Engeltje, hoop heel erg voor jou dat het gaat doorzetten. Hey klinkt wel al als het begin, fingers crossed! Mijn waardes schommelen nog steeds, ben voortdurend aan het bijspuiten. Vanochtend mooie nuchtere waarde onder de 5, yes! dacht ik toen! Speldbroodje met kaas en een volkoren beschuitje met halva jam, groot glas water en 2 uur later prik gewoon weer 9,2. Grrrrrr!! Dus weer insuline bij moeten prikken. En zo gaat dat de hele dag door, met de neiging dat ik steeds minder ga eten en dus een hypo krijg.
Wat lijkt me dat ontzettend frustrerend voor je poppenkop! Zoveel heb je dus echt niet gegeten en als je suiker dan zo hoog oploopt, echt bizar gewoon... Wat ik wel weet (heb zelf een tijd bij een Dietiste gelopen die verder kijkt als de schijf van vijf) is dat een beschuitje voornamelijk uit fructose en glucose (dus suikers) bestaat. Ook gaf zij aan dat je lichaam behoorlijk in de war kan raken van light/halfvolle producten. Je lichaam weet dan gewoon niet meer goed hoe het moet reageren omdat het denkt dat het iets zoets binnen krijgt, maar uiteindelijk is dat het niet. Misschien dat je suikerwaarde daar wellicht dus ook van kan stijgen. Ik weet dat zij nauw samenwerkt met een zh hier in de buurt en volgens mij geeft ze ook adviezen per telefoon en per mail. Als je wilt zou ik je haar gegevens kunnen doorgeven en misschien kan zij iets voor je betekenen. Laat het maar weten of je daar interesse in hebt! En ja hoop zo dat t toch echt t begin is. Harde buiken worden nu ook weer wat pijnlijker, van mij mag het vannacht los gaan hoor!
Bedankt voor de tips poppenkop en engeltje! Ik had een deel ervan al uitgevoerd, maar nu nog meer! Hopelijk gaat het snel over want ik voel me er echt ellendig bij. Engeltje, spannend met die weeën zeg! Ik hoop voor jou dat het niet lang meer duurt, want ik kan me voorstellen dat je er heel erg moe van wordt. Poppenkop, wat vervelend van die waardes, ik snap dat je er gek van wordt, helaas kan ik je geen tips geven. Hopelijk krijg je het toch nog onder controle.
Jeetje anneke. Wat een verhaal. Ik wens je onwijs veel sterkte toe en ben benieuwd naar hoe t gaat met je suikers als je wat meer weet/miss insuline moet spuiten. Oh engeltje voor jou wordt t dus ook spannend nu. Ik ben benieuwd. Hoe voel je je verder. Niet meer gespuugd. wel fijn dat je bij je ouders terecht kan en zij even lekker op je zoontje letten. Idd wat engeltje zegt poppenkop. Light producten kan je beter maar mijden. De zoetstoffen daarin houden je lijf voor de gek. Mocht je onzeker worden van wat je wel en niet kan eten zou ik gewoon even contact opnemen met je dietiste. Die kan je misschien wat wijzer maken en zo zorg je ook dat je geen hypo krijgt. Ik heb echt veel gehad aan de kh tabel die ik opgestuurd heb gekregen en verder op verpakkingen kijken. Mijn dietiste heeft ook een soort van menu van mij gemaakt. Per tussendoor en hoofdmaltijd opgeschreven hoeveel kh ik max mag. Ik heb daar echt veel aan. Meintje wat vervelend van die borstontsteking. Ik denk dat je veel aan de tips van de andere meiden kan hebben. Hier gisteren de hele dag af en aan geoefen. Maar niks heel heftigs en toen ik ging slapen was t klaar. Schiet ook niet op. Ik ben er iig klaar voor/mee . Tas staat klaar....
Anneke jeetje waar jij allemaal doorheen moet met deze zwangerschap is niet niks. Heel veel sterkte. Bij mij werkt het in elk geval zo dat als ik amper koolhydraten eet, mijn waardes sowieso goed zijn. Vezels haal ik dan uit noten, eetlepel zemelen door de yoghurt en colon clean e.d. Succes in elk geval ik hoop dat jij het ook afkunt met een dieet. Mijn waardes moeten nuchter lager zijn dan 5,3 en anderhalf uur na de maaltijd onder de 7. Poppenkop, ik reageer ook slecht op speld. Ik zou koolhydraatarm brood proberen als je graag brood eet. Lightproducten zijn inderdaad sowieso niet zo gezond, je krijgt er honger van en de zoetstoffen houden je lichaam voor de gek. Meintje heel veel beterschap met de borstontsteking, je kunt je er echt rot van voelen inderdaad dus rustig aan! Toonie en Engeltje dat de bevalling maar snel mag beginnen voor jullie!
Ik eet al jaren geen light producten, aangezien ik daar migraine van krijg. Ik duidde het met halva jam aan, maar eigenlijk is het biologische jam van de boer, zonder toegevoegde suikers. Ik heb 2 jaar terug een cursus voedingsleer gedaan, dus ik weet wel iets meer dan de gemiddelde persoon over oa goede/ slechte koolhydraten en gezonde voeding Ik ben een echte etiketten lezer, ik vermijd bepaalde E nummers in m'n eten en kook altijd vers, geen sausje uit pakjes of Knor maaltijden. Ik eet juist speldbrood omdat ik daar eerst heel goed op reageerde en juist geen broodeter ben, maar ik merk gewoon dat ik op hetzelfde ontbijt als 2 weken geleden ik nu meer als het dubbele aan insuline nodig heb. Ik reageer ook sterk op fruit en melkproducten, volkoren pasta, minder op aardappelen en zilvervliesrijst. Maar ik fruit en vezels heb ik wel gewoon nodig, dus helemaal vermijden is geen optie. De diëtist en internist zijn het over eens, het ligt niet aan mijn voeding. Gezien ik vele familieleden met type I diabetes in de familie heb, ben ik waarschijnlijk gewoon gevoeliger. Maar evengoed bedankt dat jullie met me mee willen denken en m'n gezeur aan willen horen.
@ Meintje: graag gedaan! @ toonie: ja, jij ook steeds meer voorwerk? Hopelijk zet het bij jou ook snel door! @ fiora: begint t bij jou al te rommelen of nog niet? @ poppenkop: oh dan weet je er genoeg vanaf idd Hopelijk ga je er toch snel uitkomen wat er voor jou wel werkt! Hier echt een heerlijke nacht gehad! Was flink afgekoeld in de slaapkamer, ben maar 2 x wakker geweest en ook het voorwerk bleef vannacht uit. Ben er echt even van opgeknapt! Vanmorgen was het wel alweer broeierig en 30 graden, maar ondertussen is er een lekkere bui gevallen, waait het en is het nog maar 22 graden. Zo lekker!'
Bedankt meiden voor jullie reacties. Ik prik nu gewoon maar 1,5 uur na de maaltijd en dan overleg ik met opname wel hoe ze het willen hebben. Ik heb in het verleden vaker mee geprikt met vriendin en merk nu echt dat mijn waardes anders zijn. Vandaag zijn waarden wel goed trouwens dus heb goede hoop dat het misschien met voeding toch onder controle te houden is. Ik eet nu natuurlijk ook volgens boekje. Ik lees dat dit warme weer zorgt voor lagere waardes, merken jullie dat? Ik hoop het niet bij mij want ik zit nu elke keer net goed namelijk als ik op het eten let. Maar hoop dat dit bij normale temperaturen wel zo blijft. @meintje, dat geeft me goede hoop qua groeiecho. Sowieso heeft hij laatste keer maar 1 meting gedaan dus hoop dat het wat ruim bemeten is. Maar misschien dat hier uk ook nog beter op curve komt. Heftig van je borstontstekingen zeg. Hopelijk knap je snel op. Normaal al vervelend maar met dit weer extra lastig denk ik... @ engeltje, wat spannend zeg met al dat gerommel. Vermoeiend ook. Hopelijk zet het snel door. Mag jij doorlopen voorlopig of is er moment dat ze inleiden i.v.m. de diabetes? @ Poppenkop, wat ontzettend naar dat het bij jou steeds zo schommelt zeg. Lijkt me erg frustrerend. Zeker met al die hypo's. @ toonie, jij loopt ook op het einde dus? Wat spannend. Hopelijk zet het snel door! @ Fiora, fijn dat jij het op deze manier met dieet vol kunt houden.
@ Anneke: mijn waardes zijn idd de afgelopen dagen een stuk lager als normaal. Ondanks dat mijn waardes eigenlijk altijd goed zijn (2 x een uitschieter gehad naar 7.4 en 7.8 die ook te verklaren waren) mag ik ook maar Max doorlopen tot 41 weken. Als je eenmaal onder het diabetes protocol valt is dit eigenlijk ook altijd de Max. Stel je kindje groeit hard en je spuit ook insuline dan leiden ze bij 38 weken al in.
Poppenkop, hopelijk krijg je het snel onder controle. Gelukkig weet je hoe of wat qua voeding. Een hard broodje heeft alleen wel relatief veel koolhydraten, naarmate de zwangerschap vordert kun je daar minder van hebben volgens mijn diabetes verpleegkundige maar het verandert ook weer wat tegen het einde(vanaf een week of 35)dan kunnen de waardes juist lager worden(minder hormonen vanuit de placenta). Bij mij is dat in elk geval merkbaar bij de nuchtere waardes. Anneke, fijn dat je het nu al goed doet met een dieet. Ik had vandaag toevallig wel een lagere waarde, misschien door de warmte. Het was 3,3 maar ik merkte er niks van, ik heb ook een keer 8,2 geprikt maar ook daar merkte ik niks van. Engeltje, heerlijk zo'n goede nachtrust! Hopelijk vannacht weer meid! Kun je wel gebruiken denk ik met al dat voorwerk! Hoewel het hier nu alweer zonniger en warmer begint te worden zo te zien...hopelijk zet het niet echt door. Het zou jammer zijn als het nu weer heet wordt(ja altijd wat te klagen over jet weer )Ik zou een koel nachtje ook wel lekker vinden vannacht. Ik heb nog niet echt last van gerommel, alleen als even wat heb gedaan zoals was(opruimen) of bv boodschappen doen dan heb ik even kramp(voor mij voelt het hetzelfde als niet al te zware menstruatiekramp)in mijn onderbuik. Als ik ga zitten of rusten dan is het na een paar minuutjes over. Het kan dus ook door de hitte komen denk ik. Bij mijn eerste had ik nergens last van tot de dag van de bevalling, aan het einde van de ochtend wat gerommel en vanaf 2 uur 's middags weeën zonder pauze, om half zes 's middags is ze toen geboren. Ik heb dus wel de ervaring dat het zomaar kan beginnen van het ene op het andere moment dus dat verwacht ik wel een beetje maar we zullen zien. Ergens hoop ik nu wel gewoon de 40 weken te halen, lijkt me gewoon bijzonder om die datum te redden
@ fiora: dan hoop ik voor jou dat je de 40 weken aan tikt... Is ook nog maar een weekje morgen! Met hoeveel weken is je dochtertje geboren? Meiden even een vraagje.... Zou het heel gek zijn als ik morgen in het zh vraag of ze willen kijken of ze al kunnen strippen? Het is nu alweer een paar uur flink aan t rommelen en ben gewoon zo ontzettend moe ook al had ik vandaag een goede dag en nacht. Merk dat t me echt behoorlijk opbreekt en ben gewoon zo emotioneel nu.
Mijn dochter was geboren met 39 weken dus niet heel vroeg ofzo maar toch lijkt het me bijzonder om die uitgerekende datum te halen. Gewoon vragen engeltje, is niet raar je kunt ook goed uitleggen waarom je nu al doodmoe bent van al het voorwerk. Bij mijn schoonzusje hebben ze ook begin week 39 gekeken of ze voldoende ontsluiting had om te strippen(op haar verzoek).
Thnx voor je reactie nog fiora! Ik ga t gewoon maar vragen dan idd... Echt ik weet niet waarom, maar mn emmertje loopt gewoon ineens over. Probeer te gaan slapen, maar er komen alleen maar tranen en ik kan ze gewoon ff niet stoppen. Man is helaas nog aan t werk en heb nu ff zo'n behoefte aan zijn armen om me heen. Gelukkig is hij de komende twee dagen wel vrij...
Ah Engeltje, wat naar dat je je zo voelde. Zou zeker vandaag vragen of ze je willen strippen, je zit er gewoon doorheen. Hoop dat ze het willen doen! Succes vandaag!
Nou net geweest, maar ze gaf aan het liever niet te doen ivm de eerdere ks. Ze zei dat het op deze termijn waarschijnlijk sowieso niet veel zin had en ze zijn bang dat ik dan thuis misschien ineens een weeenstorm krijg waardoor er teveel druk komt op het litteken. Wel zag ze dat ik er echt helemaal doorheen zat en als ik het deze week echt niet meer trek, dan willen ze me een nachtje opnemen om me goed te laten slapen in het zh. Als ze er maandag nog niet is dan gaan we wel een afspraak maken over het inleiden met een ballon, dit zal tussen week 40 en 41 zijn dan waarschijnlijk.
Hoe voel je je nu dan engeltje? Ik vind het echt rot voor je...de dagen duren lang als je je zo voelt. Ik wens je in elk geval sterkte en een dikke knuffel. Is het risico van ergere druk op het litteken dan zoveel groter als ze nu zouden strippen? Met inleiden/weeëninfuus bestaat bij mijn weten hetzelfde gevaar plus dat je ook zonder strippen een weeënstorm kunt krijgen natuurlijk....
Oh engeltje dat is vervelend zeg! Ik hoop voor jou dat de bevalling dan nu echt maar gaat beginnen. Wachten tot maandag ...... pfft . Ik bij wijze van spreken vandaag of morgen al bellen. 'T is wel fijn als je even kan bijslapen. Fiora t duurt bij jou ook zo lang niet meer. Hoe gaat t verder? Tas ingepakt? Hmm na vannacht er ongv 5 x te zijn uit geweest(en elke x steekjes van pijn) dacht ik vanochtend rond half 5 dat t begonnen was. Nou mooi niet. Rond half 6 was t weer afgezakt. En nu rommelt t "gewoon' Weer een beetje. vanochtend was t echt wel heftiger. Dus daarna weer in een diepe slaap gevallen en dan moet je je kids naar school brengen...
Toonie, ja tas is ingepakt op een paar kleine toiletartikelen na. Gelijk ook de winterzwangerschapsgarderobe ingepakt en op zolder opgeruimd. Toch even slikken dat het alweer bijna voorbij is Ik nader nu de termijn dat mijn eerste geboren werd dus ik begin het ook wel spannend te vinden. Ik hoop dat het bij jou snel doorzet, ik vind het echt wel zwaar voor de meiden die in de hitte zo'n last hebben van voorwerk en dan zet het niet door...ondertussen worden jullie er doodmoe van lijkt me. Jij in elk geval ook succes met de laatste loodjes Toonie! Dat het dan teveel is om op andere kinderen te passen en weg te brengen kan ik me goed voorstellen, heb ik nu al soms met onze peuter....
Oh de toiletartikelen kuch ja die moet ik ook nog in mn tas doen. Maar mocht ik wat vergeten dan kan ik nog wel iemand heen en weer sturen. We wonen redelijk dichtbij t zh. De termijn van de tweede ben ik nu al voorbij. Ik hoop idd dat t nu gaat opschieten. Wil mn kleine man zo graag zien ook!. Ik ben gisteren toevallig ook al wat aan t uitzoeken geweest van mn zw kleren. 'T blijft spannend allemaal ook al heb je t al een x meegemaakt.
@ fiora: fijn dat alles nu klaar staat! @ toonie: vervelend dat bij jou het rommelen ook maar niet doorzet, is echt vermoeiend he! Ik heb vandaag verplicht bedrust gekregen van m'n man, maar kan gewoon niet in slaap komen. Van tijd tot tijd gerommel en continu misselijk. Maar het is in ieder geval fijn om echt even niks te moeten en even een dagje in de watten gelegd te worden. Zoontje is alleen een beetje van streek vandaag. Moesten al vroeg naar t zh en als hij ergens niet tegen kan is het wakker gemaakt te worden. Ook wil hij het liefste bij mij zijn en als ik hem dan beneden hoor huilen omdat hij liever bij mij wil blijven als ff lekker op stap gaan met papa kan ik m'n tranen ook niet bedwingen. Gelukkig merkt hij er dan niks van.... M'n man is ff een rondje met hem gaan rijden en kreeg een half uur geleden een foto dat hij in de auto in slaap was gevallen, hij is dus ook gewoon doodop. Ik zou vanavond eigenlijk nog wel een wandelingetje willen maken met m'n voeten in de zee om ff lekker te ontspannen, maar ben alleen bang dat ik dan niet meer terug tegen de duinen op omhoog kan lopen, dus of dat een goed idee is....