wordt t wat minder.
    Bij mijn kleintje was er trouwens ook een meting p90 en dat was zn buik en volgens mij stond die grafiek rechtsbovenin... De vk maakte zich daar absoluut geen zorgen over omdat dat idd vet is en hij verder wel gewoon gemiddeld is.

Hier dus veel harde buiken weer. Vooral gisteren vanaf de middag. Ik zou lekker een tukkie gaan doen, mar aangezien we ook met huizen bezig zijn kwam ml thuis omdat er opeens van alles geregeld moet worden omdat we nu serieus bezig zijn met een huis. Dus niks slapen. En dan kan ik s avonds ook niet op tijd naar bed vanwege dat ik na t avond eten ook nog een tussendoortje moet en weer daarna dat stomme drankje tegen mn maagzuur dus eer ik lig is het half 10 :(.
    Vanmiddag herkansing hoop ik.

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    En is het nog gelukt om een beetje te slapen Meintje? Veel succes vandaag, nog even en je hebt je ukje in je armen, zet hem op!!!

@ toonie: bedankt voor he geruststellende woorden! Misschien is dat dan de reden waarom de gyn zich er niet zo druk over maakt. Ik zat nog te twijfelen of ik er vandaag nig even over zou bellen, of dat ik er maandag gewoon naar vraag, maar door jouw woorden ben ik al wat geruster en wacht ik gewoon tot maandag.
    Vervelend dat je gister niet hebt kunnen slapen op de dag, hopelijk heb he vannacht wel heel goed kunnen slapen! Kun je dat drankje niet gewoon na het avondeten nemen zodat je op tijd naar bed kan? Ik gebruik zelf omeprazol en dat kan ik gelukkig gewoon sochtends innemen, misschien daar anders naar vragen?
    Hopelijk gaan je harde buiken snel omzetten meis!

Hier heeft de ananas, het pittige eten en de seks niet geholpen helaas ;) Wel wat harde buiken ook vannacht gehad, maar het was dat ik niet goed kon slapen, anders had ik ze waarschijnlijk niet eens opgemerkt, zo mild waren ze deze keer. Vandaag dan maar voetreflexmassage proberen haha :D
    Had t vannacht wel heeeel erg koud en dat heb ik normaal nooit! Heb zelfs dikke sokken en een pyjama aangetrokken, terwijl ik daar normaal echt niet tegen kan in bed, zelfs in de winter niet.

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Pfff m'n smoeder belde net..... Ze werd gebeld door de dierenambulance dat hun katje is overreden. Hij was er zo slecht aan toe dat ze niks meer voor hem konden betekenen :(
    Katje was nog geen jaar oud en m'n zoontje was zo dol op hem! Zie er zo tegenop om het hem uit te leggen, zeker aangezien hij momenteel erg bezig is met dat zijn overgrootoma ook dit jaar een sterretje is geworden.

17. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Gisteren de laatste groeiecho gehad, meisje zit nog steeds onder het gemiddelde qua groei maar ze is wel gewoon op haar eigen lijntje gegroeid de afgelopen weken dus het is prima volgens de verloskundige. Ze werd geschat op 2200 gram maar ja dat gewicht zegt zo weinig.....het is maar een schatting. Ze ligt weer niet meer ingedaald dus weer enorm last van maagzuur.

Toonie, ik hoop dat je nog een beetje aan je rust toekomt. Omdat ik meestal bij mijn dochter zit totdat ze in slaapt valt en overdag weinig kan doen als ik op haar moet passen, lig ik er niet voor 22.30 in meestal want dan wil ik 's avonds nog dingen doen....je hebt het inderdaad niet altijd onder controle. Liefst zou ik ook om negen uur mijn bed in duiken. Inderdaad probeer ik net als jij ook af en toe 's middags even te gaan liggen.

Engeltje, bij mij in het ziekenhuis zeggen ze met de groeiecho's vanaf een week of 34 dat het opmeten heel erg moeilijk wordt hoor en vanaf 36 weken is de foutmarge heel groot wat betreft het opmeten omdat de baby in elkaar gevouwen ligt. De echoscopiste zei gisteren tegen mij dat eigenlijk alleen de beentjes nog goed te meten zijn, omdat ze dat bovenbeenbot nog goed in beeld krijgen. Maar met name buik en hoofd is heel erg lastig, ik zou me dus niet te druk maken om die P90 schatting bij je meisje. Hopelijk voor jou komt de bevalling in elk geval binnenkort op gang. je doet al goed je best om het te stimuleren zo te lezen :)

Gecondoleerd met het poesje van je ouders, bah wat naar en inderdaad hoe leg je dat aan je zoontje uit die zal er best wel even verdrietig over zijn....

18. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ fiora: thnx! We zijn er gistermiddag naar toe gegaan en ondanks dat we het hem al hadden verteld besefte hij het pas echt toen hij zag dat Gijsje er niet was en ook niet kwam toen hij hem riep. Hij was eventjes teleurgesteld, maar vond daarna alweer afleiding in iets anders, dus het viel me eigenlijk erg mee. Hij weet ook dat oma niet meer terugkomt en een sterretje is en we hebben verteld dat Gijsje nu bij oma is, daar heeft hij gelukkig vrede mee.

En thnx ook voor jouw geruststellende woorden. Ik ben ook benieuwd of ik nog een echo ga krijgen dan. Wacht het maandag maandag maar gewoon weer af.

Fijn dat je echo verder goed was ondanks dat ze wel klein was geschat. Balen dat ze niet meer ligt ingedaald en dat je daardoor zo'n last hebt van maagzuur! Hopelijk zakt ze snel weer een beetje naar beneden! Mijn meisje ligt wel ingedaald, maar vindt het erg fijn om helemaal gestrekt te liggen steeds, dus herken het helemaal.

Dacht hier vannacht even dat het nu echt ging beginnen allemaal, maar helaas... Gistermiddag al de hele middag harde buiken gehad en om 17.30 had ik 1 pijnlijke kramp die zich langzaam opbouwde en die ik echt weg moest zuchten. Hield ook echt een flinke tijd aan en zakte toen weer af, verder alleen harde buiken. Vannacht werd ik wakker van weer zo'n flinke kramp en een half uur later volgde er weer een en daarna weer flink wat harde buiken. Kon er ook echt niet meer van slapen en heb tot 7.00 wakker gelegen vanaf 3.00. Daarna toch wel weer in slaap gevallen en is het weer afgezakt, al moet ik zeggen dat t nu ook weer begint te rommelen.

19. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Meintje, wat spannend allemaal zeg! Hopelijk snel een soepel verlopende bevalling.

Engeltje bij jou klinkt het ook wel spannend met al die (voor)weeën en het gerommel. Hopelijk zet dat ook door want van alleen maar weeen steeds word je volgens mij ook hartstikke moe.

20. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kom even melden dat onze zoon gisteravond is geboren! Hij was maar 3125 gram (dat was ook ongeveer het geschatte gewicht bij de laatste groei echo 3 weken geleden), maar hij maakt het nu goed. Hij is wel misselijk geweest vannacht en vanochtend, ook overgegeven. Maar inmiddels heeft hij voor het eerst aan de borst gedronken. Daarvoor heeft hij afgekolfde colostrum gehad wat ik voor de bevalling had verzameld, omdat hij niet goed wilde aanhappen. Hij is heel lief en rustig, heeft nog nauwelijks gehuild!
    We blijven nog een nachtje in het ziekenhuis omdat m'n bloeddruk te hoog was en door zijn misselijkheid, maar nu gaat alles heel goed!
    De bevalling was heel zwaar. Na het ballonnetje had ik wel genoeg ontsluiting maar nog geen verstreken baarmoederhals. Toen kreeg ik een tabletje. Daardoor nog 2 centimeter erbij en spontaan gebroken vliezen. De weeën kwamen en werden heel pittig, maar ontsluiting bleef op 5 cm. Toen moest ik aan het infuus en heb een ruggeprik gekregen omdat het al bijna niet meer op te vangen was. En daardoor zakte alles in. Bijna geen weeën meer en ook niet meer ontsluiting. De gyn had toen besloten om tot het maximale het infuus te verhogen en als dat niet zou werken een keizersnede te doen. Nou, dat heb ik geweten, binnen 2 uur deden de weeën met ruggeprik net zoveel pijn als daarvoor zonder! En ineens mocht ik al gaan persen! Binnen 10 minuten was hij er al! En maar een heel klein beetje ingescheurd!

Ik ben echt zó blij dat de gyn dit besloten had, want zelf had ik het al opgegeven na 8 uur zonder vooruitgang...

Later lees ik de rest wel bij, nu geen tijd voor.

Heel veel succes jullie allemaal! ik hoop dat jullie ook snel je kindje in je armen kunnen hebben en af zijn van de diabetes, ik heb inmiddels al een hoop dingen gegeten die ik nooit meer at. Geen gekke dingen, maar gewoon brood met appelstroop, krentenbol, gewone spaghetti, plakje cake chocolademousse, dat soort dingen.
    Tijdens de bevalling had ik trouwens echt hoge waarde, kon niet aan m'n eten liggen! Was 8,4

Deel Deze Pagina