Help! Zwangerschapssuiker!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BeebieBeeb, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiora

    Fiora Bekend lid

    28 jun 2011
    932
    0
    0
    Gefeliciteerd Poppenkop! Wat onverwachts zo vroeg. Gelukkig gaat het de goede kant op met je mannetje. Heel veel geluk gewenst en hopelijk gauw naar huis.
     
  2. Cecilia82

    Cecilia82 Bekend lid

    13 okt 2011
    760
    0
    0
    leerkracht groep 1/2 (en inval in alle andere groe
    provincie Utrecht
    Gefeliciteerd poppenkop! Spannend weer zeg, hopelijk gaat alles goed en kunnen jullie snel naar huis!
    Toonie wat vervelend dat het allemaal niet zo makkelijk verloopt. Dat blauw zien lijkt me heel akelig, hopelijk gebeurt het niet weer.

    Ik lees dat jullie allemaal nacontroles hebben, dit heb ik allemaal helemaal niet gehad! Misschien toch nog maar eens prikken, gewoon voor mijn eigen gemoedsrust. Word alleen opgeroepen voor een afspraak bij de internist een half jaar na de bevalling. Toch gek dat die protocollen zo verschillend zijn eigenlijk hè!
     
  3. tazzy180

    tazzy180 Bekend lid

    23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Gefeliciteerd poppenkop, zal schrikken geweest zijn zo vroeg bevallen. Hij zal erg nieuwsgierig geweest zijn naar jullie. Hopen dat ie snel naar huis mag zodra hij aangesterkt is.

    Toonie, wat vervelend dat t net niet helemaal lekker gaat. Geef t tijd, komt allemaal goed. Ook al is het je tweede of derde etc.. Is het de eerste weken toch steeds of je voor t eerst ouders bent geworden. Iedereen in t gezin moet weer zijn plaatsje vinden.

    Hier gaat alles zijn gangetje, ik maak niet zoveel mee geloof ik haha.
    Wel lekker verlof sinds deze week. Maar rustig aan doen moet ik echt leren. Nu heb ik ook binnen no time vocht in mijn enkels, dus des te meer reden om mijn voeten omhoog te gooien en niks te doen.

    Wat wel is is dat de kids vakantie hebben, en graag vermaakt worden. Maar iets ondernemen zit er niet in voor mij. Kan geen dagtripjes maken ivm bekken. Dus 2 uurtjes naar t buitenbad is t meeste wat ik kan doen. Gelukkig nemen opa en oma ze vrijdag mee en over 2 weken is manlief 2 weken vrij en gaat hij met de kids dagjes weg. Dat scheelt een hoop.

    Had ik al geschreven dat ik vorige week groei echo heb gehad? Haha. Mannetje lag met groei precies op middellijn. En vruchtwater was ook goed.Dus die iet wat grotere buik neem ik op de koop toe. :)
     
  4. engeltje23

    engeltje23 VIP lid

    14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ poppenkop: jeetje klinkt best heftig, zo snel en plotseling bevallen! Wel van harte gefeliciteerd! Hopelijk gaat alles snel helemaal goed met jullie en mogen jullie lekker thuis gaan genieten!

    @ toonie: klinkt als een pittige bevalling meis! Hoe gaat t nu met je ukje? Nog een keer blauw geweest of niet meer? Is er iets aan vooraf gegaan dat je weet? Mijn oudste heeft namelijk meerdere ademstops gehad en kleurde daarbij ook blauw en werd helemaal slap, doodeng! Gelukkig duurde dat wel meestal maar een paar seconden en de eerste keer enkele minuten, maar was echt niet fijn om mee te maken! M'n meisje heeft het nu ook 2 x gehad doirdat ze zich flink verslikte, maar kleurde gelukkig nog niet blauw, maar wel rood en werd de eerste x ook slap.

    @ tazzy: fijn dat je nu verlof hebt, maar idd ook wel pittig met de andere kids thuis en als je daarbij niet zo mobiel meer bent. Hopelijk kun je het toch nog een beetje rustig aan doen. Succes met je laatste loodjes meis!

    Hier gaat alles op zich hartstikke goed. Geen last meer gehad van stolsels en hevig bloedverlies en het normale vloeien lijkt ook aam z'n einde te komen gelukkig. Zijn lekker veel op pad geweest met z'n viertjes en hebben ook het kraamfeest al achter de rug. Ml is sinds vandaag weer aan het werk, dus nu weer ff een goed ritme zien te vinden over hoe alles in m'n uppie te doen met 2 kids. Op de dag valt het wel mee, maar savonds met eten koken, opeten, badderen, voeden en naar bed gaan zal nog wel even pittig worden aangezien ze al een aantal dagen dan om het uur wil drinken. Maar daar komen we vast uit ;)
    Gister voor het eerst weer yoghurt geprobeerd om uit te testen of ze idd KMA heeft en vannacht was het dus echt drama. Arm moppie had zoveel pijn! Het is dus overduidelijk, ze heeft KMA en ik moet dus nu gaan bekijken in hoeverre we de koemelk bij haar moeten gaan schappen. Denk dat ik de Dietiste van het jkz (liep ik met m'n zoontje) maar opbel om even te overleggen erover. De adviezen zijn namelijk zo wisselend en bij m'n zoontje heb ik toen alles moeten schappen en de Vk gaf nu aan om nog niet alles te schappen.
     
  5. toonie

    toonie Actief lid

    9 apr 2014
    213
    0
    0
    Voorschoten
    Gefeliciteerd poppenkop. Hoe gaat t nu?

    Wat fijn dat je verlof heb tazzy. Geniet er lekker van.

    Nou mn mannetje is gelukkig niet meer blauw geweest, de laatste x dat ik t zag was hij behoorlijk boos. Dus misschien komt t als hij zich te druk maakt. maar t blijft tobben met hem. Hij heeft reflux en moet johannesbroodpitmeel. Het liefst hebben ze dat je afkolft en daar wat johannesbroodpitmeel in doet, maar gelukkig kan je t ook als een papje geven. Alleen als meneer te veel honger heeft werkt dat niet echt. Gisteravond heeft hij dan ook de boel weer flink onder gespuugd.
    Ik zelf moet heel erg rekening houden met wat ik doe. anders heb ik flink last van mn bekken. Vorige week zondag was t zo erg dat ik flink heb zitten huilen.
    Goh engeltje jouw kleine is niet de enige die s avonds om t uur wil drinken. Die van mij ook. vanaf 5 uur ben ik met hem bezig en aangezien hij nogal lang rechtop moet blijven omdat hij alles anders uitspuugd heb ik tussendoor weinig tijd. Vanaf morgen moet ik ook echt weer zelf koken(mn moeder is de afgelopen weken steeds komen koken). Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen.
     
  6. tazzy180

    tazzy180 Bekend lid

    23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Toonie, fijn dat je mannetje niet meer blauw is geweest.
    Wat rot dat je mannetje met reflux blijft tobben. Daardoor willen ze ook vaker drinken,dat lucht op dat moment op voor ze, alleen dat is maar even natuurlijk. En in de avond extra drinken hoort er ook wel bij. Ik kan me dat van de vorige 2 ook herinneren. De eerste 2 maanden bv zijn echt doorbikkelen. Je lijf staat de hele dag ter beschikking van je mannetje. En dat is erg vermoeiend.
    Sterkte ermee!
     
  7. engeltje23

    engeltje23 VIP lid

    14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ toonie: meis ik kan je de hand schudden... Ook hier worden de symptomen van reflux steeds duidelijker en vele malen heftiger. Had gehoopt dat het haar wel bespaard zou blijven, maar helaas :( Broer had het ook, dus we weten gelukkig wel wat te doen, maar ben bang dat t binnenkort ook aan de medicatie wordt ervoor... Hoop eigenlijk nog dat het nog steeds een uitwerking is van de koemelk, maar aangezien het steeds heftiger wordt vrees ik van niet.
    Ze huilt ( lees krijst het uit van de pijn, waarna haar adem stopt en ze nu ook steeds vaker rood blauw aanloopt en slap wordt en daarna direct in een korte slaap valt). Dinsdag moeten we naar het cb, daar gaan we het bespreken en ik denk dat ik in ieder geval vast een afspraak maak bij de osteopaat, om te kijken of hij nog iets kan doen om het te verlichten. Johannes broodpitmeel ga ik absoluut niet proberen bij mijn meisje. In combi met bv werkt het meestal niet en kan het er voor zorgen dat ze juist nog meer problemen erbij krijgen. Bij m'n oudste werd het echt opgedrongen en heb ik het een kans gegeven, maar dat pakte heel slecht voor hem uit. Kreeg ernstige darmproblemen erbij en moest daardoor aan de klysma's, lactulose en uiteindelijk forlax. Hou het voor jouw ukkie dus ook goed in de gaten hoor!
    Qua tips met eten maken: of de draagdoek erbij pakken, of smiddags vast koken als het net even wat beter gaat. Maak extra grote porties die je in kan vriezen en later alleen maar weer hoeft op te warmen.
    Sterkte ermee meis, want het kan echt heel heftig zijn!
     
  8. Fiora

    Fiora Bekend lid

    28 jun 2011
    932
    0
    0
    Toonie en Engeltje wat heftig met die reflux! Ons meisje spuugt ook als ze geen A.R flesvoeding krijgt, dus hier werkt het johannesbroodpitmeel wel goed gelukkig. Ik hoop dus dat het bij jou ook goed gaat helpen Toonie. Wel wordt de stoelgang iets moeilijker dan met borstvoeding. Dat laatste geef ik nog maar 1x per dag. De kleine doet het verder super maar clustert ook wel met voeding tussen 18:00 en 21:30 en in de ochtend zo tussen 7:00 en 9:30 dus dan ben ik vrijwel non stop met luiers en flessen in de weer.

    Pas een nuchtere waarde van 5,8 geprikt :( Niet nuchter is tot nu toe altijd laag wat ik ook eet maar ik denk dat ik toch echt serieus moet gaan sporten en afvallen om geen diabetes type 2 te triggeren op korte termijn.
     
  9. toonie

    toonie Actief lid

    9 apr 2014
    213
    0
    0
    Voorschoten
    Engeltje. Helaas was ik er ook al bekend mee van mn 2 meiden. Maar waarbij mn oudste alles er uit goide en daarna vrolijk was en nergens last van leek te hebben, was t bij de middelste al anders. Ook idd flink huilen en krijsen en onrustig tijdens de voeding. Zij heeft ook t papje van Johannesbroodpitmeel gehad(en ze at t wel, in tegenstelling tot de jongste nu die af en toe gewoon al zn lippen stijf op elkaar houd). Dat hielp iig aardig tegen t spugen en nooit problemen met de ontlasting gelukkig. Maar omdat t toen met mijn gezondheid niet goed ging be ik uiteindelijk overgestapt naar flesvoeding en daar jbpm in gedaan.
    Ik merk nu idd bij de jongste dat hij een x per dag een flinke poepluier heeft ipv daarvoor een paar x per dag een beetje. t is ook wat vaster maar hij lijkt er nu geen last van te hebben. Ik heb juist t idee dat zn darmen rustiger zijn nu. Maar goed hij neemt t papje dus niet altijd van harte. Dus hij spuugt af en toe nog de boel onder of na een uur ofzo komt er wat in kleine golfjes terug of slik hij het weer door. En je ziet dat hij dat niet fijn vind. Idd hier ook na een voeding soms nog grote zuigbehoefte. Ik ga nog wel een doorverwijzing naar de ka vragen. Kijken wat die er van zegt. De ha zelf durfde nog geen medicatie voor te schrijven omdat hij nog zo klein is. Maar als dat ook helpt is het misschien wel beter dat t "geklooi" met dat papje...
    Een draagdoek. Goed idee die krijg ik binnenkort geloof ik wel van een collega. Gelukkig was mijn man gisteren op tijd thuis en kon ik zelf eten maken en zelfs redelijk rustig eten. Vanavond komt mijn moeder weer en morgen is overdag mn schoonmoeder in huis dus dan kan ik idd makkelijk voorbereiden. Meneer wil nu vanaf 2 uur al om t uur eten.... Pff soms wel lastig. maar hij komt iig goed aan. was bijna 600 gr gegroeid al sinds 2weken geleden.

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet een x geprikt heb na mn bevalling. Vergeet t steeds. Afvallen gaat trouwens ook redelijk ben al 8 kg kwijt.
    Maar jullie kleintjes dus ook al reflux. Fijn dat t bij jou al lijkt te hepen Fiora. Ik ben benieuwd wat de osteopaat zegt Engeltje.
     
  10. Ditjedatje

    Ditjedatje Actief lid

    2 feb 2015
    138
    43
    28
    Hoi iedereen, voeg me even bij jullie.. Moet even mijn verhaal kwijt.
    Gisteren een afspraak bij de verloskundige gehad. Ben 10 kg aangekomen sinds voordat ik zwanger was, bij 27 weken. De verloskundige vond het veel, of in ieder geval een groot verschil met vorige bezoekje, toen scheelde het 3 kg,.

    Nu is het zo dat ik op het moment veel vocht vast hou, last heb van obstipatie maar dit leek ze niet echt mee te nemen. Nu wil ze me volgende week prikken op suiker, ben hier best van geschrokken... Ik let zo goed op mn eten en bewegen,, ik heb een lage bloeddruk, geen diabetes in de familie, maar toch wil ze het checken...

    Tja ene kant natuurlijk goed hoor, het zekere voor het onzeker, maar ben nu zo bang dat ik het heb..

    Hoe is het bij jullie ondekt?
     
  11. Fiora

    Fiora Bekend lid

    28 jun 2011
    932
    0
    0
    Toonie, verstandig om nog even een arts te gaan raadplegen. Als er een beter middel is tegen spugen en kramp is is dat een mooie oplossing. Ik heb zelf misschien ook iets te vroeg gejuicht met de AR voeding en het broodpitmeel. Gisterennacht na elke voeding gigantisch spugen en ook poepen, ik heb geen oog dicht kunnen doen want na elke keer spugen wilde ze natuurlijk weer drinken pffff....Vandaag een beter dagje gelukkig. Mijn oudste sliep 's nachts meestal wel een uur of 5 toen ze een week of 3 oud was, nu met de baby mag ik blij zijn met 4 uur en anders is het 3 uur. Ik merk wel echt dat ik doodop ben nu vergeleken met de tijd na de geboorte van de oudste omdat ik overdag nu eigenlijk ook niet meer kan slapen/ rusten. Toonie van jou wel slim gedaan/goed geregeld met familie die komt bijspringen en wat groeit je zoontje goed! Dat lijkt me dan wel geruststellend ondanks het spugen.

    Ik ben ook benieuwd of de Osteopaat iets voor je meisje kan betekenen Engeltje.

    Ditjedatje, ik heb met 27 weken de orale glucose tolerantietest gehad, nuchter prikken ze je waarde vervolgens drink je een glucosedrankje en anderhalf uur later prikken ze weer je waarde. Bij mij was alleen die laatste waarde niet goed, die zat precies op de grens. Ik kreeg de test ivm overgewicht. Ik hoop voor jou dat je het niet hebt maar ze gaan dus alleen maar bloedprikken bij je?
     
  12. Ditjedatje

    Ditjedatje Actief lid

    2 feb 2015
    138
    43
    28
    Ja eerst alleen bloedprikken om te kijken wat mijn waarde dan is.
     
  13. engeltje23

    engeltje23 VIP lid

    14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    @ toonie: gelukkig dat je zoontje nog geen last heeft van de Johannes broodwinner, hopelijk blijft dat ook zo! En idd zeker verstandig om een ka ge raadplegen hoor. Mocht de behandeling en de tips van de osteopaat niet helpen, dan vraag ik ook een verwijzing.
    Fijn dat je zoveel hulp hebt van familie, scheelt een heleboel!

    @ fiora: met fv werkt het idd vaak wel wat beter. Hopelijk was gisternacht gewoon even een klein dipje en gaat het snel weer beter! Ik herken het trouwens wel hoor van die vermoeidheid. Mijn zoontje slaapt ook al lange tijd niet meer tussen de middag en tijdens de zwangerschap wilde hij nog wel rusten tussen de middag, maar nu absoluut niet meer nu de kleine er is. Zodra ik haar even neer kan leggen (zijn helaas niet veel momenten) wil hij graag de volle aandacht hebben, logisch ook. Moet dan echt van hem op de grond bij hem komen zitten om te spelen. Ondertussen natuurlijk ook nog het eten maken en het huis bijhouden waar dat gaat, echt best pittig. Ben blij als ik savonds in bed lig. Vanavond is de eerste avond dat ik niet met de kleine spruit in m'n armen zit en even wat tijd heb voor mezelf.

    @ ditjedatje: je hoeft voor zwangerschapsdiabetes ook geen speciale achtergrond hebben om het te ontwikkelen. Veel gewichtstoename is dan ook een goede reden om het voor de zekerheid te checken.
    Beter teveel gecheckt als te weinig toch?
    Ik heb zelf ook overgewicht en daarom werd het standaard getest bij 24 weken met de test die fiora ook beschrijft.

    Wij konden gisteren gelukkig al terecht met L bij de osteopaat. Hij zag al snel waar het grootste probleem lag. Ze heeft nog heel erg veel last van het Moro-reflex (reflex dat de armpjes omhoog schieten omdat ze denkt dat ze valt). Het maagklepje staat ook met dit reflex in verbinding en daardoor komt dus de voeding ook zo vaak omhoog. Hij heeft dit gelijk behandeld en ook had ze een gespannen plekje op haar achterhoofd, dit heeft hij kunnen laten ontspannen. Aangezien ze nu al zo heftig op koemelk reageert adviseerde hij om toch te proberen om de koemelk helemaal weg te laten en zo ook de gluten en pinda's. Hij werkt samen met de Dietiste waar ik heb gelopen en samen doen zij ook onderzoeken naar voeding, overgewicht, e.d. Hij gaf aan dat ik, ook nu ik nog bv geef, toch wel met het koolhydraatarme dieet mag beginnen. Ik moet dan wel genoeg koolhydraten uit fruit en groente halen, maar geen brood, pasta enz, jullie kennen het wel ;)
    Ben dus erg benieuwd of dit ons meisje ook al kan gaan helpen. Ik wil het in ieder geval proberen voor we medicatie gaan proberen.
    Gisteren is ons dametje heel relaxt geweest na de behandeling, tot het avond was, toen heeft ze uren lang gekrijst en was niet te troosten. Ook heeft ze heel veel gepoept. Vandaag is ze de hele dag door tot en met nu heel relaxt geweest, merk dat ze sneller en beter boert en ze poept ook nog steeds erg veel. Alleen heeft ze vanavond wel weer flink projectiel gebraakt, niet normaal dat er zoveel uit zon klein lichaampje kan komen! Maar ze had geen pijn deze keer! Sinds die golf ligt ze nu wel weer wat meer te slikken en komt t af en toe nog omhoog, maar zonder pijn en huilen. Ben erg benieuwd of dat zo door blijft zetten. Volgende week moeten we terug.
    Ook nog naar t cb geweest voor de gehoortest en gewogen en ze is nu bijna 900 gram boven haar geboorte gewicht, dus gelukkig gaat dat wel goed!
     
  14. dezelfde

    dezelfde Actief lid

    25 aug 2014
    112
    0
    16
    Ik was even afwezig, maar... twee weken geleden (in de nacht van donderdag op vrijdag) is onze zoon geboren! Zeer vlotte bevalling (5 uur, 2 uur na het breken van de vliezen al volledige ontsluiting). Het is een heerlijk mannetje. :)
     
  15. engeltje23

    engeltje23 VIP lid

    14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Wow dat is zeker een vlotte bevalling, gefeliciteerd!! Gaat alles goed met jullie?
     
  16. tazzy180

    tazzy180 Bekend lid

    23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    @dezelfde gefeliciteerd! Geniet ervan!

    @engeltje osteopaat heb ik bij mijn 2 andere kids ook geraadpleegd toen ze net geboren waren, ivm onrustig slapen en spugen. Het verschil was duidelijk merkbaar.

    Als ik jullie zo lees over de reflux dingen bedenk ik dat ik met de andere 2 kids in t begin ook zo heb lopen tobben, veel spugen ook. Het ging pas echt beter toen ze zelfstandig konden zitten. Ik heb verder nooit medicijnen gebruikt, alleen johannesbroodpitmeel, maar dat werkte averechts had ik t idee.
    Dat ik al zoveel 'vergeten' ben over hoe het in t begin is met zo'n kleintje verbaasd me steeds. En zeker nu de bevalling van nr.3 dichterbij komt.

    Suikerwaarden gaan nog steeds goed hier. Baby groeit netjes op de curve, ligt ingedaald en vast. Dus ben blij.
    Alles staat al klaar, vluchtkoffer en matje op bed heb ik ook al liggen. Ik ben graag optijd voorbereid. Ik heb t gevoel dat ie eerder komt dan de 40 weken. Net zoals de andere 2. Maar goed, t kan toch anders lopen dat weet ik. :)

    Ik ga weer eens toegeven aan mijn nesteldrang.

    Fijne dag iedereen
     
  17. Fiora

    Fiora Bekend lid

    28 jun 2011
    932
    0
    0
    Dezelfde, gefeliciteerd! Fijn een snelle bevalling, hier gaat het ook altijd turbo. Mentaal moet je het wel even verwerken is mijn ervaring.

    Engeltje wat fijn dat de osteopaat je meisje al heeft kunnen helpen! Hopelijk gaat het alleen maar beter met de reflux vanaf nu. Ook een geruststelling dat ze zo goed aankomt. Ik ben ook alweer begonnen met koolhydraatbeperkt eten, ik wil echt weer een gezond gewicht gaan bereiken.

    Tazzy, fijn dat het allemaal goed gaat met de baby en je waardes inderdaad lekker alles klaarmaken voor de komst van de kleine. Geeft altijd een goed gevoel als je weer wat hebt schoongemaakt of klaar hebt.
     
  18. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    #3198 piccolina, 14 aug 2015
    Laatst bewerkt: 14 aug 2015

    Raar dat op basis van 10kg al suikertest.
    De kg van jou komen ook door vocht!
    Met 1e ben ik 20 kg aangekomen, zware kind, enorme buik, nooit suikertest gedaan (liep via zh). Nu tweede hetzelfde verhaal behalve dat ik maar pas 12kg aangekomen ben wilden ze wel suikertest maar die was mislukt (beginwaarde nuchter 5,0). Geen tweede keer nodig was zeiden ze..,
    Toevalling had ik kleine autobotsing waardoor ambulance geprikt had na uitgebreide ontbijt met muffin en cappucino met suiker etc was dat nog steeds 5.0.
    Ik geloof niet in groeiechos want mijn dochter met 36werd gezien al klein tot gemiddelt, yeah right...
    En nu echo 28wk-gemiddelt, 30wk met handen gevoeld-gemiddelt, 32wk: echo opeens baby 1 kg zwaarder en 2+ lijn. Geloof niets van...
    Ik beval zoiezo ks

    Mijn vrindien moest nu ook suikertest doen omdat ze ook 10 kg aangekomen bij 24wk maar was 7.2 dus niets aan de hand.


    Ik eet ook gezond zeg maar al op dieet voor zwangerschapsdiabetes maar volgens mij of je dat hebt of niet heeft niet veel te maken wat je eet..
     
  19. Monic

    Monic Bekend lid

    27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Hi dames.. Ik was er ook een tijdje tussenuit. Ondertussen alweer 34 weken zwanger. Ben weer langs de dietiste geweest en mijn waardes vallen eigenlijk reuze mee tot dat ik een frietje ofzo neem. Eigenlijk maak ik me nu juist zorgen om de lage waardes... Mijn suiker was na lunch 3.7 en voor lunch 3.9 -_- ik had een broodje kaas en broodje nutella op. Fijn al die schommelingen! Vanavond maar weer eens naar de verloskundige..

    Gefeliciteerd dames die ondertussen bevallen zijn! :) Ik mag nog eventjes doorwerken en dan stop ik met 36WK.
     
  20. Dotty

    Dotty Fanatiek lid

    25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi dames,

    Ik kwam dit topic tegen en ik ben bang dat ik mij hier mag gaan melden deze zwangerschap. Donderdag heb ik bloed laten prikken. En niet nuchter was de waarde 7.1. Ik had voor het bloedprikken 2 boterhammen met dik nutella op en de verloskundige vermoedt dat de waarde daarom te hoog was. Nu moet ik woensdag opnieuw nuchter laten prikken. De verloskundige raadt me aan tot woensdag even goed te letten op mijn eten. Ik maak me best wel zorgen. Ik zit nog zo vroeg in de zwangerschap, maar het door stress veel gesnoept. Ik voel me schuldig dat ik dit misschien zelf veroorzaakt heb.

    Maar wat kan ik nu het beste eten tot woensdag? Als ik volkoren boterhammen eet met licht beleg, thee zonder suiker/ water, groente, niet teveel fruit, zuivel zonder suiker......zit ik dan op het goede spoor?
     

Deel Deze Pagina