Wel heel fijn dat je nu via deze weg kon bevallen engeltje. Bij mij de vorige x ook t zelfde verhaal na het zetten van de ruggenprik. Idd het ongeloof dat het nog niet mogelijk is dat je persdrang hebt. Maar zo snel kan het dus gaan als je je weer kan ontspannen. Misschien reageert je meisje op het soort was middel waar je alles mee wast? Ik gebruik van ariel de hypoalergeen. Maar als mn kindjes daar zelfs op reageren stap ik altijd over op neutral. HIer is net de vk weer geweest. Weer een andere en t strippen lukte niet echt. Deed ook aardig zeer dit x. Nu komt misschien later vandaag nog een ander vk een poging wagen en anders is het morgenochtend vroeg vliezen breken en 6/8 uur afwachten of er weeen komen. Komen ze niet dan meteen naar het zh. en waarschijnlijk aan t infuus...
Succes vast toonie! Engeltje, fijn datje dmv de ruggenprik hebt kunnen ontspannen en zo op de tien cm zat! Gelukkig gaat alles goed en fijn dat ze zo goed op de borst aan hapte gelijk! Geniet er van!
Ja ik kijk ook echt wel goed terug op de bevalling! De weeenstorm was echt even pittig, maar gelukkig is er gewoon pijnstilling en ondanks dat het met de ks dus mis ging met de ruggenprik, ging het nu heel goed. Het ergste van de bevalling vond ik trouwens het infuus laten prikken haha ja ik ben raar Vermoedelijk is de allergische reactie iets van wat ik eet of drink en we gokken koemelk. Ik laat nog niet alle zuivel achterwege, maar yoghurt en karnemelk laat ik nu wel even staan. Over een paar weken weer proberen en kijken wat het dan doet. Ze is net weer gewogen en weegt ondertussen al wel 2960 gram em ze mag nu dus naar buiten, yes!! Straks gelijk een wandelingetje maken
Engeltje, klinkt als een goede bevalling. Fijn dat het allemaal voorspoedig is verlopen. Een weeënstorm is geen lolletje inderdaad, ik ken weeën niet anders dan dat want mijn bevallingen gingen zo snel dat er nooit ergens een pauze tussen zat. Het is een mooie dag om naar buiten te gaan vandaag, hopelijk heb je dus even genoten van een wandeling Toonie, succes vandaag en morgen! Nu moet het zo langzamerhand toch echt gebeuren!
Fijn Engeltje dat je nu een betere beval ervaring hebt. Klinkt inderdaad als een melkallergie bij je meisje, allebei m'n jongens hadden dit ook. Ik heb onlangs weer een groeiecho gehad en ontzettend goed nieuws gekregen, de kleine reus is van de p99 naar de p55 lijn gegaan. Grappig om deze vluchtduik in een curve te zien. Had stiekem ook al deze hoop, omdat ik in gewicht niet tot nauwelijks ben aangekomen in de afgelopen 6 weken. De insuline doet ons dus goed! Het blijft af en toe steeds nog wel zoeken, maar dat is ook wel normaal en past bij een zwangerschap. Spuit nu zo'n 20 eenheden voor elke maaltijd, en dan gaat het redelijk goed.
Engeltje; infuus zetten is ook mijn ergste nachtmerrie.. Ik heb bij mijn galblaas operatie wel tig keer gezegd dat ik liever beval dan een infuus laat zetten....wat een vergelijking ook haha. Toonie: succes meid! Ik hoop dat alle pogingen snel gaan helpen. Poppenkop: fijn dat je kleintje weer op schema zit. Ik krijg maandag een groei echo omdat mijn buik toch groter was dan gemiddeld. Ben benieuwd. Mijn waarden blijven toch onder de norm steeds. Op 2 pieken in de week na ongeveer, maar dat zal toch niet gelijk voor een groeispurt zorgen? Zaterdag een andere auto ophalen. Waar wel drie zitjes in kunnen. Ford Cmax. Super blij mee! Veel luxer dan t oude barrel dat we nu hebben! Verder veel harde buiken sinds gister. En heeeeeeel moe. Nog 2 weken werken en dan verlof. Heeeeeerlijk!
Tazzy: Als je waardes goed zijn, lijkt mij dat je vast positief nieuws krijgt bij de groeiecho. Mijn buik is bij al m'n zwangerschappen enorm geweest, en alleen deze keer echt zw-diabetes. Bij m'n eerste moest ik echt rekening houden met een 8 a 9 ponder, hij was net aan 6 pond! Dus een grote buik en ruim vruchtwater zegt okk niet alles.
@ poppenkop: wat fijn zeg!! Hopelijk blijft het nu ook een beetje onder controle tot aan de bevalling! @ tazzy: leuk dat jullie een nieuwe auto gaan halen zaterdag! En maak je idd niet druk om een grote buik hoor. Heb dit beide zwangerschappen gehad. Mijn eerste was ondanks dat ze een 9 ponder hadden voorspeld nog net geen 7 pond en m'n meisje zat dus ineens op de p99 lijn en is dus nog geen 6 pond! De echo's kunnen er gewoon flink naast zitten waardoor je jezelf vaak onnodig druk maakt. Fijn dat je bijna verlof hebt nu! @ fiora: ja dan weet je vast alles van weeenstormen idd Hoe gaat het nu met jou en je moppies? @ toonie: hoe gaat het vandaag meis? Hoop zo voor je dat je nu aan het bevallen bent en dat alles goed gaat! Het wandelingetje van gister was voor herhaling vatbaar, had er echt van genoten. Lieke moest wel even wennen, maar viel uiteindelijk ook lekker even in slaap. Vandaag zelfs al helemaal naar het dorp gewandeld en even over de markt gelopen en wat winkels in geweest. Bekenden die ik tegen kwam waren daar ook zeer verbaasd over aangezien dat de vorige keer echt niet zo snel ging natuurlijk. Heb gisteravond na t voeden m'n borsten nog even goed leeg gekolfd, want had echt zoveel stuwing dat het niet meer te harden was. Voelde daarna ook echt als een opluchting. Kwam ook nog ruim 100 cc uit nadat ze flink had gedronken, dus het was ook echt wel nodig. Bv is dus ook echt heel goed op gang, blijkt ook wel, want vandaag woog ze alweer 3 kg! Gister nog een dagcurve geprikt en mijn hoogste waarde was 5.1 helemaal netjes dus. Had ook expres banaan en rode kool met appeltjes gegeten omdat ik daar sterk op reageerde tijdens de zwangerschap, maar nu dus echt biet meer, heel fijn!
Hallo dames. Even snel hoor. Onze kleine man is vandaag geboren na een snelle en heftige bevalling. Gebeurde allemaal uit zichzelf. Hij heeft wel in t vruchtwater gepoept dus we moeten hem goed in de gaten houden.
Klinkt heftig! Wel fijn dat het uit zichzelf is begonnen, hopelijk blijft alles goed gaan met hem en gaat met jou ook alles goed. Geniet ervan meis...eindelijk!
Gefeliciteerd toonie!Hopen dat je manneke er verder geen last van gaat hebben. Gister 2 pannenkoeken met spek en kaas gemaakt en mijn waarde was 4.8 ! Wat een geluk! Het is bij mij echt met brood waar ik op reageer lijkt t wel.
Toonie, wat fijn dat je eindelijk bevallen bent. Gefeliciteerd! Engeltje, met ons gaat het goed. Onze kleine meid is al 2 ons aangekomen! Ik ben alleen echt doodop, kom niet echt aan mijn rust want mijn man heeft pas in augustus vrij. Waardes nog even gecheckt na patat en die waren ook goed gelukkig.(6.3)
Gefeliciteerd Toonie! Eindelijk is hij er dan, geniet er van! Tazzy dat is echt een hele mooie waarde, zeker na pannenkoeken! Fijn dat je niet zo heel beperkt bent qua eten. Ik had van de week m'n eerste hypo te pakken, had het gelukkig redelijk snel in de gaten en was m'n nichtje er, die zelf diabetes heeft en het ook aan me zag en er op aan drong even te checken. Even wat dextrose naar binnen gewerkt en toen voelde ik me al snel beter .
Gefeliciteerd Toonie! Eindelijk! Engeltje en Fiona: fijn dat jullie waarden weer goed zijn! Balen van de hypo, Poppenkop. Wel goed dat je het zelf ook snel door had! Hier vanochtend een hoge nuchtere bloedsuiker: 6.5. Wel echt balen hoor, want het ging juist zo goed. Ik wil deze laatste weken echt niet meer aan de insuline, dus ik ga het nu maar even extra goed in de gaten houden. (En dat bakje vla met bessen gisteravond was dus waarschijnlijk een heel slecht idee...)
Poppenkop wat vervelend van die hypo, gelukkig dat er iemand bij je was. Dezelfde, ze gaan je niet nog een weekje insuline laten prikken hoor. Jij zit al helemaal aan het einde. Tenzij je 's nachts hebt gegeten is je nuchtere waarde niet beïnvloed door avondeten(de bloedglucosepiek is al anderhalf uur later) hoor, je lever maakt 's nachts suiker aan dus daar heb je weinig invloed op helaas. Succes nog even.
Nou, net na het avondeten een 7.3 geprikt. Rest van de dag was wel gewoon goed. Ik heb gewoon gegeten waar ik normaal echt goed op reageer, zit dan niet hoger dan een 5.8. Nam bij jullie de bloedsuikerwaarde ook toe aan het eind van de zwangerschap? Of dat jullie opeens anders op bepaalde voedingsmiddelen gingen reageren? Ik baal.
7.3 een uur of 2 uur na de maaltijd? Is in mijn ogen maar een klein beetje verhoogd. Binnen het uur moet ik onder de 7.8 zitten, na 2 uur onder de 7. Als ik naar mezelf kijk heb ik steeds meer insuline nodig om mooie waardes te scoren, dat is heel normaal volgens de internist. Het verschilt natuurlijk altijd wel per persoon, want waarom red ik het niet op een dieet en een ander wel?