Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BeebieBeeb, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toonie

toonie Actief lid

9 apr 2014
    213
    0
    0
    Voorschoten
    Meiden gefeliciteerd met jullie kleintjes!

Sorry heb weer niet alles onthouden wat er geschreven is.

Engeltje. Die hittegolf :'( Ik zie er zo tegenop. Aan de ene kant ben ik blij dat onze kleine er nog niet is dan heeft hij er ook geen last van. Maar aan de andere kant. Ik heb niet met mn kleren gerekend op dit weer. Ik dacht ach begin zomer uitgerekend daarna kan ik wel weer wat van mn eigen kleren aan als het echt warm word. Nou heb ik gisteren een shortje gepast. Ik denk dat ik daar maar wat op ga verzinnen. Hij gaat niet dicht maar even iets eroverheen en ik heb weer wat om aan te trekken.

Fiora een stukje taart eten en dan een goede waarde hebben. Heerlijk. Dat kan bij mij alleen als ik heel goed ga bewegen erna en goed water drink.

Poppenkop hoe is het nu met je waardes?

Ik mag woe weer naar de vk toe. Gelukkig in de ochtend. En heel fijn dat mn schoonmoeder die dag nog in huis is. Ik had t niet getrokken om de meiden uit school te halen denk ik. Maar goed dan de rest van de week nog door komen.
    Gisteravond weer oefenweeen. Maar helaas zette t dus niet door. Toch in een uur tijd aardig wat gehad. En opeens was t weer weg......

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik zie er ook wel een beetje tegenop hoor Toonie, maar heb gelukkig wel veel stretch jurkjes die ik gewoon aan kan trekken en ander hoi ik gewoon lekker badpak aan ofzo.

Maaaarrr ik lees nu net een artikel op FB en daar worden we misschien wel heel vrolijk van! Er staat namelijk dat als je rond de 38 weken bent en er is een hittegolf dat het juist wat sneller een bevalling op gang kan brengen! Laat de hittegolf dan toch maar komen en hopelijk horen we dan bij het percentage waarbij dat idd zo is ;)

Vanmorgen toen ik in het zh was lag Barbie er trouwens ook. Ze is vanmorgen vroeg bevallen, heb ik even geluk dat ik toch op zeker niet met haar op een kamer kom :D (al gok ik dat dat sowieso niet zal gebeuren haha maar toch )

3. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    #2944 Fiora, 29 jun 2015
    Laatst bewerkt: 29 jun 2015
    Toonie, ik ga gewoon rustig aan doen met de hitte en mijn man is t/m donderdag vrij dus dan kan ik misschien
    nog wat kleine opruim/schoonmaakklusjes doen met de ventilator ernaast en verder inderdaad echt rustig aan. Dan blijft de kleine hopelijk nog even 2 weekjes zitten tot na alle andere familieverjaardagen. Engeltje ik wist niet hitte de bevalling kon vervroegen, voor de dames die graag zsm willen bevallen hoop ik dat het helpt:) Wat grappig dat Barbie daar lag toen
    jij in het ziekenhuis was. Ik mag morgenochtend weer op controle. Kleine ligt nog steeds hoog.

4. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Hallo dames,
    Ik kom weer even langs op dit draadje. Ik heb niet alles onthouden van wat er in die tussentijd geschreven is.
    Lottel gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine meisje. Ik hoop dat je t niet te warm gaat hebben in de kraamweek.

Jeetje, die temperaturen komende week! ik zie er zo tegen op! Nu hoef ik gelukkig nog maar 3 halve dagen te werken. Maar ik ben bang dat ik niet productief ga zijn. Zonder zwanger te zijn is het met zulke warme dagen al te warm in de winkel. +30 graden in de winkel is dan geen uitzondering. Lange spijkerbroek en veilligheidsschoenen zijn verplicht...geen airco in de kantine.En om in de kantine te komen moet ik ook een trap op...ben al bezweet als ik boven ben. (en niet te vergeten de bekkenpijn. Op kantoor staat airco aan, maar zodra je dan weer in de andere ruimtes komt krijg je zo'n 'klap in je gezicht'. Ik zie wel. mocht ik t echt niet trekken overleg ik effe met de baas en hoop ik dat ie zegt dat ik iig vrijdag en zaterdag thuis mag blijven.
    Voor diegene die in de laatste weekjes zitten sterkte. lijkt me frusti, bevallen in de hitte is geen pretje, maar wachten op de bevalling in de hitte is ook niet fijn.

Mijn waardes zijn redelijk stabiel. een enkele uitschieter naar 7, maar is nog niet heel hoog toch. Gek genoeg is dat al 2x na een boterham met smeerkaas. laat ik de smeerkaas maar staan.

Hoe doen jullie dat met die snikhete dagen? Wat moet je in vredesnaam eten? t liefst zou ik aan een ijsjes dieet gaan... ;)
    veel water met VEEL ijsklontjes denk ik maar.

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ tazzy: goed aangeven op je werk de komende dagen wat je nog wel en niet aankan hoor. Weet dat er ook protocollen bestaan voor zulke hete dagen en werkende zwangeren.

Hier vooral veel salades eten en soepjes. Let op met te veel water en teveel ijsklontjes. Het rivm waarschuwt hiervoor. Teveel water zorgt voor een tekort aan zouten en suikers, dus drink af en toe ook bouillon en een sapje en ijsklontjes kunnen maag darm klachten veroorzaken en die heb je liever niet met dit weer, wamt dan gaat t uitdrogen natuurlijk nog sneller!

6. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Oh, engeltje bedankt voor de tip! Ik wist dat nog niet! :)

7. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle felicitaties meiden!

Veel sterkte met de hitte! Ik ben voornamelijk bezorgd om m'n zoontje daarmee, maar vandaag ging het nog goed gelukkig.
    Ik heb nog geen dagcurve gedaan, echt nog niet aan toe gekomen. Vandaag was de laatste dag met de kraamhulp, dus nu staan we er echt alleen voor. Borstvoeding is nu goed op gang gelukkig! In het begin nog niet, maar gelukkig had ik van tevoren wat gekolfd, dus heeft ie geen kunstvoeding gehad. Hij was ook 7% afgevallen, maar nu weer terug op geboortegewicht! Hij had geen gestoorde suikers trouwens :)

Ik moet ook op nacontrole over 3 maanden voor een GTT. Ook zei de gyn dat ik elk jaar door HA m'n nuchtere waarde moet laten prikken en ook Hba1c.

Sterkte allemaal de komende dagen en hopelijk brengt het weer een eerdere bevalling Engeltje!

8. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Klopt het dat het 1e pakket die je krijgt van Bosman, dat die van je eigen risico gaat? Ik had gedacht dat die geheel vergoed werd maar ik moet het gehele bedrag betalen. Dus die doos met apparaat met naaldjes en stripjes.
    Mijn diabetesverpleegkundige zei destijds dat ie vergoed werd tenzij je over ging op insuline. Dan moest je m betalen.

9. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Het eerste pakket gaat idd van je eigen risico af. Dat vertelde de d.verpleegkundige bij mij. Ik heb geen idee wat mij dat gaat kosten eigenlijk,maar hoe dan ook ik heb t toch nodig. Wel raar hoor, je bent voor een hoog bedrag verzekerd en heel veel dingen mag je gewoon zelf ophoesten...

10. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij mij ging het ook van het eigen risico af, wel van mediq, dus andere leverancier...

nu toch eens geprikt na ontbijt met 3x brood, kaas, appelstroop en chocopasta: 5,7 :)
    in m'n zwangerschap kon ik dit echt niet eten, dus ik ben blij :)

11. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hier is het ook van het eigen risico af gegaan.

@ Meintje: spannend zo weer zonder de kraamzorg, maar dat komt vast goed! En lijkt mij idd best lastig ook met die kleintjes in de warmte hoor. Goed aan het nekje voelen en nog 3 x per dag tempen zeker? En lekker veel bij je laten drinken natuurlijk.
    Vond t ook zo moeilijk qua aanschaffen met kleertjes... Waar doe je goed aan? Lange mouwen, korte mouwen? Heb nu echt vanalles in huis, want in nl weet je het sowieso nooit goed met het weer en mijn zoontje heeft zichzelf de eerste 3 maanden niet goed op temperatuur weten te houden. Was wel een oktober kindje, maar in 2012 was het toen toch nog een graad of 20 buiten.

12. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Insuline en stripjes gaan toch altijd van het eigen risico af? (helaas)

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hoe zit het met jullie suiker vandaag bij het warme weer? Hier zit het een beetje aan de lage kant vandaag. Voelde mij tussen de middag niet helemaal lekker worden en had 2 tosti's voor mezelf gemaakt ipv gewoon eentje (met 4 boterhammen dus) en daar knapte ik wel van op gelukkig. Na een uur heb ik gemeten en zat ik op 5.0 en had hem dus wel wat hoger verwacht gezien de 4 boterhammen en ik dus eigenlijk ook te vroeg had geprikt.
    Ben benieuwd wat m'n waarde was geweest als ik voor de lunch had gemeten.

14. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Bij mij gaat het ook van mijn eigen risico af. Tot nu toe al ergens tussen 200-300 euro als ik het goed heb.

Net weer een extra CTG gehad en alles was goed gelukkig. Wel is het advies om vanaf nu zo rustig aan mogelijk te doen. Dat is lastig voor me;)

Mijn waardes zijn nog goed gelukkkig maar ik eet ook weinig met de warmte, jullie ook?

Meintje kan me voorstellen dat het even zoeken is metzo'n kleintje in de hitte om te kijken wat het beste voor hem is...Lekker veel laten drinken denk ik zoals Engeltje al zei en ook weer niet te warm kleden.

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ fiora: had je bepaalde klachten dat je even aan de ctg moest?
    En moet je nog steeds veel doen dan meis? Rustig aan hoor en zeker met dat warme weer! Hier moet er ondertussen ook wel weer gestoft, gewassen en gestofzuigd worden, maar ik waag me er nu echt niet aan hoor met dit warme weer.
    Vanmorgen even met m'n zoontje in de tuin met water gespeeld, maar nu is het zo heet dat we lekker binnen blijven en maar wat filmpjes kijken. Had maandag al een wat grotere pan soep gemaakt en die eten we vanavond gewoon verder op. Geen zin om te koken verder.
    Voel me wel een beetje schuldig tegenover mijn zoontje omdat we nu al een paar uurtjes binnen zitten en niet veel ondernemen, maar hij lijkt er gelukkig niet veel last van te hebben.

16. toonie

toonie Actief lid

9 apr 2014
    213
    0
    0
    Voorschoten
    Engeltje. Ik heb echt geen idee hoe mn waardes zijn.... Ben zo vergeetachtig op dit moment dat ik er pas aan denk weer te prikken nadat ik al ergens van gegeten heb. En ik neem t me steeds voor om t te doen, want ik heb de laatste dagen bijzonder veel honger. Jij ik en Fiora lopen aardig gelijk op qua uitgerekende datum trouwens. Ben nu 38,5.

Meintje wat heerlijk dat zo'n waarde heb na wat je hebt gegeten! En idd. waarschijnlijk moet je je kleine nu vaker aanleggen(en jij dus veel drinken) en meer tempen en wat meer badderen? Als mijn kleine er op dit moment zou zijn zou ik beneden gaan slapen met hem. Is dan beter te doen dan boven.

Tazzy doe je rustig aan? wat niet gaat dat gaat niet hoor. JIj en je kleine zijn belangrijker dan je werk.

Interessant artikel trouwens Engeltje. Ook omdat er ook een artikel is dat er eens in de 5 jaar een hittegolf is begin juli. 5 Jaar geleden is mijn jongste dochter geboren. Na een hittegolf die idd begin juli was.....

Ik ben gisteren naar de zeeman gegaan. 2 strapless jurken en een rok gekocht. Mooi voor dit weer. 't Past ook nog en ziet er niet super erg uit. Die jurken zijn van luchtig spul dus ik ben daar iig happy mee.
    Verder kan ik vandaag echt niks meer. 2 stappen buiten en ik ben buiten adem en kan maar beter gaan zitten. Heel blij dat mijn schoonmoeder er is. Die helpt met de meiden en in huis.
    Vandaag ook naar de vk geweest. Ik zweef in mn gewicht op dit moment. Vorige week 87 de week ervoor 86 nu weer 86. verder alles goed. Volgende week gaan ze binnen kijken hoe het is vanwege de voorweeen. En dan mag hij van mij ook wel komen.

17. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik vergeet soms ook te meten hoor en dan denk ik een dag later oh ships, het was eigenlijk mijn meetdag!

Wat toevallig van die hittegolf bij je dochter! Dus het kan ook nog betekenen dat het na de hittegolf start... Wordt t niet vannacht met volle maan, dan gaan we gewoon zondag van start dan ok! Haha

Kreeg hier toch ineens net weer opruim/poets kriebels. Heerlijk dat m'n zoontje steeds van buiten naar binnen loopt met vieze natte voetjes waar lekker veel zand aan blijft kleven en een man die overal lege verpakkingen laat slingeren ipv het in de bak te gooien. Was dus aan het afwassen en automatisch maar doorgegaan met wat sop en opruimwerk. Alleen stofzuigen en dweilen moet nu nog, maar dat trek ik echt niet meer vandaag.

18. toonie

toonie Actief lid

9 apr 2014
    213
    0
    0
    Voorschoten
    :D Die van de volle maan had ik ook gehoord ja. daar hamert mijn buurvrouw op. Ik ben voor zondag!

Rustig aan hoor. Idd stofzuigen en dweilen komt wel. Met dit weer moet je echt niet teveel inspannen.
    Een man die lege verpakkingen laat slingeren.... Haha heeeel bekend.

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Mijn man hoopt toch echt voor het weekend (is kok), zodat hij lekker niet meer hoeft te werken haha
    Ohh en jij dus ook zo'n man? Echt ik vind dat toch zo frustrerend! Zelfs op het kookeiland laat hij verpakkingen staan terwijl de prullenbak ernaast staat!

Ik weet wel dat ik in ieder gebal opblijf totdat ik de volle maan goed gezien heb, het is gewoon 32 graden boven pfff geen zin om te slapen.
    Vanavond trouwens 4.7 na het avondeten! Echt bizar hoe laag het is, vraag me af of dat door t warme weer kan komen.

Deel Deze Pagina