Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BeebieBeeb, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Wat je eet is ook prima, maar niet voor iemand met zw-diabetes. Vreemd dat je dieetiste hier niets over heeft verteld.
    Nou ja met hulp van een forum kom je er ook, lang leven het digitale tijdperk :D.
    Succes morgen, keep us posted :).

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Graag gedaan!
    Had eerlijk gezegd het vermoeden al een beetje dat het zo liep. Klinkt een beetje als een standaard schijf van vijf dietiste, gesponsord door het voedingscentrum die afhankelijk is van alle grote merken die eigenlijk niet zulke hele gezonde spullen verkopen...:)
    Voor sommige mensen kan zo'n dieet idd werken, maar voor sommige mensen en zeker mensen met diabetes/zwangerschapsdiabetes is er gewoon net even wat anders nodig ;)

Ben erg benieuwd naar je waardes morgen! (Meest standaard protocol is namelijk ook een week lang de waardes bij houden). Heel veel succes en laat je het weten?

3. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Toonie, spannend vandaag de datum voor jou! Ik hoop da de baby gauw komt:) Ik loop nu "overtijd"vergeleken met de eerste maar vind het geen probleem kan ik hopelijk nog even lekker schoonmaken vandaag en morgen.

Engeltje, mijn man wilde inderdaad ook al kijken of de binnenland van de quinny te plakken was maar dat is weer een extra klus terwijl hij erge last heeft van reuma(vooral ook zijn handen). Hij gaat er vanmiddag wel even naar kijken, jouw tip van de fietsenmaker vind ik een hele goede! Anders breng ik hem daar morgen even heen. Bedankt. Scheelt uiteindelijk wel geld denk ik mocht het mijn man niet lukken.

Monic, succes vandaag! Inderdaad vind ik het ook veel koolhydraten in je normale voedingspatroon(voor diabetes) en vreemd dat je niet op consult hoeft in het ziekenhuis, ik had na de test een grenswaarde van 7,8 en moest wel gelijk naar het ziekenhuis.
    Er is in elk geval genoeg variatie mogelijk met wat minder koolhydraten, omeletje, salade, koolhydraat arm brood etc.

Vandaag even met dochter naar de kapper en verder even wat schoonmaken, ik ga me vandaag niet drukmaken in elk geval. Een beetje rustig aan.

4. toonie

toonie Actief lid

9 apr 2014
    213
    0
    0
    Voorschoten
    Nou meiden ik zit nog..... Pff na een nacht met nog wel gerommel, maar ook aardig wat slaap lijkt er nu helemaal niks te gebeuren. Gisteren wel veel roze slijm dus ik denk dat ik ondertussen mn slijmprop ook wel kwijt ben. Maar ja. Zegt niks.
    Ik ga zo even prikken en dan naar een verjaardag. Iig blij dat t bijna vakantie is. Geen ouders meer die vragen of t er nou nog niet is enzo....

5. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    #3045 Monic, 10 jul 2015
    Laatst bewerkt: 10 jul 2015
    Nou dames.. Vanochtend opgestaan en meteen getest. Ik heb de hele nacht niet kunnen slapen vanwege mijn verkoudheid en had in de ochtend een goede bloedneus. Ik hoef dus maar 1 dag te prikken in plaats van 1 week...

Waardes nuchter waren 4.4 en 1.5 uur na het ontbijt had ik een waarde van 4.2 !? Hoe kan het zo zijn dat je na het ontbijt minder suiker in je bloed hebt dan ervoor !? Wat ik heb heb gegeten (gewoon zoals altijd, om te kijken wat er gebeurt) 28 gram cornflakes met halfvolle melk, nectarine en halve komkommer, Nu zit ik aan de LU crackers. Heb wel veel water gedronken tussendoor.. Misschien dat dat wat uitmaakt?? Maar dat doe ik altijd al.. Nu met een verstopte neus, krijg ik juist meer dorst!

6. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Monic, water en beweging zijn dingen die helpen inderdaad. ' s nachts maakt je lever suikers aan omdat je niet eet en er natuurlijk nog wel wat energie verbrand moet worden. Je hebt dus geen invloed op je nuchtere waarde tenzij je 's nachts eet en drinkt natuurlijk.
    Bij mij is de waarde na het ontbijt meestal ook wat lager dan nuchter. Maar nette waardes en een goede start vandaag toch?

7. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Ja ik vind het ook prima. Ben even benieuwd wat het zometeen is.. Voor de lunch was het 4.3 dus ook erg netjes. Hoop dat het nu niet de lucht in schiet :)

8. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Toonie, veel plezier bij de verjaardag en jammer dat er nog niks doorzet...naarmate de tijd vordert wordt de kams natuurlijk wel steeds groter dat de bevalling begint;) lekkere dooddoener he? :p Maar echt lang kan het nooit meer duren natuurlijk. Leiden ze je anders in bij 41 weken? Hier wel namelijk.
    Ik krijg ook steeds vragen van mensen of er al wat rommelt, best irritant vind ik(ik wil het toch pas NA de geboorte laten weten, ik ga tijdens de bevalling verder niemand op de hoogte stellen).

9. toonie

toonie Actief lid

9 apr 2014
    213
    0
    0
    Voorschoten
    Ik vind t ook mooie waardes hoor Monic. Dan zou je je bijna gaan afvragen of die gtt wel goed is gegaan. Ik heb zelf nog geen moment echt hoog gezeten na de gtt. een x 8 ofzo.

Vandaag ook mooie waardes. 5.6 2 uur na ontbijt en net4.5 2 uur na een stukje taart nog wel.... Goed daarbij drink ik idd ook aardig wat moet ik zeggen.

Engeltje hoe is t met jou? En Fiora? Rommelt t al bij je....

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ monic: dat zijn mooie waardes gelukkig! Hopelijk blijft het zo!

@ toonie: he wat balen zeg meis!

@ fiora: graag gedaan! Hier net zelf de band geplakt (was m'n eerste x en goed te doen). En als ik het kan... Kan iedereen het haha

11. toonie

toonie Actief lid

9 apr 2014
    213
    0
    0
    Voorschoten
    Hihi sorry Fiora. Zal t niet vragen. We waren tegelijk aan t typen zie ik.
    Ik ben iig blij dat t vakantie. is. Dat zijn toch een stuk minder mensen die vragen hoe lang je nog moet enzo. Jullie zien het wel na de vakantie!!Toedels!!

Ze gaan rond de 41 weken wel strippen. Dus dat zal woensdag wel zijn dan. En dan denk ik ook verder bespreken hoe dan verder. Pff ik wil echt niet ingeleid worden. Hoewel er nu van binnen al meer gebeurt dan de vorige keren ben ik bang voor weer een weeenstorm. De vorige 2 bevallingen vond ik echt niet leuk.... Dus ik duim heel hard dat t maar snel mag beginnen.

12. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Prachtige waardes Monic!
    Zeker voor zo een koolhydraatrijk ontbijt :).
    Ogtt is een moment opname, eigenlijk kun je pas na een aantal dagen dagcurves prikken echt wat zinnigs zeggen over je waardes.

13. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Hoe is het met jou Poppenkop? Krijg je je waardes al een beetje onder controle?

Toonie, jij mag het wel vragen hoor ;) Ik doelde meer op buren en kennissen enzo...
    Hier niks aan de hand maar bij de eerste ook pas op de dag zelf gerommel dus het hoeft niks te zeggen. In elk geval snap ik dat je niet zit te wachten op een weeënstorm, gaat meestal te snel voor verdoving en is heftig weet ik ook uit ervaring maar wel een vlotte ontsluiting als voordeel toch?
    Je hebt dus nog ruim een weekje voor een natuurlijke start van de bevalling dus? Komt vast goed meid, gewoon vaak tegen de baby zeggen dat het mag komen, gedachten zijn krachten:)

Edit: engeltje ben je misschien "stiekem" aan het bevallen vandaag ;) ? Ik hoop het voor je.

14. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Nou dames! Schiet mij maar lek. Voor de lunch een waarde van 4.3 en na de lunch een waarde van 5.2. 2 broodjes op met kaas en pindakaas. Is nog steeds erg mooi... Ik snap er weinig van eerlijk gezegd hoor. Dit eet ik altijd iedere dag... Vraag me af wat er gebeurt als ik aan de snoep en chips ga :p hihi

Nou dames.. Jullie zijn al bezig met jullie laatste loodjes he! En dat terwijl het morgen best warm weer wordt... Hoop dat jullie dat een beetje volhouden :p

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ fiora: hahaha was het maar waar!! Had net alleen ff snel een kort berichtje geplaatst omdat m'n man en ik druk bezig waren met nog maar een keertje opruimen, soppen, bandje plakken en shoppen.
    Wel al de hele dag krampen in m'n buik alsof ik naar de wc moet, maar er komt niks nu in tegenstelling tot de afgelopen week...
    Jij nog een beetje kunnen opruimen? En gek idee idd he om nu verder te zijn als je vorige zwangerschap! Mijn binkie was er nu ook al 4 dagen.

@ toonie: hoop echt voor je dat inleiden niet nodig is en dat je deze keer niet in een weeenstorm beland! Mocht t wel nodig zijn, misschien kun je dan ook vragen of ze het alleen met een ballon willen doen en de vliezen willen doorprikken als je lichaam het zelf niet verder voort zet ipv een infuus met wee opwekkers of iets dergelijks.

@ monic: mooie waardes hoor gelukkig! Maar voor een goed beeld zou een week prikken dus wel echt beter zijn aangezien een dag ook maar een moment opname is.

Hier dus weer lekker aan de sop en aan de shop geweest. En dat na een nacht waarin we allebei geen oog hebben dicht gedaan vannacht. Er zat een mug die we maar niet te pakken kregen en mijn man werd echt helemaal lek gestoken en kreeg joekels van bulten wat hij normaal nooit zo erg heeft. Hij lag dus alleen maar te draaien en te woelen, te meppen en te jeuken. Om 5.30 is hij beneden op de bank gaan liggen op mijn advies, zodat hij daar misschien in slaap kon vallen nog zonder mug. Helaas hebben we toch allebei niet meer kunnen slapen, maar t lag wel ff een heel stuk rustiger zo ;) Ik had van de mug geen last maar meer van m'n man haha
    Nu maar weer ff een uurtje gaan liggen en bijtanken. Kleine mannetje is met m'n schoonouders op pad en ml is ondertussen weer naar z'n werk vertrokken.

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    T gerommel wordt hier weer heftiger ondertussen. Heb zelfs de timer er nu bij gepakt. Zou het nu dan toch een keer door gaan zetten?
    Hopelijk is t geen vals alarm deze keer!

17. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Oeh Engeltje! Je maakt het wel spannend!!
    Mijn duimen draaien hier voor jou!

@Fiora:
    Mijn waardes schommelen nog steeds.
    Was vandaag weer bij de internist, alles is weer opgehoogd.
    Dan gaat het meestal een dag of 2 goed en dan begint het weer te schommelen en moet ik weer bij spuiten. De internist zegt dat dit voor sommige vrouwen normaal is, hoe verder ik kom, hoe meer insuline ik nodig zal hebben. Heb me er maar bij neergelegd. En prik gewoon trouw bij als ik boven de 7 uit kom. Dat is volgens hem ook beste voor de baby.
    Hey goede nieuws is dat ik nog geen 500 gram ben aangekomen in de afgelopen 6 weken! Zo blij mee! Hopelijk is dit ook een teken dat de kleine minder hard groeit. Dat gaan we volgende week weer zien op de groei echo.

18. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Engeltje, ja ik hen vandaag wat oogeruimd en wat keukenkasten van binnen schoongemaakt. Dus een productief dagje voor mijn doen :)
    Oh spannend dat je de weeën nu moet timen, heel veel succes ik hoop dat het doorzet meid!

Poppenkop, volgens mij gaan je waardes aan het einde van de zwangerschap ook wel wat stabiliseren
    omdat de placenta dan minder hormonen aanmaakt. In elk geval vervelend dat het om de zoveel dagen nog schommelt maar zolang meer spuiten werkt is dat het belangrijkste voor je eigen gezondheid en voor de baby. Ik zal duimen voor een goede groeiecho voor je kleine! Fijn in elk geval dat jij je gewicht zo goed onder controle hebt.

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ poppenkop: balen dat het zo blijft schommelen. Hopelijk heeft je ukkie er geen last van en groeit ze gewoon in een normaal tempo! Ben benieuwd naar je groeiecho volgende week!

@ fiora: fijn dat je dat lekker hebt kunnen doen. Merk aan mijzelf dat hoe meer er is gedaan des te rustiger ik er echt van word in mijn hoofd.

Net gedoucht en de weeen zetten nog steeds door. Vind het wel lastig wat ik moet doen qua bellen. Ze komen namelijk om de 4 á 8 minuten. Niet heel regelmatig dus. Nog maar ff door timen dan tot het echt regelmatig is? Of toch bellen om te overleggen al? Ze zijn wel wat krachtiger aan t worden.

20. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Engeltje, ik zou gewoon overleggen kan nooit kwaad. Het kan ineens snel gaan weet ik uit ervaring en mocht dat niet zijn dan heb je in elk geval even wat advies ingewonnen toch?
    Succes in elk geval, hopelijk snel een voorspoedige bevalling :)

Deel Deze Pagina