Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BeebieBeeb, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Nou geloof dat ik ondertussen gek word
    Vanmorgen vroeg kwamen ze tussen de 3 a 6 minuten, dus zh gebeld en mochten komen. In t zh kwamen ze helaas maar weer om de 8 minuten en uiteindelijk zakte het zelfs weer af en mocht ik dus weer naar huis. Heb echt wel ff flink moeten huilen. Mag 72 uur doorlopen met gebroken vliezen (was trouwens echt veel vruchtwater kwijt, maar t is nog net voldoende voor m'n meisje), dus nu thuis verder afwachten. Inmiddels komen ze weer om de 8 minuten.
    Nu maar even proberen te slapen, want ben bekaf ondertussen! Moet morgen sowieso na de crematie van oma weer terug komen voor controle aan de ctg en een echo.

2. dezelfde

dezelfde Actief lid

25 aug 2014
    112
    0
    16
    Oh, wat een stom gedoe Engeltje. :( Ik dacht trouwens dat je maar 48 uur met gebroken vliezen mocht lopen. Hopelijk zet het vandaag wel goed door, dat zou zomaar kunnen! Jammer dat je nu niet meer mag zwemmen. ;)

3. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Oohhh hoop dat echt doorzet vandaag! Dat gedoe iedere keer.. Pff succes!

4. meintje83

meintje83 Actief lid

15 apr 2015
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh Engeltje, sterkte! Hopelijk loopt het vruchtwater niet zoveel eruit als bij mij toen (dat was een enorm waterballet), maar gelukkig is jouw meisje wel goed ingedaald. Lekker slapen en hopelijk zet het dan toch door!

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik dacht zelf dat het Max 24 uur was en heb dan ook even mijn eigen Vk erover gebeld. De Vk mag het 24 uur aankijken voor ze je doorstuurt naar het zh en het zh mag het daarna nogmaals 48 uur aankijken en dan kom je dus op 72 uur uit...
    Wel ben ik gelijk getest op een bacterie die je erbij op kan lopen, dat staat nu op kweek. Ook moet ik sowieso morgen terug voor een ctg en echo, of de weeen nu wel of niet doorzetten.

Wat betreft t vruchtwater het is behoorlijk veel wat eruit gekomen is, maar wel in gedeeltes gelukkig. Ik lag op bed, hoorde een harde knak en er gebeurde eerst niks, tot ik mijzelf omdraaide in bed... Toen kwam er een flinke plens uit. Ik ging zitten en er kwam nog meer. Oh wat was ik blij met t zeiltje en de handdoek die ik er ook nog onder had gelegd. M'n man was nig beneden, dus gebeld of hij kon komen om een handdoek te brengen zodat ik naar de wc kon lopen over de vloerbedekking zonder een spoor achter te laten. Tijdens t lopen bleef t idd stromen en ook op de wc kwam er nog een aardige plens uit.
    Later weer in bed kwam er iedere keer een golf als ik van m'n ene zij naar de andere wisselde, dus er is echt veel uitgekomen. Nu wordt t minder gelukkig. Om t hoofdje en schouders heen zit bijna geen vruchtwater meer en bij de billetjes nog maar 2 cm.

6. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Engeltje, ik duim voor je! Het wordt jou wel heel spannend gemaakt de afgelopen tijd. Ik hoop dat je nog een beetje rust kun pakken, toi, toi, toi!

7. toonie

toonie Actief lid

9 apr 2014
    213
    0
    0
    Voorschoten
    Ik had gehoopt voor je dat je kleine er nu wel was.
    En idd ze laten je max 72 uur lopen. Hebben ze bij mij ook gedaan met de tweede.

Ik vind alleen dat je wel veel vruchtwater al kwijt bent. Als je je daar zorgen over maakt zou ik gewoon bellen hoor.

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Thnx meiden!

Ja is idd veel vruchtwater he... Het schijnt wel dat je dat blijft aanmaken begreep ik nu, dus dat stelt wel iets gerust zeker in combi met de bewegingen van de kleine dame. Ze beweegt natuurlijk absoluut niet meer zoals ze deed, maar ze is nog goed genoeg aanwezig gelukkig.
    Vannacht een hele goede nachtrust gehad in ieder geval, dus dat is wel even fijn. Helaas nog steeds geen weeen en ondertussen zijn m'n vliezen al 33.5 uur gebroken. Hoop zo erg dat t straks ineens gaat toeslaan!
    Ben toch maar niet mee naar de crematie gegaan. Ml is er nu heen en ik heb dinsdagavond in ieder geval de belangrijkste naaste familie gezien en al afscheid genomen van oma, dus heb daar nu ook wel vrede mee. Kan me nu beter zo rustig mogelijk houden denk ik, want in zo'n emotionele gespannen toestand gaan de weeen vast en zeker helemaal niet doorzetten. Kan ook best zijn dat het straks gewoon losgaat als dat allemaal achter de rug is, want kan me natuurlijk ook niet helemaal ontspannen omdat ik in ieder geval hoopte dat mijn man erbij kon zijn. We wachten t af. Moet om 12.00 weer in t zh zijn ongeveer.

9. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Oehh! Engeltje, hoe is het gegaan bij het ziekenhuis? Al wat meer bekend over hoe nu verder?

Wij hebben gisterenavond een pretecho laten maken. Manlief wilde geen 4D echo en deden we dus een 2D... Hij wilt dat het een surprise blijft op wie ze gaat lijken, etc. vandaar :p
    Volgens de echoscopist was het een vol kindje. Je zag echt al wangetjes van ons meisje en ze had haar op dr hoofd! Geen kaal babytje dus :) Alles gaat gelukkig prima en het was een vol kindje, vandaar adviseerde hij me ook wel om mijn suiker onder controle te houden. Hij gokte op een geboortegewicht van 3/3.5 kilo. Dus dat is nog prima te doen denk ik .. Moet het natuurlijk wel onder controle houden, zodat ze niet nog verder groeit. Verder gaf hij aan dat het wel zichtbaar was dat de suiker goed onder controle was, doordat ik niet al te veel vruchtwater had. Alles zag er dus goed uit volgens mijn termijn. Dat is toch wel even fijn... Zo na het nieuws dat ik diabetes heb.

10. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Engeltje hoe gaat het? Groot gelijk dat je niet naar de uitvaart bent gegaan in jouw situatie.

Monic, goed nieuws en leuk zo'n pretecho. Kan me voorstellen dat het een geruststelling is, ok had dat ook elke keer na een groeiecho als alles goed was.

11. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Leuk dat jullie een pretecho hebben laten maken monic! Blijft toch altijd bijzonder om zo even een kijkje te kunnen nemen naar binnen he?

Hier gaat alles ok. Weeen lijken nu langzaamaan toch weer op komen te zetten en heb nu ook wat bruinverlies. Controles in het zh waren allemaal goed. Gaan de weeen doorzetten dan zou dat natuurlijk t mooiste zijn en krijg daarvoor tot morgenochtend 7.00 de tijd. 7.00 moet ik bellen of er direct plek is en dan zullen ze toch langzaam aan gaan inleiden via een infuus waarbij ze het litteken natuurlijk heel goed in de gaten gaan houden. Heel spannend dus, maar ben blij dat we die optie toch wel mogen proberen en dat het dus niet direct een ks zal worden!

12. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Oeee spannend!! Hoop dat het nu wel door gaat zetten. Aangezien er wat bruinverlies is, gaat dat niet heel lang duren denk ik .. Toch? Ja heb geen ervaring dames :p Ben echt aan het duimen voor je dat je hopelijk vanavond aan het puffen bent :) Wellicht dat dit geen keizersnee word! Hoop het in ieder geval niet voor je.

Jaa.. super leuk. Zit nu echt op mijn roze wolk. Op werk vandaag ook te horen gekregen dat ze het beter vinden als ik voortaan iedere vrijdag vanuit huis werk. Puur preventief - het gaat nu goed met me; maar dat het ook zo blijft gaan de resterende 6 weken :) Mijn dag kan dus echt niet meer stuk! Hoef ik een dag in de week 2.5 uur minder te rijden en ben ik dus ook echt thuis op het moment dat ik klaar ben. Daarnaast kan ik tussendoor nog een wasje draaien en ook het huis oprumen. Heerlijk! :)

13. dezelfde

dezelfde Actief lid

25 aug 2014
    112
    0
    16
    Tjonge Engeltje, je krijgt het wel voor je kiezen met al die voorweeën en nu ook nog zo'n uitgerekte bevalling. Ik duim voor je dat het nu echt snel doorzet!

Hier vandaag de laatste groeiecho gehad: de verwachting is nog steeds dat het een klein kindje is, in ieder geval onder het gemiddelde. Tot nu toe heeft de zwangerschapsdiabetes dus geen effect gehad op de groei en mijn waarden lijken ook lager te worden ipv op te lopen, dus dat is goed nieuws. Toch wil de gyn me niet over de 40 weken laten gaan, dus nog maximaal 4 weken te gaan. Spannend! :)

14. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    Spannend engeltje! Succes meis ! Fijn dat je het mag gaan proberen iig en niet gelijk een ks krijgt. Zet m op!!!

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Pfff t is zeker spannend! De weeen zetten steeds meer door, steeds meer bruin verlies, kotsmisselijk en net de slijmprop verloren op de wc. Had verwacht dat die al wel weg was na al dat vruchtwater!

16. toonie

toonie Actief lid

9 apr 2014
    213
    0
    0
    Voorschoten
    Je blijft ons iig in spanning houden engeltje. Succes.

Monic leuk zo'n pret echo!

Dezelfde. wat fijn om te weten waar je aan toe bent he. Ook fijn dat je geen groot kindje hebt.

@ hier. Tja Gisteren bij de vk geweest. Gestript. De hele dag meer activiteit dan normaal. Wat licht bruin verlies en vanochtend een hele klodder(sorry voor de details) en nu af en aan nog kleine beetjes maar geen echte activiteit meer. Ja een actief kind af en aan.... Zaterdag weer cntact met de vk. Weer strippen en misschien mn vliezen breken.........

17. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ohhh toonie hoop zo voor je dat t bij jou ook gewoon door gaat zetten en dat we allebei morgen ons ukkie in onze armen hebben! Als t nou niet doorzet, toch misschien maar gaan zwemmen morgen ;) heel veel succes meis!

Ik blijf nu ook steeds wat bloed en slijm verliezen en de weeen komen ongeveer om de 5 minuten, soms iets langer, soms iets korter. Zo ff douchen en hopen dat t verder doorzet! Gok dat we niet thuis gaan slapen vannacht!

18. Mar18

Mar18 Bekend lid

30 jun 2014
    538
    207
    43
    Hallo dames,

Hier helaas ook zwangerschapssuiker en ja nu al! Wel heel licht hoor maar moet gelijk naar de gyn enz. Het zit in de familie, waarschijnlijk had ik het al voor me zwangerschap.
    Nou vroeg ik me af... Ik kreeg zo'n boekje met voeding en hoeveel koolhydraten er in zitten.
    Nou vroeg ik me af he... Als jullie bijvoorbeeld uit eten gaan? Dat is best aardig wat voeding.
    Zijn je waarden dan bv een x hoger? Hoe blijf je dan onder die 7?

Ik heb nig geen apparaatje hoor... Maar vroeg het me af, ga over twee weken uit eten haha. En ja dan vind ik een paar frietjes vol koolhydraten lekker;)!

19. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Spannend engeltje! Succes vandaag, ik hoop een natuurlijke/ vaginale bevalling voor jou.

Dezelfde, hier was onze dochter ook maar 3 kilo bij de geboorte hoor. Beter zo dan te groot toch? Ook voor jou zijn de laatste weekjes aangebroken dus, succes nog even.

Toonie, ik hoop dat er bij jou ook wat schot in komt nu!

Marisje wat vervelend dat je diabetes(type 2 dus?) hebt, uit eten ging bij mij prima en ik hoefde dan niks te laten staan. Je kunt anders koolhydraten minderen als je uit eten gaat dus minder pasta, rijst, aardappels en zoetigheid.

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ffies kort, maar ons moppie is vanmiddag geboren om 13.40. Alles is goed gegaan en suikers zijn tot nu toe ook goed. Ennuhhhh ze zat toch op die p90 lijn? Ahum, ze is 2890 gram, dus een beetje aan de kleine kant! Morgenmiddag mogen we waarschijnlijk naar huis!

Deel Deze Pagina