Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BeebieBeeb, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ Meintje: gefeliciteerd met je zoontje!! Klinkt idd als een pittige bevalling, maar gelukkig is het wel bij een natuurlijke bevalling gebleven! Petje af meid! Fijn dat je mannetje nu ondertussen ook bij je aan de borst heeft gedronken. Geniet van je binkie en al het lekkere eten wat je weer mag hebben!!

@ fiora: ja als er meer nachten als deze gaan volgen, dan hoop ik idd dat t nu snel gaat gebeuren hoor. Op de dag al die harde buiken is al best vermoeiend, maar nu ze echt pijnlijker worden en ook snachts komen is het helemaal vermoeiend.

2. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Meintje gefeliciteerd!!!!!

3. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    Hoi meiden,
    Langs deze weg wil k jullie laten weten dat wij sinds de 23e de trotse ouders zijn van een mooie dochter. Haar waardes waren na de eerste keer gelijk goed gelukkig. Wel liggen we nog in t zkhs maar dat is door de ks die t uiteindelijk geworden is.

4. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Meintje en Lottel van harte gefeliciteerd met jullie wondertjes! Geniet van deze bijzondere tijd :)

5. dezelfde

dezelfde Actief lid

25 aug 2014
    112
    0
    16
    Wauw, twee baby's! Meintje, gefeliciteerd met je zoon en Lottel, jij met je dochter! En wat heerlijk dat jullie nu weer alles mogen eten!

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Gefeliciteerd lottel!!! Fijn dat de waardes goed waren, geniet van je meisje!!

7. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Lottel ook gefeliciteerd!!!

8. cat2

cat2 Niet meer actief

Hoi, ik heb hier een tijdje meegeschreven. Ik ben eind maart bevallen. Omdat ik het nogal hectisch vond allemaal is het zwangerschapssuiker verhaal helemaal naar de achtergrond verdwenen. Ik dacht vanmorgen ik zal eens nuchter prikken voor het eerst na 3 maanden. Ik ben ontzettend geschrokken. Ik had een nuchtere waarde van 6.6. Zo hoog heb ik tijdens mijn zwangerschap niet eens gehad. Ik ben meteen weer met het dieet begonnen. Ik wandel sowieso al elke dag 1 uur met de wandelwagen en s avonds nog 30 min op crosstrainer.
    Heeft iemand dit ook gehad na de bevalling? Wat kan ik nu het beste doen? Dieet volgen en kijken hoe dat gaat of toch contact met huisarts opnemen?

9. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik zou idd even contact opnemen met de ha als ik jou was. Volgens mij zijn de waardes als je niet zwanger bent wel iets anders, maar voor een nuchtere waarde klinkt het al wel vrij hoog.

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Nou hier morgen toch weer even m'n urine laten testen op een blaasontsteking... Heb steeds wat bloedverlies bij het plassen en m'n afscheiding lijkt ook vermengd met wat bloed. Net even overlegd met het zh, maar als ik straks weer ineens veel harde buiken krijg moet ik direct bellen en anders morgen urine inleveren... Wordt een beetje zenuwachtig zo van die laatste weken kwaaltjes geloof ik.

11. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Cat2, heb je niet een soort nacontrole afspraak bij de internist? Ik moest 3 maanden na de bevalling bloed prikken omdat de internist mijn hba1c waarde wilde weten. Daaraan kunnen ze zien wat je suikerwaardes hebben gedaan de afgelopen 3 maanden.. En ik heb geen insuline gespoten o.i.d. tijdens de zwangerschap.
    Ik zou zeker even je huisarts bellen om het anders daar te checken.

12. cat2

cat2 Niet meer actief

Hoi beebiebeeb,

ik heb ook geen insuline gespoten. Nee ik heb nooit een controle afspraak hoeven maken. Ook slecht eigenlijk. Ik ga het nog een paar keer prikken dit weekend, dan heb ik een beeld of de waardes elke keer te hoog zijn. Daarna bel ik sowieso de huisarts.

13. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    Thanx meiden! Zoals t er nu naar uitziet mogen we vandaag naar huis.
    Ze hebben gisteren bloed geprikt nog omdat ze wat gelig werd maar de uitslag is goed dus mogen we als ze mij goed keuren straks haha.

14. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Lottel, lekker dat jullie naar huis mogen als alles goed is met jou! Ik wens jullie een heerlijke kraamtijd.

Engeltje, je hebt inderdaad wel pech met die kwaaltjes. Ik hoop dat ze er snel achter zijn wat de oorzaak van het bloedverlies is. Beterschap!

Cat2, slecht dat je niet terug hoefde te komen voor nog een bloedglucosecontrole. De kans op diabetes type 2 binnen 5 jaar na zwangerschapsdiabetes is aanzienlijk, iets van 50%. Je nuchtere waarde zit nog wel onder de 7 gelukkig dus je zult wel in de voorfase zitten, slim dat je nu zelf gemeten hebt dan kun je het tenminste in overleg met je huisarts gaan aanpakken. Succes

Hier gisteren weer een verjaardag dus alweer een stukje taart gesnaaid;) De waarde na anderhalf uur was 5,8 gelukkig.

15. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Gefeliciteerd meiden met de geboorte van jullie kindjes.
    Heerlijk om ook weer te kunnen eten zonder nadenken / afwegen :).

Cat2
    Idd heel raar dat je niet binnen 3 maanden terug hoefde te komen of een dagje je waardes moest bijhouden. Het is al gezegd, maar je hebt 50% kans op diabetes type II.

Ik zie hier echt prachtige waardes voorbij komen, waar ik wel jaloers op ben.
    5.8 na een stuk taart :$, dat is meestal mijn nuchtere waarde!

Nu week aan de insuline en het is enorm zoeken naar het aantal eenheden dat ik moet spuiten, schommel dus nog steeds en heb nog steeds uitschieters van boven de 10 :(
    Dan moet ik dus bij prikken en dit terwijl ik me echt aan het dieet houd, frustrerend. Kom er zo wel heel langzaam achter waar ik sterk op reageer, zuivel en fruit bijv, daar lijk ik sterk op te reageren.

16. cat2

cat2 Niet meer actief

Ja het is inderdaad raar dat ik niet terug hoefde te komen.
    Ik heb vanmorgen weer gemeten. Nu was het nuchter 5.9.
    ik ga het komende dagen bijhouden en bel sowieso naar de huisarts wat de bedoeling nu is.

17. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Poppenkop, vervelend zeg dat je waardes nog schommelen maar gun jezelf een beetje tijd om even te kijken waar je het sterkst op reageert. Het is ook zonder insuline even zoeken wat je wel en niet kunt eten. Een pannenkoek en een speltbroodje gaan bij mij bijvoorbeeld weer niet goed en zo'n stukje taart dus weer wel.
    Tussen de 27 en 33 weken heb ik ook vaak nuchtere waardes gehad die op het randje zaten hoor, alleen de laatste weekjes is het dus wat lager. Je moet gewoon even uitvinden wat voor jou werkt en
    proberen ook niet teveel erover te stressen want dat is ook niet goed voor je waardes;) Komt vast wel goed meid, pak ook voldoende rust want dat kan ook verschil maken.

Cat2, succes met prikken de komende tijd. Ik hoop dat het allemaal meevalt en goed dat je naar de HA gaat.

18. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @fiora: fijn dat je waardes goed bleven na het stukje taart! Lekker hoor af en toe even zondigen :)

@ lottel: fijn dat jullie waarschijnlijk naar huis mogen vandaag! Geniet ervan meis!

@ poppenkop: balen dat je waardes nog steeds zo schommelen, maar het zal idd ook wel even zoeken zijn hoor! En net als wat fiora al zei, probeer echt niet te stressen, want daar schiet het zeker van omhoog, heb ik ook als ik mij druk maak!

@ cat2: idd maar even een paar dagcurves bijhouden en aan de bel trekken bij de ha! Hopelijk valt het allemaal mee meis!

Hier geen bo en vandaag ook geen bloedverlies meer gezien gelukkig. Buik is ook rustig vandaag en heb op de kledingkasten uitzoeken, wasjes draaien een boodschapje doen en eten koken lekker helemaal niks gedaan, alleen maar luieren. Oma heeft m'n zoontje lekker meegenomen en ze komen zo hierheen om te eten. Heerlijk zo'n relaxdagje!

19. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    Thanx meiden,we zijn inmiddels thuis. Ook met een afspraak voor over een X aantal weken voor een gtt test en na controle.
    Hopelijk valt t mee dus. Voor nu is t fijn dat ik even alles kan eten weer ;)

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hoe gaat t met jullie dames? Al klaar voor de hittegolf?

Hier net weer APK goedgekeurd, hartje klopte mooi, ze ligt nog steeds goed, bloeddruk netjes en een halve kg afgevallen en dat zonder dieet 😉

Deel Deze Pagina